365kg RAW squat, og god stil!


Mikkel leicht
 Share

Recommended Posts

Der skal meget til at imponere folk nu om dage :tongue:

Det må man sgu sige. hehe.. :laugh:

Hvad så med vægtløftersko?? Jeg får væsentlig mere ud af et par ordentlige sko end jeg gør ud af et bælte... :smile: Sådan kan man vel blive ved. Det er også derfor at jeg mener at raw går efter bæltet, altså sko, bælte og evt håndledsbind er tilladte. Vil endda også sige knækogere.. Men selv ikke dragt og knæbind o.lign.. men det er jo selvfølgelig en definitionssag :smile:

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

vikingen lavede 250kg i squat og 310kg i dødløft uden nogen form for udstyr :devil::devil::devil:

det er tought :devil:

ps. bælte og special designet sko er også udstyr. hvis man tager noget på for at hente kg er det udstyr. men derfor er der jo ingen der siger at 375kg i squat m. bælte ikke er godt.

nogen der ved om han stiller op i et forbund der doping tester?

Link to comment
Share on other sites

vikingen lavede 250kg i squat og 310kg i dødløft uden nogen form for udstyr :devil::devil::devil:

det er tought :devil:

ps. bælte og special designet sko er også udstyr. hvis man tager noget på for at hente kg er det udstyr. men derfor er der jo ingen der siger at 375kg i squat m. bælte ikke er godt.

nogen der ved om han stiller op i et forbund der doping tester?

Jeg har ellers hørt, at Vikingen havde seler på, det må da tælle som udstyr :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det må man sgu sige. hehe.. :laugh:

Hvad så med vægtløftersko?? Jeg får væsentlig mere ud af et par ordentlige sko end jeg gør ud af et bælte... :smile: Sådan kan man vel blive ved. Det er også derfor at jeg mener at raw går efter bæltet, altså sko, bælte og evt håndledsbind er tilladte. Vil endda også sige knækogere.. Men selv ikke dragt og knæbind o.lign.. men det er jo selvfølgelig en definitionssag :smile:

Det er netop en definitionssag :smile: Jeg vil også sige, at et par sko har større betydning end bæltet i squat, men det er jo også forskelligt fra person til person. :smile:

Edited by Strongman2006
Link to comment
Share on other sites

vikingen lavede 250kg i squat og 310kg i dødløft uden nogen form for udstyr :devil::devil::devil:

det er tought :devil:

ps. bælte og special designet sko er også udstyr. hvis man tager noget på for at hente kg er det udstyr. men derfor er der jo ingen der siger at 375kg i squat m. bælte ikke er godt.

nogen der ved om han stiller op i et forbund der doping tester?

100% RAW Powerlifting tester for doping og har samme regler som IPF udover at de ikke tillader knæbind, bænk skjorter og dragter

http://www.powerliftingwatch.com/federations/raw

Link to comment
Share on other sites

bælte er ikke raw. hvis det ikke hjælper så tag det af og løft det samme

nemlig, forskellen er bare at det kan de ikke... Bælte er ikke kun en sikkerhedsforanstaltning det er en hjælp til at holde opspændet fordi din ryg og mave ikke kan spænde nok op.

Dem der siger andet lyver :tongue: et bælte vil altid være en sikkerhedsforanstaltning, men der burde ikke findes så naive mennesker der tror at et bælte ikke vil hjælpe en til at kunne løfte mere når vi er oppe i de kg...

Det samme gælder for andre sportsgrene, hvor det gælder om at kunne opretholde et bestemt opspænd i CORE for at kunne holde teknikken...

men ja def. er hips om haps, det eneste man skal tænke på er jo bare at sammenligne løft ud fra samme forudsætninger...

:smile:

Link to comment
Share on other sites

nemlig, forskellen er bare at det kan de ikke... Bælte er ikke kun en sikkerhedsforanstaltning det er en hjælp til at holde opspændet fordi din ryg og mave ikke kan spænde nok op.

Dem der siger andet lyver :tongue: et bælte vil altid være en sikkerhedsforanstaltning, men der burde ikke findes så naive mennesker der tror at et bælte ikke vil hjælpe en til at kunne løfte mere når vi er oppe i de kg...

Det samme gælder for andre sportsgrene, hvor det gælder om at kunne opretholde et bestemt opspænd i CORE for at kunne holde teknikken...

men ja def. er hips om haps, det eneste man skal tænke på er jo bare at sammenligne løft ud fra samme forudsætninger...

:smile:

Der findes en del løftere der vælger ikke at bruge et bælte. I squatten bruges det for det meste. Men det ikke uhørt at løfte uden bælte.

I vores lille klub dødløfter Henning Friis uden bælte. Jeg syntes egentligt det er lidt usmageligt ikke at bruge så meget udstyr som muligt. Men bæltet hæmmer ham :nonono::tongue:

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

100% RAW Powerlifting tester for doping og har samme regler som IPF udover at de ikke tillader knæbind, bænk skjorter og dragter

http://www.powerliftingwatch.com/federations/raw

Der står jo bare intet om, hvor omfattende deres testprogram er. "All meets are drug tested." siger jo intet om hvor mange de tester. Det kan jo i principet være en ved hvert stævne.

Det er ellers ikke så få forbund de lister op med på powerliftingwatch.com.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke kun når han spiser kage eller drikker kaffte :tongue:

Han havde nok brugt det til sidste stævne hvis der var en fordel i det :smile:

Jeg ville være imponeret om han havde direkte test drop i armen på platformen.

365 i IPF godkendt stil er badass!

Et bælte og squatsko kan ikke give meget. Det er primært af sikkerhedshensyn.

Når man tænker på at man kan få så meget ud af knæbind og dragt, er han sindssygt led ifht udstyrsløftere.

http://www.gregstott.com/generic68.html han er også en ok gear whore:

1100+ pund APF conditions... LED!

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Synes sgu ærgeligt talt også at det er noget fesent at begynde at kommentere et bælte, når man ser en mand squatte tæt på Per Kenebs danske rekord bare uden udstyr :devil: Nåå, ja. Han her jo bælte på :blink:

Det er ikke det jeg siger. Jeg synes da stadig at det er hamerende imponerende, men i min og andres verden er bælte bare ikke RAW. Længere er den altså ikke. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke det jeg siger. Jeg synes da stadig at det er hamerende imponerende, men i min og andres verden er bælte bare ikke RAW. Længere er den altså ikke. :smile:

Forstår det til dels. Men fatter bare slet ikke at man nævner det :blink:

Hey, han havde altså hår på sin røv. Så kan det ikke være 100% RAW da hårene giver noget bounche i bunden, og han iøvrigt var motiveret til løftet, og det også må være snyd. Strømperne giver iøvrigt også en masse kg ved at stramme så hårdt om fødderne at sympticus reaktionen stiger og ydeevnen bliver for vild :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Forstår det til dels. Men fatter bare slet ikke at man nævner det :blink:

Hey, han havde altså hår på sin røv. Så kan det ikke være 100% RAW da hårene giver noget bounche i bunden, og han iøvrigt var motiveret til løftet, og det også må være snyd. Strømperne giver iøvrigt også en masse kg ved at stramme så hårdt om fødderne at sympticus reaktionen stiger og ydeevnen bliver for vild :w00t:

Hvornår har du set hans røv? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hey, han havde altså hår på sin røv. Så kan det ikke være 100% RAW da hårene giver noget bounche i bunden, og han iøvrigt var motiveret til løftet, og det også må være snyd. Strømperne giver iøvrigt også en masse kg ved at stramme så hårdt om fødderne at sympticus reaktionen stiger og ydeevnen bliver for vild :w00t:

LOL

Hvis han nu ike havde bæltet på mistede han måske opsændet og knaldede fjæset lige ned i gulvet, :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så laver jeg mit eget styrkeløftforbund!

Jeg kalder det 110% raw. Man må ikke have bælte på, men til gengæld må man have en kran til at hjælpe med at løfte vægten!

Jeg kan også være perfid Onkel Troels.

Ja, det er flot. Jeg er ikke ude på at sætte spørgsmålstegn ved at manden er stærk. Manden løfter pænt, men klippets navn på youtube er 100% raw og jeg giver min mening til kende. Har man bælte på, løfter man ikke raw!

Jeg har taget 227,5 kg i squat uden nogen former for udstyr. 240 i bælte og 255 med knæbind og bælte og det er altså ikke kun i min hjerne at bæltet giver ekstra vægt.

Link to comment
Share on other sites

Så laver jeg mit eget styrkeløftforbund!

Jeg kalder det 110% raw. Man må ikke have bælte på, men til gengæld må man have en kran til at hjælpe med at løfte vægten!

Jeg kan også være perfid Onkel Troels.

Ja, det er flot. Jeg er ikke ude på at sætte spørgsmålstegn ved at manden er stærk. Manden løfter pænt, men klippets navn på youtube er 100% raw og jeg giver min mening til kende. Har man bælte på, løfter man ikke raw!

Jeg har taget 227,5 kg i squat uden nogen former for udstyr. 240 i bælte og 255 med knæbind og bælte og det er altså ikke kun i min hjerne at bæltet giver ekstra vægt.

Så skal du træne din core, for du er tydeligvis virkeligt svag raw ifht dit udstyrsmax.

Måske bruger du ikke swissballs nok i din træning?

(håber ironien skinner igennem :wink: )

De løft er imponerende om det er raw eller ej.

Det handler om at være stærk og blive stærk og have det sjovt med det.

Bruge andres løft til at forstærke egen motivation og drive. Hvad enten de er af en opkrudtet gearwhore eller en raw fundamentalist..

Der er lidt et problem med jeres raw definition. hvis sko er ok raw, men ikke de bedste sko til formålet så rykkes der ved noget grundlæggende.

Man er raw hvis bare ens udstyr er crap.

Eller skal det defineres som vikingen, der mener det er udstyr med mindre man bruger samme sko til alle tre løft?

Det begynder altså at være en latterlig RAW definition i mine æjne hvis man ikke engang må benytte sikkerhedsfremmende udstyr. Gode sko, et stærkt bælte, magnesium og wristwraps er lige præcis det. Primært sikkerhedsudstyr.

Link to comment
Share on other sites

Det begynder altså at være en latterlig RAW definition i mine æjne hvis man ikke engang må benytte sikkerhedsfremmende udstyr. Gode sko, et stærkt bælte, magnesium og wristwraps er lige præcis det. Primært sikkerhedsudstyr.

110 % enig. Hvis man mener, at det ikke er RAW fordi man bruger et bælte, så er vi så langt ude i hampen, at man ligeså godt kunne kræve at deltagerne i RAW stævner skulle løfte i Tarzan kostume.

Hvis nogen påstår de får mere end 10 kg ud af et bælte, så er de så slappe i deres core muskulatur, at det er direkte uforsvarligt at løfte max vægte overhovedet, hvis du spørger mig.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share