Begynderguide til Muskelvækst?


Wanna be
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Først og fremmest hvis der er lavet et emne som kan svare på mine spørgsmål må i meget gerne skrive et link.

Nå! I går meldte jeg mig ind i den lokale roklub. De har et udemærket trænings lokale.

Først hvad mit mål er.

Mit mål er et "ende" med nogle flotte markeringer ved arme ,overkrop, mave, ryg og evt hvis noget ben kan flettes ind.

Hvor jeg efter bedste evne prøver at vedligeholde det når målet er nået.

Det er ikke minhensigt at dyrke det til noget stort. Som skrvet tidligere, jeg er kun interesseret i nogle flotte markeringer, for derefter at vedligeholde det. Er lidt trist til mode når jeg skal lufte mine hvide aspargs. = )

Men inden jeg begynder at bede jer om den helt store roman, man vi heller finde finde ud af noget jeg kan starte med, proram, råd eller noget ligende.

Min data:

Jeg spænder ikke musklerne.

En 182 cm høj

Omkring en 68 kg.

Overarm: 26,5 cm

Bryst: 90

Jeg kunne forstille mig nogle mål i retning af:

Overarm 35 - 40

Bryst 100

Hvis i mangler andre mål må i sige til.

Ligesledes hvis i vil hjælpe mmig lidt til at få gang i hvad der skal indtages og ikke indtages?

Der skal lige siges at det der ikke er aktuelt for mig, lad os sige de første 2 -3 månder behøver i ikke bruge så meget tid på. Evt. hvis i blot kunne NÆVNE nogle af tingene.

Hvad motivationen angår kan jeg træne med en kammerat, hvor jeg så os har mulighed for lidt hjælp derfra. Der gir os lidt.

Ja er rimelig grøn på området, men sig til hvis der mangler lidt data.

(Så er der blevet rettet lidt. Sig endelig til hvis jeg ikke har udtrykt mig ordentlig nogle steder!?!)

Ses Ronni

Edited by Wanna be
Link to comment
Share on other sites

Du skal igang med solid basistræning, styrketræning hovedsageligt med flerledsøvelser.

Og hvis du så smider 10-15 kg masse på kroppen i løbet af et års tid, så tager vi den derfra :smile:

Forummet er proppet til med forslag til basis/begynderprogrammer, ligesom der er flere artikler med gode forslag enten her på MOL eller f.eks. www.getbig.dk

Link to comment
Share on other sites

Sådan kan vi så blive ved... : )

Ej.. Jeg håbede lidt at der var, f.eks. et 10 ugers program som jeg kunne starte med.

Men fair nok.. Grundøvelser..

Er det muligt at få det præciseret bare en smule?

Kan godt tænke mig til at jeg skal starte roligt op. Men ellers må jeg jo vente til der kommer nogle flere og kigger på dette emne... ; )

Link to comment
Share on other sites

Du må love mig ikke at misfortolke det jeg har skrvet..

Har ikke tilhensigt at fornærme nogen, eller spille overlegen.

Jeg vil da heller ikke lægge skjul på at der er lidt pattebarn over mig.

Er lidt afhænig af de store.. : )

Men ja jeg jeg leder efter lidt brugbart imellem vores samtaler...

Edited by Wanna be
Link to comment
Share on other sites

Sådan kan vi så blive ved... : )

Ej.. Jeg håbede lidt at der var, f.eks. et 10 ugers program som jeg kunne starte med.

Men fair nok.. Grundøvelser..

Er det muligt at få det præciseret bare en smule?

Kan godt tænke mig til at jeg skal starte roligt op. Men ellers må jeg jo vente til der kommer nogle flere og kigger på dette emne... ; )

Helt ærligt Wanna be!! Som Maxpower nævner, så er der allerede skrevet en masse omkring træning for begyndere. Du kan da ikke forvente at få et program serveret, hvis ikke du bruger lidt tid selv! Maxpower giver dig et link til www.getbig.dk.

Havde du brugt lidt tid på www.getbig.dk, ville du have opdaget "Fundament træning for begyndere", som netop er delt op i en 6 ugers start fase. Du vil også gerne have præciseret grundøvelser; det er der også svar på i samme artikel.

God læsning ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke begynde at forsvare mig selv. Ingen grund til at diskutere.

Kan godt være at jeg fik udtrykt mig noget forkert. Men lov at jeg får 5 min. til at svare inden i har tænkt.. Sikke et fjols... : )

Men jeg har dog skrvet som det første i emnet:

Først og fremmest hvis der er lavet et emne som kan svare på mine spørgsmål må i meget gerne skrive et link.

Det modsiger lidt det jeg har skrvet før, det ved jeg...

Ved godt at jeg ikke fik svaret ordentlig på det maxpower kom med, det jeg os ked af.

Men igen... Lov mig at jeg får 5 min. til at indrømme/rette noget jeg har sagt/skrevet, inden jeg blir stemplet som et fjols. : )

Men er gået ind på getbig og læse..

Edited by Wanna be
Link to comment
Share on other sites

Hvad skal alt det udenoms snak til for, wanna be?

Jeg kan ikke love at jeg ikke misfortolker dig, men hvis jeg gør er det bestemt ikke med vilje.

Jeg er slet ikke i tvivl om at du ikke bevist er ude på at fornærme mig eller andre, men jeg synes jeg gav dig nogle ret konkrete forslag til hvor du kan få svar på præcis de ting du spørger om. Når disse tilsyneladende ignoreres og du holder fast på der skal gives svar i denne tråd ellers er det ikke godt nok, så bliver jeg en lille smule fornærmet. Det mener jeg at jeg er i min gode ret til. Så jeg må give dig ret i at der er lidt for meget pattebarn over det.

Ingen sure miner, men kom ind i kampen, og vis lidt vilje til at gøre noget selv. Så vil du opdage at folk er meget mere villige til at hjælpe dig, når man kan se det netop ikke bare er et pattebarn der skal have alt serveret. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du nåede vidst ikke at læse #10 men pyt.. : )

Det har jeg nu, og jeg står ved det jeg har skrevet til dig i #11.

Du er ikke stemplet for evigt, hehe, og det er allerede gode tegn at du tager det jeg skriver til dig.

Du bad om links til emner der kunne besvare dine spørgsmål, og selvom det jeg skrev ikke var klikbart, så burde det alligevel kunne have guidet dig hen til det du skulle vide. Jeg er jo ikke ude på at gøre det så svært som muligt, men forventer samtidig lidt samarbejdsvilje fra modtageren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share