DB BOR


mehateme
 Share

Recommended Posts

Jeg har hørt flere kloge mennesker sige at jo tættere du får håndvægten på låret, jo mere effektiv er øvelsen for lats.. Uden at du derved skal forsøge at gøre det til en heavy-ass kickbacks-øvelse :cool: Bare forsøg at køre håndvægten lidt mere i en bue bagud end bare lige op. Synes jeg fungerer rigtig godt. Du kan klare en mindre vægt i forhold til "normal" stil (hvilket forklarer hvorfor simoh kan klare næsten lige så meget som mig i den øvelse :tongue: ), men synes øvelsen rammer bedre..

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakkede nemlig med en op i centeret som mente den første skive skulle ramme ved låret. Det synes jeg var langt tilbage, og synes det gjorde lidt ondt i lænden :blink:

Jeg har det sådan set bedst med at knytnæven rammer nederst ribben, men skal til og træne i og få skive til og ramme der :smile:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg kører DB Row, så prøver jeg at svinge vægten bagud, og derved mindsker bicepsens indflydelse til næsten ingenting. Om det så virker, det håber jeg sku :laugh:

btw. så kører jeg Rows fra død position, altså armen hænger ned af med DB. Og ror indtil overarmen er vandret.

Edited by R0mme1
Link to comment
Share on other sites

Når jeg kører DB Row, så prøver jeg at svinge vægten bagud, og derved mindsker bicepsens indflydelse til næsten ingenting. Om det så virker, det håber jeg sku :laugh:

btw. så kører jeg Rows fra død position, altså armen hænger ned af med DB. Og ror indtil overarmen er vandret.

Gøre også det med lader armen falde helt ned, også hive den op til vandret (Men så har den også ramt brystkassen)

Link to comment
Share on other sites

Om man trækker håndvægten op til brystkassen eller til hoften afhænger jo af hvad man ønsker at træne med øvelsen. Er det lats man vil ramme skal den til hoften, hvis målet derimod er øvre ryg skal den til brystekassen.

Sådan noget var faktisk dejligt og vide :)

Lats, lats, hmm ... Men det ændre vel også en del på hvor meget man kan hive op, ikke?

Link to comment
Share on other sites

Lats, lats, hmm ... Men det ændre vel også en del på hvor meget man kan hive op, ikke?

Tjah. De fleste vil nok kunne trække tungest, når de trækker vægten op til hoften. Men i øvelser som forskelige former for rows, chins og pulldowns vil jeg mene at udførelsen er langt vigtigere end hvor meget vægt man flytter. Ofte ser man jo folk som flytter nogle helvedes tunge vægte i de øvelser, men som stort set ikke aktivere ryggen. Istedet er det deres arme, skuldre og lænd der tager slæbet.

Link to comment
Share on other sites

... Ofte ser man jo folk som flytter nogle helvedes tunge vægte i de øvelser, men som stort set ikke aktivere ryggen. Istedet er det deres arme, skuldre og lænd der tager slæbet.

Ja, desværre en af de ting som man skal passe på med.

Er det svært og vide hvis man trækker forkert?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share