Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

ja, hvad skal man gøre...

for mit vedkommende drejer det sig om 30 - 40 minutter på en spinningcykel i nogenlunde højt humør at klare sådan 300 kcal ekstra - det kan godt dæmpe min lyst, for jeg cykler RIGELIGT i forvejen ;)

men hurra fordi det ikke er hele plader chokolade, du har set dig lun på

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bskaal> Ja du har faktisk ret. Jeg er heller ikke sulten eller noget lige når jeg har trænet.

Har lige rettet mit tidligere indlæg.

Var første dag på arbejde igen. Pyh hvor har man det som om man er kørt over af et tog. Den dag igår trak søm ud!

Hvor underviser du henne? Og i så fald hvor ville jeg kunne få et kursus i spinning? Ville gerne undervise i det.

Mit center, som jeg passer om onsdagen lukker pr 1/10. Der går lidt tid før den lokale hal vil overtage. Har heldigvis fået mig fedtet ind der og de køber tilsyneladende helt nye maskiner. Dem vi træner med nu er nok 10 år gamle, men stadig effektive.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagens træning 18..00-20.30 :

Biceps stang 1x10x30kg

1x10x40kg

1x7x42,5kg

Trapez i stativ

1x10x55kg

1x10x60kg

Trapez med stang

2x10x45kg

Knæstræk 1x20x25kg

Benpres 2x10x110kg

Cablecross

1x10x35kg

1x10x40kg

Romaskine

1x10x70kg

1x10x80kg

1x10x90kg

Peck-deck 1x10x55kg

1x10x60kg

1x10x70kg

Bænkpres (løs stang)

1x10x60kg

1x8x70kg

1x7x80kg

Siddende bryst/bænkpres vandrette håndtag 1x10x90kg

1x10x100kg

1x8x110kg

Siddende bryst/bænkpres lodrette håndtag 1x10x90kg

1x10x100kg

1x8x110kg

Træk til nakken 1x10x45kg

1x10x50kg

1x10x60kg

Rygbænk 2x15 med 20 kg ekstra dødvægt

Udskød lige min hviledag til i morgen nu hvor jeg alligevel skulle passe centret til kl 21.

Hvor er det fedt alle jer som skirver herinde. Havde ikke forventet nogen gad følge cykling/styrketræning. Men bare skriv løs, der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tager mig en velfortjent hviledag. Var lige i et "moderne" center udenbys for at kigge idag. De udrangerede maskiner vi træner med til dagligt skal man bestemt ikke dømme. Da jeg prøvede romaskinen kunne jeg snildt tage 100kg hvor man er på sit max med 90kg hjemme. Men omvendt var der andre maskiner man kunne tage knap så stor belastning i som hjemme. Glæder mig til vores nye center åbner her i byen.

Link to comment
Share on other sites

Var lige en tur i centret.

ca 2 timer styrketræning og 1 time på kondicyklen. Kunne træne forholdsvis tungere end jeg kunne sidst. Rart nok med torsdagen som hviledag. Har sikkert været godt for kroppen. Skulle gerne lidt højere op i bænken. Er ikke det jeg har trænet mest.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa. Kunne ikke tåle alkoholen i weekenden. Faldt og rev en stor flænge i min hånd. *dummeklapzer*

Men okay... træningen gik fint nok.

Trænede 2 timer i centret. 60 min cirkeltræning i maskinerne og 60 min intervalprogram på kondicyklen.

Programmet er ca sådan :

1-15 opvarm (aktiv hvile)

15-20 intervaller, 1 min puls op, 1 min puls ned

20-30 Aktiv hvile steady state (sveder som en hest)

30-45 intervaller 1min puls op, 1 min puls ned,

indimellem 2min interval og 2min puls ned

45-60 nedvarm

Gider ikke skrive reps og kg ned for maskinerne, det er ca det samme program hver gang.

Iler hen til tv3... skal jo se robinson.

Tak fordi du læste med. Skriver disse indlæg for jeg selv lige kan checke op på mig selv, og dem som vil følge min træning er narturligvis velkomne.

Thomas :evillaughter:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag :

50 km med træningsmakker på landevej. Vi kørte et godt jævnt/raskt tempo og havde et par gode bakkespurter. Er ved at forberede mig til på lørdag hvor jeg skal køre 100km i Skive. Er lidt øm i overkroppen, da det var den jeg hovedsageligt trænede mest igår. I morgen fredag skal der rulles stille og roligt og alle depoter skal fyldes op.

Dagens måltid

1 skål havregryn m/ smummetmælk

1 flute med skinke

400-500g indisk risret med grøntsager og 1 glas coca cola light

Ikke meget næring idag, men er ikke så sulten for tiden.

:wave: tnx 4 reading..

Link to comment
Share on other sites

Er tændt på løbet og skal snart i seng hvis jeg da kan sove.

Utroligt nok er det som om min krop har tilpasset sig træningen i løbet af ugen og benyttet hviledagen til at vægten er lavere i dag. Vægten var noget høj i starten af ugen og ligger 4-5kg mindre idag. Tror måske træningen gør at man ophober lidt ekstra væske.

Nu må vi se om de hurtige halvproffer kører som død og helv(#¤# lige fra starten af. 100km turen skydes igang 12.45, hvilket passer mig fint. Ville gerne have et ur som Arne, så jeg kunne se min præstation grafisk.

Det eneste jeg kan diske op med, er formkurver fra 2001 og til nu. Kommer senere!

I får mere at vide søndag aften hvordan løbet lørdag gik.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lørdag :

Skiveløbet 100km

Vi havde motorcykel og bil masterpace de første km ud af byen inden det gik løs. farten var allerede 44-45 km/t ud af Skive by. Det gik fint og fandt mig bedst tilrette i det der kunne kaldes gruppe 2. 37-38 km/t. Efter ca 20km blev det sindssygt! Regnen pissede ned og piskede ned på armene som var det hagl. Sådan blev det ved i ca 20km. Mange styrtede og man kunne ikke se 20meter frem for sig. Man havde mest af alt lyst til at stå af fordi man var totalt gennemblødt og visse steder var vejen så farlig at man ikke kunne holde en jævn hastighed. Man kunne se hvordan vandet sejlede hen over vejen og rytterne foran en bare væltede og skred ud i svingene. Ude på de små landeveje stod der pytter på 20-30cm som bare sprøjtede op så man mindede om en druknet mus. Men okay... Samtlige motionister påstar jo de selv er jernmænd og således også mig. Man havde hele tiden i baghovedet at det her var totalt sindssygt og for åndssvagt at spilde sin lørdag på, men jeg valgte altså at forstætte. De næste 40km foregik i nogenlunde tørvejr og man tørrede så småt i vinden. Men Da der manglede ca 20 km ind, begyndte det sku at pisse ned igen. Lyn og torden og regulært møgvejr at køre i. Jeg tabte mit ene solbrilleglas, da jeg forsøgte at tørre skidt og regn af så jeg mistede gruppe 2. Så vigtigt var det alligevel ikke at jeg ville miste mine dyre briller. Jeg kom i mål i okring 3t og 15min. Der var ca 300-350 til start og da jeg kom ind manglede der stadig ca 180 ryttere. Tror mange stod af eller søgte ly under træer osv. Bagefter var det rart at komme ind i bilen og få en tør trøje på og få et håndklæde i hovedet. Normalt kan jeg gå ude om vinteren i tshirt og fryser aldrig, men jeg frøs som bare pokker på vej hjem i bilen.

Har ikke rigtigt nogen data for løbet, for mit pulsur gik i sort og min trådløse computer kunne ikke tælle da regnen satte ind efter 20km.

Men det var hårdt og jeg var brugt. Det er sikkert ikke en specielt hård ting for mange andre ryttere at køre 100km, men jeg vejer trodsalt 15-20kg mere end mange af de andre og bruger derved mange flere kræfter. Bagefter har man det jo perfekt at man gennemførte. Har aldrig opgivet et løb. har gennemført alle løb jeg har stillet op i, inklusive Århus-Kbh.

Synes ikke der er nogen der skriver noget mere?!

Thomas :blink:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag :

Styrketræning 18-21

Torsdag :

Hård træning på landevej med makker ca 50km.

Vi kørte et ret hårdt tempo i kuperet terræn. Bakkespurter og 37-38 km/t på de flade stykker.

Har været syg efter løbet i skive. Feber og forkNølelse har hindret træning før onsdag aften. Måske derfor der var så meget at køre med torsdag. Passede fint nok, for denne uge var 4 ugen i min 4 ugers cyklus (restitutionsuge)

vis_4weekcycle_en.gif

Her er 2 billeder fra skive :

1-100km-travbane.jpg

1-start-25-7.jpg

Ruteprofil af de 100km :

100km.gif

Der følger lidt mere i løbet af weekenden, hader at være syg og de 2-3 gange om året det sker, er bare noget der skal overståes. Skal opereres i næsen d.30/9 og må ikke dyrke sport de efterfølgende 4 uger. Tror jeg ikke jeg kan holde. Bliver rastløs hvis jeg ikke har trænet 2 dage. Det hører jo med til den nye livsstil.

Jeg har også taget mig nogle gode uger uden fest og alkohol, det kan straks mærkes på formen. Er bare lidt svært at sige nej når man stadig er ung og vennerne vil have mig med i byen. Vil hellere vente og så gå i byen en gang for alle. Gider det ikke lige pt. Er jo kun godt for formen og selvtilliden når man kommer ind i "den gode cirkel" hvor kost og træning booster ens kontrol over fed mad, slik og fest.

Nogen kan sikkert nikke genkendende. Er man først igang med at ødelægge kuren og formen, tænker man straks mere usundt og har mere lyst til sød og fed mad.

Selvom grøntsager og havregryn tit hænger mig ud af halsen, ved jeg jo godt at det er det bedste for mig selv i den sidste ende. Mandag starter uge1 igen.. må lave et afbræk inde midt i det pga operationen. Skal gå med vattamponer i næsen en hel uge ;) - sutter r--

(wow, det blev sq da en hel stil denne gang)

tnx4reading

Thomas

:dead:

Link to comment
Share on other sites

Sidste nyt : projekt motionscenter bliver ikke en realitet. Hal-bestyrelsen har vraget planerne. Øv! Kunne være fedt at have fast instruktørjob. Må vente nogle år til hal2 står færdig.

Lørdagens træning byder på noget styrketræning, da min makker meldte fra til Herning-løbet. Træner et par timer vægte og går amok på kondicyklen.

Meldinger følger i aften.

:)

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Det lyder som en tur i helvede det løb omkring Skive. Regn er bare det værste - hvis det så også blæser og ryten er kuperet - ja så holder det hrtigt op med at være sjov. som jeg husker landskabet omkring Skive - jeg cyklede igennem i juni i vestgående retning med 12 m/s lige i smasken, så er der mange relativt stejle stigninger og korte stejle bakker med mange sving?

Godt kæmpet!

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Velkommen til MOL (var på ferie da du blev indmeldt, så "opdagede" dig ikke). Har først set din log nu. :)

Det er godt nok et imponerende projekt du har været ude i og er ude i. B)

Meget imponeret over træningsmængde og resultaterne. :) Du rykker jo så let som ingenting fra os andre padder i hovedfeltet. :D

Link to comment
Share on other sites

Hejsa til dig Jarvig! Og "welkommen te' " som man siger på jysk!

Fedt der endelig var noget respons. Også tak for opmuntringen til Arne.

Kroppen måtte godtnok også sige stop med sygdom til følge og jeg var ikke på arbejde onsdag. Skulle læsse en 40fods container ud med håndkraft tirsdag på job. Så Noget måtte jo kroppen jo gøre. Svedte som en hest mens feberen bankede.

Har lige lavet mig en foreløbig formkurve. Er ikke blevet så god

post-12-1032005409.gif

Link to comment
Share on other sites

Min løbskalender i år :

23. april Club La Santa motionsløb 47 km : 1t 38 min - 5. plads

9.maj Tour De Alheden 47 km - 1t 18min - 7. plads

12. maj Hald sø rundt 100km 3t 10 min ? plads

24.august Storå cykelløbet 74km 2t 7 min

- udpluk af resultatlisten for min makker og jeg -

Nr 91 7210 Kenneth Jensen alder 35 tid 02:07:39

Nr 93 7176 Thomas Eriksen alder 23 tid 02:07:41

(vindertiden var 1:54)

7.sept Skive cykelløbet

- udpluk-

Nr172 startnr 2341 Thomas Eriksen alder 23 tid 03:17:02

Er godt tilfreds med tiden i skive. Kunne ikke køre hurtigere. Specielt ikke når der deltager licensryttere. 306 ryttere stillede til start. (hurtigste tid 2:31, langsomste 4:26). Her ser man tydeligt, at gruppe 1 undgik det sidste tordenskyl. Ulempen ved motionsløb, er at niveauforskellen tit er urimelig, da licensryttere bruger disse løb, enten til træning eller fordi de her kan klare sig.

Vil hen og se Vuelta på zulu

Vuelta Espana

Link to comment
Share on other sites

Onsdag : Aftenens træning var præget af manglende energi. Jeg tog også hårdt fat i går. Så jeg trænede lidt i bænken idag og lavede maveøvelser.

15min spinning

2km på løbebånd

30min Spinning

Var faktisk svært at skifte fra cykling til løb og tilbage igen. Ens lægge syrer fuldstændigt til ved løb. - Men sjovt nok at prøve!

Tager nok torsdagen fri for ikke at komme i overtræning. Pulsen var lidt høj i morges.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Trænede hårdt i centret onsdag.

Skal opereres mandag. Kommer nok til at skulle slappe af nogle uger. ØV :blink:

klarer aldrig 4 uger uden motion :retard:

Men jeg har dog ikke tabt modet. Form er heldigvis ikke noget man sådan lige taber.

Må jo bare starte stille op igen.

Hygge

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Blev opereret mandag og kom hjem tirsdag. Fik fjernet bandagen torsdag og skal holde mig fuldstændigt i ro en uge. Må heller ikke dyrke sport 4 uger. Tror nu jeg prøver noget alternativt. Man bliver jo bare fed og doven af at sidde indendøre.

Lidt forsigtig cykling uden for høj puls. Kan ikke nære mig.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share