Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hejsa alle !

Ville bare lige sige at jeg stadig er i live.

Operationen gik fint og jeg kan snart begynde at dyrke sport. Har mirakuløst tabt 5 kg ved at være inaktiv. Hmm, må jo være væske og lidt muskelmasse der er røget. Glæder mig til at træne igen.

Hygge :wave:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej. Har haft skide travlt på det sidste. Er blevet selvstændig indenfor elektronik komponenter til telefoner osv. , men kan så småt begynde at trappe træningen op på et grundniveau. Vores lokale center lukkede og et nyt åbner 1/12 02. Indtil da, regener jeg med at cykle 2-3 gange om ugen ca 30-50 km per tur for lige at holde kroppen igang. Her mens jeg har skullet forholde mig nogenlunde i ro, har jeg bare kunnet træne mave og ryg, samt lidt vægte herhjemme. Har nydt min pause og er nu "sulten" på næste sæson.

I får meldinger så snart jeg kommer ordentligt igang igen.

Mvh Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne. Og tak for lykønskningen omkring mit firma.

Jeg har startet stille op.

Kørte i aften søndag 45 min på hometraineren og lavede nogle sæt med 15kg's håndvægte og en vægtstang, samt på min mavebænk. havde en total perfekt følelse i hele kroppen. Lækkert at få det hele op at "hamre" igen. Skøn fornemmelse. Jeg genfandt gejsten efter de første 20min hvor jeg var ved at hoste lungerne op.. hehe!

Har planer for den kommende uge :

ca. 2 ture på MTB i skoven ca 1½ time hver tur og 2-3 ture i motionscenter.

Konkrete data følger i løbet af ugen.

Hej til jer alle

:)

Thomas

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hejsa Alle!!!

Har de sidste 2 uger trænet ca 3-4 aftener på hometrainer ca 45-60 min pr gang. Desuden har jeg trænet med vægte. Skiftevis belastning med pulsur. Ren vedligeholdelse.

Var i centret i tirsdags. Det var perfekt at komme igang igen. Cyklede på spinningcyklen der ca 45 min og tog en rolig tur i maskinerne. Det bed godt i knæerne i knæstrækkeren. Men fedt de har fået nogle spejle op henne ved håndvægtene.

I går onsdag, var jeg en tur ude på MTB delvist i skoven og på landevejen. Cyklede ca 1½ time.

mvh Thomas :)

Link to comment
Share on other sites

Hejsa Arne!

Jeg har trænet lidt i smug :D

Var jo ikke sunket helt i forfald.

Har lige taget et stemningsbillede fra mit eget træningsrum.

Man ser lidt af hvert. (undskyld rodet)

:jehon:

Bruger et Ciclo Hac2 pulsur og En ganske alm BC1400 fra Sigma. Håndvægte og lidt..

Man kan lige ane mit tour de france tv jeg har med til frankrig i bilen hehe..

post-12-1039132802.jpg

Link to comment
Share on other sites

Fik lige en ny optimeret kostplan som jeg vil forsøge at efterleve.

Har fået lidt kontakt med en tidl. a-rytter igen som siger at jeg bør tabe mig sådan som jeg lever i forvejen eller efter den plan jeg skal efterleve nøje det næste stykke tid. Bliver ikke sjovt, men ved resultatet er til mit eget bedste hvis jeg holder ud.

Fik slaget i ansigtet da lægen bad mig tabe mig 10-12 kg yderligere før han overhovedet ville overveje at afhjælpe mine søvnproblemer hvor jeg har svært ved at trække vejret og snorker. Det er ikke specelt rart ikke at kunne få luft. Var bl.a også derfor jeg blev opereret i næsen i fjor, men altså uden resultat på den konto. Har kun (!?) givet mig mere luft i næsen generelt, hvilket er en menneskeret.

Nu skal jeg F¤#"¤ vise dem hvilket stof jeg er lavet af og komme ned i vægt. Vil ikke sættes i bås.

Bliver sur over man ikke bliver respekteret som sportsmand fordi man stadig har det klassiske "bamsede" udseende. Sådan leger vi sku heller ikke! Jeg er 200% seriøs omkring det jeg laver og med mit materiel.

Lægen kigger jo bare på ens højde og vægt og er ligeglad med om man kan løfte en folkevogn i den ene ende eller kan cykle 100km.

Nu står den på ren træning, afmålt kost og INGEN fest. Ihvertfald ikke før jeg kan se et synligt resultat.

Jeg er af den opfattelse man skal give sig selv lov til at fejre sine resultater med noget man godt kan lide. Naturligvis ikke så man ødelægger det hele, men alligevel har det en psykologisk effekt!

En klog mand fortalte mig, at skulle man nå det store mål, måtte man sætte sig en række delmål og fejre disse trin fremad.

Nu skal den have alt hvad jeg magter. Om jeg skal sove 2 gange i døgnet skal målet nåes.

Næste sæsson skal være god. Så må jeg vælge : form eller fest. Så må jeg feste i de perioder hvor jeg ikke skal træne mig op til noget. :retard:

Ved ikke om indlægget her overhovedet interesserer i læsere noget, men jeg fik afløb for min indebrændthed.

Nu skal den få! Som min signatur siger : Jeg accepterer fiasko og nederlag, men ikke før folk selv har forsøgt sig og måttet sande de ikke kunne.

Her er et billede taget den anden dag. Bare for i kan danne jer et indtryk. Håber der vil komme nogle kommentarer til dette indlæg. Mvh Thomas

post-12-1039199142.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bliver sur over man ikke bliver respekteret som sportsmand fordi man stadig har det klassiske "bamsede" udseende. Sådan leger vi sku heller ikke! Jeg er 200% seriøs omkring det jeg laver og med mit materiel.

Det forstår jeg godt, men det er en svær fordom at kæmpe mod. Jeg har selv været med til at smile lidt af en bamse, der stillede op i en enkeltstart her i år, men da jeg så hans køretid måtte jeg bøje mig. Føj, hvor kørte han stærkt.

Der er i øvrigt slet ikke alle, som er velsignet med et højt passivstofskifte (stofskiftet mens man er i hvile) selv om de træner regelmæssigt. Nogle har et meget lavt passivstofskifte og skal træne mere og spise meget struktureret for at komme af med overflødige kilo eller forhindre dem i at komme på.

En af mine bekendte har netop det "problem" at kæmpe med. Der sidder 3-4 Kg overflødig fedt på hans mave. Sådan har det været siden han stoppede med at veje alt hvad han spiste og reducerede sin træningsmængde til under 20 timer om ugen. Han er stadig en meget stærk cykelrytter, og kan til hver en tid slå de fleste i sin klasse på en enkeltstart og i en massespurt, men han ligner absolut ikke en prof. rytter.

God træningslyst!

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Nu skal jeg F¤#"¤ vise dem hvilket stof jeg er lavet af og komme ned i vægt. Vil ikke sættes i bås.
Nu skal den have alt hvad jeg magter.
Næste sæsson skal være god.
Nu skal den få!

Med den indstilling, du har, er jeg overbevist om, at du vil nå dine mål!

Er udover vægttræningsentusiast, også vild med cykling! Bugno, Fignon, Chiappucci, Leblanc, Indurain, Ugrumov, Rominger - uuuuha! Sikke minder! :D

Al mulig held og lykke herfra med dit projekt!

Mvh.

Claus J.

Link to comment
Share on other sites

:D hahaa!

Kanon med jeres opbakning! Har simpelthen ikke tid til at skrive her i loggen hver dag, men skriver min træning løbende.

Mandag : 1 time spinning

1 time styrketræning

Tirsdag :

Onsdag : 1 time spinning

1 time styrketræning

Fredag : Ude på Mtb i skoven 1½ time ca.

Søndag : 1 time spinning

1 time styrketræning

kosten får kun 2,5 ud af 5 denne uge. Måtte bøje mig for julemaden torsdag aften og en subway sandwich fredag.

Vil ikke være fanatisk, men som jeg har fortalt i de tidligere indlæg er jeg konsekvent nødt til at veje alt mad og træne mange timer om ugen for at holde vægten. Bare de to dage torsdag og fredag tog jeg 2kg på ved en gang flæskesteg, dessert og et par øller. Skræmmende. :w00t:

Det medførte jeg mod min egen og sofaens vilje måtte ud i skoven på MTB.

I den uge vi kommer ind i, vil jeg forsøge at holde min madplan 100%.

Idag søndag var vi to ryttere i centret. Det var lækkert at være to med samme mål for øje. Normalt træner jeg med håndbold og fodboldspillere som jo næsten kun fokuserer på overkroppen. De 160kg til benene nappede godt i 3 sæt af 10 gentagelser. Og 2x40 crunches til "sækken" gav da også et underligt forpint udtryk i mit ansigt.

Jeg siger endnu en gang tak for jeres opbakning. Det er sku fedt når man indimellem er ved at give op og bare sætte sig ind i køleskabet. Det er trodsalt skidehårdt at tabe sig 30kg i forvejen. Nu står vægten bare bomstille og rokker sig ikke et gram. Kun opad hvis jeg ikke passer på. Kunne i løbet af, lad os sige 2 måneder nemt tage 10-15kg på igen. Bare et gæt.

For fedt. Er vildt begejstret for jeres støtte. Gør mig bare endnu mere sulten og stædig til næste sæson.

Bedste Hilsner fra Thomas :bigsmile:

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Anede jeg en smule headbanging der Arne? *gg*

Idag mandag har været suveræn.

Har levet småt

Morgenmad:

1 portion müsli blandet op med havregryn og skummetmælk

Frokost

2 riskager smurt med ketchup og 2 stykker kalkunpålæg

mellemmåltid

1 riskage (25 kalorier per kage, kalder dem kager selvom det ikke har en dyt med kage at gøre)

Træning

1 times intervaltræning på spinningcykel med pulsur.

Puls max idag 191. Kørte mig ikke helt sønder og sammen pga gårdsdagens træning,

15 min opvarm

5 min intervaller

10 min aktiv hvile

15 min intervaller

15 min nedvarm

40x crunches

3x8x16kg biceps

1x8x20kg til triceps

Aftensmad:

Kinesiske nudler

Kyllingebryst

Flåede tomater

Asparges

Cola light

Har ingen ide om hvad mit samlede kalorie indtag for idag har været. Ved bare det ikke var meget jeg fik idag. De riskager tager sulten ret pænt.

Alt i alt en god dag :mandance:

Mvh Thomas (som kunne æde en stor 400g bøf med hele svineriet)

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

onsdag

5 plusser på madkontoen , 1 time pulstræning på cykel og 1 time styrketræning.

Havregryn

rugbrød

salat, grøntsager og hakkedrenge... gider ikke lige skrive gram på.

Torsdag

I skrivende stund har jeg stadig overholdt kosten idag.

Tager en hviledag og smutter til morgenspinning fredag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bliver lige kort denne gang, da jeg har afsindigt travlt for tiden.

Træning mellem jul og nytår på kondicykel og håndvægte da centret var lukket.

Efter nytår :

Torsdag : 1 time styrketræning 1 time spinning

Mandag : 1 time styrketræning 1 time spinning

Tirsdag : 1 time spinning

Kostplanen er fulgt og har ikke haft behov for afvigelser. Mon ikke snart det kommer ?!

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Onsdag : 1 times hård styrketræning og 1 times cykling

3set x10reps x180kg til benene.... de er så småt blevet markerede. Lækkert!

med lidt sol på "piberne" til sommer skal det nok gå :lol:

1setx10repsx16kg håndvægte til biceps

2setx8repsx19kg håndvægte til biceps

De sædvanlige øvelser (80kg i romaskinen, trapez-træk til hagen og butterflyen u name it)

Mave og ryg træner jeg også hver gang. Er som skrevet tidligere i loggen næsten samme

styrkeprogram jeg kører hver gang. Skal jo bare beholde min masse og få formen op.

Torsdag : 1 times cykling i centret.

Status 4 dages træning i træk og kostplanen okay... Vægten siger nu de magiske 90 KG !!!!

(og mine balder er SÅ ømme) Men har en tendens til at ophobe en del væske. Kiggede da en ekstra gang på vægten i morges.

5 timers cykling indendøre ca. og 2½ times styrketræning fra mandag til og med torsdag må siges at være okay. Skulle lige igang. Er bevidst om evt. overtræning. Tager to fridage nu og starter op igen søndag.

- Måske med en tur i skoven.

Så langt så godt! Første delmål til den gode form nået! 90 kg og formår at styre pulsen!

Holder nok lidt igen nu. Skulle jo nødig gøre den sædvanlige fejl, at være i topform til februar.

Tak fordi du læste med..

Thomas (som kommer i god form)

:w00t:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa! Tog fredag og lørdagen fri.

Søndag: træning i centret 1 time og 1 time spinningcykel.

Mandag : 1½ time på Mountainbike moderat puls, et par enkelte spurter.

Tirsdag : Er netop kommet hjem fra en ret hård tur i regnen med min makker Jan. Skal vist have investeret i wind-blockers til knæerne og inderlår. Man er helt rød af kulde de steder. Det napper godt ude i badet :w00t: :sneaky:

Det er jo ret umuligt at se sit pulsur i mørket og computeren har jeg ikke på MTB'en.

Træningstid : 2t 4min

Gennemsnitspuls : 146

Laveste arbejdspuls: 120

Puls max idag: 181

Det er en okay rute for vi kører i modvind i til et vendepunkt hvor vi kører lidt i sidevind og i medvind hjemover.

Der følger mere i morgen.

Mvh Thomas

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Hej Claus!

Jo det er helt korrekt at jeg har rejst rundt og set mange cykelløb. Har set touren et par gange også. Ville gerne med csc-supporterne til Flandern Rundt eller Paris Roubaix.

Skal nok på Mallorca eller Lazarote i april og måske på bilferie til Frankrig under touren. Er også blevet inviteret med til Toscana her i uge 22. Der skal også penge til hehe! Meeen, dollerup bakker og yding skovhøj kan også nemt udfordre mig.

Træning torsdag :

1 time på spinningcykel og en hulens masse til mave og ryg

Nu har jeg fået en god aftale med mega-pro i danmark, som jeg har lavet websiden for. Kommer til at sælge til private for dem.

Kanont! Så vil de satse på engrossalget. De har både nuture's best og megapro produkter. Og har også snakket lidt med Highfive.

:bigsmile:

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hejsa!

Lidt stille uge.

Mandag 1 time spinning

Tirsdag styrketræning

Onsdag 2 Time spinning

Søndag MTB på landevejen.

En god frisk tur. Det blæste godt men jeg frøs ikke. Havde hovedtelefoner med på turen med musik. God ting når man kører alene.

Køretid : 2timer

Maxpuls : 191

Gennemsnit : 158

Distance : ca 50 km

Jeg kunne ikke taste alle byerne ind som VIA på kraks kort (skynder mig at skrive at KRAKS vejviser har rettigheden), så jeg har selv tegnet det på. Den skriver bare 39 km. Vil tro der er ca 50. Har ikke computer på min MTB.

Ville nu foretrække min racercykel og 25 graders varme. Men alt i alt gik det meget pænt. Vægten er stadig på 90. Herligt.

Normalt bruger jeg ikke selv energidrik eller proteinpulver. Jeg kører på rent postevand i dunken og foretrækker en rød bøf til aften med et bjerg af grøntsager til. Pasta og brød spiser jeg ikke så meget mere. Kun op til konkurrence.

Hej hej :tongue:

:byebye: :byebye:

post-12-1043615360.png

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share