Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Og du sir' jeg forbrænder meget :laugh:

Ej lækkert varrieret :smile: - kører du med cykelcomputer?

Hej.. Sommetider skriver jeg data ind fra mit Polar S720i ur, som også fungerer som computer. Lige for tiden kører jeg lidt old-school cykling, hvor man kører efter gefühl og bare kører efter hvor mange timer der bruges og hvordan du har det på cyklen.

Bare det at komme ud at rulle og mærke vinden og luften og få noget motion og kilometre i benene.

Synes tit man kommer til at sidde og glo ned i den tæller hvis du kan se farten eller pulsen. Har brugt meget at sætte et stykke tape hen over computeren og bare køre som jeg nu synes til et løb. Det giver lidt mere spontan kørsel og man lærer sin krop at kende. Fx ved jeg jo nogenlunde i hvilket pulsområde jeg ligger i uden at kunne se det på uret.

Når så grundformen er bedre tager jeg tapen af computeren og bruger den som monitor.

Link to comment
Share on other sites

Så startede jeg lige morgenen med at smadre bilen :cry3::blink::sneaky2:

Først igennem en hæk og så sidelæns ind i en have hvor jeg pløjede havesten op og en hæk og havnede inde i en campingvogn.. :dry:

Lægen trykkede lidt på min ryg og mente godt jeg kunne passe min træning.

Pis ! pokker også... Min kære bil.. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Jamen du godeste. Vi andre starter dagen med at hælde kaffe ned over os selv, men du går da godtnok til ekstremerne..meine frage...Hvordan filan kunne det gå så vidt?? :blink:

Jeg er dybt rystet og mildest talt groggy. Min lænd og skuldre gør pænt nas :mad:

Kørte en anden vej på arbejde på grund af morgentrafiken og kørte ind i et sving med 80-90 km/t, så pludselig var der sku en hæk og jeg prøvede at undvige og snittede hækken og lavede en panservending og skred sidelæns over i hækken på den anden side af vejen og tværs gennem haven.

Ufatteligt der ikke skete noget. Bilen er totalt smadret !

Havesten har pløjet bunden op på bilen men heldigvis skete der ikke noget med mine ben. Det var snart det værste der ku ske. Men jeg er i god behold. Blot i chok :blink:

post-1447-1187339342_thumb.jpg

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Nååå jeg troede du mente billeder på MSN....Altså jo her kan jeg godt se billederne.....(Intern snak her )

1. Godt der ikke skete dig noget.

2. Kan bilen mon ikke fikses....??

Da jeg kørte galt sidste år tænkte jeg kun på Molly....Fik mig en forskrækkelse men hun blev fin igen..og jeg overlevede... :tongue: Dog kører man pænt forsigtigt i tiden efter...

Pyha håber du kommer hurtigt op igen fra chokket.

Link to comment
Share on other sites

Nååå jeg troede du mente billeder på MSN....Altså jo her kan jeg godt se billederne.....(Intern snak her )

1. Godt der ikke skete dig noget.

2. Kan bilen mon ikke fikses....??

Da jeg kørte galt sidste år tænkte jeg kun på Molly....Fik mig en forskrækkelse men hun blev fin igen..og jeg overlevede... :tongue: Dog kører man pænt forsigtigt i tiden efter...

Pyha håber du kommer hurtigt op igen fra chokket.

Hehe, din elskede Molly dyt :tongue: Det er den lille røde dyt-bil ik ?

Min mekaniker ringede og sagde skaden nok løber op i 85000 så måske de erklærer "hende" død.. :unhappy: Hele bunden er flået, fælge, paneler, hjælm, døre, kofanger, lygter, sædet hvor airbag sprang osv.. puha det løber op.. Var så glad for den bil.

Jeg SKAL til at køre pænere. Har jo allere fået fartbøder på 3000, 2500, 1000 kr og en for uden sele på 500kr inden for de sidste 3 år. Men jeg kørte ikke engang voldsomt stærk her til morgen.. alligevel mistede jeg herredømmet.

Min nakke gør bare monster ondt nu.

Men lige nu handler det om mit ve og vel. Undrer mig lægen ikke kunne se noget når jeg har smerter i nakken. Hvis det ikke bliver bedre tager jeg på skadestuen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 22/8 :

Powerwalk med hunden

Træning i fitness

Crosstrainer

Spinning hjemme

Kosten ok for tiden, ingen cravings og synes generelt jeg restituerer godt.

Træner mig heller ikke helt ned til sokkeholderne pulsmessigt men lige til grænsen.

Vægttab siden sidste vejning ca 1 kg.

Link to comment
Share on other sites

Har trænet i fitness og dyrket cardio på rulle og i crosstrainer.

Er blevet opereret, fik fjernet en byld ved lysken. Stingene sprang op på arbejdet så jeg har passet lidt på at træne for tungt med ben. Derfor har jeg ikke været på MOL.

Lørdag er der Skive løbet 100km... puh...

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 8/9 :

Morgencardio 15 min ergoracer

10 min sofacykel

Træning i fitness 1 time

20 min crosstrainer

Synes det begynder at ligne noget. Men fårk det var hårdt idag !

Pt. fokuserer jeg udelukkende på fedt/vægttab og bibeholde så meget masse som muligt.

Cyklingen kan jeg ikke udføre på det niveau jeg gerne vil før min krop er som jeg vil have den. Med udgangspunkt i fitness principper kan jeg gøre det. Bagefter kan jeg satse på konditionen som dog nok også kommer op på et godt niveau i løbet af vinteren.

Vil så sige jeg er nået meget langt. Men for at jeg kan holde det, har jeg allieret mig med "fruen" som står for alt indkøb og min kost således jeg ikke forkøber mig i alt muligt junk i supermarkedet. Hele vinteren skal bare fortsætte som nu i fitness og til spinning og så i december og efter jul vil jeg ud på MTB og raceren så jeg kan blive super skarp til Toscana turen 2008 :bigsmile:

Ved jo hvordan den skal skæres og det skal jeg bare gentage.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Aftenens dish der blev guflet bestod af følgende :

Hakkebøf, broccoli, blomkål, gulerødder, løg og tomater med dressing med eddike,hvidløg og olivenolie.

Velbekomme :bigsmile:

Shake efter træning :tongue:

Ser nu meget lækkert ud, men det smager altså bedst hvis man bruger friske grøntsager. Har selv opdaget hvor godt gulerødder smager, når jeg ikke bruger frostblandinger :4mewantfood:

God træning ellers :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ser nu meget lækkert ud, men det smager altså bedst hvis man bruger friske grøntsager. Har selv opdaget hvor godt gulerødder smager, når jeg ikke bruger frostblandinger :4mewantfood:

God træning ellers :superman:

Ja jeg har en tilbøjelighed til at købe frostblandinger, men "fruen" køber altid friske grøntsager så der kommer andre boller på suppen når hun flytter ind. Gulerødder må nemlig gerne knase lidt.

Dog skal man bare huske der er en del kulhydrat i dem.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share