Thomas E's log - From fatness to fitness


Thomas E
 Share

Recommended Posts

  • Replies 828
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:bigsmile:

Onsdag :

2 timer

ca 60 km

SÅ er rejsen til Lanzarote bestilt !

Skal ned i lidt varme konditioner. YES !

Så hut jeg hvisker er der internet café dernede så i kan følge min log direkte hvis det skulle have interesse.

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Søndag :

En tur i centret.. ren styrke for at få lidt styrke til min træningsuge.

1 times styrketræning

Biceps 18kgx8repx3set kg

mavebænk 100stk

ryg 20rep x 2 med 20kg vægtskive

Romaskine 70kg x 10 x 1

80kg x 10 x 1

Lår uderside 85 kg x 15 reps x 2set

Lår inderside 70kg x 15 reps x 2 set

Lår bagside 25kg x 10reps x 2 (yess... haserne jamrer)

Benpres 120kg x 10reps x 1set

Benpres 160kg x 10 reps x 1set

Benpres 180kg x 8 reps x 1 set

Brystpres 55kg x 10reps x 1 set

Brystpres 60kg x 10reps x 1 set

Trapez 60 kg x 10 repsx 1set

Diverse øvelser i stativet.

1 times intervalprogram

15 min opvarm

1 min puls op

1 min puls ned

2 min puls op

10 min aktiv hvile

2min puls op stående

1min puls ned

2min puls op siddende

1min puls ned

1min puls op siddende -

1min puls op stående

1min puls ned

1min puls op

2min puls ned

3min puls op

15min nedvarm

Herefter et kvarter i elipsetræneren (langrend) på bjerginterval.

Det var med høj hvilepuls jeg så Tyler vinde idag! Allez Tyler !

Alt hamrede for vildt. Skal lige vænne mig til styrketræningen igen.

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas, ny læser af din log. Respekt for dit opnåede mål. Jeg har selv sagt ikke læst være ENESTE log du har lagt her, og kan forstå at træning er noget der "presses ind i kalenderen" i øjeblikket. Fedt at du når det alligevel. Mit spørgsmål er simpelt - hvad er dit næste mål ??

Link to comment
Share on other sites

hvad er dit næste mål ??

Mit næste mål er at køre en bedre tid i de motionsløb jeg kører hvert år.

Først og fremmest er det motionsløbet, samt Tabaesco på lanzarote, måske ikke så hårdt for de fleste men 90kg skal slæbes op 10km til toppen.

Det er en rigtigt stigning med serpentinersving og det hele.

Regner med at poste mine data fra pulsuret når jeg kommer hjem igen.

Sidste år var min gennemsnitspuls 189 over det bjerg. Vildt! Tager 35-45 min at komme over toppen.

Bo Hamburger har vist kørt over på 27-28 minutter, hvilket svarer til over 20 km/t i snit.

Vi andre padder kan lige holde over 10-14 km/t opad.

Når jeg kommer hjem igen, kører jeg Hald sø rundt og Tour de Alheden (hehe).

Vil prøve et af de store løb i år og har Rendsburg Viborg i tankerne. ( Eller blot Gram-Viborg 200km),

samt køre lidt flere løb end sidst.

Link to comment
Share on other sites

Dumb&dumber : Ja du har ret! Ikke alt den miskredit holdet har fået i pressen er berretiget.

Tirsdag :

- som søndag :

En tur i centret.. ren styrke for at få lidt styrke til min træningsuge.

1 times styrketræning

Biceps 18kgx8repx3set kg

mavebænk 100stk

ryg 20rep x 2 med 20kg vægtskive

Romaskine 70kg x 10 x 1

80kg x 10 x 1

Lår uderside 85 kg x 15 reps x 2set

Lår inderside 70kg x 15 reps x 2 set

Lår bagside 25kg x 10reps x 2 (yess... haserne jamrer)

Benpres 120kg x 10reps x 1set

Benpres 160kg x 10 reps x 1set

Benpres 180kg x 8 reps x 1 set

Brystpres 55kg x 10reps x 1 set

Brystpres 60kg x 10reps x 1 set

Trapez 60 kg x 10 repsx 1set

Diverse øvelser i stativet.

1 times intervalprogram

15 min opvarm

1 min puls op

1 min puls ned

2 min puls op

10 min aktiv hvile

2min puls op stående

1min puls ned

2min puls op siddende

1min puls ned

1min puls op siddende -

1min puls op stående

1min puls ned

1min puls op

2min puls ned

3min puls op

15min nedvarm

Herefter et kvarter i elipsetræneren (langrend) på bjerginterval.

Link to comment
Share on other sites

Søndag :

85km til Femes og Playa Planca.

Max højdemeter : 331 over havet

snit km/t : 26,1

Tid ca 2.40

Der er ikke ret mange på cykelugen, så vi kører stortset kun 2 ryttere med Leif Mortensen og Torben Hjort.

Skulle jo så senere vise sig at være både godt og skidt, for jeg måtte stå af i dag med kanon krampe i venstre bagside af låret.

Har trådt for stort gear for at kunne sidde med i gruppen. De andre er jo ikke så tunge, så det er jo vilkårerne for at holde farten.

Vi kørte af den nye asfaltvej op til Femes hvor pigerne stod med sandwich. Var helt nede på en 27'er bagi for at hive den op. AIKS ! :4whip:

(skal lige siges femes stiger 24% de sidste to sving)

Generelt en lidt skidt dag. Følte den var tung fra første minut. håber jeg er bedre kørende i morgen.

Skal heldigvis op og have massage nu ! :tongue:

Hygge

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Hej og tak for jeres svar! Havde simpelthen så travlt jeg ikke kunne nå ned i internetcafeen hele tiden.

Jeg er netop kommet hjem.

Der blev målt 29 grader, men ikke så solrigt som de forrige år.

Lige en opsummering af cykelugen

Lørdag :

Køretid 1:46

Disatance 47km

Kalorier forbrændt : 1595

Max km/t 48,2

Puls gennemsnit 165

Puls max 201

Højdemeter 308

26,6 km/t i snit

Søndag :

Distance ~85km

Kalorieforbrug 2897

Køretid 3:15

26,1 km/t i snit

Max km/t 79,3

Puls gennemsnit 164

Puls max 197

Mandag :

Distance 70km

Kalorieforbrug 1374

Køretid 1:52

Puls gennemsnit 146

Puls max 177

1,52

Vi havde følgeskab af Pernille Svarre (5 kamp). Sjovt at folk deltager på tværs af sportsgren.

Super godt kørende var damen da :4whistling:

Tirsdag :

Distance ~72km

Kalorieforbrug 1981

Køretid 2:29

Max km/t 66,3

Puls gennemsnit 155

Puls max 183

Onsdag : Hviledag ARHH! :bigsmile:

post-1447-1129892707_thumb.jpg

Torsdag :

Sføli den eneste dag hvor det reelt havde været noget værd at få pulsdata meldte uret 3km før opstigningen "memory full". Det må bare ikke ske!!

Men jeg klarede den 95km lange tur okay. Den 10 km Tabayesco stigning trak tænder ud. Min kropsvægt sloges unægteligt med tyngdekraften. Jeg kørte op i gearingen 39/21, hvilket gav en fart på ca 14-16 km/t (+- 2-3 km/t).

Jeg gjordre det igen! Det som de fleste vil sige på forhånd var umuligt med 90-95 kg's kropsvægt. Jeg kørte op på ca 38 min.

Slog min egen tid med 2 minutter. Jeg er også fuldstændig ligeglad med om de andre kørte op 5-6 min hurtigere end mig. For prøv og forestil jer de skulle køre samme opstigning med 25kg's oppakning på ryggen. Det svarer jo til det samme jeg har slæbt ekstra. Men nok om det! Det kræver koncentration og masser af havregrød !

Kan jo så bare fryde mig over jeg tog en herreføring hjemad de sidste 10km ned mod Lasanta.

De blev pænt omme bagved :devil:

post-1447-1129892769_thumb.jpg

Jeps.. jeg sprutter lidt og kan da også afsløre jeg fik varmen !

post-1447-1129892808_thumb.jpg

Fra venstre Leif Mortensen, Steen fra Politiet, Jeg selv og Torben Hjort

Det må vist være nok for denne gang.

Kører Hald Sø Rundt søndag.

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

EDIT 2005: har rettet så billeder igen virker.

post-1447-1129893153_thumb.jpg

Slapper af efter den nok mest vindblæste cykeltur jeg nogensinde har kørt.

post-1447-1129893182_thumb.jpg

Torben og jeg

Lidt billeder fra Femes :

post-1447-1129893210_thumb.jpg

Her kommer lokomotivet

post-1447-1129893399_thumb.jpg

Gruppesamling med proviantering.

Leif i højt humør

Søndag :

Hald Sø Rundt

Jeg gjorde det sku !! :cooldance:

Jeg opfyldte mit store mål i år om at køre 100km på under 3 timer. :laugh:

Farten var 46-47 km/t ud til Ravnstrup. Total vanvid, så jeg måtte slippe de forreste og finde mit eget tempo. Kørte alene ca 10-15 min da en større gruppe kom op, hvilken jeg hægtede mig på.

Sender lige en tak til Møldrup drengene for slæbet.

Jeg var suverænt kørende. Havde utroligt gode ben idag og mærkede strortset ikke kilometerbakken i dollerup og jeg bed mærke i jeg var den eneste som sad i sadlen helt op.

Herefter gik det over stok og sten. Var konstant oppe blandt de forreste 5-7 mand.

Ufatteligt nok kunne jeg smide pedalerne rundt i et abnormt stort gear hele vejen uden det føltes for tungt. Må være alle de stejle veje nede på lanzarote der har flyttet min grænse for hvornår det føles hårdt. Må jo nyde det så længe det varer inden kroppen vænder sig til danske veje.

Havde fornemmelsen af den godt kunne tygge en lille bønne mere hele tiden end det jeg gav.

Så et par gode føringer med 38-39 km/t blev det til.

Skal så lige siges, at man måske kun har den slags dage 2-3 gange om året. Meget heldigt det så lige netop ramte en løbsdag.

Pulskurve kommer så snart jeg kan få overført data fra uret.

Distance : 100 km

Køretid : 2t 54min

Maxpuls : 195 slag

Pulssnit : 168 slag

Kalorier : 2680kcal

Snit fart : ca 35 km/t

Man har det bare så godt når man kan opfylde sine mål.

Bladr lige op og se mine billeder fra Lanzarote

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Det er sgu nogen gode billder. En god repotage i det hele taget.

Jeg må sige du opfyldte dit mål; godt og vel endda! Virkelig flot! :thumbwink:

Du har endda ikke nået at restituere fra Lanzarote. Jeg tror du har sat kursen mod en super god form!

Det her må uden tvivl kunne motivere til endnu mere?

Link to comment
Share on other sites

Du har endda ikke nået at restituere fra Lanzarote. Jeg tror du har sat kursen mod en super god form!

Det her må uden tvivl kunne motivere til endnu mere?

Du har fuldstændig ret. Jeg troede egentlig bare jeg skulle op og køre et nogenlunde løb med ca samme tid som foregående år, men endte altså med at skære 16 min af den. Det var knap 2 dage siden jeg kørte op på Lanzarote. Det var også det de sagde dernede. Effekten af sådan en træningsuge kommer en god uges tid efter.

Formen er jo god som motionist. Der skal sku arbejdes noget mere for at jeg kan tænke på mere og større.

Det må komme hvis jeg og damen flytter til en by der er lidt større hvor der er en klub med flere afdelinger.

Er jo top motiveret, men ved også at jeg ikke er bedre end jeg er. Ser med andre ord ret realistisk på det.

Faktum er, at kan jeg komme ned på måske 82-83 kg er maskinen ved at være trimmet. Men jeg følte mig godtnok urørlig i går. Dejlig følelse at prøve at sidde med i et løb, selvom det kun er motion.

post-1447-1129893555_thumb.jpg

Her kan man se de 24% (Lanzarote)

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun tilslutte mig de andres ord; det er flot gået Thomas :thumbwink:

Men jeg følte mig godtnok urørlig i går. Dejlig følelse at prøve at sidde med i et løb, selvom det kun er motion.
Ja, det er altid en forrygende følelse første gang det lykkes. Man kan leve længe på det :)
Faktum er, at kan jeg komme ned på måske 82-83 kg er maskinen ved at være trimmet.

Ja, og med den aktivitet og motivation du lægger for dagen, så er det jo ikke urealistisk, for så vidt jeg husker, så har du jo også ret godt styr på det med kosten :)

Når du kan køre et motionsløb på 100 km under 3 timer, så er der ikke ret langt til at du kan være med i BEG. De ligger på 38-40 km/t i snit, og selv om det selvfølgelig er mere end 35 km/t i snit som du har gjort, så er hele set up'et og stemningen en helt anden i licensløb, det giver et par km/t ekstra helt af sig selv. Så bliv bare ved, til næste år sidder du i BEG og giver de andre køretur B)

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Licensløb, det giver et par km/t ekstra helt af sig selv. Så bliv bare ved, til næste år sidder du i BEG og giver de andre køretur

Ja det tror jeg gerne. Man bliver lige en klasse bedre.

*lol* :lol:

Køretur :rolleyes: Ja nu skal de fandme få ! ;)

Er da bare dejligt med jeres opbakning - Skønt !

Ved også bare, at de hurtigt kan vende hvor man sidder med dårlige ben.

Nu gælder det jo om at træne rigtigt for at holde det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så er jeg vendt frygteligt tilbage efter en omgang total "lidt for meget" arbejde i min butik.

Jeg har simpelthen pulsdata for næsten en måned liggende.

Har måttet prioritere kraftigt på det sidste pga. min sparsomme tid.

Kan da løfte sløret for, at jeg sådan set stod til at køre top 3 i mit favoritløb Alheden.

Var kommet med i et 3 mands hug på et afgørende tidspunkt, men da en total åndssvag "hjemme-verner" viste mig en forkert armbevægelse pga. dårlig opmærkning, kørte jeg forkert og kom håbløst bagefter. Det resulterede i jeg fik et raserianfald så jeg smadrede min hjelm og flåede nummeret af ryggen og kørte hjem. Totalt surt! Var foruden Hald-sø rundt, nok mit eneste og suverænt bedst kørte løb til dato. Til trods for jeg kender ruten som min egen bukselomme havde jeg travlt med at køre de 200m ind jeg tabte hen over dollerup bakker. Når man sidder i den situation tænker man kun på een ting og det er "fremad, fremad, tempo på, æd dem".

Så skal der altså bare ikke stå en hjemmeværnsmand og virke totalt ligeglad når man kommer med 50 km/t !

Sådan noget kan virkeligt hidse mig op. hader når der ikke er styr på rammerne omkring sådan noget. Men okay.. det er kun et motionsløb! Men der går jo altså konkurrence i den når man ligger og kan komme afsted med nogen fra licensklubben i sådan et ryk. Er måske bare mig som er lidt for seriøs omkring de ting eller tager det for højtidligt. Mener bare man må have en vis respekt for den sport man brænder for. Svarer jo til den offervilje man kan se til en snollet serie 6 kamp i fodbold. De tror jo også de er proffer.

Mit nye projekt er selv at få skrællet 10-15kg mere af, samt at få min kammerat på 124kg under de 100.

Har taget lidt på igen. forstår jeg ikke helt, men droslede lidt ned 3 uger ca. for at kunne holde gejsten resten af året.

Vi træner nu fast 3 gange om ugen om morgenen i centret. Så det bliver til masser af spinning og langrend indendøre.

Torsdag 15 maj : En lille frisk trilletur på 30 km

Lørdag 17 maj : 50 km alene

Søndag 18. maj : 70 km landevej med makker

Torsdag 22,maj : Styrketræning

Søndag 25, maj : 70 km landevej

Tirsdag 27.maj : Landevej 50 km

Torsdag 29.maj : Tour de Alheden 47 km

Mandag 2.juni : Landevej 1t 18 min 50km

Tirsdag 10.juni : Landevej 60km

Søndag 15.juni : Landevej 70 km med makker

Mandag 16. juni : Tung styrketræning 1 time, 1 times spinning, 15 min elipsemaskine

Onsdag 18. juni : Tung styrketræning 1 time, 1 times spinning, 15 min elipsemaskine

Fredag 20. juni : Styrketræning 45 min, 1 times spinning, 15 min elipsemaskine

Alt det kredsløbstræning har "fremprovokeret" en hvilepuls under de 50. Er ganske tilfreds.

:lol:

Puha! Jeg vil prøve om jeg ikke kan holde loggen updatet, da det tager lang tid at update alle de data på en gang.

Tak fordi du læste med

Edited by Thomas E
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share