BOGS


Bogs
 Share

Recommended Posts

Endelig tid til opdatering af loggen.. Og selvom jeg ikke har været her i over en uge, så har jeg været riiimelig aktiv! :cooldance: (Måske netop derfor ikke tid til at logge :wink:)

Nå, hvor var jeg...

Tirsdag 3. juli - IK

A. Dødlødt:

6@50

10x1@90

...fik lidt tips fra Sune om vejtrækning og teknik, som hjalp gevaldigt på at involvere balderne, og løftet blev meget lettere :smile:

B1. Goodmornings: 4x10@35

B2. BB rows (bredt greb): 4x10@35

C1. Swiss ball leg curls: 3x10@BW

C2. Face pulls: 2x15@5

+ skulder rehab: 4x15@1,25

Onsdag 4. juli /AM - Well-Come

30 min + 30 min cykling

HIIT: 20 min (90/30 sek. - 6,5/16 km/t) ekskl. warm-up

Onsdag 4. juli /PM - TSK

30 min cykling (til/fra træning)

A. OL squat

10@20

5@40

4@50

10x3@65

B1. Bulgarian split squat: 4x10@BW per ben (the buuurrrrn :devil: )

B2. Alt. hammer curl: 4x10@10 kg

C1. Kneeling crunches: 4x10@50 kg

C2. Jumping squat: 4x10@BW

+ skulder rehab

Torsdag 5. juli - IK

Meget let træning i dag for at holde den noget rustne krop i gang:

en masse hoftebøjstræk

A. Snatch grip DL

5@40 (fra klods)

5@40

4x10@40 (fra gulv)

...fungerede ikke rigtig - for let vægt til at ryggen fik noget ud af det, men benene nåede sørme at syre til alligevel.. :dry:

B. Bænkpres (medium greb) - let

10@20

4x8@30

...meget let for lige at prøve skulderen af - men nok til, at det kunne mærkes dagen efter, så jeg holder mig fra den i et stykke tid endnu.

C1. Seated rows:

10@30

2x10@40

8@40

C2. Lying leg curl:

4x10@10 kg (på den mærkelige maskine helt i hjørnet)

D. Bent-over rear raise:

10@2x2,5

3x12@2x2,5

+ rope jumping: 10x1 min.

+ skulder rehab: 5x12@1,25

Dip shrugs: 12; 15; 15

Fredag 6. juli - IK

A. OL squat:

10@20

8@40

7@50

6x6@57,5

B1. Walking lunges: 4x10@20

B2. Janda sit-ups: 4x10@BW

C1. Spring (to bokse): 3x10

C2. Swiss ball crunches: 3x15@BW

+ skulder rehab: 4x10@2 kg (derhjemme med en fin rød håndvægt :bigsmile:)

Lørdag 7. juli - IK

A. Dødløft: 15x1@77,5 (30-60 sek. pause) - dynamisk

B. Frivend: 5x5@35

..det kunne skulderen fint klare :smile:

C1. Goodmornings: 4x10@35

C2. Bent over BB row (bredt greb): 4x10@35

D1. Reverse hypers (ecc.): 2x12@BW

D2. Triceps kickbacks: 2x12@5

E. Tabata front squat: 4 min. (20s/10s) @15kg

...Har aldrig svedt og prustet så meget!!!

Mandag 9. juli /AM - Well-Come

40 min cykling

HIIT: 16 min (80s/40s - 6,5-16 km/t)

+ skulder rehab 5x12@2 kg; 5x12@1 kg

dip shrugs: 2x12

Hammer curl: 2x10@10 kg

Mandag 9. juli /PM - IK

A. OL squat:

8@BW

10@20

7@40

6@50

7x5@62,5

B1. Step-ups: 4x10@20 per ben

B2. BB curls: 10@20; 10@20; 9@20; 6@20

C1. Jumping lunges: 3x10 pr. ben; 1x8 per ben

C2. Bench dips: 4x10

D1. Dragon flags (ecc.): 4x10

D2. Swiss ball crunches: 4x15@BW

+ rope jumping: 5x1 min.

Aften: 2x 1t. powerwalk

Tirsdag 10. juli - IK

A. Dødløft:

8@50

1@100

0@107,5 bahh røven oppe.. :dry:

0@107,5 bahh for tungt :mad:

gik sukkerkold lige inden træning og var for aktiv dagen før :dry:

Og så skulle ham fjolsen, der laver military og squat med laaaaange pauser (forced fra 1. rep!) lige fortælle mig, hvordan jeg skulle stå, og hvorfor jeg ikke kunne løfte de 107,5 kg - liiige inden jeg skulle til at løfte - FJOLS! :mad: Skulle virkelig anstrenge mig for ikke at råbe ad ham, at jeg ikke har brug for råd fra én, som 1. aldrig dødløfter og 2. hvis teknik på ALLE øvelser gør ondt at se på!

B. One leg DB Romanian dødløft: 4x10@2x14 kg - REN FITNESS :devil:

C1. DB rows (meget kontrolleret/ecc.): 4x10@2x14 kg

C2. Jumping squats: 4x10@BW

D1. Face pulls: 4x15@5

D2. Swiss ball leg curls: 4x10

+ rope jumping: 8x1 min.

+ skulder rehab - men nåede ikke det hele, da pedellen kom brasende ind kvart i 20 og råbte, at vi alle skulle have været ude kl 19, når der står, at det lukker kl. 20. Han kunne dog ikke forklare, hvor det stod, at vi allerede skulle være ude kl. 19 :dry:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skulder update:

Var på Amager hospital i dag og få undersøgt skulderen.

Som min fys også sagde, så er mine ledkapsler MEGET løse - lægen kunne åbenbart mærke skulderskålen (eller hvad det nu hedder) ved bare at hive let i min arm. Så mine hypermobile skuldre er i den svære ende, som han sagde det, og han ville ikke anbefale mig at dyrke styrkerelateret sport (eller anden slags sport, som fx har med kast at gøre) på konkurrenceplan :unhappy: For hver gang mine skuldre bliver presset maksimalt og er ved at ryge ud, så går der åbenbart noget brusk i stykker, selvom jeg måske ikke engang mærker det. Og det vil kunne resultere i leddegigt senere hen i livet. På den anden side, for at undgå det samme, skal jeg blive ved med at styrke musklerne.

Dvs. jeg kan godt blive ved med vægtløftning/styrkeløft, men for mig er der ingen "lette løft", som han sagde det - jeg skal på hvert et løft koncentrere mig maksimalt (mind/muscle, yeah..) for at undgå samme finte, som til stævnet.

Om 8-12 uger kan jeg således begynde med let vægtløftning igen, og inden da står den på rehab rehab rehab (og en masse tunge ben :superman: ...og fitness for fun :innocent::wub: )

Jeg vil stadig gerne stille op til Copenhagen Cup uden udstyr - men løfter let i bænk.

Mht træning med udstyr sagde lægen i øvrigt, som en del andre har sagt det til mig, at det er som at træne med en krykke, og det vil bare give falsk tryghed. Så det skal jeg ikke rode mig ud i pt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 11. juli - IK99

OL squat:

8@20

6@40

5@50

8x4@65

...selvom jeg var ret træt i kroppen i dag, så var det rimelig nemt :bigsmile:

Prøvede at stå lidt bredere med fødderne og vinkle dem lidt mere udad, men synes ikke, at jeg kan aktivere mine balder lige så godt, og derfor overkompenserer med hoftebøjerne... :dry: så jeg fortsætter med at stå smalt...

Bulgarian split squat:

3x10@20 pr. ben

...fik igen bekræftet, at mit venstre ben er en del mere stærkt og stabilt, end højre :dry: Det er nok derfor min højre hoftebøjer brokker sig for tiden og kræver konstant stræk mellem sættene..

Det var alt, hvad jeg kunne nå på lidt over en time pga. åndssvage lukketider :sneaky2: Fik ellers liiige varmet kroppen op..

Resten (arme, abs og lign.) tages i dag!

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Davs Bogs

trælst at læse om dine skuldre. jeg har en kammerat der endte med at blive opereret i skuldrene fordi de netop også "kunne hoppe ud" og da han var genoptrænet efter det kunne han med et klare masser af aktiviteter for overkroppen, der før havde været et problem.

Link to comment
Share on other sites

Davs Bogs

trælst at læse om dine skuldre. jeg har en kammerat der endte med at blive opereret i skuldrene fordi de netop også "kunne hoppe ud" og da han var genoptrænet efter det kunne han med et klare masser af aktiviteter for overkroppen, der før havde været et problem.

Hey Blackmore :smile:

Det var da heldigt, at din kammerat havde et godt udfald efter operationen! Lægen sagde nemlig til mig i går, at det er sjældent, at det hjælper med operation for at opstramme ens ledkapsler.. Så det ville han ikke anbefale. Men Linis f.eks. fik det gjort og er ret glad for det nu.

Men gad vide, hvor slemt det skal være, før lægen rent faktisk anbefaler et kirurgisk indgreb?..

Link to comment
Share on other sites

Det var da heldigt, at din kammerat havde et godt udfald efter operationen!

det var helt klart et godt udfald.. han kunne f.eks klatre igen og tage kropshævninger, noget han bestemt ikke kunne før. men hans skuldre var også meget problematiske før operationen.

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Hey Blackmore :smile:

Det var da heldigt, at din kammerat havde et godt udfald efter operationen! Lægen sagde nemlig til mig i går, at det er sjældent, at det hjælper med operation for at opstramme ens ledkapsler.. Så det ville han ikke anbefale. Men Linis f.eks. fik det gjort og er ret glad for det nu.

Men gad vide, hvor slemt det skal være, før lægen rent faktisk anbefaler et kirurgisk indgreb?..

Linis fik bla operationen pga et afrevet labrum glenodiale.

Jeg ved ikke nærmere hvad der blev lavet. Men skuldre er ikke bare noget man opererer på. For det bliver aldrig det samme som en rask skulder. Derfor skal udgangspunktet være ret dårligt før man begynder at skære løs.

Den rigtige trøje kan givet vist hjælpe dig ved max løft, men man skal VIRKELIGT vide hvad man gør, før man kaster sig ud i det eksperiment :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Anna!

Lige et lidt forsinket kom igen med nordland :tongue:

Vi må lære ikke at starte så højt :nonono:

Skal du i noget udstyr på et tidspunkt?

Hey Søren,

Hehe - ja vi var vist begge lige gode til at overvurdere os selv :laugh: Men jeg holdt trods alt liiige en runde længere end dig :tongue:

Ej - det var i hvert fald godt kæmpet i squatten fra din side!

Mht udstyr... altså, jeg skal i hvert fald lige have 8-12 uger til at rehabilitere min skulder. Og så lokker Polle jo lidt med, at en gammel løs Inzer trøje ville kunne gøre underværker for min bænk, samtidigt med, at den støtter mine skulderled... :innocent: Men jeg må se, hvordan skulderen ter sig efter rehab'en først. Om ikke andet, så stiller jeg stadig op til Copenhagen Cup, selvom bænken halter bagefter. Så må jeg jo bare satse på at hente alle mine kg i squatten :superman: (Og få min dødløft teknik på plads i mellemtiden, så jeg kan hive nogle seriøse kilo hjem og ikke fedte rundt med de sølle 110 :laugh: )

Hvad er dit næste stævne?

Link to comment
Share on other sites

Du skal krafthelvede ikke fedte rundt med 110kg når du har nakket 135kg i civil kluns for lang tid siden. Vikinge galskab er vejen frem :superman:

Hehe - nej, vel??? Efter Smolov skal der noget større fokus på kongeøvelsen :devil::superman:

Link to comment
Share on other sites

Det var godt :4thumbup: Og hvis du synes min tone var for hård så skyldes det en lille bytur igår, hvor jeg var ude for at blive toughtet op :innocent:

Pjat med dig, der skal meget til før jeg bliver stødt :tongue: Fik du så dødløftet oven på tømmermændende i dag? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, nu ved du i hvert fald, at du skal lade være med at maxe 4 dage inden stævne :laugh:

Jeg løfter til JM 29. september i 110 kg klassen med fuldt gear :superman:

ORLY? :laugh: Ja, jeg må have overvurderet min russiske restitutionsevne :tongue:

Hvor bliver JM holdt henne? Og hvor kommer den forkærlighed for udstyr fra lige pludselig? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hej søde og tak for sidst! :bigsmile: Det var meget hyggeligt og det smagte super godt! :4mewantfood: Og nu er du knyttet til mig for evigt, hvis du vil vide sandheden om dit tab i fedtprocent :tongue:

Efter al den snak om diæt og slik og jeg ved ikke alt, fik jeg sådan craving når jeg ventede på bussen hjem at jeg var nød og købe mig en rulle chokolade med nødder :innocent: Faldt så i søvn hjemme, med rullen halvæden i hånden - total grineren og Poul syntes det var helt vildt sjovt :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det var godt :4thumbup:

Naa, løb istedet en tur. Er jo blevet semiløbeål efterhånden, hehe :laugh:

Det er da lige før du kunne stille op i fitness her til september, så cut du må være blevet af alt det løb! :tongue:

Jylland :innocent: Og Søren er vel blevet seriøs for pokker :4thumbup:

Ahh ok, troede faktisk det stod for Junior Mesterskaber :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hej søde og tak for sidst! :bigsmile: Det var meget hyggeligt og det smagte super godt! :4mewantfood: Og nu er du knyttet til mig for evigt, hvis du vil vide sandheden om dit tab i fedtprocent :tongue:

Efter al den snak om diæt og slik og jeg ved ikke alt, fik jeg sådan craving når jeg ventede på bussen hjem at jeg var nød og købe mig en rulle chokolade med nødder :innocent: Faldt så i søvn hjemme, med rullen halvæden i hånden - total grineren og Poul syntes det var helt vildt sjovt :laugh:

Og selv tak - det var super hyggeligt!! :bigsmile: Og ja, jeg må jo blive nødt til at se dig på ugentlig basis - sikke noget :wink:

Se, det er farligt st bo så tæt på 7-11 - både for mig og mine gæster :laugh: Men blev helt overrasket over mig selv i lørdags - havde SLET ikke lyst til Ben&Jerry's, da Poul sad og spiste sin Caramel Chew :blink: 3 ugers 100% clean diæt - jeg klapper lige mig selv på skulderen :superman:

Men hey, der er jo en periode hver måned, hvor vi kvinder SKAL have tilført noget chokolade, ellers går det galt :crazy: (Har jeg forøvrigt ikke fået dig til at smage den vidunderlige 100% chokolade hjemme hos mig? :nonono: Det lille bitte stykke gør virkelig underværker - det er som om en chokolade bombe eksploderer inde i munden på dig, og så holder smagen så længe, at du ikke har lyst til mere, end de 4 gram!) Du MÅ smage det - det er simpelthen en diæt saver :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning update:

Torsdag 12. juli - IK99

Meget let omgang restitutionstræning med absolut ingen sved på panden!

A. Yates: 4x10@50

B1. Weighted crunches: 3x12@BW+5

B2. Twisted crunches (på bold): 3x20

B3. Jackknives: 3x15

C. Triceps crossover ext.: 4x10@5

D. BB curl (21'ere): 2x21@15

+ skulder rehab: 4x10@2

Fredag 13. juli - IK99

A. OL squat:

8@20

6@40

5@50

4@60

10x3@70 yeah :superman: Smolov ftw!

...bælte på på 6. sæt for at hjælpe lidt på opspændet

B. Goodmornings: 10@35; 10@40, 2x8@40

C. Walking lunges: 4x10@20 (per ben)

D. Spring (2 bokse): 4x10

+ skulder rehab

Lørdag 14. juli - TSK

En hyggelig træning med Hoosier

Seated rowing (m. pause): 10@30; 4x6@40

Incline curls: 6@2x10; 6@2x7,5; 6@2x7,5; 3@2x7,5

...kørte skidt, da min venstre skulder nægtede at lege med... :dry: Dem skal jeg ihvf ikke lave igen

Bench dips: 4x12

+ en hel masse skulder rehab

Tabata front squats: 4 min (20s/10s) @18 kg

...nice! :4thumbup:

Kneeling cable crunch: 3x12@50

Planken: 3x max

DB curls: 2x15@2x7,5

Søndag 15. juli - IK99

En disko træning med Poul

Hoftestræk (en super god øvelse Poul har vist mig) + skulder aktivering en masse

Amit pulls: (fra lidt under knæene - holde igen med skulderbladene på vej ned)

10@40

4x6@60

...sindssyg pump på ryggen! :devil: Love it - super øvelse til midtryg og mine skulderblade :4thumbup:

+ en masse skulder rehab inkl. rotator cuff og en øvelse for inder-bagsiden af skulderen, som jeg ikke kan huske, hvad hedder (Poul?..)

+ rope jumping i solen ude på stadion - 8x1 min

...det er faktisk vildt lækkert at sjippe i bare tæer på det der røde løbeunderlag :bigsmile:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Mandag 16. juli - IK99

Kom ned i hulen ved en 18-tiden, og der var fyldt med mennesker - meget hyggeligt, at folk er vendt hjem fra ferie, faktisk :smile:

En del sjovere at træne med BB holdet og de andre, frem for nisserne og suicide-løfteren! Og god underholdning at observere DocH og Poul køre uendelige sæt fårced på triceps og skuldre :laugh:

OL squat:

10@20

8@40

7@50

6x6@62,5

...med bælte på fra 2. sæt på 6'ere - havde svært ved at holde fokus og alt sejlede for mig (ja, sådan har jeg det 3 dage HVER måned :dry:), så ville hellere være på den sikre side med opspændet. Styrken i benene er dog fremragende, og jeg lærte endda at sætte mig mellem benene, så det blev endnu nemmere at holde kroppen oprejst :4thumbup:

Step ups: 4x10@20 pr. ben

...ret let!

Spring (den høje boks): 4x10

Abs superset:

Reverse crunch: 3x10

Swiss ball crunch: 3x10@+5kg

Bench dips: 3x10

Så er der 3 Smolov pas tilbage :devil: Så er planen at tage en 1½ uges deload med en masse plyometri og dynamiske løft, inden jeg hopper på noget af Waterburys HFT. Det fungerede ret godt for min styrke og masse sidst jeg kørte det (1½ år siden, og ja, ved godt det kan være tricky at sige det, når jeg ikke har trænet længere end i 2½ år). Men nu giver jeg det lige et forsøg igen :cool:

Link to comment
Share on other sites

Og selv tak - det var super hyggeligt!! :bigsmile: Og ja, jeg må jo blive nødt til at se dig på ugentlig basis - sikke noget :wink:

Se, det er farligt st bo så tæt på 7-11 - både for mig og mine gæster :laugh: Men blev helt overrasket over mig selv i lørdags - havde SLET ikke lyst til Ben&Jerry's, da Poul sad og spiste sin Caramel Chew :blink: 3 ugers 100% clean diæt - jeg klapper lige mig selv på skulderen :superman:

Men hey, der er jo en periode hver måned, hvor vi kvinder SKAL have tilført noget chokolade, ellers går det galt :crazy: (Har jeg forøvrigt ikke fået dig til at smage den vidunderlige 100% chokolade hjemme hos mig? :nonono: Det lille bitte stykke gør virkelig underværker - det er som om en chokolade bombe eksploderer inde i munden på dig, og så holder smagen så længe, at du ikke har lyst til mere, end de 4 gram!) Du MÅ smage det - det er simpelthen en diæt saver :wink:

Jeg plejer ellers ikke være så pjættet med chokolade - hvis det kommer over 72% kan jeg lige så godt undvære det. Men hvis den der 100% er så fantastisk som du siger, må jeg jo prøve den i hvert fald :smile:

Det er faktisk chokolade med nødder i, som er min svaghed - og nødder i det hele taget! Jeg kan uden problemer stoppe 1 kg nødder ned - og det er ikke en gang løgn! :4mewantfood: Men jeg har faktisk holdt mig helt fra det siden maj nu, stjæler kun en enkelt når Poul køber sine studenterblandinger med hjem :innocent:

Hvad går Waterbury ud på, b t w? Hvordan ser det ud?

Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer ellers ikke være så pjættet med chokolade - hvis det kommer over 72% kan jeg lige så godt undvære det. Men hvis den der 100% er så fantastisk som du siger, må jeg jo prøve den i hvert fald :smile:

Det er faktisk chokolade med nødder i, som er min svaghed - og nødder i det hele taget! Jeg kan uden problemer stoppe 1 kg nødder ned - og det er ikke en gang løgn! :4mewantfood: Men jeg har faktisk holdt mig helt fra det siden maj nu, stjæler kun en enkelt når Poul køber sine studenterblandinger med hjem :innocent:

Hvad går Waterbury ud på, b t w? Hvordan ser det ud?

Nødder - mmmmums!! Det er min store svaghed :blush: Vi bør købe dem, der ikke er knækket endnu - så tager det i det mindste længere tid at spise dem :laugh:

Men flot, at du ikke har spist dem (næsten) siden maj!!! Det ville jeg SLET ikke kunne undvære :crazy: Er ørfrø så det eneste, som du får dine fedtstoffer fra?

Waterbury's HFT går ud på at øge frekvensen i sine træninger, således at man træner hele kroppen oftere og oftere, dvs. man tvinger den til at restituere hurtigere - ved hele tiden at skifte mellem set/rep antal og roterere øvelser, så man ikke trætter nervesystemet. Yderligere, er der fokus på høj træningsdensistet, dvs. man supersetter en hel del og holder korte pauser. Så det er faktisk ikke engang så tidskrævende :smile: Du kan se eks. på programmet her, og ellers søg på HFT på t-nation, så kommer der også et par artikler frem med, hvilke principper man skal følge for selv at sammensætte sit program. Fungerede ihvf rigtig godt for mig, men eftersom man kommer op på 8 træningspas om ugen i uge 7 og 8, så er den umulig at køre på kcal underskud - har prøvet, var helt kvæstet :crazy: Så jeg tror, at jeg lige ændrer lidt på den, så den passer med, at jeg bruger de næste 8-12 uger på ren fedtforbrædning (efter jeg har deloadet fra Smolov :wub: )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share