Måling af muskelstørrelse


henrikf
 Share

Recommended Posts

Hvordan vil du ellers måle det som privat person? Jeg kunne forstille mig at den helt optimale måde at måle volumen af en muskel på var med en eller anden form for MR scanner på et hospital - men det er vist lidt overkill bare for at tilfredsstille ens forfænglighed. Hvorfor er det i øvrigt så vigtigt?

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vil du ellers måle det som privat person? Jeg kunne forstille mig at den helt optimale måde at måle volumen af en muskel på var med en eller anden form for MR scanner på et hospital - men det er vist lidt overkill bare for at tilfredsstille ens forfænglighed. Hvorfor er det i øvrigt så vigtigt?

Rommel

>Hvorfor er det i øvrigt så vigtigt?

Formålet med træningen ( I hvert fald for mit vedkommende), er at få større muskler, derfor er det meget rart at kunne måle sine resultater.

>Hvordan vil du ellers måle det som privat person?

Ja, det var jo det der var spørgsmåket. Tænkte på om der var opfundet et eller andet smart (Lavteknisk) apparat der måske kunne gøre det lidt nemmere. Men der har jeg måske en ide til et nyt patent :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du skal bruge målebånd, og er da ikke så svært?

Du laver bare en cirkel rundt om armen. Fuldstændig ligemeget om du starte ved 0 eller 50.

Så ser du bare hvor målebåndet krydser hinanden igen. I mit tilfælde mødes de ved 30 og 130 ... Altså måler min overarm 100 cm på det størrest punkt :innocent::innocent:

:laugh::laugh:

Håber du fanger hvordan man skal måle det. Skuldrebreden kan godt være svær, samme med rundt om brystet, men kan lagde sig gøre alene.

Link to comment
Share on other sites

En anden loesning du ogsaa kan bruge er at tage et stykke snor. Lav en lykke, saet den paa det omraade du oensker at maale og derefter bare stram ind. Sa kan du klippe snoren paa det punkt den naar og paa den maade faa den mest praecise maaling naar du maaler snoeren bagefter med dit maalebaand!

Undskyld ae,oe og aa. Men har engelsk tastatur paa den her computer. Men haaber du fik budskabet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share