Program


jonesee
 Share

Recommended Posts

Nogle der har prøvet at træne efter dette princip???

http://www.motion-online.dk/styrketraening...eningsprogram./

Hvis: Må du/i meget gerne skrive hvad i syntes om det?

Det er et fint program. Det kommer hele kroppen igennem med få effektive øvelser.

Ja altså helt skidt er det jo ikke...

Jeg ville sige

Squat, dødløft, bænkpres military, chinups hvis du vil have et ultra kort program :bigsmile:

Er 5 øvelser ultrakort? Jeg træner stort set aldrig mere end 4 øvelser i et træningspas.

Link to comment
Share on other sites

Træner du fullbody? Jeg træner også kun 4 øvelser per træningspas, men er også 2split, og simplet hen kun for styrkens skyld :smile:

2-split hvor jeg deler op i overkrop/underkrop og træner temligt WSB-inspireret. Målet er styrke i de 3 styrkeløftdicipliner, samt overall muskelmasse. For tiden ser grundstrukturen således ud.

Dag 1

1) Bænkpres, 5-6 set af 5 reps hvor der bygges op til en tung 5er.

2) Tung triceps. Board presses eller pin press lock outs, 4-5 set af 3-5 reps.

3) Lats. En form for rows eller pulldowns. 4-5 set af 8-12 reps.

4) Øvre ryg. En form for shrugs, facepulls eller rear raises. 4-5 set af 8-12 reps.

Dag 2

1) En form for box squat eller en dødløftvariation. 3-5 singles på 90% eller op til max single.

2) Tung øvelse for lænd og haser. Rumænsk DL, Keystone DL eller en form for good mornings. Der køres op til et par tunge set af 3-6 reps.

3) Lænd/haser. Reverse hypers, GHR, back raises eller pull-throughs. 3-5 set af 8-15 reps.

4) Mave. Ab pulldowns, side bends, leg raises eller straight leg sit-ups. 3-5 set af 5-20 reps.

Dag 3

1) En bænkpresvariation i form af feks board press eller floor press. 3-5 singles på 90% eller op til max single.

2) Bryst/skulder. En presøvelse, oftest med håndvægte, flad, incline, overhead eller floor. 4-5 set af 8-12 reps.

3) Lats. En form for rows eller pulldowns. 4-5 set af 8-12 reps.

4) Triceps. Pushdowns eller extensions. 4-5 set af 8-12 reps.

Dag 4.

1) Squat, 5-6 set af 5 reps hvor der bygges op til en tung 5er.

2) Dødløft, eventuelt stående på en palle. 4-5 set af 3, hvor der bygges op til en middeltung 3er.

3) Lænd/haser. Reverse hypers, GHR, back raises eller pull-throughs. 3-5 set af 8-15 reps.

4) Mave. Ab pulldowns, side bends, leg raises eller straight leg sit-ups. 3-5 set af 5-20 reps.

Link to comment
Share on other sites

Nogle der har prøvet at træne efter dette princip???

http://www.motion-online.dk/styrketraening...eningsprogram./

Hvis: Må du/i meget gerne skrive hvad i syntes om det?

Programmet er i min mening rigtigt godt, da det er gjort så simpelt og effektivt som overhovedet muligt. Har selv brugt nogle af principperne, jeg indsatte dog et ekstra >90% sæt. Vægttilpasningsættene på 10x50% og 3x80% synes jeg er det bedste ved programmet, da de kræver minimalt energi, og sammentidigt forbereder musklerne på sæt ved >90%.

Træning hver 4. dag som programmet anbefaler er dog måske lige sjældent nok. Ville selv sige hver 2. til 3.

Peter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share