Kreatin -kvalitet/kvantitet?


Jarl Pors Jakobsen
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg sad og så nogle reklame hæfter igennem, hvor i jeg så ½ kg kreatin til 99 kr, hvilket er en del mindre end de, jeg giver for det mærke jeg køber.

Men er der forskel i kvaliteten på kreatinen, som så afspejles i prisen? Eller kan men nemt købe den billige, som der optages/udnyttes ligeså godt som den dyre?

For at være helt sikker på, at det er uden "affaldsstoffer" skal man vel købe nogle af de store og etablerede mærker?

Med "affaldstoffer" mener jeg kreatin med rester af anaboler mv. i, har hørt rygter om udøvere, der er blevet fældet, og har efterfølgende kunne bevise at det var igennem kreatinen de blev dopet?...

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg sad og så nogle reklame hæfter igennem, hvor i jeg så ½ kg kreatin til 99 kr, hvilket er en del mindre end de, jeg giver for det mærke jeg køber.

Men er der forskel i kvaliteten på kreatinen, som så afspejles i prisen? Eller kan men nemt købe den billige, som der optages/udnyttes ligeså godt som den dyre?

For at være helt sikker på, at det er uden "affaldsstoffer" skal man vel købe nogle af de store og etablerede mærker?

Med "affaldstoffer" mener jeg kreatin med rester af anaboler mv. i, har hørt rygter om udøvere, der er blevet fældet, og har efterfølgende kunne bevise at det var igennem kreatinen de blev dopet?...

hvis du holder dig til anerkendte/velkendte, eller danske mærker tror jeg ikke du skal være bange for at der er nogle former for affaldsstoffer. Den danske næringsinhold-info bag på bøtten burde man desuden kunne stole på. Og den siger '100g kreatin pr. 100g'. Og da kreatin er kreatin er kreatin burde der ikke være nogen som helst forskel på de dyrere produkter og de helt billige. Forskellen kan ligge i pulverinseringen af stoffet, men der er stort set alt kreatin mikroniseret.

så køb du bare det billige pulver..

Link to comment
Share on other sites

Kreatin Bhoshat er det ikke det Bedste? Fordi så bliver reaktionen:

Kreatin Phoshat > Kreatin + Phoshat + ATP(Energi)

Så får man nemlig ekstra energi til Anaerobiks arbejde.

Som ptpoul siger, ingen grund til at vælge det kreatin produkt frem for andre kreatin produkter, da kreatin selv vil så bundet en fosfatgruppe på sig ved overskud af ATP i cellerne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share