Wrist wraps..


ziemann
 Share

Recommended Posts

Er wrist wraps en god eller dårlig ide? Jeg har før brugt dem, men efterfølgende fik jeg at vide at man fik svage håndled, hvis man brugte dem for meget..

Jeg ved ikke om det passer, men jeg kan godt se at det måske er lidt tosset at bruge dem, hvis det ikke er nødvendigt..

Men hvad hvis man kun bruger dem til de tunge løft?? Vil det så ha' en forebyggende effekt mht. til at skade håndleddet, eller gør det bare det hele værre..?

Link to comment
Share on other sites

Er wrist wraps en god eller dårlig ide? Jeg har før brugt dem, men efterfølgende fik jeg at vide at man fik svage håndled, hvis man brugte dem for meget..

Jeg ved ikke om det passer, men jeg kan godt se at det måske er lidt tosset at bruge dem, hvis det ikke er nødvendigt..

Men hvad hvis man kun bruger dem til de tunge løft?? Vil det så ha' en forebyggende effekt mht. til at skade håndleddet, eller gør det bare det hele værre..?

Jeg ved ikke med håndledene men de giver helt klart en svagere greps styrke, jeg brugte dem engang til nærmest alle træk øvelser, senere kun til DL og nu slet ikke.

Edited by ziwe
Link to comment
Share on other sites

Nu søgte jeg lige på wrist wraps, og faldte over den første side på google.

http://www.prowriststraps.com/head_harness_weight_lifting1

Haha, fed ide! :o

Men vider til dit spørgsmål. Jeg ved ikke om der er nogen beviser på at det skulle være dårligere og bruge dem hele tiden, men vil da mene at der ingen grund er til og bruge dem end i de store øvelser?

Men vil da også sige at det ikke virker godt for håndleden og bruge dem hele tiden, eftersom det jo er support for dem hele tiden, og når den så ikke er der mere, så har de ikke den support mere.

Link to comment
Share on other sites

Smid i stedet fokus over på at styrke dine håndled frem for bare at rydde problemet af vejen.

Hvis ikke du er stærk nok til at håndtere en given vægt uden hjælpemidler, bør du IMO ikke løfte det.

Edited by anonymiseret-bruger
Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke med håndledene men de giver helt klart en svagere greps styrke, jeg brugte dem engang til nærmest alle træk øvelser, senere kun til DL og nu slet ikke.

Nu er wraps og straps jo ikke ligefrem det samme. Det er straps du tænker på. :smile:

Såfremt du har skrøbelige håndled kan wraps være en god ide. For mit eget vedkommende kunne jeg være holdt med de tunge presøvelser for flere år siden pga seneskede-betændelse, hvis ikke det havde været for wrist wraps. Brug dem såfremt du føler du har behov for dem.

Med hensyn til straps, så er det da rigtigt at de ikke ligefrem stimulere grebstyrken. Men derfor kan de jo sagtens være et fint stykke værktøj aligevel. Personligt bruger jeg dem altid ved pulldowns og rows, fordi jeg ønsker at det skal være ryggen og ikke grebet der sætter begrænsningen for mit greb. I dødløft bruger jeg dem kun såfremt jeg kører tungt med overhåndsgreb eller meget tunge rack-pulls. I dødløft med krydsgreb bruger jeg dem aldrig. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja for mit vedkomne forebygger de også seneskedehinde betændelse, så derfor bruger jeg dem... Tror ikke det forringer grebstyrken voldsomt... Men hvis man har tendens til seneskedehindebeetændelse trore jeg man får mere ud af at bruge dem end med at køre med meget lavere vægt uden i hvert fald...

Link to comment
Share on other sites

Smid i stedet fokus over på at styrke dine håndled frem for bare at rydde problemet af vejen.

Hvis ikke du er stærk nok til at håndtere en given vægt uden hjælpemidler, bør du IMO ikke løfte det.

Hvilke øvelser kan man styrke sine håndled med?

Det er ikke fordi jeg ikke kan håndtere vægtene, men har lige haft seneskede-betændelse, dog pga. af mit arbejde, men er derefter blevet opmærksom på, om man måske kunne passe lidt bedre på sine håndled...?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share