Testoteron-boostere - er det fup?


Platfod
 Share

Recommended Posts

Der findes en lang række tilsyneladende lovlige produkter i pilleform, der hævder at kunne forøge ens naturlige testoteronniveau. Bl.a. reklameres der her på siden til en shop, der sælger sådanne produkter. Nu er det ikke tilladt at omtale specifikke produkter herinde, men blot for at give et indtryk af, hvilken type jeg taler om, er der et link til et sådan pilleprodukt hos en tilfældig forhandler her:

http://www.evitamins.com/product.asp?pid=5985

Mit spørgsmål er i al sin enkelthed, om sådanne produkter er det rene fup? Nævnte produkt her indeholder fx Rhaponticum carthamoides, som er en plante russiske bodybuildere tilsyneladende har tygget i årevis med succes. Den skulle naturligt kunne stimulere til muskelvækst.

Findes der sådanne naturlige planter og piller, der har en beviselig androgen effekt?

Edited by Platfod
Link to comment
Share on other sites

Der findes en lang række tilsyneladende lovlige produkter i pilleform, der hævder at kunne forøge ens naturlige testoteronniveau. Bl.a. reklameres der her på siden til en shop, der sælger sådanne produkter. Nu er det ikke tilladt at omtale specifikke produkter herinde, men blot for at give et indtryk af, hvilken type jeg taler om, er der et link til et sådan pilleprodukt hos en tilfældig forhandler her:

http://www.evitamins.com/product.asp?pid=5985

Mit spørgsmål er i al sin enkelthed, om sådanne produkter er det rene fup? Nævnte produkt her indeholder fx Rhaponticum carthamoides, som er en plante russiske bodybuildere tilsyneladende har tygget i årevis med succes. Den skulle naturligt kunne stimulere til muskelvækst.

Findes der sådanne naturlige planter og piller, der har en beviselig androgen effekt?

Emnet har været diskuteret flere gange herinde, prøv eventuelt at bruge søge-funktionen.

Min personlige mening, som jeg også har givet udtryk for tidligere, er at det er fup.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Jeg købte i 2000 tørrede rødder af Rhaponticum carthamoides på en markedsplads i Irkutsk, Rusland, og begyndte i marts 2016 at bruge det. Jeg har taget et hjemmelavet ekstrakt af planten et par gange. På mig virker det androgent — viriliserende på den korte bane, mens påvirkningen i muskeludvikling kræver længere tids metodisk testning. Men fordi der ikke er nævneværdige bivirkninger (jfr. https://de.wikipedia.org/wiki/Saflor-Bergscharte, set 2016-03-23) om nogle overhovedet, kan jeg anbefale Rhaponticum carthamoides — især hvis man kommer de steder, hvor planten vokser naturligt — Sibirien, Kasakhstan og andet Centralasien. Rodens russiske navn er маралий корень — maralij koren'- på dansk maralrod.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Der er nogle enkelte forsøg med rotter som antyder en effekt men pga stoffets halveringstid ved oral indtagelse (8 min) blev det dog injekseret i store mængder.

Der findes ingen forsøg med mennesker som viser nogen effekt

Eecdysterone produkter har været på markedet i 20-25 år og hvis det havde virket ville det være populært nu - istedetfor er det blot endnu et af diverse obskure produkter som smarte forretningsfolk med jævne mellemrum forsøger at lokke naive forbrugere til at købe

Vær ikke denne naive idiot - køb ikke lortet.............

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share