Kredsløbstræning/styrketræning


baronen
 Share

Recommended Posts

Jeg plejer typisk at styrketræne 4-5 gange ugentligt,  og for det meste afslutter jeg med kredsløbstræning, typisk 20-30 minutters cykling med en puls på ca. 80-90%.

Har det nogen betydning både for styrketræningen og kredsløstræningen i hvilken rækkefølge jeg vælger at træne?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ønsker hypertrofi er cykling efter vægte en dårlig idé.

En hård cykletur inden vægtene er også en dårlig idé, da du så tappes for energi, og dermed ikke kan løfte op til dit bedste.

Overvej: 3 dages splitprogram med vægtene + 2-3 kredsløbs dage, når du ikke løfter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun støtte hvad michael siger, men...

Du skriver ikke hvad du vil opnå med din træning. Hvis målet faktisk er at blive så stærk som muligt uden at tage på i vægt, så er konditionstræningen efter styrketræningen en effektiv metode til at begrænse hypertrofien. Man må antage, at de neurale tilpasninger, der opnåes ved styrketræningen, ikke påvirkes.

Hvis du VIL træne begge dele på samme tid og du gerne vil have muskelvækst, så vil jeg anbefale at du starter med konditionstræningen. Herefter holder du en lille pause, hvor du får noget sportsdrik eller lignende inden styrketræningen. Umiddelbart herefter indtager du protein-kulhydrat. På denne måde mindsker du de "hæmmende" effekter fra konditionstræningen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share