Maksimal muskelvækst på 1½måned?


SilentB
 Share

Recommended Posts

Eftersom jeg nu har ferie i godt 1 måned, har jeg besluttet mig for at droppe cut. Og få noget mere masse. Min nuværende BMI er 23,8 og min fedtprocent 11,8%. Skal helst ned på 7 % inden Marts ;)

Men hvilket træningsprogram skal jeg vælge, under mit cut har jeg kørt et relativt blødt program, da jeg har dyrket i snit 40mins cardio ved siden af hver dag? Vil tro jeg MAX kan klare 3 timer om dagen, hver dag.. Et konkret træningsprogram ville være godt ;). Ved godt at 5-6 øvelser ik betyder så meget, i forhold til 2-3 basisøvelser på en muskelgruppe, men nu hvor jeg har tiden - kan jeg ligeså godt bruge den :)

Derudover tænkte jeg på, hvor meget jeg skal lægge mig over mit ligevægtsindtag, for at opnå den maksimal muskeltilvækst samtidigt med at fedt tilvæksten er minimal? Er der evt. nogle kost tilskud jeg skal vælge?

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg vil forslå sådan et fullbody her 3 gange om ugen. Evt man, ons og fre:

Squat 3x8

Bent over Row(BB eller DB) 3x8

Dødløft 3x8

Bænkpres 3x8

Military 3x8

Dips 3x8-10

Chinup eller Underhand Pulldown 3x8

"Mave" 3x10-12

"Lægge" 3x12-15

"Nakke" 3x8-10

Med hensyn til kalorieoverskud, så er 500 kalorier overligevægtsindtag fint. Dvs, at du ca. taget 0,5 kg på i ugen.

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jeg nu har ferie i godt 1 måned, har jeg besluttet mig for at droppe cut. Og få noget mere masse. Min nuværende BMI er 23,8 og min fedtprocent 11,8%. Skal helst ned på 7 % inden Marts ;)

Men hvilket træningsprogram skal jeg vælge, under mit cut har jeg kørt et relativt blødt program, da jeg har dyrket i snit 40mins cardio ved siden af hver dag? Vil tro jeg MAX kan klare 3 timer om dagen, hver dag.. Et konkret træningsprogram ville være godt ;). Ved godt at 5-6 øvelser ik betyder så meget, i forhold til 2-3 basisøvelser på en muskelgruppe, men nu hvor jeg har tiden - kan jeg ligeså godt bruge den :)

Derudover tænkte jeg på, hvor meget jeg skal lægge mig over mit ligevægtsindtag, for at opnå den maksimal muskeltilvækst samtidigt med at fedt tilvæksten er minimal? Er der evt. nogle kost tilskud jeg skal vælge?

Har du mulighed for at træne flere gange om dagen?

I givet fald få splittet din træning op, så du rammer hver kropsdel hver anden dag. Sørg for, afhængigt af dit nuværende konitioneringsniveau at få trappet træning passende op, så du ikke starter med 10 træninger om ugen, men måske kun lige en enkelt eller to mere end normalt. Du burde kunne trappe op så du rammer 10-12 træninger den sidste uge. Jeg vil foreslå et massivt overskud... 1000 kcal om dagen eller mere

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke totalt overkill at træne så meget ? :o

Jeg ville ønske at man kunne ! Jeg har ikke andet end tid og overskud, men er bange for at overtræne!

Får masser søvn, 4500-5000 kcal om dagen, 300+ gram protein, masser sundt fedt, vitaminer mineraler osv.

Er det muligt for mig at træne et 2-split 6 gange om ugen ?

Ertyui

Btw sry jeg lige stjæler dit indlæg :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share