Sign in to follow this  
Ghetix

Stofskifte piller

Recommended Posts

Hej Motionister

Jeg har hørt af en bekendt at det er udbredt i nogle bodybuildings kredse at indtage piller mod lavt stofskifte for at cutte nogle kg. Det er på baggrund af man ikke har et lavt stofskifte, så stofskiftet jo bliver forøget med disse piller.

Jeg vil hører hvilke bivirkninger disse piller har, når ens stofskifte er almindeligt?

Er der noget man bør overveje inden man begynder at tage disse piller for at tabe sig?

På forhånd tak.

Mvh.

Ghetix

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er der noget man bør overveje inden man begynder at tage disse piller for at tabe sig?

Om det er værd at sætte helbredet på spil for at opnå noget der med en smule indsats uden problemer kan opnås uden risiko for det ene og det andet.

Endelig har stofferne en række bivirkninger, idet de bl.a. kan medføre søvnløshed, paranoide psykoser, øget hjertefrekvens og blodtryksstigning.

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/vi...?artikelID=8490

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=36046

Share this post


Link to post
Share on other sites
Om det er værd at sætte helbredet på spil for at opnå noget der med en smule indsats uden problemer kan opnås uden risiko for det ene og det andet.

Endelig har stofferne en række bivirkninger, idet de bl.a. kan medføre søvnløshed, paranoide psykoser, øget hjertefrekvens og blodtryksstigning.

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/vi...?artikelID=8490

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=36046

Spørgsmålet er bare om ikke der først dukker bivirkninger som øget hjertefrekvens og blodtryksstigning frem efter længere varige indtagelse af pillerne? Vil man kunne blive udsat for hjertesygdomme, eller hjertestop senere i livet, ligesom tilfældet er med steoider?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvor ville det dog være praktisk, hvis alle bivirkningerne kun kom efter lang tid, for så kunne man bare stoppe inden. Sådan fungerer virkeligheden desværre bare ikke - heller ikke med steroider. Det er da klart at jo længere tid du bruger dem jo større bliver chancerne for bivirkninger, både de slemme og de rigtig slemme, og det er jo heller ikke sådan at hovedparten af brugerne af den form for slankepiller for alvorlige bivirkninger efter kort tids brug.

Stofskiftet bliver sat i overdrive så start pillerne begynder at virke, så jeg kan ikke forestille mig andet end at de fleste af de nævnte bivirkninger kan komme ret hurtigt, såsom hjertebanken, søvnløshed, øget svedtendens osv.

Hvor slemme skal bivirkningerne være før du gør det på den smarte måde? Lyder lidt som om du bare vil have overbevist dig selv om at bivirkninger kun er andres problem og naturligvis ikke vil ske for dig. :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvor ville det dog være praktisk, hvis alle bivirkningerne kun kom efter lang tid, for så kunne man bare stoppe inden. Sådan fungerer virkeligheden desværre bare ikke - heller ikke med steroider. Det er da klart at jo længere tid du bruger dem jo større bliver chancerne for bivirkninger, både de slemme og de rigtig slemme, og det er jo heller ikke sådan at hovedparten af brugerne af den form for slankepiller for alvorlige bivirkninger efter kort tids brug.

Stofskiftet bliver sat i overdrive så start pillerne begynder at virke, så jeg kan ikke forestille mig andet end at de fleste af de nævnte bivirkninger kan komme ret hurtigt, såsom hjertebanken, søvnløshed, øget svedtendens osv.

Hvor slemme skal bivirkningerne være før du gør det på den smarte måde? Lyder lidt som om du bare vil have overbevist dig selv om at bivirkninger kun er andres problem og naturligvis ikke vil ske for dig. :wink:

Nej bestemt ikke, er naturligvis klar over bivirkninger gælder faktisk alle.

Hvis jeg lige skal skærer ud i pap, så er det ikke piller man køber over nettet. Det er piller pr. recept fra din læge. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om der er det samme i dem som man kan købe over nettet og diverse steder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siger du at din læge har givet dig piller imod for lavt stofskifte uden at du rent faktisk har lavt stofskifte? :blink:

Og uanset om det er lægeordineret eller ej, så må det jo være medicin der roder med dit stofskifte, og dermed er der risiko for bivirkninger.

Hvis ikke du har et navn på produktet er det jo svært at udtale sig konkret om virkninger og bivirkninger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nej bestemt ikke, er naturligvis klar over bivirkninger gælder faktisk alle.

Hvis jeg lige skal skærer ud i pap, så er det ikke piller man køber over nettet. Det er piller pr. recept fra din læge. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om der er det samme i dem som man kan købe over nettet og diverse steder.

Jeg tager nogle piller mod for lavt stofskifte. . . Piller som jeg har fået på recept fordi jeg har brug for dem. De hedder Eltroxin. Der er altså en hel del bivirkninger ved dem, og de startede næsten fra dag 1 ! Det er bla. hovedpine, søvnløshed, øget sved tendens, mavepine, dårlig mave, røde udslet osv. Og det er kun de milde bivirkninger, men tro mig. . . det er slemt nok. Der er en grund til at de kun kan købes på recept.

Hilsen Mette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ikke for at komme ind fra en overdrevet vinkel, men blot for at sætte det lidt i perspektiv, så har min far fået konstateret parkinson for nogle få år tilbage. Han får også medicin, som er ordineret af hans læge. Det gør dem bestemt ikke sunde, og her taler vi om seriøse bevirkinger.

For at drage det over i det som vi snakker om, så tror jeg er at det er med den medicin som alt muligt andet medicin. Hvis medicinens virkning er "The lesser of evils", så brug det da endelig. Personligt så tror jeg hellere at jeg kæmpede med mit stofskifte på en naturlig måde, hvis jeg stod i problemet.

Øget muskelmasse, mange små måltider skulle eftersigende givet et højere stofskifte. Hvis vi er over i den anden boldgade... hva' med rygning... det giver også øget stofskifte, men er bivirkningerne det værd?!? :dry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu ikke for at komme ind fra en overdrevet vinkel, men blot for at sætte det lidt i perspektiv, så har min far fået konstateret parkinson for nogle få år tilbage. Han får også medicin, som er ordineret af hans læge. Det gør dem bestemt ikke sunde, og her taler vi om seriøse bevirkinger.

For at drage det over i det som vi snakker om, så tror jeg er at det er med den medicin som alt muligt andet medicin. Hvis medicinens virkning er "The lesser of evils", så brug det da endelig. Personligt så tror jeg hellere at jeg kæmpede med mit stofskifte på en naturlig måde, hvis jeg stod i problemet.

Øget muskelmasse, mange små måltider skulle eftersigende givet et højere stofskifte. Hvis vi er over i den anden boldgade... hva' med rygning... det giver også øget stofskifte, men er bivirkningerne det værd?!? :dry:

Tror ikke helt du har styr på din endokrinologi.

Dine strategier en blanding af myter og tiltag der ikke vil hjælpe en person med endokrine problemer det mindste. At man tager lidt på, er kun en ting der påvirkes ved sænket stofskifte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this