Nautilus Vs. Sportsclub


KPC
 Share

Recommended Posts

Hej alle MOL'er

Har været tilmeld hos Sportsclub i Herlev i 3-4mdr. og må ærlig indrømme at jeg er meget skuffet over alt hvad der har med "frie-vægte" af gøre. Syntes det er noget gammelt møg, og kan ikke rigtig motivivere mig til at komme der. Har bundet mig for 6mdr. og overvejer KRAFTIT at skrifte til nautilus.

Ved godt at jeg burde at kigget centeret igennem inden jeg tilmeldte mig (det gjore jeg også) men SLET ikke godt nok. Og det er kun ris til min egen røv.

Jeg er måske lidt af et luksus-menneske som gerne vil have ordenlig udstyr, og godt "inde-klima" hvilket jeg slet ikke syntes er hos sportsclub i Herlev...!

Så nu ville jeg høre om der er nogle som træner hos nautilus, enten i Ballerup eller på Nørrebro...?

Hvad syntes i om det...?

Har også hørt noget om 3mdr. prøve, hvor man kun må træne med et sæt :blink:

Håber høre lidt om nautilus for deres brugere og deres tidligere brugere..!

Mvh Popp

Ham som søger et ordenligt træningscenter IGEN

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg kun været til prøvetræning i Nautilus, men det er da også første, eneste og sidste gang jeg sætter mine fødder der igen. Jeg ser kun 2 alternativer i det område. Trimshop i Ballerup og det center der ligger på islevdalsvej, i Rødovre lige på grænsen til Skovlunde.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg kun været til prøvetræning i Nautilus, men det er da også første, eneste og sidste gang jeg sætter mine fødder der igen. Jeg ser kun 2 alternativer i det område. Trimshop i Ballerup og det center der ligger på islevdalsvej, i Rødovre lige på grænsen til Skovlunde.

Jamen jeg vil gerne vide hvorfor du ikke kommer der igen...! :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg vil gerne vide hvorfor du ikke kommer der igen...! :nissegrin:

Utroligt poppet center, hvor de har nogle helt tossede regler. De første 3 måneder skal man følge et af deres programmer som er helt hen i vejret og man må kun køre 1 sæt pr. maskine. Den instruktør der fuldte mig rundt mente jeg var færdig med at træne efter 25 minutter. Du kan selvfølgelig tage en prøvetime, men det center var bare det modsatte af hvordan jeg har det med træning.

Link to comment
Share on other sites

Utroligt poppet center, hvor de har nogle helt tossede regler. De første 3 måneder skal man følge et af deres programmer som er helt hen i vejret og man må kun køre 1 sæt pr. maskine. Den instruktør der fuldte mig rundt mente jeg var færdig med at træne efter 25 minutter. Du kan selvfølgelig tage en prøvetime, men det center var bare det modsatte af hvordan jeg har det med træning.

Ja det er også sådan jeg har fået opfattelsen af Nautilus...! Hmmm...!

Håber der kommer mere til denne tråd...!

Link to comment
Share on other sites

Ja det er korrekt.

Udover at du kun må træne eet sæt, og du er under opsyn/overvåges - så bestemmer du heller ikke selv hvilke maskiner du må træne i - hvis der er noget specielt du har lyst til.

Nærmest "sekterisk".

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Min eneste oplevelse med nautilus var da jeg søgte job der. Meget ubehagelig ejer.

Da jeg senere hen har undervist på en fitness uddannelse. Har fået videreuddannelser gratis og har haft ansvar for fitness/aerobic planlægning osv. i flere centre må man konkludere manden mistede en kompetent arbejdskraft på at være en arrogant nar.

Håber virkeligt du har bedre alternativer der hvor du bor :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Hej alle MOL'er

Har været tilmeld hos Sportsclub i Herlev i 3-4mdr. og må ærlig indrømme at jeg er meget skuffet over alt hvad der har med "frie-vægte" af gøre.

Jeg er måske lidt af et luksus-menneske som gerne vil have ordenlig udstyr, og godt "inde-klima" hvilket jeg slet ikke syntes er hos sportsclub i Herlev...!

Hvad med du med ordentligt udstyr? Maskiner? Frivægte? Sauna? Spa?

Det lyder som om du skal holde snitter fra Nautilus - lyder næsten lige så galt som Concept 1010. . .

Mvh.

Zorn.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med du med ordentligt udstyr? Maskiner? Frivægte? Sauna? Spa?

Det lyder som om du skal holde snitter fra Nautilus - lyder næsten lige så galt som Concept 1010. . .

Mvh.

Zorn.

Ordenligt udstyr står på min liste nr.1 (altså vægte, maskiner, og bænke mm.).

Ved ikke om det kan hjælpe nogle at jeg bor i Skovlunde, så vil gerne finde noget andet.

Og lad mig sige med det samme det skal ikke være et sted med gammelt lort :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Ordenligt udstyr står på min liste nr.1 (altså vægte, maskiner, og bænke mm.).

Ved ikke om det kan hjælpe nogle at jeg bor i Skovlunde, så vil gerne finde noget andet.

Og lad mig sige med det samme det skal ikke være et sted med gammelt lort :bigsmile:

Så er Islevdalsvej jo lige noget for dig. Jeg har selv trænet dernede i en par år, den gang det hed perfectfitness2000. Det tager kun 15 minutter på cykel og 5 minutter i bil. Det ligger lige omme bagved vestforbrændingen.

Link to comment
Share on other sites

Så er Islevdalsvej jo lige noget for dig. Jeg har selv trænet dernede i en par år, den gang det hed perfectfitness2000. Det tager kun 15 minutter på cykel og 5 minutter i bil. Det ligger lige omme bagved vestforbrændingen.

Jeg tror at centeret er lukket. Kan intet finde om det på nettet, og de links jeg finder på det, er lukket :blink:

Link to comment
Share on other sites

Men er det noget gammelt...?

For det er det jo i Sportsclub...!?!?!?

Frivægtsudstyr er der vel ikke noget i vejen med selv om det ikke er top dollar bling bling forkromet?

Så længe stængerne er lige, der er godt greb og lejerne virker, er der vel ingen problemer?

Bænkene skal kunne justeres og være solide, håndvægtene være i hel stand, så er der vel ikke større krav hvis det er funktionaliteten du fokuserer på.

Hvis det er lækkerhedsfaktor så har du et problem. For de fleste steder der prioriterer lækre nye flashy ting prioriterer sjældent frie vægte synderligt højt.

Link to comment
Share on other sites

Der hvor jeg træner nu er det mildest talt til grin. De har alt det basale udstyr så man kan få en god omgang træning. MEN håndvægte går til 34 kg :blink: Efter 5 års træning kan man godt tage mere. Når man tager bænk bruger man 80% af de skiver de har. Hvis man stønner for højt kommer der advarsel. Næste gang var det bortvisning fra stedet. Eneste grund til jeg træner der og ikke de 3 andre centere er såmen det ligger lige ved siden af gågaden og der bor jeg. :cool: Jeg beundre også prisen på 165 kr i mdr. Gammle center var 345kr men der var tingene også total iorden.

Link to comment
Share on other sites

Så tror jeg desværre bare jeg bliver hos Sportclub i Herlev :annoyed: For kan ikke rigtig finde nogle andre gode løsninger.

Ville ellers utroligt gerne have startet i FitnessDK igen, men så skal jeg til Taastrup...! Og det må jeg ærlig inderømme at jeg SLET ikke gidder...!

Link to comment
Share on other sites

Så tror jeg desværre bare jeg bliver hos Sportclub i Herlev :annoyed: For kan ikke rigtig finde nogle andre gode løsninger.

Ville ellers utroligt gerne have startet i FitnessDK igen, men så skal jeg til Taastrup...! Og det må jeg ærlig inderømme at jeg SLET ikke gidder...!

Link to comment
Share on other sites

KPC: Kender du en gut ved navn Rasmus Westh fra Skovlunde?

Det gør jeg :bigsmile:

Bortset fra det, så stinker SportsClub bigtime og det samme med Nautilus. Har selv trænet i Trimshop et år inden jeg flyttede til Vanløse. Var skide glad for det og min kæreste træner der stadig. Der er god atmosfære. Det er slet ikke poppet på samme måde som man ser i FitnessDK og lignende steder. Alle aldersgrupper kommer der. Som Salt siger så er det lille, men der er hvad der skal være. Der er både mulighed for diskopump, dødløft, squat og andre gode ting.

Nu er der dog kommet ny ejer, så ved ikke om der kommer andre boller på suppen eller hvordan det kommer til at fungere fremover.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trænede 1 år, ja det bandt jeg mig for dengang, i nautilus på amager og jeg blev dengang overbevist om at konceptet omkring 1 sæt var helt fint osv, så var der jo også tid til fullbody hver gang.. :blush: Jeg måtte godt selv sammensætte programmet, og lcenter-personalet var sq i orden, men konceptet er noget lort.. Efter et års træning, 3-4 gange ugentligt, hver anden dag, kunne jeg ikke se på min krop at den var blevet større, den var rettere sagt mindsket...

Alt i alt jeg spildte et års træning med det lortekoncept... :annoyed: 3-4 gange om ugen halvanden time per gang, hvor mange timer af mit liv har jeg ikke spildt på det lort, you do the math.. :annoyed:

Well, måske virker det for nogle, men min anbefaling er at holde sig langt væk fra det lort.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share