gennerelt


skou
 Share

Recommended Posts

det er efterhånden gået op for mig, at forbrænding af kalorier ved feks. kredsløbdtræning, ikke er så godt for min volumentræning.

men jeg vil gerne have en lavere fedtprocent, samtidigt med at jeg forøger min muskelvolumen.

håber der er nogle der kan give et svar på dette problem.

Link to comment
Share on other sites

Ideen er at du skal forbrænde mange kalorier uden at øge proteinnedbrydningen.

Du skal derfor undgå meget lange træningspas, specielt når du er sulten. Lav mange korte intensive træningspas, gerne 2 gange om dagen. Høj intensitet og ikke for lang tid. Dette har også en stimulerende effekt på stofskiftet generelt.

Det må godt være forskellige former for kredsløbstræning, men helst udført i et andet træningspas end styrketræningen. Lav det gerne som intervaltræning.

Og så er der selvfølgelig alt det med kosten ...

Link to comment
Share on other sites

Perfekt forum i har her !!!!

-  når der bliver sagt korte intensive træningspas, er det så 1 time - eller mindre?

Jeg træner selv omkring 2 timer per træningspas. 1 times styrketræning og 1 times løb. Som mellemmåltid spiser jeg ren proteintilskud, for at bevare muskelmasse og tabe fedt.

Jeg kan forstå at jeg bør dele mit træningspas op i to dele. Hvad hvis jeg nu løber om morgenen inden morgenmaden, og styrketræner senere på dagen. Lyder det som en god idé?.

Link to comment
Share on other sites

Normalt menes der mindre end 1 time når vi siger "korte intensive træningspas". Det kommer lidt an på hvilken aktivitet vi snakker om.

Det vil være en klar fordel for dig at dele din træning op i to pas. Jeg synes dog at 1 times løb er for lang en tur før morgenmaden, men på den anden side er det jo svært at løbe lige efter morgenmaden.

En anden mulighed er at du løber før styrketræningen. Ind imellem holder du en mindre pause, hvor du sørger for at få noget væske/kulhydrat/protein. Dette bør give bedre resultater end dit nuværende program.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

For at undgå for lange besøg i centeret, ville det være bedere for mig at fordele løbedelen ud på hele dagen, - eller andre dage.

Er det en meget dårlig ide at løbe før morgenmaden. Måske med moderat intensitet?. Jeg har læst at hvis man dyrker motion før morgenmaden, så kan man udnytte at kroppen stadig forbrænder kalorier, altså øget fedtforbrænding.

Hvad hvis man starter med en proteindrik inden man løber?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share