Prøv militær femkamp!


Augustinus
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mange skriver vedr. tid og sted.

Jeg har skrevet til Brian at vi helst ser arrangementet i April og naturligvis i en weekend.

Mht. hvor arragementet skal afholdes er jeg så galt på den, hvis jeg hører størst stemning for Høvelte/københavnsområdet?

Folk må meget gerne skrive, hvilken kaserne de helst ser at vi tager :smile:

Sæt en stemme:

Slagelse:

Holstebro:

Ålborg:

Høvelte:

Fredericia:

Haderslev:

Skive:

(H.O Frederiksberg):

Jeg er ikke helt sikker på om der en forhindringsbane tilknyttet hærens officerskole på Frederiksberg

Edited by Augustinus
Link to comment
Share on other sites

Tænkte på om det kun er forhindringsbanen der skal gennemføres den dag der eller det er det hele...fordi så kunne Odense jo også være en mulighed, noget mere centralt..selve kasernen er jo nedlagt, men man kan sagtens gå ind på forhindringsbanen..

Ellers går min stemme til slagelse..

Sæt en stemme:

Slagelse: xxx

Holstebro:

Ålborg:

Høvelte: xx

Fredericia: x

Haderslev: x

Skive:

(H.O Frederiksberg): x

Kapper86, tidligere kendt som kasper stentz, hvis det skulle undre nogen hvorfor jeg stemte :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hr. Brian Dåsbjerg ringede til mig i aftes. Det lød til at han glædede sig til at lave arrangementet og vi snakkede lidt frem og tilbage. Han foreslog også Svannemøllen kaserne.

Prisen kommer til at lægge et sted imellem 500 og 1000 kr. pr. person, da det godt kan blive lidt expensive at leje en svømmehal.

Men ellers skulle alt være iorden. Han ville gå igang med at få det hele på plads og så ville jeg få et udkast inden 14 dage.

Link to comment
Share on other sites

Hr. Brian Dåsbjerg ringede til mig i aftes. Det lød til at han glædede sig til at lave arrangementet og vi snakkede lidt frem og tilbage. Han foreslog også Svannemøllen kaserne.

Prisen kommer til at lægge et sted imellem 500 og 1000 kr. pr. person, da det godt kan blive lidt expensive at leje en svømmehal.

Men ellers skulle alt være iorden. Han ville gå igang med at få det hele på plads og så ville jeg få et udkast inden 14 dage.

Hvornår skal vi regne med? Det lyder som et super arrangement, og prisen lyder ikke helt urimelig. Hvad svømmehal angår kan jeg anbefale Damsø Badet, hvor der også er alt grejet til svømmeforhindringsbanen. Svanemøllen er suverænt det fedeste sted at løbe hinderbahn, og skydning kan ret nemt arrangeres ude på Kalvebod Brygge, men det har Brian sikkert styr på.

Sørg for det tidligst bliver sidst i februar!!! Vil helst ikke gå glip af sådan et godt initiativ.. :4thumbup:

Dennis

Link to comment
Share on other sites

Hvornår skal vi regne med? Det lyder som et super arrangement, og prisen lyder ikke helt urimelig. Hvad svømmehal angår kan jeg anbefale Damsø Badet, hvor der også er alt grejet til svømmeforhindringsbanen. Svanemøllen er suverænt det fedeste sted at løbe hinderbahn, og skydning kan ret nemt arrangeres ude på Kalvebod Brygge, men det har Brian sikkert styr på.

Sørg for det tidligst bliver sidst i februar!!! Vil helst ikke gå glip af sådan et godt initiativ.. :4thumbup:

Dennis

Kanon! Det siger jeg til Brian. Det bliver først en weekend i April, så der er god tid til at få rydet kalenderen, komme hjem fra Afghanistan etc. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hey alle.

Jeg er også på, selvfølgelig med samme forbehold som alle andre, tid og sted. However, så er sted mindre vigtigt.

Agustinus: Jeg kan forstå at du er primus motor på dette, ved du om det bliver afholdt som et kombineret civilt/DMI arrangement. Hvis det er lettere for dig, spå kan jeg selv kontakte Brian på mail gennem Forsvarets interne netværk.

Danmarks bedste og nyeste hinderbane ligger i øvrigt på Svanemøllen kaserne, det er denne Center for Idræt (det hedder de dog ikke længere) anvender.

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Hey alle.

Jeg er også på, selvfølgelig med samme forbehold som alle andre, tid og sted. However, så er sted mindre vigtigt.

Agustinus: Jeg kan forstå at du er primus motor på dette, ved du om det bliver afholdt som et kombineret civilt/DMI arrangement. Hvis det er lettere for dig, spå kan jeg selv kontakte Brian på mail gennem Forsvarets interne netværk.

Danmarks bedste og nyeste hinderbane ligger i øvrigt på Svanemøllen kaserne, det er denne Center for Idræt (det hedder de dog ikke længere) anvender.

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Det er et privat arrangement som jeg har "bestilt" igennem Brian's private firma, så det har altså på ingen måde noget med Forsvaret at gøre.

Brian har ikke fået ringet tilbage endnu, men jeg skulle blive overrasket, hvis stævnet ikke bliver afholdt i Københavns området.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har snakket med Brian her til aften og landet ligger som følger

femkamp"forbundet" vil i den kommende sæson prøve at lave nogle stævner hovedsagligt for nybegyndere og civile for at "hverve" og få flere interessede omkring femkamp sporten. Det første stævne er planlagt til at blive engang i april, så spørgsmålet var om det ikke var meget nemmere, billigere og større for os, hvis vi tog med der.

Der vil i sæsonen blive en 2-3 endagsstævner og til sidst et åbent DM, hvor man også kan få lov at prøve krafter med de hårde drenge.

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg snakket lidt med Brian igen.

Første stævne bliver d. 31 marts i København.

Derefter er der 3 stævner fordelt over sommeren.

I september bliver der så afholdt DM i Odense, hvor alle ligeledes er velkomnen til at prøve kræfte med selv herrerne og damerne fra landsholdets.

Der skulle gerne være en mail påvej, med mere specifikke oplysninger. Den følger naturligvis.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Har lige snakket med Hr. Dåsbjerg :smile:

1. Afdeling. 31. Marts

København

Skydning med kal. 22 (alm. salonriffel.) på Kalvebod på Amager.

Fuld svømme forhindringsbane. 50 m.

Håndgranatkast

4 km. Cross-løb

Forhindringsbane på Svanemøllens kaserne.

2.Afdeling Dato?

Fredericia

-

-

-

-

3. Afdeling August

Holstebro

-

-

-

-

-

4. Afdeling September

Odense

DM

Fuld distance

Der er plads til 40 deltagere. Efter først til mølle princippet.

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share