Har I tager på i julen ?


Lone16
 Share

Recommended Posts

Max 3000 kcal pr dag.. og da der skal 7000 kcal overskud til et kg undrer det mig meget jeg har taget så meget på,. det er trods alt kun 5- 6 dage vi snakker om..

Hvis vi nu forudsætter at du har taget 1.5 kg rent fedt på på en uge ved at ligge et sted mellem 1000-1200 kalorier i overskud hver dag så passer det meget godt med at du her foruden har bundet et par kg væske i kroppens muskler og lever + din tarm også snilt vil kunne indeholde et sted mellem 1-2 kg "julemadsrest" :blink:

Dog har jeg MEGET svært ved at forstå du dig!! Du laver for 5 dage siden et indlæg at du har taget på og at på trods af dette forsætter du med at spise??! Hvis det virkeligt generer dig så meget så stop med at spis alt det ekstra ... længere er den ikke!!

p.s. Blot fordi dine musklers lagre er tømt den første dag og jeg skriver at 2 dages kalorieoverskud på 1000 kalorier per dag højst sandsynligt ikke sætter sig som fedt, så kan du jo altså ikke konkludere at det samme gælder dag 3 - 4 - 5 og 6!! Tværtimod... når du først er "mættet" med kulhydrater så bliver din krop ekstrem effektiv i at omdirigere lagring til fedtceller og du kan uden problemer lagre et par hundrede gram fedt per dag :dry:

Før eller siden vil kalorieoverskudet omdannes til fedt når kroppens glykogendepoter er fyldte

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jamen jeg kan se at mine lår går sammen nu. Der plejer at være mellemum mellem. Og min talje er total oppustet... den er 70 nu og plejer at være 65.

Du er jo nok oppustet pga af al maden :wink:

- der går nu et par dage før tarmen er tilbage til normal og fuldt udtømt!!

Meget sukker og salt gør maven oppustet fordi tarmens baktierier laver mere gas end normalt...

At dine lår rørere hinanden er sikkert en blanding af måske 1 kg fedt og væske!! Hvis du har spist et overskud på et stykker over de 1000 kalorier hver dag i en uge så kan du godt regne med at du har taget noget fedt på... og væsken som bindes pga. det ekstra salt og sukker samt en sikker større inaktivitet i fohold til hverdagen, skal jo sætte sig et eller andet sted og det er som ofte i underhuden på lårerne hos kvinder!

p.s. Hul mellem lårene er direkte grimt hvis du spørger mig... Har i den grad hadet mit!! :dry: Tror ikke du får nogen sympati på manglende hul mellem lårene på et træningsforum :wink:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg har VIRKELIG prøvet at styre mig. Og jeg har løbet/gået 10 km hver dag plus det løse... Så det burde ikkke være for jeg har motioneret mindre. Måske tværtimod! JEg har det bare kanon dårligt med det,og jeg føler ikke jeg kan vise mig over for nogen og SLET ikke min dejlige kæreste for jeg har smidt de møj kg der er røget på...

Link to comment
Share on other sites

Lone...

... jeg har lidt svært ved at have ondt af dig :wink:

Først laver du en tråd om at du har taget 2 kg på på 2 dage - og alligevel spiser du videre på trods af råd om blot at genoptage din sunde livsstil og kost for hurtigt at komme de 2 kg til livs - og nu er du så ked af her 1 uge efter at du vejer næsten 5 kg mere :nonono:

Der er ingen quickfix til dette andet end at du må igang med at spise fornuftigt igen og holde gang i benen!

Som skrevet tidligere så er størstedelen væske som forsvinder efter 2-5 dage...

p.s. 10 km gang/jogging er altså ikke noget der rykker de store kalorietal for en på din størrelse når du på samme tid sikkert har været mere eller mindre inaktiv i døgnets resterende timer her under helligdagene...

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Vi har sagt, hvad du skulle have gjort, vi har sagt hvorfor, og hvad du nu end har sagt. Du kan ikke høre mere, end du allerede har fået at vide.

Jeg søger ikke medlidenhed.. jeg kan ikke gøre for jeg ikke kan styre mine klamme madvaner..

Omvendt. Du søger medlidenhed, hvorfor ville du ellers blive ved med at poste? Og hvem kan ellers gøre for det, hvis ikke dig? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvordan kan jeg have taget s meget å på å kort tid? jeg dyrker meget motion.. og kan folk se det på mig at jeg har taget de 5 kg på? og vil de ryge af lige så hurtigt igen?

ed

Hej Lone

Du virker rigtig frustreret over det, og et eller andet sted kan jeg godt forstå dig. For mig at se, lyder det som om du ikke rigtig har spist noget i dagene op til, hvorefter du så mere eller mindre kaster dig over julemaden, siden du tager på så voldsomt. For det er jo slet ikke normalt at tage 5 kg på indenfor så kort en periode, så der må enten være noget du ikke fortæller her... Hvis det ikke er tilfældet, vil jeg klart anbefale dig at blive undersøgt hos din egen læge.

På trods af, at du kun er 16 år, er jeg sikker på du ved, at du må tage ansvar for dine egne handlinger.

Godt Nytår.

/Nougat

Link to comment
Share on other sites

For ikke at Lone16 skal gå helt i hundene, kan jeg da lige give hende et endnu værre jule-eksempel, så hun kan se, at hun langt fra er den der har det værst. :devil:

Jeg vejede for et par måneder siden omkring 87 kg. Var på vægten her til morgen: 91,2 kg. - og jeg har ikke trænet i 1½ måned, hvorfor jeg ret nemt kan konkludere hvad de 4,2 kilo har sat sig som: FEDT! :superman:

Men pyt med det. Januar er kendt som fedtafpilningsmåned for os kættere der ikke evner at holde vægten i julehelvedet, så jeg satser på, at de kilo er så godt som væk når vi rammer midten af februar måned. :wink:

I januar er der alligevel ikke så mange der vifter medister, risalamande, julepils, marcipan, nougat, fyldte chokolader, hjemmebag og sodavand under ens næse hele tiden. :sneaky2::laugh:

Giv den gas her nytårsaften, og så hævner vi os på os selv i morgen og fremover! :tongue::wub:

Link to comment
Share on other sites

For ikke at Lone16 skal gå helt i hundene, kan jeg da lige give hende et endnu værre jule-eksempel, så hun kan se, at hun langt fra er den der har det værst. :devil:

Jeg vejede for et par måneder siden omkring 87 kg. Var på vægten her til morgen: 91,2 kg. - og jeg har ikke trænet i 1½ måned, hvorfor jeg ret nemt kan konkludere hvad de 4,2 kilo har sat sig som: FEDT! :superman:

... hvis vi nu tager den bagvente Lene Hansson model så har du HELT SIKKERT gainet mere end 4,2 kg fedt for har du IKKE trænet i 1½ måned har du 110% tabe muskelmasse :crybaby: Så må vi i stedet skyde på 10 kg fedt tillagt og tabt 6 kg muskelmasse :tongue:

... altså udsat for "Du er hvad du spiser" fedtudregning!! :wink:

Tror det er på tide at komme igang igen :poking:

Link to comment
Share on other sites

Fitnessnougat: Nej jeg har ikke spist meget op til jul, for jeg har været på skrump jo. Jeg vejede i juli måned alt lige fra 67-73 kg på dårlige dage. Og alle de ekstra kilo jeg der vejede var noget jeg tog på efter at være kommet hjem fra efterskole, hvor jeg løbetrænede ca 100 kg om ugen eftersom jeg trænede til maraton.

Da jeg kom hjem stogppede jeg med at motionere SÅ meget og min mor sørgede ikke for at lave ordentligt mad til mig, hvad der resulterede i at jeg nogle dage overspiste og andre dage intet spiste. Det påvirkede så min vægt med 20 kg på et år!

Så tog jeg mig endelig i skindet, begyndte at spise sundt igen - og spise endnu sundere i tilfælde af jeg i nogle weekender fx spiste uheldigt. Jeg begyndte at løbe igen og cykle en del og så blev jeg ven med cola light, der har erstattet mange kalorier fra slik mm.

MEN men men... Nu gik det altså galt igen. Min kur brast i den søde juletid. Og det gør mig så ked af det. Jeg frygter så meget at jeg igen vil ende på de 67 kg!

Link to comment
Share on other sites

MEN men men... Nu gik det altså galt igen. Min kur brast i den søde juletid. Og det gør mig så ked af det. Jeg frygter så meget at jeg igen vil ende på de 67 kg!

Så op på hesten igen!!

Tag føringen i dit liv og lev sundt + moderat i stedet for at spise alt det mad du ikke har brug for!!

I det øjeblik du beslutter at spise sundt og fornuftigt igen så er du jo allerede på vej ned i kg :wink: At du frygter at blive tyk igen gør dig jo ikke slank på længere sigt... så du bliver nødt til at finde en ligevægt mellem til tider at nyde livet lidt "ekstra" og så modsat holde lidt igen andre dage - dit liv bliver ikke særligt godt hvis du konstant skal holdes i kort snor af frygten...

Vil foreslå du kontakter skolepsykologen eller din egen læge hvis du har problemer med overspisning ... men er det blot mangel på selvkontrol fordi du ikke "vil snyde dig selv for noget godt" så tag dig sammen og fortsæt den gode livsstil som du jo udemærket ved hvad er :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fitnessnougat: Nej jeg har ikke spist meget op til jul, for jeg har været på skrump jo. Jeg vejede i juli måned alt lige fra 67-73 kg på dårlige dage. Og alle de ekstra kilo jeg der vejede var noget jeg tog på efter at være kommet hjem fra efterskole, hvor jeg løbetrænede ca 100 kg om ugen eftersom jeg trænede til maraton.

Da jeg kom hjem stogppede jeg med at motionere SÅ meget og min mor sørgede ikke for at lave ordentligt mad til mig, hvad der resulterede i at jeg nogle dage overspiste og andre dage intet spiste. Det påvirkede så min vægt med 20 kg på et år!

Så tog jeg mig endelig i skindet, begyndte at spise sundt igen - og spise endnu sundere i tilfælde af jeg i nogle weekender fx spiste uheldigt. Jeg begyndte at løbe igen og cykle en del og så blev jeg ven med cola light, der har erstattet mange kalorier fra slik mm.

MEN men men... Nu gik det altså galt igen. Min kur brast i den søde juletid. Og det gør mig så ked af det. Jeg frygter så meget at jeg igen vil ende på de 67 kg!

Jeg synes du lyder som én der skulle til at se på dit billed af dig selv og din krop. Mennesket er ikke en maskine, der kan programeres til at træne og spise på en helt bestemt måde, 24timer i døgnet syv dage om ugen, 12 måneder om året, det er simpelthen umuligt. Jeg kan heller ikke se en grund for at du skal være bange for at du skal tage på, da du før har tabt dig, og så ved hvordan man igen skal tabe sig. De ekstra kilo i julen, burde give dig mere lyst og motivation til tabe dig efter. Sæt dig nogle mål og delmål, og nå dem lidt efter lidt. Du kan ikke nå det hele på én gang. Hvis du ikke kan nyde en højtid som julen, hvornår skulle du så kunne nyde livet én gang i mellem. Men tænk også på, at du nødvendigvis ikke skal råæde bare fordi du kan.

Held og lykke og godt nytår

TripleT

Link to comment
Share on other sites

... hvis vi nu tager den bagvente Lene Hansson model så har du HELT SIKKERT gainet mere end 4,2 kg fedt for har du IKKE trænet i 1½ måned har du 110% tabe muskelmasse :crybaby: Så må vi i stedet skyde på 10 kg fedt tillagt og tabt 6 kg muskelmasse :tongue:

... altså udsat for "Du er hvad du spiser" fedtudregning!! :wink:

Tror det er på tide at komme igang igen :poking:

Hehe... jeg tror desværre du har ret. :blush:

Så desto mere grund til at komme i gang igen! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Jamen jeg har VIRKELIG prøvet at styre mig. Og jeg har løbet/gået 10 km hver dag plus det løse... Så det burde ikkke være for jeg har motioneret mindre. Måske tværtimod! JEg har det bare kanon dårligt med det,og jeg føler ikke jeg kan vise mig over for nogen og SLET ikke min dejlige kæreste for jeg har smidt de møj kg der er røget på...

Du lyder præcis som jeg gjorde sidste jul, og jeg var på kanten til at ryge på psykologisk afdeling. Det er ikke på et motionsforum du skal finde hjælp, men hos en psykolog. Folk her kan ikke trøste og vejlede dig mere end der allerede er gjort. Dit problem sidder mellem ørerne. En mental stabil person uden et så kritisk selvsyn/spiseforstyrrelser ville ikke gakke ud over fem kilos julefedt... Folk herinde kan ikke give dig nogen garanti for hvornår du taber dig igen, hvor meget og om du overhovedet gør. Det eneste du fysisk kan gøre er at knokle for at få julemaden væk igen. Og udover det, så snak med en veninde om det indtil du kan komme i kontakt med noget autoriseret hjælp. Det er virkelig det eneste der virker på sådan en desperation, tro mig, jeg har selv været igennem det!

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at tage en snak med din kæreste? For mig ligner det angst for at blive droppet pga. nogle julekilo, og sådan et forhold er måske ikk meget værd at holde fast i??? (ikk at det er det eneste at tage fat på her).

Ellers så har folk vist skrevet, hvad der er at skrive. Du behøver ikk retfærdiggøre din kost og motionsvaner for nogen i dette forum, så lad værre med at prøve at gøre det. Det har folk ikk krav på, og du får ikk lavere vægt af det... Brug i stedet tiden på gulv-øvelser foran TV'et, så får du 2 fluer med et smæk :D (hvis du altså kan lide jule- DR. Phil og alle de andre seje programmer)

Godt nytår :D nu skal der ÆDES! :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share