Underligt fænomen


Achilles
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu obseveret fænomenet igennem længere tid og hvad jeg først troede bare var et tilfælde er nu blevet til lov.

Tager jeg op og træner på under 3 måltider er jeg nød til at deloade i forhold til sidste trænings pas, har jeg derimod fået over 3 måltider stiger jeg konsekvent hver eneste gang.

Jeg har de sidste 6 mdr hevet 2% extra vægt på alle øvelser for hvert trænings pas og hver gang jeg har fået de 3 eller flere måltider har det gået fint men som sagt, under de 3 måltider har jeg deloaded.

Nogen der har oplevet samme fænomen eller ved hvad det skyldes ?

Link to comment
Share on other sites

I forhold til de fleste menneskers indbygget døgnrytme så arbejder kroppen bedst i tidsrummet 15-18 (mener jeg) dette bl.a. pga. vores kropstemp er lidt højere på dette tidspunkt samt kroppen er bedre restitueret (red: du har fået fyldt energi på musklerne)

Du angiver ikke hvornår på dagen du træner? Men det er vel logisk nok at jo mere energi og væske du har fået indenbords desto mere overskud og pres vil du have under træning :)

Dertil kommer at kroppen jo også er et "vanedyr" så hvis du primært træner på et bestemt tidspunkt så vil du også have sværer ved det på et andet tidspunkt idet :smile:

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Og ja det er da selvfølgelig vigtig med mad. Og en vis regelmæssighed i måltiderne.

Når det er skrevet kan ikke lade være med at tænke på nogen i min omgangskreds hvor hele træningen styrter sammen fordi de ikke nåede at tage en protein shake og en banan tre kvarter før træningen. Det behøves ikke kun være maden, det kan være noget i dagligdagen, der ellers er planlagt minituøst, som ikke er som det plejer .. der gør at det hele styrter sammen.

Der skal man vist i stedet arbejde lidt med psyken. Måske også nogen ligefrem kender til dem der allerede inden træningen beklager sig over de ikke fik spist .. og ih og åhh ... men prøv nu at lade være med psykisk at knockoute dig selv :wink:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

At putte 2% ekstra på hver gang.

Nej

For så ville jeg have været danmarks, nordisk, europa og verdensmester efter et par års træning.

:laugh:

for sent, jeg er der :wink:

skal jo lige siges at jeg ikke adder på de samme øvelser hele tiden, kunne ellers være ganske fedt at adde 8 % per uge.

Jeg er nu også ret sikker på at der forligger noget psygisk i det men det er stadig imponerende at det kan have sådan en effekt synes jeg.

Tror i øvrigt det er meget forskelligt hvad pre og after meals angår og præstation.

Godt nok skulle der forligge masser af viden omkring hvorfor det er bedre ikke at spise før man træner men jeg kender nu mange der ikke kan præstere optimalt uden at have spist først, undertegnede inc. som det jo fremgår.

Hvis jeg er til mma og presser mig selv 100% uden jeg har spist lige før træning får jeg hvide prikker for øjene og bliver halv svimmel, har jeg spist før sker det ikke, istedet bliver jeg bare naturlig træt og forpustet. det tyder da på at det ikke kun er psygisk men at der også må ligge noget fysiologisk bag.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share