verdensrekord i OneArm PushUps..


Francis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Helt enig med Guarden - hans teknik sux! Hvor kommer de 660 reps i øvrigt fra? De 16-17 reps man ser i videoen er i hvert fald ikke imponerende. Hvis han rent faktisk laver dem - og med den stil - kan han nok snart sende sin skulder på tidlig pension.

Blackice - jeg vil sgu nødig se dem du normalt ser! :crazy:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

hahaha @ waits :laugh:

Blackice

Forskellen på hans teknik og den DBM, Waits og jeg anser for at være den "korrekte" teknik er at vi mener at skulderen og hoften skal være parallel med gulvet under hele udførelsen. Dette ændrer øvelsen 100 % fra at være en armøvelse (som ham gutten laver) til at være ultimativ core + armøvelse. Men jeg synes stadig det er imponerende at rive så mange af som han gjorde :devil:

Link to comment
Share on other sites

Når det nu er et rekordforsøg, så bruger han jo nok den stil som han er stærkest i.. :smile: Mht stilen er det nok en vurderingssag (har ikke prøvet dem nok til at kunne sige om der er en mærkbar forskel), men synes til gengæld at det er en flot udførsel.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening er der endnu ikke postet en video i denne tråd, som viser en korrekt one arm pushups. Her er et billede, som viser hvordan bundpositionen bør være: post-67-1167223675_thumb.jpg

Efter jeg selv fik skulderproblemer af at banke endeløse reps af med dårlig stil, fik jeg lidt råd af Steve Maxwell:

The one arm push-up is my favorite upper body exercise. I find that when people experience shoulder pain it is almost always a result of 'flaring' the elbow out to the side. The elbow position for one arm push-ups is tucked tightly to the side with the shoulder over the fingers. Having the working hand to far in front is also causes problems. At the bottom position, the pec should almost touch the thumb. Corkscrewing the hand and trying to externally rotate the hand during the movement helps protect the shoulder as well. Make sure you balance the muscles of the shoulder girdle by working the posterior muscles with body weight row or pull-ups with the throat touching the bar at the top.

Steve Maxwell

Imagine that you are doing a one arm push-up with the right arm. Starting at the top, the hand is centered under the right shoulder and the top of the shoulder should be directly in line with the fingertips. The feet are wide spread with the weight of the body evenly distributed between the toes and the right hand. A breath is taken into the lower abdomen through the nose and tension is created by engaging the abs, gripping the floor and locking the thighs. Decend while holding the breath and keeping this tension. As you lower, the head turns away from the working hand, the elbow tucks tightly to the rib cage, the lats are flexed the upper arm bone externally rotates and the non-working hand grabs the thigh.

At the bottom as you begin to accend, the hand is ground into the floor by trying to turn an immaginary valve. This 'corkscrewing' action of attempting to turn or externally rotate the hand stimulates a very strong tricep, shoulder, pectoral reflex. All of the weight is on the outside heel of the hand on the little finger side. The hand doesn't actually move, but the heel of the hand is ground into the floor while the elbow rotates in against the ribs. It mimmicks a screwing action. From the bottom air is releasd from the lungs by making a hissing sound with the tongue held tightly against the back of the front teeth. The air release is slow and steady until you reach the top. This restricted air flow keeps the tension in the core. At no time should you feel pressure in the head or feel dizzy. Using these techniques that Pavel showed me, I have worked up to three one arm push ups while wearing a 40 lb. vest 52 years of age.

Steve Maxwell

Francis :laugh: Nu bliver jeg jo presset til at smide en rigtig video af 'Da Brutal Machine doin' one arm pushups' på youtube :wink:

Link to comment
Share on other sites

Francis :laugh: Nu bliver jeg jo presset til at smide en rigtig video af 'Da Brutal Machine doin' one arm pushups' på youtube :wink:
Der er næsten ikke andet for. Gg.. :tongue: Er den aldrig hård ved albuerne, når den køres med armen så tæt ind mod siden af kroppen?? Og mht bruce the almighty, så har han da hånden længere fremme end skulderen..! :bigsmile:
The elbow position for one arm push-ups is tucked tightly to the side with the shoulder over the fingers. Having the working hand to far in front is also causes problems.
Link to comment
Share on other sites

Der er næsten ikke andet for. Gg.. :tongue: Er den aldrig hård ved albuerne, når den køres med armen så tæt ind mod siden af kroppen?? Og mht bruce the almighty, så har han da hånden længere fremme end skulderen..! :bigsmile:

som skrevet var det også hans kropsholdning du skulle kigge på og ikke armen - ud over at se han bruger to fingre :devil:

PS: stemmer også for at DBM viser hvordan det skal gøres :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se den stil i fremviser er mere korrekt. Den er bare anderledes.

Det er jo præcis det samme med almindelige pushups. De kan udføres med wide stand, eller med albuerne langs siden.

Du flytter belastningen på den måde, som i selvfølgelig ved.

I øvrigt er der jo et meget stort balance aspekt ved det.

Anyway hvis nogen her kan lave bare 30 i den stil han gør, så tager vi den der fra :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke se den stil i fremviser er mere korrekt. Den er bare anderledes.

Det er jo præcis det samme med almindelige pushups. De kan udføres med wide stand, eller med albuerne langs siden.

Du flytter belastningen på den måde, som i selvfølgelig ved.

I øvrigt er der jo et meget stort balance aspekt ved det.

Anyway hvis nogen her kan lave bare 30 i den stil han gør, så tager vi den der fra :tongue:

[Provomode = on]

Allzååå. Hvis man ik´ gør li´som Pavel, så er der minus russer-respekt.

(Det er bare kettlebells-folket, der skal lufte deres true-ness som jeg ser det.)

[Provomode = off]

Link to comment
Share on other sites

[Provomode = on]

Allzååå. Hvis man ik´ gør li´som Pavel, så er der minus russer-respekt.

(Det er bare kettlebells-folket, der skal lufte deres true-ness som jeg ser det.)

[Provomode = off]

jep - det er bare lidt Pavel-snobberi blandet med god dansk jantelov :wink:

Selvom det er en imponerende præstation, så skal man vel have lov til at kommentere teknikken - ligesom i alle mulige andre tilfælde :smile:

Link to comment
Share on other sites

Men tekniken er vel stadig ikke forkert? Den er vel bare anderledes.

Wide push ups er vel ikke forkerte?

Er alle måder at lave bænkpres på også lige korrekte? :wink:

Men selvfølgelig, i forhold til de regler Guiness Rekordbog har sat op for forsøget, så er hans teknik jo i hvert fald god nok.

Link to comment
Share on other sites

Men tekniken er vel stadig ikke forkert? Den er vel bare anderledes.

Wide push ups er vel ikke forkerte?

Er alle måder at lave bænkpres på også lige korrekte? :wink:

Men selvfølgelig, i forhold til de regler Guiness Rekordbog har sat op for forsøget, så er hans teknik jo i hvert fald god nok.

Link to comment
Share on other sites

Blackice: Jeg siger heller ikke hans teknik er "forkert" den er bare væsentligt letttere at udføre end den jeg omtaler. Ligesom der er mere "respekt" i at køre en full squat end half squat gør ikke teknikken i half squat forkert, blot mindre imponerende. Men er nok også bare fordi jeg er en One Arm Pushup Nørd :cool:

Link to comment
Share on other sites

[Provomode = on]

Allzååå. Hvis man ik´ gør li´som Pavel, så er der minus russer-respekt.

(Det er bare kettlebells-folket, der skal lufte deres true-ness som jeg ser det.)

[Provomode = off]

:laugh: Jeg kan kun have latter tilovers for folk der skal udtale sig om ting de ikke selv har begreb om på egen krop. Begynd at lav nogle OAPU, og så tager vi diskussionen derfra.. Or else... STFU.

Link to comment
Share on other sites

Det er sjovt, at der i mange personers øjne åbenbart er så stor forskel på teknik i kropsvægtøvelser og så almindelige øvelser med vægtstang. Man skal ikke mere end et par tråde tilbage for at finde en tråd, hvor folk står i kø for at latterliggøre Diesel Weasel pga. et total tumpet dødløft. Tillader man sig så at komme med kritik til en fyr som laver 'forkerte' armbøjninger er man pludselig Pavel discipel - og jo jeg kan godt se den skjulte ironi i Torbens indlæg. :wink:

Det er det samme med pullups. Her oplever jeg ofte personer som 'sagtens kan lave 15-20 reps', men når de så skal bevise det, ligner det noget som er løgn.

I virkligheden tror jeg, at det er fordi folk er flove og ikke vil erkende, at de ikke har den tilstrækkelige styrke til at håndtere deres egen kropsvægt - på trods af ellers imponerende total i fx squat, dødløft og bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share