verdensrekord i OneArm PushUps..


Francis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

PtPoul Lige præcis.

Mht udførelse/oplæring af teknik: I sommer flåede jeg min internal oblique godt og grundigt i stykker under noget brydning. Jeg var af denne grund ikke i stand til at hold hverken udgangsstillingen eller lave en OAPU. Min måde at genoptræne styrken var ved at lave One Arm DB press på en swissball. På den måde oparbejdede jeg evnen til at spænde op i modsatte side under et pres. Kan forestille mig at den kan få dig igang med øvelsen. En anden mulighed er at køre som MaximusPowerHouse beskriver med en forhøjet overflade. En 3. måde er at køre med nedsat ROM, og dog fokusere på parallelle skuldre/hofte samtidig. Ofte ser jeg at det hjælper for folk der har problemer med at bevare parallelliteten i hoften så kan en teknik være at fokusere på at presse venstre hofte nedad når man presser med højre arm og omvendt. Du kan også lege med at placere den inaktive arm forskellige steder, f.eks så langt ud til siden som muligt så den kan bidrage minimalt med presset. Jeg synes selv der er stor forskel på om den er placeret på røven, hoften, baglår eller ryg.. Prøv dig frem :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg anfægter heller ikke hans ualmindelige imponerende resultat.

Og meget muligt at jeg foreslår den givende konkurrence :smile:

Jeg er ikke i tvivl om at Paddy er istand til at lave den form for OAPU som jeg finder hårdest. No doubt, og selvfølgelig handler det om at finde den teknik, hvorved man kan reppe flest ud med indenfor den givende regelsæt :smile: Manden er iøvrigt voldsomt imponerende generelt. Mener han har løbet en marathon med en mælkeflaske på hovedet og andre tossede ting :laugh:

Mener heller ikke vi har sagt at hans version er forkert, blot lettere at udføre. Problemet opstår nok ved at "vi" der træner meget med kropsvægt mener der går inflation i øvelserne. Folk plabrer løs om at de kan lave det ene og andet, men når det kommer til stykket er det som regel the most easy way out de vælger. Derfor vores mangel på anerkendelse af teknikken i rekordforsøget såfremt det skulle være VIRKELIG hardcore. Men som jeg skrev i mit første indlæg, så ville jeg ikke på noget tidspunkt være istand til at rive så mange reps med den foreviste teknik, så hatten af for manden :wink:

- jammen jammen, det er da et værktøj til jer .. frilufts..erh..frivægts..erh..-egenvægts-løftere ? Hvis en pushup kan laves med en række varianser indenfor en teknik således at sværhedsgraden eller intensiteten af øvelsen reduceres med .. say 50%, så må det da være noget nemmere at tilpasse teknikken relativt til progressionen end at tage 1-2kg på om ugen ? :innocent: ..

Edited by MrNiceGuy
Link to comment
Share on other sites

Tildels forstår jeg. Men fordi han kører en meget brugt, og generelt anerkendt version af One arm push ups, kan man vel ikke tale om at der går inflation i øvelserne?

I øvrigt er der forhåbentlig ikke nogen der seriøst vil sige at han ikke er virkelig hardcore, han laver 660 one arm pushups.

Der er næppe nogen i det her forum der kan lave 660 normale pushups :laugh:

Ved du om det er en meget brugt og generelt anerkendt version af one-arm push ups? Eller er det bare noget du gætter dig til..? :wink:

Blackice du læser åbenbart stadigvæk ikke, hvad jeg læser. Det jeg skrev, du ikke skulle skyde mig i skoene var, at Pavels metoder var 'endegyldige korrekte og roden til alt godt'.

Du siger, at din kritik går på hvad der er korrekt. Nu er det jo ikke op til hverken Guarden eller mig at bestemme, hvad der er korrekt for andre. Der er dog ingen tvivl om, at vi har vores holdning til det. Vi skrev, at hans teknik ikke var imponerende i forhold til, hvordan man laver den, så den giver det største styrkeudbytte.

Jeg vil æde min gamle hat på, at hvis jeg postede en film af en gut, som lavede en bænkpresrekord, hvor han lavede kæmpe bounce på brystet og løftede røven en halv meter fra bænken, så ville ikke gå mange øjeblikke før (du?) og farede i blækhuset og svinede stilen. Og så skrev du i øvrigt, at min sammenligning med Diesel Weasel ikke holdt fordi hans stil var skadelig. Hvis du nu (som jeg før bad dig om) brugte lidt tid på at læse mine indlæg, ville du kunne se, at jeg HAR sagt, at den 'teknik' han bruger har utrolig høj skadesrisiko.

Jeg er da enig i, at det er smart at lave øvelsen så let som muligt, når der er tale om et rekordforsøg. Jeg har da også lavet bænkpres konkurrencer hvor jeg har reppet løs med ovenstående dårlige stil - men det er IKKE noget jeg gider forherlige/anbefale offentligt. Jeg fortrækker at lave min alt træning, så det giver det største allround styrke udbytte og den mindste skadesrisiko. Hvis du eller andre er af en anden overbevsning, er det fint med mig - men du kan sgu ikke sammenligne det med at lave backsquat kontra frontsquat.I øvrigt kan jeg ikke se, hvorfor jeg skal forsvare, at nogen anbefaler armbøjninger med overdrevet bredt greb?

Til slut kan man jo tænke over, at alle dem som rent faktisk kommer ned på gulvet og træner OAPU har samme holdning i modsætning til dem som bare snakker! :wink:

Slut herfra - alt godt!

'Nuff said! :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det der sker naar man koerer OAPU paa Pavels fremgangsmaade frem for manden i videoen er vel bare at man flytter belastningen fra Biceps og Bryst til Triceps, ryg og ALBUE.

Altsaa nedsaetter man kun chancen for skader i skulderen for at flytte den til albuen!

Synes ikke stilen fejler spor, men som Blackice siger, er det bare OAPU med wide stand teknik..

Edited by christian_dk
Link to comment
Share on other sites

Det der sker naar man koerer OAPU paa Pavels fremgangsmaade frem for manden i videoen er vel bare at man flytter belastningen fra Biceps og Bryst til Triceps, ryg og ALBUE.

Jeg kan ikke lige helt gennemskue hvordan du vil få belastning på biceps i en presse øvelse?

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Det der sker naar man koerer OAPU paa Pavels fremgangsmaade frem for manden i videoen er vel bare at man flytter belastningen fra Biceps og Bryst til Triceps, ryg og ALBUE.

Altsaa nedsaetter man kun chancen for skader i skulderen for at flytte den til albuen!

Synes ikke stilen fejler spor, men som Blackice siger, er det bare OAPU med wide stand teknik..

Jeg er ikke ekspert i biomekanik, men jeg kunne da let forestille mig at skadesrisikoen ved at lade skulder tage en stor del af belastningen i OAPU sagtens kunne være meget større end ved at lade albuen tage belastningen (groft sagt). X kg i belastning giver jo ikke samme skadesrisiko uanset hvilket led der påvirkes af det og i hvilken retning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share