Influenza


Lady M
 Share

Recommended Posts

Jeg har desværre fået en rigtig grim omgang influenza og kan se frem til en nytårsaften i sofaen med the!! :unhappy: Nå - det er nu ikke det værste.. Det værste er, at man jo bare sidder her og bliver slap og småfed - eller hva? Appetitten er jo ikke den højeste, men jeg kom bare til at tænke på, hvad I andre træningsfreaks gør, når I er syge og har feber? Jeg har jo mest lyst til at træne alligevel, men dette gør vel bare sygdomsforløbet længere - eller hvad? Har I nogen gode råd til mad, som jeg kan spise, eller noget jeg kan undgå, for hurtigere at blive rask?

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Herregud, hvis man ikke man undvære træningen den lille uges tid sådan et sygdomsforløb varer, skal man nok spørge sig selv om træningen ikke fylder for meget :wink:.

K

Link to comment
Share on other sites

Herregud, hvis man ikke man undvære træningen den lille uges tid sådan et sygdomsforløb varer, skal man nok spørge sig selv om træningen ikke fylder for meget :wink:.

K

Nu bad jeg jo ikke ligefrem om kommentarer i henhold til, hvor meget det fylder i mit liv, så jeg synes dit indlæg er noget irrelevant.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre fået en rigtig grim omgang influenza og kan se frem til en nytårsaften i sofaen med the!! :unhappy: Nå - det er nu ikke det værste.. Det værste er, at man jo bare sidder her og bliver slap og småfed - eller hva? Appetitten er jo ikke den højeste, men jeg kom bare til at tænke på, hvad I andre træningsfreaks gør, når I er syge og har feber? Jeg har jo mest lyst til at træne alligevel, men dette gør vel bare sygdomsforløbet længere - eller hvad? Har I nogen gode råd til mad, som jeg kan spise, eller noget jeg kan undgå, for hurtigere at blive rask?

Det er altid godt at komme ud og røre sig... Jeg bliver sindsyg af at sidde indenfor hele tiden når jeg er syg, så en let løbetur eller et hurtigt kig forbi vægtene er hvad jeg gør når jeg en sjælden gang er syg (7-9-13). Desuden føler jeg også at en smule fysisk aktivitet gør at man får det lidt bedre.

Mht. fødeindtag, så prøv at blende noget istedet for. Det er nemmere at indtage noget flydende selvom man ikk er sulten.

Link to comment
Share on other sites

Det er altid godt at komme ud og røre sig... Jeg bliver sindsyg af at sidde indenfor hele tiden når jeg er syg, så en let løbetur eller et hurtigt kig forbi vægtene er hvad jeg gør når jeg en sjælden gang er syg (7-9-13). Desuden føler jeg også at en smule fysisk aktivitet gør at man får det lidt bedre.

Mht. fødeindtag, så prøv at blende noget istedet for. Det er nemmere at indtage noget flydende selvom man ikk er sulten.

Ja måske skulle jeg forsøge mig med en bette løbetur - men jeg skal da vidst passe på, at jeg ikke blæser væk!

Har lige slugt en halv banan med lidt protein og sojamælk - og det mætter jo udmærket og smager skønt.

Link to comment
Share on other sites

Ved slem forkølelse eller influenza - i det hele taget når man er rigtigt syg, ville jeg holde mig fra træning.

Nogle mener at der er en forhøjet risiko for betændelse i hjerteklapperne, ved træning under sygdom.

Uha - og det føles også som om at hele hovedet er betændt med snot... Jeg droppede dog løbeturen - er simpelthen for svag - og så har jeg nok heller ikke lyst til at få flyvende mursten i hovedet. Jeg må vidst bare adlyde kroppen og hvile..

Link to comment
Share on other sites

Under alle omstændigheder ville jeg starte med en gåtur - det er trods alt ikke så fysisk hårdt som løb, men giver stadig frisk luft og en god følelse i kroppen.

Vent dog lige et par dage - du lyder som en der bare burde ligge under dynen og blive rask :smile:

God bedring!

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre fået en rigtig grim omgang influenza og kan se frem til en nytårsaften i sofaen med the!! :unhappy: Nå - det er nu ikke det værste.. Det værste er, at man jo bare sidder her og bliver slap og småfed - eller hva? Appetitten er jo ikke den højeste, men jeg kom bare til at tænke på, hvad I andre træningsfreaks gør, når I er syge og har feber? Jeg har jo mest lyst til at træne alligevel, men dette gør vel bare sygdomsforløbet længere - eller hvad? Har I nogen gode råd til mad, som jeg kan spise, eller noget jeg kan undgå, for hurtigere at blive rask?
Når jeg har det sådan, eller bare er forkølet, lytter jeg til min krop.

Hvis jeg har lyst til at træne, laver jeg nogle lette armstrækninger,

eller nogle øvelser med lettere håndvægte.

Ikke ret meget, eller tungt, kun lige så jeg kan klare mig,

for kroppen har brug for alle resourcer til at komme sig.

Jeg tager 2 stk 500 mg c-vitamin morgen og aften foruden

den sædvanlige multivitaminpille.

God bedring :bigsmile:

Henning :showoff:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft influenza de sidste mange år omkring juletid, men ikke i denne sæson. Jeg fik en influenza vaccination tilbage i november og det lader til det har virket.

Ja - sådan en har jeg lige, i dag, gået og tænkt på. Nu er jeg dog i bedring og regner med at gå på job på fredag. Var ude og gå en tur i skoven og det var jo sindssygt hårdt!! Så 200 kr., eller hvad sådan en vaccine koster - det giver jeg gerne for at slippe for denne usle tilstand.

Link to comment
Share on other sites

Tror, no offense, at der er rimelig mange der fejlagtigt diagnosticerer dem selv med influenza når problemet i virkeligheden er en slem forkølelse - godt nok er den milde influenzavariant © mere hyppig end A og B men at få den flere gange årligt er ikke ligefrem plausibelt...

Link to comment
Share on other sites

Tror, no offense, at der er rimelig mange der fejlagtigt diagnosticerer dem selv med influenza når problemet i virkeligheden er en slem forkølelse - godt nok er den milde influenzavariant © mere hyppig end A og B men at få den flere gange årligt er ikke ligefrem plausibelt...

JEP - Betegnelsen influenza bliver brugt i flæng. Jeg har selv haft det EN gang i mit liv, og bliver nu konsekvent vaccineret for at undgå det. J

eg havde hævede lymfekirtler, tabte mig og var så svag at jeg knap kunne gå i 14 dage - og min præstationsevne på cyklen var VIRKELIG nedsat i lang tid efter, det var bestemt ikke sjovt!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal i gang med at cykle i dag, efter at have haft en dum virus i kroppen i nogle dage. Jeg har haft ondt i halsen, været stakåndet, og haft en smule feber. Man skal nok ikke forvente for vilde præstationer lige i starten. Jeg håber dog på en halv snes km, hvilket er ca. det halve af den distance, jeg cykler, når jeg er i hopla.

Hvis nogen har erfaringer med flu-vaccine (ud over, hvad der allerede er blevet nævnt i denne tråd), kunne det være interessant at høre om. For et par år siden ville jeg gerne have været vaccineret, men jeg droppede det pga. en del historier fra bekendte, der mener, at de nærmest blev mere syge af vaccinen, end de ville forvente at være blevet, hvis de havde fået en gennemsnitlig flu.

Link to comment
Share on other sites

Tror, no offense, at der er rimelig mange der fejlagtigt diagnosticerer dem selv med influenza når problemet i virkeligheden er en slem forkølelse - godt nok er den milde influenzavariant © mere hyppig end A og B men at få den flere gange årligt er ikke ligefrem plausibelt...

Det må du da gerne tro - men jeg HAR haft influenza, for mig bekendt har man ikke feber og er sengeliggende en hel uge med en forkølelse - næsen har været det mindste af det.

Link to comment
Share on other sites

Det må du da gerne tro - men jeg HAR haft influenza, for mig bekendt har man ikke feber og er sengeliggende en hel uge med en forkølelse - næsen har været det mindste af det.

Forkølelse er en kraftigere påvirkning af kroppen end bare en løbende næse, og kan i undertiden give en smule feber.

Den klassiske skelnen mellem forkølelse og netop influenza ligger dog netop i størrelsesgraden af den feber man udvikler, hvis man ellers udvikler een.

det er også de færreste mennesker der er sengeliggende med feber i en uge der overvejer træning - imo.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke engang kan gå en lille tur, hvad tror du så det er din krop fortæller dig? Lyt dog til den... Men det er jo din, så du kan gøre som du lyster.

Vaccine. Hmm, har aldrig haft influenza, men mener at der var noget sidste efterår om, at lægerne af en eller anden grund ikke vil vaccineres... Det kan man godt tænke lidt over :-D

Og det med c-vitamin, er en skrøne. Men det er vist uskadeligt, sååh... Tag er glas juice. :-D

/SS

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share