Dronning Druknedød V - Freeletics Bodyweight og lidt tri..


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Hø, jeg tror opdateringen gik lidt i stå under en udsendelse i 2009 - men det gjorde træningen ikke :innocent:

I starten af 2010 gik jeg i gang med Crossfit i OBBC, og det var jeg superglad for. Det gik også meget godt; kunne være med i den hurtige halvdel og - fraset nogle af de gymnastiske øvelser - køre Rx.

Jeg flyttede dog fra OBBC/Odense til en anden by, hvor det center som umiddelbart svarede til mit behov, var fitness.dk. Crossfit blev lagt lidt på hylden til fordel for triathlon;

jeg koncentrerede mig i 8 måneder om at træne mig op til Challenge Copenhagen i 2011. Jeg trænede MTB, langdistance cykling og langdistance løb og lidt svømning i snit i 10-12 (top 16) timer ugentligt og gennemførte i tiden 11:44. Svømning og cykling gled som det skulle, løbet blev forventeligt langsomt, da jeg havde haft achillessenebetændelse hele vejen igennem optræning og aldrig løbet hurtigere end 6 min/km. Jeg startede dog fra scratch i løb og synes overordnet set det gik godt :w00t:

Jernmanden er en fed skalp at tage, men min fordums overkropsstyrke er fuldstændig gået fløjten af alt det cardio og selv armstrækkere er et ynkeligt syn.. Argh :dry:

Jeg forestiller mig ikke at lave en jernmand igen lige foreløbig, af 2 årsager: Jeg har ikke tid til både at træne langdistance triathlon og styrketræning for at bevare muskelstyrke - og så er jeg sørme blevet gravid 2 måneder efter Challenge. Men kortere tridistancer vil klart være et hit fremover også.

Så nu er der olympiske løft (teknik) og Crossfit på dagsordenen :devil:

Jeg har meldt mig ind i et noget mere jernvenligt center end FDK, og er super tilfreds (selvom der ikke er spinninghold).

Jeg kører nogenlunde efter Advanced Workout of the Day på Crossfitmom.com, plus VL teknik og noget 5x5 på de store løft m.v.

Herudover løb (i stærkt reduceret omfang i forhold til Challengeniveauet).

Mit mål indtil sommer vil være at arbejde teknisk med vægtløftningen og de gymnastiske Crossfitøvelser, og måske få lidt overkropsstyrke igen, samt løbe så længe som muligt - alternativt svømning og cykling. Derefter må jeg se hvor hurtigt jeg kommer igang igen efter fødslen, og sætte nye mål derefter.

Log opdatering følger.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vivsen: Ups, men jeg lugtede altså af sved :tongue:

Velkommen til begge to, og tak!

7.1.12

Advanced

5 rounds

10 kettlebell deadlift 32kg

10 push ups (knæ, samlede albuer).

Herefter: Siddende bænkpres (hammersmith) 8x3 x 2x20 kg

8.1.12

Løb 3K (DGI crossløb)

Death by pullups (+ 1 on the minute) Assist med jumpbox, alt. ben

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10 og så 11 på (1:04)

Herefter:

Cleans 5x5 x 35 kg

DB rows 8x3 x 18 kg

TRX biceps 8x3

Evilwheel 8x3

9.1.12 (15+0)

Sort cykling i fitness.dk - 1 time

10.1.12

“Baby Nate”: 7 runder + 4 pullups og 4 dips

Advanced

For 15 minutes do:

4 pull ups (jumping)

4 dips (bench)

8 Push-ups (knæ, samlede albuer)

12 one-armed kettlebell swings 12kg (6 each arm)

Og så:

Front squat 5x5 x 30 kg

Assisted dips 5x5

Wall ball 10x3 x 4 kg

Triceps cable pushdown (rope) 10x3 x 10 kg

Statisk hold i ringe (arme langs kroppen) 3-4 sekunder x 4 (Pff :blush: )

11.1.12

Snatch 3x6 x 25 kg

Advanced: 15:12

20 step ups (box jump)

20 pull ups (med blå band)

20 one-armed kettlebell swings 12kg

20 lunges

20 knees to elbows (sprang over, kunne ikke finde ud af dem)

20 push press #45

20 good mornings

20 wall ball #14

20 pregnant burpees (alm. burpees - så tyk er jeg ikke endnu)

20 double or single unders (singles - jeg er for ringe til at sjippe)

..

Dødløft 5x5 x 40 kg

Ring rows 8x3

Øvelse kip + lat pulls (til pullups)

TRX planke, med knæ til albuer 5x5

Chinups negativer 3x3

Link to comment
Share on other sites

Tak skal I have :bigsmile:

Pyt: Baby har kun fløjet til Lanzarote i uge 8 - af en eller anden flyvemedicinsk grund som jeg ikke mener der er evidens for, er gravide besætningsmedlemmer "grounded".

12 og 13.1: Hviledage, der kom arbejde og huskiggeri i vejen for træningen :innocent:

14.1.12

Cykling 2x10 km moderat-høj intensitet (jeg mener bestemt det er kikset at smide Garmin 310XT på armen når man tramper afsted på en orange dameshopper med cykelkurv - men sved på panden kom der da).

Formålet var

O-løb svær 5,1 km 1:12:30

Det var nu ikke kun pensionisttempoet der trak ud, jeg lavede også et par onde orienteringsbom i starten :dry: Nå, jeg kommer jo næppe ned på 10 min pr. luftliniekm før næste vinter..og det var jo super vejr :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på arbejde stort set hele sidste uge :innocent: Det blev til 2 løbeture og et enkelt træningspas i forbindelse med en løbetur..

23.1 (17+0, blev sparket i går for første gang :wub: )

Formiddag:

Snatch 3x3 x 25 kg, 3x3 x 30 kg

..

WOD - 7 runder:

Dødløft 7 reps (45 kg) + pullups 7 reps (med blå band): 14 min.

Der var vel een runde af de 7 hvor jeg kunne ordne 7 pullups i streg :laugh:

..

DB rows 8x3 x 20 kg

TRX biceps 8x3 supersæt med

KB snatch 5+5x3 x 16 kg

TRX suspended crunch (skrå) 8x3.

Eftermiddag:

Løb 6,29 km med et par gåpauser

Tid: 43:15

Gnsn. tempo: 6:53 min/km

Højdeforøgelse: 64 m

Gennemsnitspuls 145

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hehe, det bliver vist mere stikprøve-opdateringer.. men bare rolig, der sker en del mere med træningen IRL :tongue:

24.2 (21+4)

Front squat 5x1 x 30 kg, 5x5 x 35 kg

4 runder af

Hang power clean 20 kg, 10 r

Skulderpres 20 kg, 10 r

Overhead squat 20 kg, 10 r

Tiden blev ikke registeret i ægte Crossfitmom-stil :innocent: Men ondt at køre overhead squat lige efter 10 reps skulderpres :blink:

Dips, assist 5x5

Hammersmith bænkpres 8x3 x 30 kg x2

TRX skuldertræk (bagskulder) 8x3

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Pling ! Endnu en sporadisk update :4trumpet:

Er i uge 36+3 (3-4 uger til forventet fødsel). Alt OK, svømmer 2-3 x/uge og så lidt styrketræning i svært modificeret udgave :4whistling:

Gik i dag hen i jernhulen og lavede lidt

Cykling + Burgener warmup (bla snatch med fuld squat m kosteskaft).

Front squat 5x5 x 30 kg

Supersæt 4 runder (eller dagens WOD, hvis jeg kunne prale af intensiteten):

KB cleans 2x8 kg 10 reps og

Pushups på box 10 reps

Assisted pullups 8x3

Ring dips med band 5x5

I går var jeg i svømmehallen ad modum Crossfit endurance:

300 m opvarmning (crawl)

10 x 100 m crawl på 2:30 (sæt á 2:04 +/- 3 sekunder og resten pause op til 2:30).

100 m cd (bryst)

Da jeg gik op af vandet, faldt vandstanden ½ m :banana:

Skal ud og aflevere vandrepokalen for sidste års klubmesterskab i triatlon. Den genvinder jeg næppe om 3 uger :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Bum! Jeg er her stadig :tongue:

I de seneste 4 år (siden sidste indlæg ovenfor) har jeg født 2 børn og løbet lidt triatlon, fx 1/4 IM i 2013 og XTERRA Danmark i 2015. Efter sidstnævnte brændte min svangsene lidt sammen og jeg har ikke løbet i ½ år. Lige inden da nåede jeg at købe et smaskdyrt pulsur (Garmin Fenix 3), og bruger det nu til et begynder-løbeprogram fra Garmin Træning :chicken:

Jeg har også set Rigtige Mænd på DR, skiftet job et par gange og skiftet ble (på ungerne, bevares) mange gange :biggrin:

Pointen i loggen her er 1) motivation til mig selv (intet så forpligtende som at lægge sin træning eller forsøg herpå til offentligt skue) - 2) sludder med Dr. jsc og jer andre hyggelige fætre som til min store overraskelse huserer herinde endnu - jeg fandt selv favoritfanebladene på en ældgammel PC jeg startede op i værkstedet for nylig.

Der er ved at komme så meget styr på work-life-kids balancen så jeg kan begynde at strukturere min træning lidt igen. De geografiske omdrejningspunkter bliver vores store kælderrum herhjemme, hvor jeg har lagt et 2,4x2,4 m skumgulv og placeret nogle ret støvede kettlebells - samt de nye fede MTB spor i nabolaget. Sådan noget som jernhuler og svømmehaller er megaupraktisk med småbørn på slæb. Herhjemme kan vi også prale af en arkitekttegnet pullup-bar (vi fik arkitekten til at tegne den med ind i en større ombygning) :shades:

Træningen består af:

Freeletics Bodyweight: En træningsapp med en smaskdyr coachfunktion. Jeg er i gang med uge 15, som er en "Hell week". Tænk at gi' penge for det, men det er ret motiverende og effektivt, og opfundet af nogle onde tyskere. Med fare for at få deres jurister på halsen (sikkert lige så hardcore som Crossfit inc's) lægger jeg betalingsprogrammerne ud her når jeg laver dem. Mål 2x ugentligt.

Progressiv kropsvægttræning med 71 kg i forskellige stillinger: Af princip fra startbodyweight.com. Klemmes ind på arbejde og efter puttetid. Jeg deler op i push og pull, så jeg max skal lave 4 øvelser pr pas. Mål: dagligt, min x 4 ugentligt. Ambitiøst, men vi må se.. :4signme:

Løb: Respektfuld optrapning efter programmet "Getting Started niveau I" fra Garmin, x2 ugentligt lige p.t.. Så bliver det ikke ringere.

Cykling: Primært MTB på singletrack, måske 1x ugentligt. Jeg er ca 1 time om at komme rundt på 12 km singletrack.

Svømning: Når jeg gider. Heldigvis kan jeg holde mig flydende gennem 1500 m til enhver tid gr gammel rutine.

Og ingen træning uden ordentlig kost (det har taget mig ca 20 år at fatte dette). Jeg spiser lavglykæmisk 80% af tiden :tongue:

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tak Gregers :bigsmile:

Idag:

Løb: 15 min - 2,4 km (6:15 min/km). Helvedesugen i Freeletics bider lidt i svangsenen, som jeg prøver at træne op..

Bagefter en ordentlig omgang Freeletics, i dag siger den onde tysker, at jeg skal lave workout'en Persephone i 2 forskellige sværhedsgrader (der er tre grader: Strength, Standard og Endurance) og så skyldte jeg 1/5 af workout'en Athena fra i tirsdags.

FL Persephone Standard: 13:12, hverken Star (sv.t. Rx i Crossfit) eller PB..

    • Round 1

    • 30 Lunges
    • 30 Burpees
    • 30 Straight Leg Lever
    • 30 sec Rest
    • Round 2

    • 20 Lunges
    • 20 Burpees
    • 20 Straight Leg Lever
    • 20 sec Rest
    • Round 3

    • 10 Lunges
    • 10 Burpees
    • 10 Straight Leg Lever

FL Persephone Endurance: 10:56 - Star og PB (nok mest fordi jeg ikke har lavet Enduranceversionen før)

    • Round 1

    • 30 HH Lunges
    • 30 Sprawls
    • 30 HH Leg Lever
    • 30 sec Rest
    • Round 2

    • 20 HH Lunges
    • 20 Sprawls
    • 20 HH Leg Lever
    • 20 sec Rest
    • Round 3

    • 10 HH Lunges
    • 10 Sprawls
    • 10 HH Leg Lever

FL 1/5 Athena Strength: 6:24 PB (igen, fordi jeg aldrig har lavet den før). Der er dog langt til stjernen med assisted pistols og meget grimme jackknives.

    • Round 1

    • 25 Froggers
    • 25 Jackknives
    • 25 Pistols

Og nu prøver jeg at klemme en skål kvark ned. Jeg føler mig bondefanget når jeg køber skyr til 30 kr bøtten, så nu prøver jeg kvark fra Aldi til 6 kr for 500 g. Lidt tykt, men sovset ind i jordbærsirup går det fint :newtongue:

Link to comment
Share on other sites

På 16. jun. 2016 at 10:15 , Armoured female skrev:

Bum! Jeg er her stadig :tongue:

I de seneste 4 år (siden sidste indlæg ovenfor) har jeg født 2 børn og løbet lidt triatlon, fx 1/4 IM i 2013 og XTERRA Danmark i 2015. Efter sidstnævnte brændte min svangsene lidt sammen og jeg har ikke løbet i ½ år. Lige inden da nåede jeg at købe et smaskdyrt pulsur (Garmin Fenix 3), og bruger det nu til et begynder-løbeprogram fra Garmin Træning :chicken:

Jeg har også set Rigtige Mænd på DR, skiftet job et par gange og skiftet ble (på ungerne, bevares) mange gange :biggrin:

Pointen i loggen her er 1) motivation til mig selv (intet så forpligtende som at lægge sin træning eller forsøg herpå til offentligt skue) - 2) sludder med Dr. jsc og jer andre hyggelige fætre som til min store overraskelse huserer herinde endnu - jeg fandt selv favoritfanebladene på en ældgammel PC jeg startede op i værkstedet for nylig.

Der er ved at komme så meget styr på work-life-kids balancen så jeg kan begynde at strukturere min træning lidt igen. De geografiske omdrejningspunkter bliver vores store kælderrum herhjemme, hvor jeg har lagt et 2,4x2,4 m skumgulv og placeret nogle ret støvede kettlebells - samt de nye fede MTB spor i nabolaget. Sådan noget som jernhuler og svømmehaller er megaupraktisk med småbørn på slæb. Herhjemme kan vi også prale af en arkitekttegnet pullup-bar (vi fik arkitekten til at tegne den med ind i en større ombygning) :shades:

Træningen består af:

Freeletics Bodyweight: En træningsapp med en smaskdyr coachfunktion. Jeg er i gang med uge 15, som er en "Hell week". Tænk at gi' penge for det, men det er ret motiverende og effektivt, og opfundet af nogle onde tyskere. Med fare for at få deres jurister på halsen (sikkert lige så hardcore som Crossfit inc's) lægger jeg betalingsprogrammerne ud her når jeg laver dem. Mål 2x ugentligt.

Progressiv kropsvægttræning med 71 kg i forskellige stillinger: Af princip fra startbodyweight.com. Klemmes ind på arbejde og efter puttetid. Jeg deler op i push og pull, så jeg max skal lave 4 øvelser pr pas. Mål: dagligt, min x 4 ugentligt. Ambitiøst, men vi må se.. :4signme:

Løb: Respektfuld optrapning efter programmet "Getting Started niveau I" fra Garmin, x2 ugentligt lige p.t.. Så bliver det ikke ringere.

Cykling: Primært MTB på singletrack, måske 1x ugentligt. Jeg er ca 1 time om at komme rundt på 12 km singletrack.

Svømning: Når jeg gider. Heldigvis kan jeg holde mig flydende gennem 1500 m til enhver tid gr gammel rutine.

Og ingen træning uden ordentlig kost (det har taget mig ca 20 år at fatte dette). Jeg spiser lavglykæmisk 80% af tiden :tongue:

 

 

 

Velkommen tilbage. Jeg følger med :hippy:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Tak skal I have :bigsmile:

Men det bliver vist lidt sporadisk.. Fortrøstningsvis bruger jeg tiden på at træne :tongue:

Der har været fuld gang i Freeletics, hvor den onde coach sidste uge havde ordineret workouts som det tog mig hhv 1 t 10 min samt 55 min at kæmpe mig igennem.

Idag: Skovhuggeren MTB med en PR på 56:26 min, samt transport - ialt 29,5 km på ca 2 timer.

Skovhuggeren er et betalings MTB spor lidt udenfor Svendborg. Lækkeri, især når man har købt en ny MTB :w00t:

 

Link to comment
Share on other sites

Gregers: Jo jow, jeg betaler gerne for at slippe for hundeluftere og køre på burns andre har bygget :tongue: Nogle mener endda sporlaugene (foreningerne bag sporene) konkurrerer med klubberne om medlemmer. Jeg har overvejet blot at købe et sporabonnement næste år, da jeg næsten aldrig kan få klubbens faste træningstider til at passe ind i mit morads af unger og arbejde...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share