Dronning Druknedød V - Freeletics Bodyweight og lidt tri..


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Dette er uden tvivl en af de bedste log på MOL. Den har alt

- God hård træning

- Hoist

- Unifire 8 ildsluknings-aggregat

- bårefræs

- indsigt og spændende opdateringer

- og den allestedsnærværende kritik af forsvaret, der anerkendes ikke kommer langt op før den forputtes. :laugh:

Jeg synes dog at det sidste stykke tids tøzetræning er noget uvant. hvad blev der af hårdhud på hænderne, mudder, og tunge kettlebells?

Nu ved jeg godt at det er svært at få indlagt 3x1/2times bårefræs i ugeskemaet, men den bedste måde at blive god til bårefræs, er ved at træne det... meget. Naturligvis er farmerwalk etc. rigtig godt, og nemmere at motivere folk til, men bårefræs er i den grad en undervurderet træningsform. Det samme gælder "Sandy" (en ca. 70 kilo sanddukke) med på forhindringsbane, damn hun kan give doms i nogle ukendte muskler :crazy: . Det er en skam at det stortset kun er i forsvaeret man har mulighed for den slags træning :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

persh: Aha ha ha ahaaa.. :rolleyes::tongue: Tænk at turde skrive sådan i min log: Jeg har cirka helt alvorligt fyret af at "mænd fanme ikke skulle have lov til at tage kørekort før de blev 30" til en mønstring i polisen :4whip:

(Der var dengang en ophobning af alvorlige færdselsuheld incl. dræbte i kredsen med yngre mænd bag rattet)...

Waits: Du er nu søde :blush:

Ahh, mudder :wub: Det er for tørt til rigtig MTB i øjeblikket.. Men tøzetræningen er skam også noget som tæsker mit lille luxuslegeme ret grundigt - jeg kom til at hælde for mange kg på i squat idag.. Skidt når et sæt tager 5 minutter :crazy:

Bårefræs på "forhindringsbane" er de gode til i Søværnet: Typisk er der en del øvelsesaktivitet når et inspektionsskib sejler hjemmefra (jeg letter med Thetis fra Fr.havn på onsdag), incl. bårefræs op og ned af lejdere og alle mulige andre krinkelkroge på sådan et skib. De glor nok når lægen spørger om hun ikke skal snuppe den ene ende af båren :bigsmile: Jeg regner også med at skulle træne en del bårehoist med Lynx'en..

Nåh, hedder det Unifire 8? Heller ikke det gad man lære os (militærlæger er typisk opgivet på forhånd, når det ikke lige er noget lægefagligt) :laugh:

Træning i dag (det skal jo ikke være sniksnak det hele):

Morgenaerobic - 1½ time

Det lyder umåde uskyldigt, men dækker over en ekstra lang udgave af Søndagsbodytoning (som også lyder uskyldigt, men ikke er det). Styrketræning med basisøvelser vekslet med stepintervaller (igen med musikken skruet op i tempo så sangeren lyder som Mickey Mouse på speed). Også grebsstyrken (-udholdenheden) fik klø under en lang omhang BBBO rows.. tud... :chicken:

Link to comment
Share on other sites

persh: Aha ha ha ahaaa.. :rolleyes::tongue: Tænk at turde skrive sådan i min log: Jeg har cirka helt alvorligt fyret af at "mænd fanme ikke skulle have lov til at tage kørekort før de blev 30" til en mønstring i polisen :4whip:

(Der var dengang en ophobning af alvorlige færdselsuheld incl. dræbte i kredsen med yngre mænd bag rattet)...

Undskyld. Kunne bare ikke stå for fristelsen. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Morgenaerobic - 1½ time

Det lyder umåde uskyldigt, men dækker over en ekstra lang udgave af Søndagsbodytoning (som også lyder uskyldigt, men ikke er det). Styrketræning med basisøvelser vekslet med stepintervaller (igen med musikken skruet op i tempo så sangeren lyder som Mickey Mouse på speed). Også grebsstyrken (-udholdenheden) fik klø under en lang omhang BBBO rows.. tud... :chicken:

Uanset hvordan du pynter på det, så er og bliver aerobic altså østrogen træning. Indrøm bare du doper dig med kønshormoner for tiden. Anden forklaring kan der ikke være på den træning du fyrer af for tiden :tongue:

Og så er der sgu mudder nok til at det kan knase imellem tænderne skulle jeg hilse og sige ......

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Persh: Helt ok.. But you got me started: Støttehjul på mænds motorcykler kunne måske også være et hit :hehe:

Søde kære rare flinke flotte skønne MTBforever: Jeg er en kvinde; jeg BEHØV'S ikke at tage kønshormoner for at gå til aerobic (at jeg så er klumset som mange mænd ville være det, er en anden sag :blush: ) :tongue:

Og så fik jeg iøvrigt trådt i hele 2 cm mudder på dagens løbetur (det ligger nu i min entré ved siden af mine løbesko, som jeg aldrig kan finde ud af at banke af inden jeg kommer indendøre)...

Dagen i dag:

Løb - 20 min

Achillessenesituationen i rolig fase; der sidder dog mærkbart arvæv på den højre efter sidste omgang akut inflammation :sneaky2:

Chinups - 3x3

KB Snatch - 3x10/10 x 16 kg

Ej glemt, men hvorfor kommer der støv på min trøje når jeg bruger min KB? :blush:

Der bliver nok lidt ro i loggen på ny, omend min sejlads er kortet ned til 14 dage :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hejsa..

DOC-søren er taget hjem så nu har vi fået Finn i stedet, tror også han blev uddannet sammen med jer, men ved det ikke helt.. Men du kan jo altid gøre Søren kunsten efter næste gang - efter en aften med fest, så valgte han lige at gå stuegang nede på gul gang, og sørge for at folk var puttet ordentlig ned under dynen og at lyset var slukket :4thumbup:

Hvordan går det ellers derovre på Thetis, I har så vidt jeg hører lidt forskellige problemer med helo, gummibåd og gear.. :laugh: Men bare i bliver klar til at bytte med os inden på torsdag, så vi kan komme hjemad - det bliver dejligt.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Ulla! Vi lavede lige en flyvende udskiftning i Vagar lufthavn, så THETIS har en frisk helogruppe+doc og er klar til at overtage for jer :bigsmile: Hvis Finn kommer fra INF/FST Frederikshavn, så har vi da haft et par kurser sammen. Hils (også fra Louise :smile: )..

Men det er da rigtigt at vi lå i havn det meste af tiden med noget defekt gearværk. Kom godt hjem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dagens dont:

Løb - 15-20 min

Lårbasserne var godt ømme efter løb i de færøske bakker i forgårs.

KB Swings (2hånds) - 15x2 x 24 kg

...for at se om denne øvelse er Tabata-egnet. Det bliver vist en ond omgang :crazy:

UV-rugby - ½ time

Mnjah, sofaen var svær at slippe :blush: Men nu har jeg heller ikke ligget i den i 14 dage, så den skulle lige formstøbes på ny :tongue:

Hvorefter jeg så tog hen og fik tæsk af en flok store mænd. Hvorfor havde man sat alle de muskelstore på det ene hold, og så de store-store (+mig, som kun er lille-stor) på det andet?

De 14 dage på inspektionsskib er gået med at være søsyg, spise Haribo vingummisutter (½ kg for 18 kr :wub: ) og lave funktionel træning ledet af een af officerene, som (også) havde et godt øje til kettlebells o.l. Jeg blev introduceret til en række fede øvelser som fx Burpees med pushup (se fx her) :w00t: Modellen uden pushup er nok også fin til noget Tabata (må hellere få cranket lidt anaerob kapacitet op inden jeg evt. skal sprinte rundt med +30 kg i A-stan)...

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Weekenden har stået på fagforenings-familie-internat på Hotel Legoland, hvor de iøvrigt har et meget pænt og for et hotel temmelig stort motionsrum. Jeg varmede op i ellipse- og romaskinen, lavede lidt bænkpres (5x5 x 50 kg) og nogle øvelser, jeg absolut ikke kan navnet på. Begge inkluderede en 10 kg's vægtskive og var af eksplosiv karakter:

1) Stå med spredte ben og skiven ved yderkanten af den ene fod. Eksplodér den diagonalt så den ender i strakte arme over den anden fod (posteriore kæde, core og skuldre/triceps)

2) Stå med skiven foran ansigtet. Riv den rundt om hovedet i begge retninger i en vandret bane, så den ender samme sted igen (skuldre og core)

Men alle mine med-pamperes unger havde givet mig halsbetændelse, så ingen uv-rugby igår. Jeg lavede lidt

KB snatch - 4x10/10 x 16 kg

Chinups - 5x2

Link to comment
Share on other sites

Træning i går:

Styrketræning

Dødløft - 3x3 x 80 kg

Jump squat - 5x3 x 20 kg

DB bænkpres - 3x10 x 16/16 kg

Burpees med tvist - 5x3, supersæt med

Pullups - 5x1

De burpees giver usandstyrlig godt for all-over konditioneringen.. Bare efter et sæt med 3 reps hev jeg efter vejret værre end efter 10/10 snatches med en 16 kg's KB :blink:

Superrart at have fundet en supereffektiv øvelse, som ikke er afhængig af noget andet end lidt højt til loftet :wub:

Herefter ned og spille

Squash - 45 min

En dum ide efter jump squat.. Man træder temmelig langt ud i en lungebevægelse for at nå bolden, og er afhængig af eksplosivitet i quadriceps for at komme op og videre til næste pasning.. Jeg sad sq fast nede i knæbøjningen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning i går:

Løb - 20 min.

Step 1 - 1 time

Jeg synes stadig instruktøren har en vanartet opfattelse af hvad der er begyndervenligt i step :blink:

I hvert fald fik mine sønderknuste lår nok at se til :bigsmile:

Træningsfokus for tiden er at få peppet min all-round konditionering op. Hvis jeg samtidig kan få min str. 42 r.v tilbage i str. 40 så jeg kan passe de nye fede cargobukser jeg lige har købt, så er den i vinkel (godtnok får jeg ikke brug for dem de næste to måneder, men det skader jo ikke at få r.ven ned i str. 40 alligevel) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

I dag:

UV-rugby - 1 time

Det er utaknemli' hårdt sådan at komme ind fra højre en gang imellem og spille med :crybaby: Men holdkammeraterne måtte da også medgive, at spillet har budt på flere knubs for dem også de sidste par gange. Sidder lige nu med en tudekakao og prøver at ignorere en dunkende fornemmelse fra den løsnede knoglehinde nede på ve. skinneben, som et skrab fra en finnekant lige har ordnet :tongue:

Men kondimæssigt gav det da godt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

O-løb - 4,6 km svær

...på 1:02:27. Der var så også 32 poster, og tiden var vistnok god i feltet. Jeg tog røvturen ned af en skrænt til en ret befærdet vej og slog min albue så grundigt, at jeg tænkte på den førend jeg i pinlighed så mig om efter tilskuere (normale rækkefølge er omvendt) :tongue: Albuebenet fik vist en blødning under knoglehinden, så den deler skæbne med skinnebenet fra UV-rugby i mandags :blush:

Squash - 45 min

Efter det sædvanlige mønster: Jeg vinder de to første sæt - bliver træt - taber de næste tre :tongue:

Sidst nåede jeg at spille et kvarters tid med mig selv, hvilket har hjulpet gevaldigt på boldøjet. Det ruster lidt når man holder pause en måned ad gangen :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Søndag: Ingenting

Mandag:

UV-rugby - 50 min

Vi var to fulde (altså, komplette) hold, men 'min' side kunne ikke rigtig få fut i spillet. Det hjalp dog da vi tog en ekstra mand i vandet (og undertegnede havde øffet lidt af forsvaret :blush: ).

Dagen i går var iøvrigt præget af julegaveindkøb (sidste chance, med mindre familien vil have Helmandsk ørkensand), samt rov i en løbeforretning som har en rabataftale med triathlonklubben :w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Halløjsadér!

Traditionsvist plejer jeg at starte en ny log den første dag i et nyt år.. Men da jeg ikke rigtig kan lave et flot 1. indlæg med en kæmpe træningsplan, så slider jeg lidt mere på den ikke særlig slidte log fra 2007 :bigsmile:

Træningsplanen plages lidt af, at jeg stadig sidder fast i sandet nede i Helmand.. Jeg bor tre forskellige steder (dels i hovedlejren Camp Bastion, dels i to forskellige fremskudte operationsbaser, Price og Sandford).

Bastion og især Price har fine træningsfaciliteter; i Sandford er der en rigtig old-school jernhule arrangeret i et støvet rum i en afghansk bebyggelse.. Bænkpres m.v. foregår med sammentapede hegnspæle i metal; eller, hvis man er stærk nok - PMV vejhjul :devil: Det er jeg ikke, skal lige tilføjes :wink:

Træningsmæssigt laver jeg lidt uorganiseret løb og styrketræning næsten hver dag. Løberuten i FOB Price (også kaldet FOB Nice på grund af den gode mad :4mewantfood: ) er 1,5 km, og det er sådan lige hvad achillessenerne kan klare (de bryder sig ikke om daglig gang i stive støvler)... Og så bagefter ind og tæske afsted på en eclipsedrønnert, samt lave bænkpres (med almindelig stang og skiver), chinups, enhånds håndvægtssnatch og meget andet.

Generelt går det godt hernede. DANCON og de engelske enheder under den danske bataljon sidder godt fast på de landområder, som de har tilraget sig hidtil. De civile flytter hjem og åbner butikker, og hovedbyens hospital får (nyt) udstyr. Der er iskoldt især i Sandford, hvor vi bor i en aflagt afghansk bebyggelse og spiser amerikanske feltrationer. Men Forsvaret har flottet sig og givet os nogle ordenlige soveposer i et sæt, hvor man kan putte sommersoveposen ind i vintersoveposen :wub:

Jeg har ikke særligt travlt med rigtige patienter (det er jo kun godt), men bekæmper papirbunker og flytter rundt med mine kolleger. Det var nu ikke meningen, men jeg passer en overordnet lægefunktion, da den rigtige af slagsen måtte tage hjem til DK i ca. 3 uger.

Eftersom jeg nu er stabsdyr i FOB Nice med god mad og varme i soveteltet, gør det ikke noget at jeg må blive her lidt længere. Men jeg savner nu UV-rugby, squash og O-løb (er allerede ved at kigge på O-klubbens kalender for at se hvad jeg kan nå i januar :w00t: )..

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Terrænløb - 2 km

Eclipsedrønnert - 15 min

Bænkpres - 3x10 x 42,5 kg

Chinups - 3x3

Core/bækkenøvelser

Skulderpres, 1 arms - 1x8 x 10 kg

Flyers - 1x8 x 5 kg

Rart at komme ind i en lidt mere fast træningsrytme igen :w00t:

Også rart at mærke, at achillessenebetændelsen er for nedadgående, men jeg arbejder også hårdt med at få anklerne til at bevæge sig rigtigt. Det kræver åbenbart en bevidst indsats at få foden over i pronation, når jeg løber på hårdt underlag (alt er knastørt og stivfrosset her, så Terrænløb har intet med mudder at gøre)...

Link to comment
Share on other sites

Hej Waits!

Næh, ingen sne, men sandet bliver lidt vådt engang imellem. Men så støver det heller ikke så meget :tongue:

Idag:

Terrænløb - 20 min

Skønt, men jeg nåede ikke styrketræningen forinden maden. Måske jeg kan nusse mig sammen til at træne lidt i aften (det er nu, jo).

Uh, jeg kommer snart hjem i 4 uger :w00t: Bliver afløst i moooorgen :w00t::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg sørme også kommet hjem :w00t: :w00t:

Jeg har ikke fået trænet regelmæssigt de sidste 2 måneder, men har til gengæld fået en god og stabil kost (muligvis fordi jeg ikke selv skulle kokkerere :blush: )...

Dog har jeg passet træning i snit hver 2. dag, og har ikke tabt styrke som sådan - muligvis fordi jeg har ligget i kcal-overskud :tongue:

Jeg vejer i hvert fald 3 kg mere.. Synes nok deltoiderne (og bagdelen) stritter mere :wink:

Og jeg som troede man blev en lean mean warmachine af at optræde i Helmand :laugh:

Klar ligger træningsplanen for de næste 4 uger, hvor der er fokus på at bevare styrke og muskelmasse, samt lande på 72-73 kg (minus 2 kg). Desuden er målet at få has på endnu en omgang achillessenebetændelse :dry:

Mandag: UVR 1 time

Tirsdag: Styrketræning, fullbody

Onsdag: MTB 1 time

Torsdag: UVR 1 1/4 time

Fredag: Styrketræning, fullbody

Lørdag: MTB 2 timer og/eller svøm 1½ time ELLER O-løb 1 time

Søndag: Teknisk styrketræning og coretræning.

Squash og step/bodytoning p.n.

Der bliver rigeligt med restitution når de 4 uger er gået (der sidder jeg igen i et fly mod sydøst, chartret hos den billigste udbyder)...

Styrketræningen bliver for tirsdag og fredags vedkommende en omgang højrepshalløj efter devisen:

Pas 1:

Dødløft

Bænkpres

DB rows

Militærpres

Chinups (pulldowns m/underhåndsgreb)

Stivbenet dødløft

Pas 2:

Squat

DB bænkpres

BB rows

Upright rows

Pullups (pulldowns m/overhåndsgreb)

Goodmornings

Og søndag:

KB snatch/swings

Turkish Getups

Pushups

Swissball/coretræning

Link to comment
Share on other sites

Tak tak! Jah, det kneb lidt med at finde et sted at spille undervandsrugby.. Jeg fandt ikke større samlede vandmængder end det som kan være i en varmtvandsbeholder i bruseteltet :tongue:

Idag:

Styrketræning m.m.

Opvarmning: Ellipse 10 min

Squat 25 kg x 10x3

Pulldowns 40 kg x 10x3

DB Bænkpres 15 kg x 10x3

BB Rows 30 kg x 10x3

Upright rows (kabel) 35 kg x 10x3

Goodmornings 30 kg x 10x3

Preachercurls +5 kg x 10x3

Overhead tri ext 5 kg x 10x3

Kærne/bækkentræning: Planken, Sideplanke, Bækkenløft, hofte abduktion og udadrotation

Ellipse 15 min

Eccentrisk lægtræning

Det er temmelig længe siden jeg har arbejdet i regulær højreps fullbody, så jeg gik lidt forsigtigt til den med vægtene her første gang.. Det forhindrede da ikke flere muskelgrupper i at blævre bagefter - bare det at koble ud på vej hjem var næsten uoverkommeligt :laugh:

Men fedt er det at føle man bliver tæsket ordentligt igennem, i stedet for det der neuroadaptive tungvægtstræningspis :wink:

Link to comment
Share on other sites

Igår:

UV-rugby - kamp x 2

Jah, jeg har jo ikke set noget større end en vandpyt i 2 mdr, men det var der aldeles ingen som tog hensyn til :tongue:

Jeg kom lidt for sent, og fik at vide: Vi har lige fået 3 afbud.. Vi mangler målmænd! - Jamen jeg... nå.

Så i og spille 2 kampe (den ene dog med udskifter) mod diverse overlegne modstandere :cry:

Den ene kamp tabte vi 23-0 eller sådan noget. Nå, men pizzaen oppe i klubben bagefter var da meget hyggelig, omend jeg var lidt træt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share