Armoured female

Dronning Druknedød V - Freeletics Bodyweight og lidt tri..

Recommended Posts

Søndag:

Swissball styrketræning - 1 time

Holdtime med dels nogle meget hyggelige smidigheds- og balanceøvelser, dels lidt ondskab i vandret stilling :tongue:

Squash - 45 min

Boldøjet var som sædvanlig væk efter 2 mdrs stilstand, så jeg måtte ud og løbe.. Det gik heller ikke særlig godt på grund af de ONDE doms fra styrketræningen i fredags :blush:

Det var vist meget godt jeg startede lidt forsigtigt ud :wink:

Vi røg da ud i 5. sæt, som jeg så tabte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg får ikke opdateret så konsekvent, men her kommer da lige et eksempel fra i går:

Styrketræning

Crosstrainer opvarmning - 5 min

Alt er 3 sæt á 10 reps:

Dødløft - 55 kg

Bænkpres - 47,5 kg

Pulldowns m. underhåndsgreb - 55 kg

Militærpres - 22,5 kg

DB rows - 18 kg

Stivbenet DL - 45 kg

Og så

Kickboxing - 1 time

Samlet varighed lige små 2 timer.

Kcal indtag: 2205 kcal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...og opdatering fra idag :smile:

UV-rugby - 1 1/4 time

Jeg har løftet mig ud af min kolde sukkertyrker (som giver mig hovedpine ved især UV-rugby :blink: ) og der var fuld knald på både opvarmning og spil :w00t:

Dagens kcal: 1962.

Det var så 2. dag med kcal tælling, og det lykkes lidt bedre at ramme de ca. 2000 kcal, som jeg for 3 år siden smed ½ kg om ugen med. Men kostændringen har stået på siden jeg kom hjem for et par uger siden, og selvom sukker-seponeringen ikke var særlig konsekvent, så sad der alligevel ovennævnte migrænoide hovedpine og lurede i en hel uge. Det kostede en kamp i Ribe :dry:

Så ka jeg lære det :tongue:

For praktiske formål bliver der ikke nogen kcal tælling fra om to uger og de næste 7 uger frem, da andre laver mad til mig. Men hvis jeg holder mig fra slik og desserter, så holder jeg nok status quo.

Et langsigtet mål (til sommer) kunne være 65 kg, men så bliver jeg også en velhakket mager jagthund (det er minus 10 kg, og jeg er egentlig ikke en tyksak). Uh, alle de chinups jeg så kunne tage :wub:

Umiddelbart vil jeg være tilfreds med et (synligt) vaskebrædt. Det var tæt på ved 70 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idag:

O-løb - 5,4 km

...på 1:03.17. Benene føltes som to blystænger som netop var blevet trukket op af et fad med saltsyre.. Måske squat og spinning dagen før har en rolle at spille her - især når det er ca. 3 måneder siden jeg sidst har cyklet for alvor :tongue:

Til gengæld holdt achillessenerne sig i ro.

Løbet var lige på kanten af Svanninge Bakker (skønt terræn), og vi fik sågar et lille afbræk uden regn :bigsmile:

Jeg røg forbi svømmehallen hvor triathlonklubben træner, for at se om jeg lige kunne fyre 1000 m crawl af. Men der var dømt kødsuppe :dry:

Dagens kcal: 1120...

..men så er aftensmaden incl. rødvin, samt det slik jeg skal æde i biffen heller ikke talt med. Jeg når nok lige på den forkerte side af 2000 kcal :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Søndag:

Squash - 45 min

En omgang hvor både makker og jeg var flade.. Sørgeligt, sørgeligt.

Derefter hen til nogle venner og se EM finalen. Holdets indsats nåede helt ind i hjertekulen på selv en håndboldignorant som jeg :wub:

Principielt vedlægger jeg ikke dagens kcal indtag :tongue:

Idag:

UV-rugby - 45 min

En ca. 16 årig knejt og jeg tog målspanden ovre på vores hold.. Godt med friske kræfter, men da to af vores backer stak halen mellem benene, fik vi nok at se til :innocent:

Det var tæt på at sofaen havde fanget mig igen :rolleyes:

Dagens kcal: 1743.

Jeg skal vist lige have dampet et større glykogendepot af.. :blush: Jeg var ikke engang sulten på noget tidspunkt idag (mit ligevægtsindtag er ca. 2500 kcal) :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idag:

Styrketræning

Crosstrainer - 5 min

Dødløft - 10x3 x 60 kg

Bænkpres - 10-10-8 x 50 kg

Pulldowns, underhånd - 8x3 x 65 kg

Militærpres - 10-8-8 x 25 kg

DB rows - 10x3 x 20 kg

SLDL - 10x3 x 40 kg

Pushups - 5x3

Preachercurls - 10x3 x +10 kg

Crosstrainer - 10 min

Løb - 2 min x 4

Jeg er begyndt at nå failure før de 10 reps i nogle af øvelserne (kører et progressivt program). Men eftersom jeg alligevel skal træne et nyt sted om lidt over en uge, så nøjes jeg blot med at prøve at nå 10 reps i 3 sæt med samme vægt i næste uge.

Det "nye sted" er en tur mere til Helmand :cold::rocketwhore:

Når jeg kommer hjem, står første bid af speciallægeuddannelsen i anæstesiologi og venter på mig (har lige fået jobbet idag) :w00t: :w00t:

Edited by Armoured female

Share this post


Link to post
Share on other sites
Når jeg kommer hjem, står første bid af speciallægeuddannelsen i anæstesiologi og venter på mig (har lige fået jobbet idag) :w00t: :w00t:

Wuhu! :4jumpy: Tillykke med det. :firebounce:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idag:

UV-rugby - 1 time

Idag spillede jeg angreb, og så kom der straks andre boller på suppen rent konditionsmæssigt - hidtil har jeg spillet målmand, hvilket indebærer en lav puls det meste af tiden. Puha jeg var fla' :superman:

Men en fed træningsaften, selvom vi ikke rigtig kunne få det til at hænge sammen rent holdmæssigt på vor side. Jeg er ved at genvinde kærligheden til UV-rugby, tror jeg :wub:

Dagens kcal: 1912.

De næste tre dage har jeg 4 arrangementer med kniv og gaffel.. Så der rammer jeg nok over de 2000 :4mewantfood:

Jeg har ikke været så flink til at spise i løbet af i dag, og sidder nu med proteinshake og en lille nougat-marcipan sandwich og indhenter de 1912 :tongue:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det "nye sted" er en tur mere til Helmand :cold::rocketwhore:

Når jeg kommer hjem, står første bid af speciallægeuddannelsen i anæstesiologi og venter på mig (har lige fået jobbet idag) :w00t: :w00t:

Hey, hvor cool ! Teløk mæ'et :smile:

Hvor længe skal du opholde dig dernede sydpå?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej Lermand!

Tak for det :bigsmile:

Jeg skal kun være der 7 uger denne gang.. Det går nok lige :wink:

God tur! Camp Bastion er så dejlig på denne tid af året :tongue: Når du forbi Sandfort også?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Når jeg kommer hjem, står første bid af speciallægeuddannelsen i anæstesiologi og venter på mig (har lige fået jobbet idag) :w00t::w00t:

Sådan -tillykke miss L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musashi: Camp Bastion var i hvert fald et rent feriehit da jeg tog afsted sidst med stormvejr og regn (lidt som DK i dag) - min sølle ørkenuniform nåede at blive drivvåd og gennemblødt af at sprinte 100 m over en åben plads til pickupbilen :tongue: Og Herkules'en til Kandahar kunne ikke lette selvom den var igang med at gasse op på runway'en.. de tog en om'er 30 min senere som lykkedes. Og Sandford - i modsætning til sidst har de fået en varmeblæser ind i sanitetens hønsehus, så der er faktisk rarere end i Bastion. Bastion 2s telt-heatere slår ud hvis udendørstemperaturen kommer under minus 4 grader.. Hvor kikset er det? Håber jeg må komme til Sandford igen, men det er nok een af de nye læger som står for tur. Jeg må se om jeg kan skræmme hende lidt :wink:

Dochylle og Arne: Tak gutter! Det bliver rart at få sat lidt skub på karrieren igen.

Jeg havde egentlig først tænkt mig at starte i introduktionsstilling til 1.9, men da Forsvaret overhovedet ikke vil se mig (men gerne give mig løn) de næste 4 måneder, så kan jeg jo ligesågodt lave noget fornuftigt i mellemtiden. Jeg kommer dog ud og flyve lidt :w00t:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Musashi: Camp Bastion var i hvert fald et rent feriehit da jeg tog afsted sidst med stormvejr og regn (lidt som DK i dag) - min sølle ørkenuniform nåede at blive drivvåd og gennemblødt af at sprinte 100 m over en åben plads til pickupbilen :tongue: Og Herkules'en til Kandahar kunne ikke lette selvom den var igang med at gasse op på runway'en.. de tog en om'er 30 min senere som lykkedes. Og Sandford - i modsætning til sidst har de fået en varmeblæser ind i sanitetens hønsehus, så der er faktisk rarere end i Bastion. Bastion 2s telt-heatere slår ud hvis udendørstemperaturen kommer under minus 4 grader.. Hvor kikset er det? Håber jeg må komme til Sandford igen, men det er nok een af de nye læger som står for tur. Jeg må se om jeg kan skræmme hende lidt :wink:

Øv, nu bliver jeg helt misundelig. :bigsmile: Savner det sgu lidt.

Hav en god tur og pas på dem omkring dig og dig selv!! :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Træning i går:

Styrketræning

Crosstrainer - 5 min

Squat - 10x3 x 35 kg

DB Bænkpres - 10x3 x 20 kg

Pulldown - 10x3 x 60 kg

Flyers - 10x3 x 5 kg

Seated rows - 10x3 x 40 kg

Etbens bækkenløft - 5x2

Kropskærneøvelser

Squash - 45 min

Jeg havde glemt min træningslog, men fandt dog på nogle passende vægte alligevel.

Squat og squash samme dag... Hvornår lærer jeg det :rolleyes:

Al eksplosivitet i lårene (som man har rimelig meget brug for i squash) er fuldstændig tappet :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lørdag:

O-løb - 5,3 km

..på 1:07:51. Jeg brugte så også 5 min på at pille en torn ud af sålen på min løbesko :innocent:

Bortset fra det, så gik det glat trods de ømme lår - jeg er ved at finde formen igen, og achillessenerne (stadig fyldt med arvævsklumper) tager det ganske pænt. Det var et fedt terrænløb med masser af mudder og skovbund :wub:

Men så er mine lår også afgået ved døden idag :tongue:

Jeg snupper en restitutionsdag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hjemme igen :w00t::wub:

Well, på et eller andet tidspunkt må jeg hellere finde mig en fast træningsrytme igen.. Og så har jeg i momentan sindssyge befalet mig selv at få smidt 5-8 kg fedt :crazy:

Jeg har brugt al min tid siden jeg kom hjem på at starte nyt job, blive færdiguddannet udi SAR og så familie+venner...

Plan 1 er at få repareret MTB'en, så den lokale tidl. losseplads kan blive fræset lidt op. Så skal jeg finde ud af hvornår det passer med styrketræning ift. jobbet. Så skal jeg få nusset mig afsted til undervandsrugby og finde ud af, om jeg overhovedet skal være medlem af triathlonklubben (jeg kan ikke se hvornår jeg får tid til at bruge deres faste træningstider, men det er jo OK at kunne tilmelde mig licensløB). Og så skal jeg løbe noget O-løb (har allerede været i gang i søndags - det gik faktisk godt) :bigsmile:

Et lille ta' hjem stemningsbillede fra Helmand:

post-627-1207424925_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hjemme igen :w00t::wub:

Well, på et eller andet tidspunkt må jeg hellere finde mig en fast træningsrytme igen.. Og så har jeg i momentan sindssyge befalet mig selv at få smidt 5-8 kg fedt :crazy:

Jeg har brugt al min tid siden jeg kom hjem på at starte nyt job, blive færdiguddannet udi SAR og så familie+venner...

Plan 1 er at få repareret MTB'en, så den lokale tidl. losseplads kan blive fræset lidt op. Så skal jeg finde ud af hvornår det passer med styrketræning ift. jobbet. Så skal jeg få nusset mig afsted til undervandsrugby og finde ud af, om jeg overhovedet skal være medlem af triathlonklubben (jeg kan ikke se hvornår jeg får tid til at bruge deres faste træningstider, men det er jo OK at kunne tilmelde mig licensløB). Og så skal jeg løbe noget O-løb (har allerede været i gang i søndags - det gik faktisk godt) :bigsmile:

Et lille ta' hjem stemningsbillede fra Helmand:

post-627-1207424925_thumb.jpg

Velkommen tilbage. :smile: Lækkert billede, ser lidt støvet ud.

5-8 kilo fedt?!? det tvivler jeg på er muligt... Er du ikke så spændt op som overhovedet muligt?

SAR?

Nyt Job?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Velkommen tilbage. :smile: Lækkert billede, ser lidt støvet ud.

5-8 kilo fedt?!? det tvivler jeg på er muligt... Er du ikke så spændt op som overhovedet muligt?

SAR?

Nyt Job?

Hej Waits!

Tak tak :bigsmile:

Spændt op.. tak for tilliden, men det kan jeg nu godt nok ikke leve op til (og har ikke kunnet siden først i 20'erne :tongue: ). Men når de 5-8 kg er væk, så kan jeg godt :wink:

Nyt job: Start på speciallægeuddannelsen i anæstesiologi :wub:

SAR: post-627-1207426949_thumb.jpg :w00t:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now