Dronning Druknedød V - Freeletics Bodyweight og lidt tri..


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Onsdag:

Restitutionsdag.

....

Torsdag:

Eenarms pushups

- negativer 1/1x1

- på stol 1/1x1

- på knæ 1/1x3

- statisk udgangsstilling 10 sek/10 sek x 3

Jeg kan ikke engang finde ud af hvor jeg skal sætte hånden uden at vælte på vej ned :tongue:

Det kan godt være OAPU med hånden på en stol er de mest virkelighedstro, så dem vil jeg fortsætte med som hovedøvelse. Det siger Pavel i the Naked Warrior også jeg skal :devil:

KB swings tohånds - 10x3 x 24 kg

Såmænd lige så godt for kondien som intervaltræning :blink:

Chinups ladders - (1-2-3) x 6

Smurt i olie, helt tydelig forskel fra da jeg startede for 2 uger siden - da kunne jeg ikke køre 4 sæt ladders uden at nå failure :w00t:

Løb - 5,2 km

Jeg glemte at kigge på uret (for 3. gang, så ta' da det pulsur på! :4whip: )

Et par niv i SI-leddet, ellers intet abnormt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Med lidt inspiration fra Hebnes' kommentarer ovenfor har jeg tænkt mere i retning af færre øvelser pr. træningspas, men til gengæld 5-6 pas ugentligt. Disse tre pas indeholder de tre tunge øvelser jeg gerne vil excellere lidt i: Chinups (med vægt), OAPU og pistols. I øjeblikket er 1x ugentligt vist fint, siger mit CNS :tongue:

Pas 1

Pistols, lette snatches, alm. pushups

Pas 2

OAPU, tunge swings, chinup ladders

Pas 3

Weighted CU, tunge cleans, overhead squat

På mellemdagene bliver der kørt styrketræning i center med BP, dips og squat/DL m.m. 1x ugentligt, og andre KB øvelser som fx windmills, military, flere CU ladders og turkish getups når numsen vil.

Altsammen et godt stykke væk fra failure :innocent:

Den skarpsindige vil bemærke, at jeg har forsøgt mig med pas 2 idag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fredag:

Chinups ladders - (1-2-3)x5

KB Windmills - 5/5x3 x 16 kg

KB Bottom up MP - 5/5x3 x 12 kg

UV-rugby - 2 timer

Landsholdstræning. Vi stillede op i noget der ligner nettoholdet og lammetævede et 3. divisions herrehold :tongue:

Vi havde fundet et bassin stort nok til at simulere VM-bassinet (mangler dog et par meter i bredden og 1 m i dybden), og brugte hele træningspasset på kampspil. Dette gled over alt forventning for holdet som helhed, og selv vores til evigt tider optimistiske træner blev overrasket :laugh:

Og så spillede jeg midtermand hele vejen igennem, og får formentlig lov til at blive ved med det :w00t:

Det med pauser bruger vi tilsyneladende ikke her, så vi var godt stegte efter 2 timers kamp. Men fed træning :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

UV-rugby - 2 3/4 time

Forinden træningspasset havde vi en hel del teori - ikke så meget om uv-rugby teknisk set, men mere opfølgning på et besøg af en sportspsykolog i november som jeg gik glip af, da jeg lå og slikkede sol på La Santa Sport :tongue:

Vi skulle bl.a. fortælle (frivilligt) i plenum, hvad der kunne gøre os usikre. Mit (lidt søgte) svar var risikoen for nakkeskader (det er begrænset hvor mange nerverødder man kan slå ihjel uden at få permanent kraftnedsættelse i armen, og jeg har allerede slået 1 ihjel), hvilket jeg velvilligt fremlagde som den første. Det er ikke noget der påvirker mit spil til dagligt (bortset fra at jeg ikke længere stanger 130 kg's målmænd med hovedet i fuld fart), men 1-2 gange om året når jeg får et nakkedrag som knækker i hvirvelsøjlen og forstrækker halsmuskulaturen, så bliver jeg lidt forsigtig resten af kampen. Afslutningen på vor træners lange svar på dette var: "Jamen det ka da være hun slet ikke skal med til VM, endda!" fik resten af holdet til at klappe i som østers med deres specifikke usikkerhed over for skader :laugh:

Jeg er nu ikke så bekymret, men lidt træls at have et ubetydeligt usikkerhedsmoment som bliver blæst op som om det var alvorligt.

Det nåede jeg ikke lige at få sagt, men det kan være det bliver læst her i loggen :wink:

Nuvel, jeg er begyndt at tænke lidt mere over min indstilling til tingene, psykolog eller ej. Undervandsrugby ligger i skarp konkurrence med alle de andre skjønne sportsgrene. Disse stjæler ikke tid og kræfter fra UV-rugby, men det kommer mit arbejde nok til i foråret. De andre ting foregår i weekenden og kan derfor fortsætte på fuld knald, selvom jeg arbejder til kl. 21 på hverdage en del uger, men rugbytræningen på hverdagsaftenerne kommer uvægerligt til at lide lidt :unsure:

I 'gamle dage' tog jeg et ekstra semester på studiet for at træne til VM, nu tager jeg ekstra arbejde..øhh :innocent:

Træningspasset gik fint, omend en del udskiftninger på pladserne gjorde det til en udfordring at få spillet til at køre. Jeg var midt det meste af tiden, og hø. wing et kvarters tid. Modstanderne var lidt længere fremme i skoene end aftenen forinden, og vi spillede nogenlunde lige op (dog med et par mål ekstra til os). En skøn erfaring at man kan mule fysisk stærkere modstandere med et ordentligt, velkoordineret samspil :w00t:

Vi havde også lidt teknisk svømmetræning, jeg og de fleste andre dingler for meget i knæhængslerne. Der skal mere swing i maven, som Mads også siger her i loggen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej AF,

Jeg havde slet ikke opdaget din nye log :blush: tillykke med den.

Jeg er liige nødt til at kommentere den med stressede læger..som du sikkert ved er det en ikke uvæsentlig grund til mit tidlige exit fra den vej. En uge efter jeg var holdt op, begyndte jeg at sove igennem om natten :nonono:

I øvrigt er jeg sindssygt imponeret over din UV rugby og O løb - begge sportsgrene der er meget hårde :superman:

Jeg har overvejet lidt O løb - men med min løbeform er der et pænt stykke vej endnu. Men jeg holder meget af, at løbe i skoven, så hvem ved.

Men det der UV rugby - det er simpelthen alt for hårdt for mig :crazy:

Jeg forstår ikke din omtale af KBen i snatch position - er det strakt over hovedet? For så er jeg da enig med MaxP i, at OH squat med en 24KB er en "udfordring". Når du front squatter, har du så ikke KBen ved brystet - den såkaldte racked-position?

Link to comment
Share on other sites

Hej Doktor Hylle og velkommen til :bigsmile:

Næh, jeg vidste ikke det bla. var derfor du gik privatvejen, men det overrasker mig overhovedet ikke (uden at kende dig, men jeg kender da sygehusvæsenet) :wink:

Jeg er nu ikke røget væk fra anæstesiønsket endnu, men det kan være det kommer under introstillingen. Jeg har en veninde/kollega, hvor mange af hendes anæstesigale bekendte er blevet skræmt væk under intro gr. vagtbelastningen. Især deres oplevelse af grå, udslidte bagvagter på 50 års alderen :unsure:

Men kan jeg lide Forsvaret, så har jeg jo det i baghånden :smile:

O-løb skal du da bare kaste dig ud i :w00t:

Der er masser af klubber ovre i det østsjællandske, og det er nok en god idé lige at få lidt undervisning i kortsignaturer m.v. før første løb, da de er unikke for o-kortene og ikke altid påført med beskrivelse på kortet. Løbeformen er underordnet (selvom du da klarer dig fint), du skal alligevel holde jævnlige pauser for orienteringens skyld. En ældre gut i vores klub får ventrikulær takykardi af at løbe (han har en ICD, dog), og går rundt. Han har faktisk været hurtigere end mig til et løb i sommers :blush:

Det er alletiders at komme i skoven og få 14-15 succesoplevelser i løbet af en 5-7 km's løbetur :bigsmile:

Og ligeledes UV-rugby - der er formen også noget som kommer med tiden :wink:

Vedr. squat med KB: Jeg mente selvf. cleansposition, sry :blush:

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

Løb - 7,7 km

... på 41:44 (5:25 min/km). Gennemsnitspuls 162, brugt 388 kcal.

Jeg skulle egentlig kun have løbet 7 km, men en total oversvømmelse af stien langs Odense Å fik mig ud på en mindre omvej.

Og så fik jeg endelig aktiveret mit gamle pulsur fra 2001. Jeg spekulerer lidt på om man kan regne med den kalorieberegner: 7,7 km løb må da forbruge den samme energi uanset formniveau, da benenes muskler (de største energiforbrugere) skal kontrahere sig det samme antal gange undervejs - hvis jeg har en gennemsnitspuls på 162, får jeg eet resultat, men var snitpulsen 175, ville jeg få et noget andet resultat på samme distance. Hjertet i sig selv bruger da ikke så meget energi. Nå, men det er da meget hyggeligt at se den energi man bruger, realistisk eller ej :wink:

Squash - 1 time

Flad efter løbeturen og med en derfor dalende formkurve gennem timen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Mandag:

Styrketræningspas 3

W. Chinups - 1/1x5 +12 kg

KB Cleans - 5/5x4 x 24 kg

Overhead squat - 5/5x3 x 16 kg

Desuden eccentrisk lægtræning med 12 kg.

Ladders har hjulpet fantastisk på de chinups - kunne kun tage negativer med min 12 kg's KB i rygsæk sidst jeg prøvede :yahoo:

Tak, Pavel :wub:

Lette balanceproblemer i overhead squat, men styrkemæssigt går det fint.

Til gengæld er hø. hofte allerede blevet mærkbart mere smidig, og SI-leddet tuder stort set ikke, trods fravær af NSAID og laserbehandling :smile:

UV-rugby - 40 min

Jeg skulle vist bare være blevet hjemme :sneaky2:

Glemte for det første halvdelen af mit udstyr, og måtte låne mig frem til en maske som ikke sad ordentligt fast på grødhovedet. Og spillede målmand/v.wing - hvilket bør være sidste gang nogensinde!

Jeg fik et nakkedrag som fik alle facetleddene i hø. side til at knække, og sidder nu med ondt i nakken. Typisk :crybaby:

Nåhja, måske kan jeg blive symmetrisk svag i begge triceps, i stedet for kun venstre :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Så er jeg tilmeldt Påskeløb og XTerra Offroad triathlon :bigsmile:

XTerra bliver på den lange distance med 1500 m svømning, 28 km mountainbiking, 10 km terrænløb :devil:

Det er vist meget godt det først er til august :tongue:

Påskeløbene er en række traditionelle o-løb, som i år foregår i Rold skov og omegn... Ondt, ondt terræn. De brune kurver på kortudsnittet herunder er 5 m's højdekurver...:

rold.jpg

Det kan godt være jeg skal have pigskoene med...

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag:

Løb - 50 min

...9,3 km (5:23 min/km). Gennemsnitspuls 164 (passer ikke helt gr. fejlmåling noget af turen). Kcalforbrug 444. Skjønne tur, som bar lidt præg af glat føre og oversvømmelse :bigsmile:

Jeg er nu nået halvvejs gennem 10K programmet (det er vist beregnet til folk, som løber lidt langsommere :tongue: )...

Styrkepas 1

Pistols - 1/1x5

Pushups - 8x5

KB Snatch 10/10x3 x 16 kg

Kærneøvelser og stræk

Pistols inden løb, resten efter :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jo helt glemt

Træningsplan uge 4 :blush:

Mandag: UV-rugby, STR 3

Tirsdag: Løb 50 min, STR 1

Onsdag: Restitutionsdag (Oprindelig MTB/løb, men HUSK nu restitution og det er for glat alligevel)...

Torsdag: UV-rugby, STR 2

Fredag: Squash, løb 6K, STR center

Lørdag: O-løb, STR 3

Søndag: Marchtræning 10K m. lille rygsæk, evt. squash, STR 1

Privat blogging: Så er det på mandag jeg starter ved Forsvaret :w00t:

Jeg har netop overstået et obligatorisk kommunununikationskursus for turnuslæger. Min konsultations-videooptagelse var den absolut mest lattervækkende, og et smukt studie i glad og energisk Kloge-Ågeri (temaet var træning) uden fornemmelse af patientens udgangspunkt mhp motivation, samt et dybere indtryk af at denne læge nok vil patienten det allerbedste, men er på den helt forkerte hylde i almen praksis sammen med en flok patienter som er raske nok til at trække vejret selv. Og kursuslederne ville gerne bruge den som eksamensopgave på Kommunikation for Viderekomne, for der var da en masse at snakke om (dette skal ikke tages som en kompliment) :laugh:

Jeg vidste det på forhånd, men det blev nu slået fast igen: Jeg skal være anæstesiolog :tongue:

Alternativt patolog, nuklearmediciner eller noget andet nørderi uden patientkontakt, men der får jeg nok ikke brændt energi nok af gr. mangelen på akutarbejde.

På sin vis var kurset en succes, jeg gik i hvert fald glad derfra (selvom jeg nok var klassens sinke) :smile:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Torsdag:

Styrkepas 2

Onearm pushup 1/1x5 på stol

Chinups ladders (1-2-3-4)x3

KB Swings, tohånds 10x4 x 24 kg

OAPU var noget nydeligere end sidst - der er godtnok meget opspændingsteknik i dem. Pavel siger ellers jeg skal betragte hvert træningspas som practice, ikke workout - men tiden var lidt kneben idag :smile:

UV-rugby - 1 time

Vores side var noget værre lala, men jeg spillede da i det mindste ikke målmand :tongue:

Jeg er iøvrigt blevet smidt ud af AMU 70 (Aldrig Mere Under 70 kg) :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mizz: Yup :tongue:

..

Fredag:

Løb - ca. 6,5 km

Uden tid, men det gik såmænd ganske godt til jeg strøg af til Squish & Fatness og lavede

Styrketræning center

Bænkpres 5x5 x 47,5 kg

Chinups, tactical 3x5

Og så var der ikke tid til mere idag, udover lidt eccentrisk lægtræning med 12 kg.

Beklager de lidt tynde træningsopdateringer p.t., men hovedsagen er at jeg når noget :innocent::wink:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

O-løb - 6,4 km

På 1:07:08 (10,5 min/km).

Egentlig OK, selvom jeg ikke synes løbet gik særlig hurtigt. Der var brombærranker overalt, og det er altså lidt anstrengende at hoppe igennem knæhøje ranker hele tiden. Jeg har i hvertfald DOMS i stængerne idag :tongue:

Jeg bommede kun lidt, og kunne saaagtens have nået under 10 min/km hvis jeg lod være med det :wink:

Styrketræningen gik i vasken, grundet forberedelser til Lægeforeningens fest for de nyuddannede kolleger. Jeg holdt min første tale for større forsamlinger udenfor familien, og temaet i min tale til 150 mennesker var bulk (eller, betydningen af at overholde sine spisepauser i vagten) :4mewantfood: :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

Løb - 7,7 km

... på 41:44 (5:25 min/km). Gennemsnitspuls 162, brugt 388 kcal.

Jeg skulle egentlig kun have løbet 7 km, men en total oversvømmelse af stien langs Odense Å fik mig ud på en mindre omvej.

Og så fik jeg endelig aktiveret mit gamle pulsur fra 2001. Jeg spekulerer lidt på om man kan regne med den kalorieberegner: 7,7 km løb må da forbruge den samme energi uanset formniveau, da benenes muskler (de største energiforbrugere) skal kontrahere sig det samme antal gange undervejs - hvis jeg har en gennemsnitspuls på 162, får jeg eet resultat, men var snitpulsen 175, ville jeg få et noget andet resultat på samme distance. Hjertet i sig selv bruger da ikke så meget energi. Nå, men det er da meget hyggeligt at se den energi man bruger, realistisk eller ej :wink:

Squash - 1 time

Flad efter løbeturen og med en derfor dalende formkurve gennem timen :laugh:

Min egen erfaring med et simpelt pulsurs forsøg på at regne kalorieforbrug ud er at det hænger ret tæt sammen med gennemsnitspuls. Plotter jeg snitpuls og kcal/min for mine 50+ timer følger de ret godt hinanden, dog laver kalorie-forbruget knap så store udsving som pulsen. Men pulsuret kan jo ikke vide om du er uoplagt, har sovet dårligt eller er i bedre/dårligere form end sidst, så en pulsforskel må altid resultere i et andet estimat af kalorieforbruget.

Ang energiforbruget på x antal km, så er det vel muligt at forbedre sin løbeøkonomi og dermed tilbagelægge samme distance på mindre energi. Og skulle du blive lettere koster det jo også mindre energi at flytte rundt på. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ang energiforbruget på x antal km, så er det vel muligt at forbedre sin løbeøkonomi og dermed tilbagelægge samme distance på mindre energi. Og skulle du blive lettere koster det jo også mindre energi at flytte rundt på. :smile:

Hej MaxP og beklager svartiden :bigsmile:

Den med løbeøkonomien har jeg også tænkt over, og køber den gerne :wink:

Fornemmelsen af, at man bliver 'lettere' når man løber, tror jeg ikke kun er et spørgsmål om bedre kondition, men også den rigtige teknik.

Vægten knappes ind som en parameter i pulsurets setup.

Link to comment
Share on other sites

Update fra ugen:

Jeg var på den første uge af forsvaret kursus for Civilt Sundhedsfagligt Personel med arbejdstid fra 0750-2100, så jeg har stort set kun lavet det idræt (nu FUT) som var inkluderet i det kursus. Det indebar

Tirsdag:

Reaktionsøvelser

Mavebøjninger

Rygbøjninger

Gang i hugsiddende stilling :blink:

Sidstnævnte var nok mest for at se om vi havde tilbøjelighed til knæskader :tongue:

Det var noget hr. premiereløjtnanten fandt på for at få et lille indblik i vores fysik. Vi er en god broget flok lige fra folk som træner dagligt til folk, som hader idræt som pesten :laugh:

Selv skal jeg have trænet teknikken i reaktionsøvelserne (at få benene igennem uden at slippe med den ene hånd)..

Om aftenen tog jeg selv lidt pistols, pullups og dips :smile:

Onsdag:

Forevisning af løberute - 3 km lunteløb.

Torsdag:

TræningsStilstandsprøve :tongue:

3000 m løb - 13:25 (4:28 min/km) og

20 rygstrækkere og 20 mavebøjninger.

Kvinder i min aldersklasse har 19 eller 19:30 min til 3000 m løb (kan ikke helt huske det) :tongue:

I forhold til terrænløbet jeg løb for ca. 3 uger siden er km-tiden ca. den samme, men ruten 300 m længere og meget mere kuperet. Så jeg er godt tilfreds :smile:

Kursisterne iøvrigt er en munter blanding af sygeplejersker, polske læger, yngre danske læger og en enkelt feltpræst. Det er længe siden jeg har grint så meget :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

O-løb - 6,9 km

... på 1:31:36 (13,2 min/km). Jeg tabte vist mig selv i et vildnis :laugh:

Generelt var folk længe om det. Hesbjerg skov, hvor denne lørdags Vinterkarrusel foregik, er et godt kuperet terræn vest for Odense. Enkelte havde med vilje valgt en bane kortere end deres habituelle bane, fordi de mente de var for fede :tongue:

Jeg stødte også på nogle adventureracere fra Team Oure, hvis træningsweekend jeg først tilmeldte mig og sidenhen svigtede på det groveste (arh, jeg meldte dog afbud) :blush: Seriøs AR for hold harmonerer ikke så godt med mit ny job (hvor jeg allerede er blevet truet med Irak til sommer :wink: ). Jeg nøjes med soloraces og hopper måske med på et hold som mangler een hist og her, hvis noget.

Noget andet er, Irak til sommer harmonerer overhovedet ikke med VM i UV-rugby :crazy:

Efter O-løbet kom jeg for sent til

Svømning - ½ time

Fik lige fornøjelsen af den sidste halve time af triathlonklubbens svømmetid, hvor jeg blot svømmede crawlbaner. Det O-løb tog lidt længere end jeg havde regnet med :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share