Dronning Druknedød V - Freeletics Bodyweight og lidt tri..


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Vi var både i noget skov og noget åbent lynghalløj med temmelig store bakker nord for skoven... Jeg ved ikke hvilken del af det der er troldeskoven? Kortene hedder Rold skov (fredag) og Rold Nørreskov (lørdag) :smile:

Det kan være Rebild bakker-området er mindre end jeg regner med?

Nej i var ikke i Troldeskoven. Jeg var så (u)heldig at skulle passere jeres påske løb på MTB. Men i var tæt på. Lidt af en myretue af O-løbere iøvrigt. Der var da bestemt ingen der behøvede at føle sig ensom der omkring hvor i løb.

Var det lagt ud som et stjerne løb eller hvad for det virkede som om alt udgik fra det samme centrum med løbere på vej enten derhen eller væk derfra?

Link to comment
Share on other sites

Michael: Thx :bigsmile: Den får for lidt KB gas, men det at jeg har nedsat løbemængden har da hjulpet lidt på det :tongue:

MTB Forever: 1700 O-løbere fylder godt, selv i en stor skov :wink:

Det er meget karakteristisk for min indsats, at jeg heller ikke anede hvilken skov vi var i - og hvis du så en kvinde i blåt tøj som løb i modsatte retning af alle de andre, så har du set mig :laugh:

Alle tre dage havde en stævneplads med mållinie, hvor vi allesammen endte, samt 2 starter i nærheden af hinanden, hvor der blev sendt ca. 10 løbere afsted fra i minuttet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ugens update:

Mandag var jeg jo hjemme og lavede en del styrketræning i Squish & Fatness. Det var vistnok

Bænkpres 5x5 x 50 kg

Squat 5x5 x 40 kg

Lidt chinups

Kærnetræning på gulv og swissball

Calf presses

Tirsdag-fredag var jeg på internatkursus i Jægerspris, hvor jeg havde husket min 16 kg KB :innocent:

Tirsdag:

Snatches

Pushups

Lægtræning

Onsdag

Løb 2 min x 4

Fodbold (som målmand, og selv her blev mit udprægede boldhandicap udstillet) :tongue:

Torsdag

MTB ½ time - vi fandt en fed skov med en gevaldigt masse højdekurver, som i hvert fald vendte vrangen ud på mine lunger :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Løb - 3 min x 3

I & med jeg alligevel skulle starte forfra, så kan jeg ligesågodt træne med ankelvægte på 500 g hver. Det lyder ikke af meget, men i benets svævefase skal man accelere foden op til mere end dobbelt hastighed af løbet (for mit vedkommende ca. 12 km/t) og decelerere den igen inden den lander på jorden. Derfor føles det hårdt at løbe i tunge støvler. Og eftersom jeg nok skal optræde med løb i kampstøvler på et tidspunkt, så er det nok meget godt at vænne stængerne til det her :smile:

Så de små ankelvægte ryger på ved hvert træningsløb under 3 km indtil videre.

Styrketræning

Dødløft - 3x5 x 75 kg

Bænkpres - 5x5 x 53,5 kg

Chinups - 5x3

Lægtræning og lidt kærnetræning.

Link to comment
Share on other sites

Mandag:

Styrketræning

Rebklatring - 3 x 5 m

Dips - 4x5

Lægtræning og kærnetræning

Det der rebklatring taxerer da godt nok hårdt :blink:

Nå, tilbage til bogen... :innocent:

Seeeejt du kører rebklatring også :superman: Det er den fedeste trækøvelse man kan lave. Bruger du benene, eller er det råstyrke du kører den på :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guarden: Jeg ville gerne bruge benene lidt mere for at kunne klare mere end tre opklatringer, men jeg er så motorisk hæmmet at det er armene som laver 4/5 dele af arbejdet :laugh: Jeg vågnede natten efter ovenstående træningspas af smerter (akut mega DOMS) i hø. underarm :tongue:

...

Tirsdag:

Løb m. ankelvægt - 3 min x 4.

Lidt statisk OAPU udgangsstilling

Dette minimum af træning må jeg vist affinde mig med jeg har læst min PHTLS bog færdig :blush: Det duer heller ikke at MTB'e 3 timer i aften :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Guarden: Jeg ville gerne bruge benene lidt mere for at kunne klare mere end tre opklatringer, men jeg er så motorisk hæmmet at det er armene som laver 4/5 dele af arbejdet :laugh: Jeg vågnede natten efter ovenstående træningspas af smerter (akut mega DOMS) i hø. underarm :tongue:

...

Tirsdag:

Løb m. ankelvægt - 3 min x 4.

Lidt statisk OAPU udgangsstilling

Dette minimum af træning må jeg vist affinde mig med jeg har læst min PHTLS bog færdig :blush: Det duer heller ikke at MTB'e 3 timer i aften :crybaby:

Hahahahah... Du skal da kun være glad for at armene får lov til at give den gas :laugh: Kunne du mærke det i mavsen? Jeg får de vilde doms i rec. abd. efter rebklatring. Især hvis jeg kører den hårdt excentrisk :superman:

Ærgeligt du ikke kan være med i aften.

God læselyst :cool::dry:

Link to comment
Share on other sites

Guarden: Mine små tøzepindarme har da i hvertfald deres at se til :tongue: Jeg kan dog ikke mærke noget i mavemuskulaturen.

....

Ugens træning er ikke værd at skrive hjem om - noget bårefræs på en katastrofeøvelse (som ikke var en katastrofeøvelse da katastrofer pr. definition overskrider beredskabets ressourcer :innocent: ) var såmænd ikke anstrengende nok til at jeg ville kalde det træning. Jeg skulle også kun flytte folk ca. 5 meter ad gangen :wink:

Lørdag:

MTB på asfalt - 45 min

Styrketræning

Chinups 5x5

Pushups 10x3

Lægtræning 10/10x2 + 24 kg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vivs: Ikk' længere :wink:

...

Torsdag:

UV-rugby - 1 time

Det var så min månedlige træning - og det gik da fint... Jeg blev betegnet som 'irriterende langfingret' af en klubkammerat på det andet hold :tongue:

Jeg har næsten droppet den dårlige samvittighed over at jeg ikke får trænet 4x ugentligt op til VM (men kun 1x/4 uger). Mit mål med UVR er morskab og social hyggenygge, og hvis jeg ikke er motiveret til at fise til træning i en forkert klub i en forkert by, jamen så er det det :smile:

Hvis jeg af samme årsag bliver smidt af VM holdet, jamen så er det det :smile:

Idag trænede jeg hjemme i min egen klub - en skøn oplevelse at få snakket med gutterne igen over en øls bawetter :bigsmile:

Ugen har budt på forhindringsbane, og jeg har nu DOMS i lår samt ømme fødder af nedspringene, samt styrketræning i Vordingborg Kasernes udemærkede og ret pæne kondirum :w00t:

Jeg har været på missionsforberedelse for enkeltmand og har bl.a. fået en masse ørkenfarvet skrammel - bortset fra et soveposeovertræk i Goretex som er SKRIG-orange og et rødt liggeunderlag :blink: Var det det nærmeste man ku komme på ørkensløring?? Det er en OM'er, Forsvarets materieltjeneste :laugh:

Så meget som vi kommer rundt, kunne jeg næsten starte en rating af de forskellige installationers styrketræningsfaciliteter:

Jægersborg kaserne: :4pooh::4pooh: :4pooh: :bigsmile:

Her mangler forhindringsbane og styrketræningslokalet er noget gl. lårt. Stedet skulle så også have været nedlagt primo 07. Den får dog en positiv smilie for rebene i gymsalen.

Vordingborg: :4pooh::w00t: :w00t:

Som anført ovenfor - FHB er dog noget halvgammelt møj og der er kun dipsstativ med vægtaflastning, som er svært at køre fri/weighted dips i. Til gengæld er forhindringerne lave (så jeg kan komme op af Sukkenes Dal i pæn stil), der er squatrack x 2, fine håndvægte og HBU-soldaterne er nuttede :tongue:

Aalborg Kaserners motionscenter nåede jeg ikke at optræde i.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

DM UV-rugby

Tid til det sædvanlige clash mellem København og provinsen (kvinde-UV-rugby kan altså ikke mobilisere mere end to hold :tongue: ).

Vi (provinsen) var talstærke for en gangs skyld - bortset fra 2-3 frafald i sidste øjeblik, så stillede vi 10 i vandet. Jeg vinkede gladeligt farvel til en udskifter for at blive midtermand (og slippe for målmandspladsen :innocent: )...

Vi havde en god aldersbredde (skønnet 15-50 år), og var absolut ikke sammenspillet i modsætning til kjøwenhavnerne. Deres forsvar spillede som sædvanlig max, og vores eneste mål kom da også som en overraskelse efter en hurtig bolderobring og en heldig kontra fra min side i starten af kampen :bigsmile:

Sidenhen gik der tre mål ind hos os.. Nåja, vi var ikke helt så veletablerede forsvarsmæssigt :wink:

Men alt i alt en fair og god kamp med 5-6 fribolde til os. Måske nogen har lært ikke at eftertackle :tongue:

Sidenhen tog vi en træningskamp med blandede hold og fløj så ned til Århus by på rest. Valhalla: 2 timers fri bulk og drikkelse for 229 kr :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Sporadisk opdatering! :innocent:

I dag har jeg været ude og køre MTB orientering i ca. 1 time, på en åben bane til cup i Hillerød. Jeg havde forelsket mig i post 5 som jeg klippede 2 gange - dels mellem post 2 og 3, og så retteligvis efter post 4 :tongue:

Det var en superfed skov og der var god fart på hele vejen, undtagen de første 100 m efter jeg havde dyppet forhjul + nav + bremseklodser og -skive i mudder. Det er nu lidt tungt at køre med mudderbremse :wink:

I går og i forgårs var der UV-rugby landsholdstræning, fredag med et 2 timers pas og lørdag med 3 timers tortur :devil:

Holdet som helhed spiller saftsuseme godt :w00t:

Det er første gang i ca. 12 års rugbykarriere jeg føler jeg må til at tage mig sammen for at være med på LH :blush:

Om muligt, så bør min rugbyfrekvens stige fra de nuværende 1x/4 uger til 4x/1 uge. Det bliver svært/umuligt ved siden af reservelægekurset, men jeg prøver. Der er 2½ måned til VM, så det er rigeligt til at komme i god form :smile:

Resten af ugen er gået med styrketræning og en ond 1½ times selvforsvarstræning ved forsvarets Center for Idræt. Min puls efter 1 minuts slag og spark er 188 :tongue: Løb er pauseret for at få hø. achillessene op og stå igen. Der bliver ikke noget DM sprint triathlon til mig i år :4ranting:

Link to comment
Share on other sites

Løb er pauseret for at få hø. achillessene op og stå igen. Der bliver ikke noget DM sprint triathlon til mig i år :4ranting:

Argh goddammit, de skader :4ranting: :4ranting: ØV !!!!

Hvorlang løbepause regner du med at holde ?

kh

Vivs

Link to comment
Share on other sites

Fra loggens side 1:

Arbejdsmæssigt har jeg en tendens til at falde for jobannoncer, hvor arbejdsgiver tilbyder ”Lægegerning under ekstreme forhold”. Udover en civil speciallægeuddannelse, kan jeg prøve at kvalificere mig med patruljekurset i forsvaret i 2008, hvis jeg må :smile:

Det må jeg ikke - læger + PTRKUR er blevet nogo af ikke nærmere defineret årsag :dry:

Men så behøves jeg da i det mindste ikke stresse over en småsyg achillessene mere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share