Dronning Druknedød V - Freeletics Bodyweight og lidt tri..


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Lørdag:

Styrketræning

Squat - 5x5 x 35 kg

Bænkpres - 10x1 og 5x3 x 50 kg

Pullups - 5x1 og 3x3

Skulle lige se om jeg kunne klare kravene til en mandlig politiaspirant... Jeg får nok kun 3 i bænkpres og mangler lige en pullup... Svømning i går har vist ædt den sidste pullup :blush:

Spinning - 45 min

Med god intensitet - jeg opnåede da både Spinners High og en gang kvalme undervejs. Lårbasserne bar præg af at de ikke fik ilt nok :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag:

Flyttemand, effektivt 2 timer :bigsmile:

....

Fredag:

Svømning - 45 min

30 min crawl, 80 %

15 min brystsvømning, 75 %

Styrketræning

Chinups 5x5

TGU 5/5x1 x 12 kg

OAPU 3/3x5 på stol

Styrkeøgning i OAPU, af een eller anden grund :tongue: Sikkert teknik.

Strength is a skill :wink: Fedt at se at du giver den gas med OAPU :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guarden: Det er også en superfed allround øvelse med en vis imponadeværdi :tongue: Jeg er holdt op med at træne isoleret mave for flere år siden...

Heffe: Tark :wink:

Jeg kiggede i Pavels bog (The Naked Warrior) og startede med at lave OAPU op ad væggen, siden hen køkkenbordet og nu en stol. Gulvet har jeg tilgode lidt endnu :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

Paintball - 2 timer noneffektivt

Fysisk krævende tant og fjas :w00t:

Jeg havde egentlig forstået Capture the Flag således, at man skulle hente flaget og bringe det hjem til egen base, men her skulle vi løbe til fjendens base. Mon man bliver malet når man som sidste overlever prøver at løbe forbi modstandernes campere til deres base?? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore: Yup.. Jeg fandt heller ikke ud af at jeg var ved at dø af lufthunger indtil jeg blev skudt ud af kampen :tongue:

....

Mandag:

Kampsvømmermærke - guld

Bestående i 3 m udspring, 200 m svøm, 2 min træden vande, 15 m dyk med bjærgning af fantom på min. 3 m og 50 m bjærgesvømning med levende påklædt medie (ku han da ikke lade være med at drukne med rygsæk på :blink: ).. Alt sammen i vinterpåklædning inden for 14½ minut.

Jeg husker prøven som noget med 1000 m svømning osv dengang vi prøvede at arrangere det i HJV, men kravet er blevet noget mere pensionistvenligt siden da. Jeg er så også blevet ældre, men badede igennem på 9 min og noget :innocent:

Mere blingbling til uniform-fin :wink:

Styrketræning, lidt

Chinups i reb - 3x3

Dips - 5x3

Eccentrisk lægtræning

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag til torsdag:

Styrketræning p.n., men ikke så meget. Vi var på Operation gris - uddannelsesmæssigt set en fantastisk værdifuld (og dyr) uge, altsammen betalt af den velvillige sukkerfar Forsvaret :tongue:

Man kan se lidt om det på www.forsvarskanalen.dk, fredag 25.5 kl 1330-udsendelsen :smile:

Fredag:

MTB - 20 km

..på 42 min, cirka. Vi skulle holde træningsStilstandsprøve igen for at få de sidste på lægekurset med (hvilket ikke lykkes helt). Jeg og to andre prøvede at cykle kravet, hvor jeg (en K på 30-40 år) har 55 min. Det gik jo vældig fint i vindskyggen på en af de andre med 30 km/t :wink:

De to gutter i samme alder har 52 min.

Lørdag:

Marchtræning - 6 km/13 kg

Styrketræning

Chinups 4x4

Pushups 5x3

Kropskærnetræning

Nok gik PTRKUR i vasken, men jeg har fundet nogle andre legekammerater :bigsmile:

Om tjenesten tillader, hopper jeg med på SSR's (tidl. patruljekompagni/HOK) optagelsesforløb i år. Det er godtnok lige sent nok jeg er kommet på (det kører over sommeren t.o.m ultimo september), så de må jo nøjes med min grundform+et minimum af specifik træning :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Kampsvømmermærke - guld

Bestående i 3 m udspring, 200 m svøm, 2 min træden vande, 15 m dyk med bjærgning af fantom på min. 3 m og 50 m bjærgesvømning med levende påklædt medie (ku han da ikke lade være med at drukne med rygsæk på :blink: ).. Alt sammen i vinterpåklædning inden for 14½ minut.

Jeg husker prøven som noget med 1000 m svømning osv dengang vi prøvede at arrangere det i HJV, men kravet er blevet noget mere pensionistvenligt siden da. Jeg er så også blevet ældre, men badede igennem på 9 min og noget :innocent:

Mere blingbling til uniform-fin :wink:

Tillykke med det. Det er en hård prøve. Jeg mindes også at der var 1000 m svømning uden uniform og 300 m svømning med.

Stort tillykke

Link to comment
Share on other sites

Waits: Jotak, men for folk som er vant til at optræde i vand må ovenstående betegnes som APOC... De tre af os som havde stiftet bekendskab med UV-rugby engang gjorde det på under 2/3 af tiden :wink:

Persh: Med brasso, eller? Jeg har et panserkendingsmærke der skal pudses lidt :laugh:

....

Søndag bød ikke på træning for undertegnede, men til gengæld fik jeg set en masse andre svede. Jeg var læge på en kontrolmarch til Nijmegenmarchen, hvor ca. 100 fortrinsvist HJV-folk gik 40 km lørdag og søndag.

Er man en ond doktor når man rytmisk trykker på en byldeøm, overbelastet lyske (m. rectus femoris' udspring) og siger: Du[av]-Har[av]-Trænet[av]-For[av]-Lidt[av]-Du[av]-Har[av]-... ? :tongue:

Ikke når man kun har trænet 35 km (idealet er mindst 300 km) :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Hej AF!

Det kunne vel ikke have været dig, jeg så gå ind af en dør på hospitalet i Odense mandag lidt før frokosttid?

Jeg var et stykke bagved og så bare en mørkhåret kvinde i lys trøje med lækre muskuløse brune ben og nogle imponerende små mørke shorts.

Link to comment
Share on other sites

MTB for evigt: U got it quite right :wink:

...

Ugens update:

Jeg har været på lederkursus igenigen, og rigtig haft sving i min 16 kg KB dagligt med turkish getups, snatches til hudløshed (bogstaveligt talt), clean & press (sidenhen clean and jerk, når min lille polioramte deltoide ikke kunne mere), samt chinups i et tørrestativ :bigsmile:

Desuden har jeg fået planlagt missioner, bl.a. Afghanistan i 2x2 måneder fra november af. Giv agt, Bin Laden :devil::4whip:

Fredag:

Marchtræning - 6 km uden vægt.

Min hø. achillessene tuder lidt rigeligt over en gang massage jeg gav den i forgårs :chicken:

Lørdag:

Spinning/styrke med

45 min's spin på omkring 80-85%

45 min's halv-bodypump-agtigt styrketræning. Jeg fik dog kørt både squat og bænkpres med 30 kg, og bicepscurls med 20.

Link to comment
Share on other sites

Desuden har jeg fået planlagt missioner, bl.a. Afghanistan i 2x2 måneder fra november af. Giv agt, Bin Laden :devil::4whip:

Så vidt jeg har hørt er der god brug for dig dernede. Jeg vil ønske dig en god tur, og pas godt på dig selv. Det er alvor dernede.

Hilsen Per

Link to comment
Share on other sites

Klaus: Bin mangler nok også noget IT support, mon ikke :tongue:

Persh: Jotak :smile:

Der er herhjemme i Forsvarets sundhedstjeneste en del debat om hvorvidt lægerne skal optræde udenfor Camp Bastion eller ej. FSU vil ikke have, at vi kan beordres på fx. patrulje (det giver yderligere rekrutteringsproblemer, og de er store nok i forvejen), så det er op til den enkelte læge om han/hun vil deltage i de 2-3 ugers patruljer nordpå i Helmand. De fleste føler sig dog moralsk forpligtet overfor soldaterne til at tage med, og nogle få syge hoveder (heriblandt undertegnede :wink: ) finder det fagligt interessant og kaster sig ud i det som den største selvfølge. Sidstnævte er typisk tidl. soldater.

Jeg forstår godt tvivlen hos mange af mine kolleger, for der mangler i den grad enkeltmands/gruppevis militærfaglig uddannelse på reservelægekurset. Selv støver jeg lige tingene af med et 9-dages patruljekursus i oktober :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

Spinning 1 - 1 time

Med ca. 80 %'s intensitet. Spinning er nu egentlig lidt kedeligt, men det giver da åndenød. Jeg ville egentlig også have styrketrænet i dag, men 3 timers hækkeklip med en stor MF af en hækkeklipper jeg fik købt mig, gav armene rigeligt. Sådan havde valkyrierne det sikkert også efter en dags sværdtræning :laugh:

Mandag:

Nada :innocent:

Tirsdag:

MTB på asfalt - 1 t 20 min

75%. Jeg cyklede ind til Nørreport (dog ikke fra Odense) for at se om Spejdersport havde åben, så jeg kan købe en grøn Warmpeace sneaker (den næste gadget jeg ikke kan leve foruden) :wub:

Selvfølgelig var der lukket, men så fik jeg da en god træningstur ud af det.

Styrketræning, lidt

Chinups i ribbe 3x3, supersæt med

Pushups 10x3.

Kropskærneøvelser

3 min løb (genoptræning)

Eccentriske lægøvelser med 15 kg ekstra.

I min fortvivlede jagt på løbesko jeg ikke bliver skadet af, så har jeg nu købt et par New Balance 644 på tilbud til 400 bobs. Neutralsko uden stabilitet i mellemfoden - ta' DEN, møgsupinationsfødder :devil:

Så nu er det atter engang forfra med Run4fun.dk's begynderprogram 1 (let krydret med coopertest i næste weekend, ups :blush: )...

Link to comment
Share on other sites

Cogrouge: Indlæg? Jeg har en indlægssål som løfter mellemfodsknoglerne en smule (mit problem 2 er forfodsplatfod), og er egentlig udemærket tilfreds med denne. Jeg fik også lavet sådan et par Formthotics til 500 kr, som formentlig giver for meget svangstøtte, når nu min fod tilter for lidt over i pronation. Tesen er i øjeblikket: Jo billigere sko, jo bedre (forudsat at støddæmpningen er OK) :smile:

...

Updateannoncering:

Weekenden er fordrevet med fortræningsweekend hos SSR (a.k.a Patruljekompagniet/HOK). Hold K hvor er jeg glad for at jeg kan finde ud af orientering :w00t:

De tre O-marcher (heraf de to længste med fuldt pikpak) strøg vældigt derudaf, fraset et enkelt bom. Posterne er skam ikke en orange/hvid skærm hængt op i øjenhøjde, og kortet er ikke 1:10000 orienteringskort med masser af detaljer. Der er dømt lille hvid minestrimmel som ligger på jorden, og 2 cm hærkort fra 1996. Så man skulle stå oven på posten for at finde den, og vi opdagede vigtigheden af skridttælling fra sikre udgangspunkter. Ren bingoorientering :tongue: Nogle af staklerne fandt ingen eller kun een post ud af 15-17.

Til gengæld kunne jeg ikke ligefrem brillere med løb i kampuniform og støvler: Efter 2-3 mdrs løbepause og 3 broncecirkler 36 min forinden og et par for små kampbukser og og og.. løb jeg 2130 m på 12 min :blush:

Dumpet med et brag (kravet er 2400 m), men et par større bukser og et par lettere støvler kan formentlig hjælpe mig lidt derudaf. Plus træning, self. Broncecirklerne blev gennemført på 9 min og noget, med ikke-godkendte kropshævninger i ribbe på de sidste to runder. Men det er mere overskueligt at nå inden testen i august.

Og så noget marchtræning. Min gangart var ikke så køn idag :innocent:

Alt det ovenstående tog achillessenen pænt, fraset løbet. Det bliver et problem at træne løb, men jeg skal jo heldigvis blot holde mig til 12 min. Mine nye løbesko og et par ankelvægte må gøre det ud for de knap så støddæmpende kampsstøvler.

Og så har jeg fået taget en masse pushups som kollektiv straf, fordi folk grissede og efterlod spor i naturen (som der stod over toiletterne: "Gode patruljefolk efterlader ikke spor. Brug børsten" :laugh: ). Vi stod i udgangsstilling i 5 min mens vi fik en lekture over noget i den stil, og Nåde & trøste dem som hang med nummeren eller satte knæene i jorden :chicken::4whip:

"Nr. XX - hva' koster det at jeg har slæbt dine løbesko helt nede fra gymnastiksalen og herop??" - "Æhh, 40 strækkere?"... [overrasket ansigtsudtryk hos instruktøren] "Ja, I må gå i bad når han er færdig, I har 20 min." - "een og to og..." [5 min senere] "..trreeeeeeeogtredive - ooog - fiiiiiiiiiiiiiiiiireogtr.." - "Måske du sku' lære at kende dine grænser, nu har du forsinket de andre kursisters bad med 5 min!!" ... "Oooootteoogtreeed...jaaa, hr. instruuukth---ør" ...

Sweet :4slap:

Man kan læse lidt om sagerne her.

..

Mandag:

UV-rugby - 1 t 15 min

Pigerne mod drengene i Øbro-badet, som er VM-relevant grundet dybden (5 m). Jeg har været så dygtig at dukke op to træninger i streg.. det ender med jeg tager med til det VM alligevel :bruce:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Det lyder som en rigtig god omgang leg med drengene :4thumbup:

Hvad er planen med Patruljekompagniet? (og det er lidt sjovt at høre om dig "tilbage i grønt".. skal vi ikke snart se et kækt billede i M84 moden :tongue: )

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

med en vibram sål eller deslige, samt bløde indlæg i støvlerne kan man gøre dem "behagelige". Derudover kan man træne en mere tillempet løbestil, hvor man stadig kan få fart på uden at løfte benene nær så meget. Rigtig fed opdatering og godt at det gik fint det hele, med undtagelse af løbet :nonono:

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore: Det var egentlig blot planen at tage uddannelsen uden at blive enkadreret i en patrulje, men mere være i instruktørgruppen (indenfor sanitet, selvf. :smile: ) - til gengæld for træningen, kurser m.v.

Waits: Mine støvler er fine til march og ret lette for et par kampstøvler (det er de billige Hærens Basisuddannelse-støvler jeg har). Jeg har indlæg+forfodsindlæg i, da jeg og mange andre klager over for tynd sål i forfoden. Det som koster knapper i støvleløb er alle accelerationerne og decelerationerne med den ekstra vægt om foden, og ikke så meget højden på skridtene (omend det også har noget at sige). Det som kostede for mig, var dog buksernes størrelse. Det er mit skøn, at jeg kan vinde 150 m alene ved at skifte bukser :wink:

...

Update:

Tirsdag og fredag: Overfladesvømning 1300 m på hhv 36 og 32 min.

Foregik i tørdragt m.v. og Jordens stiveste gummifinner i KBHs havn (var elev på tenderkursus). Herudover lidt dykning og konkurrence. Fee' uge! Skal...være....dykkerlæge.. :w00t:

Onsdag: 3 bronzecirkler med minus 1 chinup i hver. Broncecirklen er vistnok (med forbehold for antal reps)

Kropshævning i ribbe 4 stk

Benbøj det ene ben 8 stk

Maverulninger 12 stk

Benbøj det andet ben 8 stk

Armstrækninger 10 stk

Reaktionsøvelser 10 stk

Rygstrækninger 12 stk

Englehop 12 stk

- gange 3.

Herudover 5 min ellipsefætter og 5 min kapgang (8 km/t), samt eccentrisk lægtræning.

Fredag: Udover overfladesvømning - UV-rugby 1½ time (landsholdstræning).

Min form ligner sig selv igen efter en periode med bundskrab :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Weekenden er fordrevet uden den store træning (udover dans med familiemedlemmer med alkoholpræget motorik :violin: :4drunk: )...

Mandag:

Cirkeltræning

3 bronzecirkler minus een kropshævning i hver.

Er allerede blevet bedre end sidst :bigsmile:

Ellipsetræning - 7 min

Med 85-90 %. Lige efter bronzecirklerne er 7 min rigeligt :tongue:

Kropskærnetræning og eccentrisk læg.

Så er nettolandsholdet endelig stillet op til VM her sidst i juli. Jeg havde egentlig meldt fra primært fordi jeg synes 1x UVR-træning/måned er for lidt, men er blevet overtalt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share