Dronning Druknedød V - Freeletics Bodyweight og lidt tri..


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Det var så slut på 2. uge af Grundkursus for Civilt Sundhedsfagligt personel :tongue:

Vi havde vores første overnatning udendørs i terrænet omkring Søværnets Grundskole i den skønneste fugtigfrostige nat, og gik O-march i hold á 3 i samme skov som en flok erhvervspraktikanter :laugh:

Humøret var højt hos alle det meste af tiden, inkl. min fynske kollega som gerne ville ha' paptallerkner til feltrationen (pAptallerk'ner med fladt Á) :tongue:

Det fik han ikke, og heller ikke lys i bivuakken :wink:

En anden kollega er sanitetsmand i patruljekompagni/HOK og havde alle mulige gadgets med... Citat: "Hvad man ikke har i holdninger, må man ha' sig i udstyr" - han blev ikke mobbet mindre da han skulle hjem og passe sit barn den første aften (retfærdighedsvis var hans kone blevet kaldt på vagt) :tongue:

Ellers stod den på pistolskydning og CBRN tjeneste (jeg har bl.a. bevidnet en 180 cm høj rødhåret sygeplejerske være tæt på at ekspodere i arrigskab over at skulle rende rundt i ABC dragt og især de der overtræks-gummistøvler som frosten gjorde umådeligt svære at få på) :laugh:

Til alles store fornøjelse er førstehjælpsundervisningen overstået med en mærkeprøve i fredags. Undervisningen har kørt med en del diskussioner undervejs, fordi mange sundhedsfaglige professionelle har svært ved at sætte sig ind i menigmands handlemåde og -muligheder, som givet er noget anderledes end lægers og sygeplejerskers. Undervisningen er udelukkende for at vi skal lære soldaternes udgangspunkt at kende mhp senere undervisning og vejledning - det gættede jeg fra starten af og de fleste fattede det undervejs, lidt hjulpet på vej af os som kender Systemet :smile:

Træningsmæssigt blev det til løb og styrketræning mandag og fredag, og det var det :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa med dig, AF :smile:

Ret interessant læsning, det, du skriver i din log.

Er du god til at skyde med pistol? Jeg syntes godt nok, det var svært (har gået til det engang). Det er lige det der med at lære at kigge på sigtemidlerne i stedet for på målet.

Jeg kigger nok indenfor i din log nu og da.

De bedste hilsner

Martin/Oksen.

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

Løb - 9,3 km

... på 48:15 (5:11 min/km) :smile:

Helt OK. Kun lette knagerier fra hø. numse (vist mest muskulaturen som tuder over at skulle styre det løse SI led).

Styrketræningspas 2

Chinup ladders (1-2-3)x5

Onearm pushups (stol) 2x5

KB swings 2hånds 10x4 x 24 kg

Eccentriske lægøvelser med 12 kg

Markant bedring i OAPU :w00t: Gulv, here I come (snarest) :tongue:

Jeg har holdt en mere eller mindre frivillig deload i denne uge, det har jeg vist kun haft godt af :wink:

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

Løb - 9,3 km

... på 48:15 (5:11 min/km) :smile:

Helt OK. Kun lette knagerier fra hø. numse (vist mest muskulaturen som tuder over at skulle styre det løse SI led).

Styrketræningspas 2

Chinup ladders (1-2-3)x5

Onearm pushups (stol) 2x5

KB swings 2hånds 10x4 x 24 kg

Eccentriske lægøvelser med 12 kg

Markant bedring i OAPU :w00t: Gulv, here I come (snarest) :tongue:

Jeg har holdt en mere eller mindre frivillig deload i denne uge, det har jeg vist kun haft godt af :wink:

Link to comment
Share on other sites

Yup! Det fra i dag er jeg til gengæld lidt pinlig over at logføre (og der skete ingenting i går) :blush:

Tirsdag:

Løb - 5 km

Kun for at hente min cykel henne ved bilforhandleren :wink:

Chinups - 1x5 + 12 kg

Resten af dagen har jeg brugt til at fræse Fyns landeveje tynde i min ny dyt - en VW Golf Plus Van :wub::w00t:

En særegen oplevelse er det at hæve næsten 240.000 kr på sit lille rødglødende Dankort på en almindelig chipautomat :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Yup! Det fra i dag er jeg til gengæld lidt pinlig over at logføre (og der skete ingenting i går) :blush:

Tirsdag:

Løb - 5 km

Kun for at hente min cykel henne ved bilforhandleren :wink:

Det kaldes vist funktionel træning... :bigsmile:

Tillykke med den nye bil. Så kan du køre ud i skoven og løbe. :4thumbup: ....

Link to comment
Share on other sites

Tark! Har tilmeldt mig et MTB-orienteringsløb på søndag i Jylland bare for at køre til et eller andet :tongue:

Onsdag (kort men godt):

Styrketræningspas 1 og lidt løb

Pistols - 7/7x1

Løb - 3K

KB Snatch 10/10x3 x 16 kg

supersæt med

Pushups 10x3

Jeg er røget lidt ud af min gode gænge med triatlonklubbens MTB/løb om onsdagen. Det kan jeg lige nå at gøre noget ved på næste onsdag, inden jeg bliver weekendodenseaner i 4 måneder :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag:

UV-rugby - 1 kamp

...mod Ribe. Vi tabte 2-1 :crybaby:

Holdene spillede ellers lige op, men eftersom vi er nogle vatnisser i angreb, så fik vi ikke udnyttet vores målpotentiale godt nok. På det mere individuelle plan var kampen dog en succes for undertegnede, som fiskede en masse og scorede vores enlige mål :bigsmile:

Godt at få spillet lidt igen, selvom jeg ikke var helt lun på tanken inden kampen. Jeg er lidt i træningsstilstand for tiden :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hejsa :smile:

Vil lige sende en kæmpe HILSEN i din log :bigsmile:

Det er en dejlig og varieret træning du får brændt af :4thumbup:

Flot at se din fremgang i f.eks. chins og OAPU! Fortsæt det fine arb.! :bigsmile:

God fornøjelse med jobbet i øvrigt - det er en spændende "niche" du har valgt!

God weekend og tillykke med målet og den "personlige udvikling".

Bedste hilsner

Tinapigen

Link to comment
Share on other sites

Hej Tina! Jotak :wink:

Glæder mig til at komme tilbage på mit ny arb, lige nu passer jeg det gamle i en uge endnu, inden det stopper. Der er langt fra en lægepraksis i centrum af Odense til Nordsjællands skovbund :tongue:

Fredag:

Svømning - 1500 m

På 26:30 min! Jeg kan huske at jeg engang svømmede 1000 m på et-par-og-tyve min for 10 år siden, så jeg regnede med at være 35 min om det her :bigsmile:

Crawlstilen holdt fint hele vejen igennem, undtagen amatørvendingerne i begge ender (har ikke lige fattet at lave rullevendinger uden svømmefødder på)...

Distancen var en del af triathlonklubbens Cup for klubbens medlemmer, som kører med forskellige aktiviteter sæsonen igennem. Desværre misser jeg et par aktiviteter her i foråret, som ligger på hverdage. Fx 10K løb næste gang.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg ligger i forhold til de øvrige medlemmer, der var nogle tidl/nuværende konkurrencesvømme-teenagepiger som ordnede distancen på under 20 min... Farvel bessemor :blink::laugh:

Herudover kropskærneøvelser og eccentrisk lægtræning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

O-løb - 6,5 km svær

...på 50-55 min (min chip kunne ikke blive læst gr. defekt maskineri). Ved 55 min er jeg på 8:28 km/min, hvilket er noget af det bedste jeg har lavet hidtil :bigsmile:

Løbet foregik lige uden for Fåborg i det skønneste vejr, og med en fed bane som for en gangs skyld ikke var plastret til i brombærranker :4thumbup:

Styrketræningspas 2

Chinup ladders (1-2-3)x5

Onearm pushups (stol) 2x5

KB swings 2hånds 10x4 x 24 kg

En skøn træningsdag. Jeg gav den ikke så meget gas til styrketræningen, da jeg har en lang dag på MTB i morgen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

O-løb - 6,5 km svær

...på 50-55 min (min chip kunne ikke blive læst gr. defekt maskineri). Ved 55 min er jeg på 8:28 km/min, hvilket er noget af det bedste jeg har lavet hidtil :bigsmile:

Løbet foregik lige uden for Fåborg i det skønneste vejr, og med en fed bane som for en gangs skyld ikke var plastret til i brombærranker :4thumbup:

Kan man ikke løbe udenom dem? :laugh:

Kender det godt..kommer hjem med en følelse af at have være oppe og slås med katten....Jeg har ikke løbe så meget o-løb på Fyn, men der findes områder i både Jylland og Nord-sjælland med masser af brombær eller hindbær... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mads: Det er nok mest dummytræning jeg mangler - det er nemt nok med svømmefødder, men når armene er min primære drivkraft skal jeg lige lære at svømme op til kanten og stadig have fart nok på til vendingen... Jeg synker :tongue:

Yzer: En ting er at snuble i drønnerterne, en anden at lande med fjæset først i deres kolleger :crazy: Jeg drømmer ofte om noget Agent Orange målrettet brombærranker... eller en genmodificeret plantevirus :devil::wink:

Link to comment
Share on other sites

Søndag:

MTB-orientering langdistance - 27 km

... og det vel at mærke i luftlinie som alt andet o-løb :innocent:

Jeg var nemlig 2:55:41 om det på bane 2, men i forhold til konkurrenterne ikke så skidt endda, da jeg blev nr. 9 af 21 (heraf 7 som blev disket eller udgik). Heraf nr. 2 blandt tøzerne (4 stk).

Løbet foregik sydvest for Viborg med en del placeret i Finderup øvelsesterræn.. Sandede kampvognsspor fordrer heller ikke fart på cyklen, må man sige :tongue: Det var ellers et super løb, og lækkert at få rørt MTB'en igen, som klarede sig uden havarier. Jeg bommede et par poster og har nok kørt et par km eller 5 galt - i et kryds med 7-8 kampvognsspor som fører væk hvoraf kun de 5 er tegnet på kortet, så er snap decisions mens man fræser afsted på MTB'en ikke lige på sin plads :laugh:

Er I vims som man brænder energi af på sådan en cykel! Som altid efter lang tids cykling frådede jeg ærgelige carbs efter løbet - startede med en King Size Lionbar, herefter min madpakke + ½L Mathilde, så en vaffel med sukker og hindbærsyltemøj. Sweeet :wub:

Derhjemme: Eccentrisk lægtræning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag:

UV-rugby - 30 min

Træningstiden var forskudt gr. vinterferien, det havde undertegnede ikke lige fattet :laugh:

Jeg hoppede lystigt i som back og peppede lidt op på nogle medspillere, som var trætte efter en times spil. Af en eller anden grund fik jeg ligeså mange skrammer som under en landsholdskamp, særligt min ve. albue gør oooondt lige nu :crybaby: tud tud :tongue:

Det piller dog overhovedet ikke ved glæden over at jeg er færdig med turnus (1½ års slaveri for nyuddannede læger) om .... 4 dage!!! :yahoo: :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med den snarlige frihed :superman::superman::superman:

Er dine achillessener helt OK med løbet for tiden??

Blackmoore: Jatak :bigsmile: Tænk du nævner ordet 'frihed' - jeg tænker faktisk meget på den B-autorisation som my ticket to freedom :tongue:

Achillessenerne arter sig pænt, sålænge jeg passer max 10% fremgang i løb ugentligt :smile:

Den hidtil mest raske af dem rejste lidt børster efter 1½ times o-løb forrige weekend, men løb i 1½ time er også langt ud over mit normale træningsleje (har løbet max 1 time ellers)... Sådan går det når man er for dåm med kortet :laugh:

Den er dog OK igen.. Godt at se der også er kommet fut i din træning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

... Farvel bessemor :blink::laugh:

:laugh: :laugh:

Det piller dog overhovedet ikke ved glæden over at jeg er færdig med turnus (1½ års slaveri for nyuddannede læger) om .... 4 dage!!! :yahoo: :yahoo:

Te'løk me' det da :bigsmile: og viel spass med dine mdr på djævleøen :smile:

/V

ps: - og tillykke med ny dyt !!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Te'løk me' det da :bigsmile: og viel spass med dine mdr på djævleøen :smile:

/V

ps: - og tillykke med ny dyt !!! :w00t:

Tak og tak - og i lige måde med både bil og cykel! Bliver feeedt når de dukker op :bigsmile:

Blackmoore: Foreningen for Krigens Bevarelse har allerede haft fornøjelsen af mig i 2 uger, og har det formentlig i 1½ år endnu (som kontraktansat, herefter af reserven). Det var de første 2 uger af den militære grunduddannelse for læger m.fl, hvor vi skød med Neuhausen og havde mærkeprøve i førstehjælp, og een overnatning udendørs i bivuak :bigsmile:

I uge 10 skal vi sove ude 2 nætter...! Uhh :tongue:

Og så er det krigerkursus også slut. De øvrige 4 mdr er militærlægefagligt og lyder ret spændende :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share