Moos' Log 4


Comedian
 Share

Recommended Posts

  • Replies 535
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Status;

Ingen træning onsdag og fredag, fordi jeg har været brændt af i hovedet pga arbejdet, i en så voldsom grad at jeg har besluttet mig for, at jeg ikke kan blive ved med natarbejde. Desuden har jeg, traditionen tro, nu min squat er begyndt at køre, brændt mit knæ af, formentligt pga alt det renderi jeg har lavet på arbejde, det sidste stykke tid. Det er ihf bare blevet værre og værre. Det kræver desværre nok en del afslapning det næste stykke tid, selvom det virker som om træning hverken gør fra eller til. Nu ser vi ad.

Link to comment
Share on other sites

Form-tester / underkrop 16/1-07

Nå, det er officielt at jeg hader læge,r og de alle sammen er en flok forbandede pengegriske røvhuller, der bare skulle tæves med en våd berlingeren (Det gælder selvfølgelig ikke folk, der evt. skulle læse min log, da jeg i så fald risikerer rent faktisk at skulle stå til ansvar for mine ord...)

Var nede i klubben i dag for at teste lidt hvordan knæet ville opføre sig under træning, og det var som sådan positivt. Kun lidt irritation under squat, og intet at mærke under dødløft, så det er ok.

Desværre endte Tossen med at stunte i dag, så det var ikke ligefrem den optimale træning, men der skete ikke noget alvorligt, heldigvis, så det gik.

Squat:

Diverse lal op til 2 x 2 x 140 med løse wraps... Kun en lille smule irritation, så det er ganske ok...

Så stuntede Tossen så... Jeg tog ham med forbi skadestuen, sad og holdt ham i hånden og 4½ time senere var vi så i OSK igen...

Squat:

Lilla bands nedefra

8 x 2 x 100 kg

Kørt med super langsomt exentrisk, og der var både god teknik og god fart, + med 100 kg var der stort set intet at mærke i knæet.

Dødløft:

5 x 1 x 170 kg

God fart og teknik. Det var rigtigt fint. Kommer til at squatte let det næste stykke tid, formentligt, så satser på noget mere power i dødløft.

GMs i squatstand: 2 x 8

Stivbenet dødløft med snatchgreb: 2 x 10

Lunges: 2 x 12

Umiddelbart havde knæene det bedre efter træningen, end de har haft det de sidste to uger, men lad os se hvad de siger til det, i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Det her kan ikke siges pænt, så ergo...

Du er da en fuckin spasser, at gå ned og køre squat og squat og squat og squat og dødløft,

når du har klaget over dit knæ 26 timer i døgnet den sidste uges tid...

Sikker på at det var tossen, og ikke dig selv der fik den håndvægt i hovedet ?

Link to comment
Share on other sites

Nemt at svare på; fordi jeg hele tiden har sagt, at det ikke havde noget at gøre med træningen, at jeg ikke har mærket noget til træning imens det stod på, og heller ikke mærkede noget i går; faktisk blev det bedre, og det er også væsentligt bedre i dag. Godt nok har jeg klaget, men har jeg ikke også hele tiden sagt, at det trængte til at blive varmet ordentligt igennem og arbejdet med? Det er jo heller ikke fordi jeg ikke kørte langsomt op, og mærkede grundigt efter, eller smed en masse kg på stangen. Vi taler intet, der ikke mindst kunne kaldes dynamisk, hvis det ikke havde været for let til det.

Men tak for bekymringen :wub:

Link to comment
Share on other sites

Just hjemvendt fra læge-manden (Den dyre af slagsen)

På ca. 5-6 minutter fik han revet 800 kr ud af min tegnebog (Jeg vil være knæ-læge!!!!) men i det mindste lød han ret fornuftig. Han fik undersøgt mit knæ, og nåede umiddelbart frem til det samme, som jeg havde i tankerne, plus lidt ekstra...

Først og fremmest er brusken på mit venstre knæ bare fucked up. Det var vigtigt at jeg fik det scannet så hurtigt, som muligt, og det ville han sørge for, blev ordnet på Nyborg Sygehus hurtigst muligt. Han mente dog ikke at det skulle holde mig tilbage fra at træne.

Smerterne i mit knæ mente han kom fra en fibersprængning i quads-senen, der var blevet betændt og meget svær for ham at mærke tydeligt. Han sagde, at det var heldigt, at jeg var kommet med det allerede nu, da der elelrs ville være en høj risiko for, at det ville ende med at senen sprang fuldstændigt, hvorefter vi talte operation og 3 måneder i gips. Nu hvor det "bare" er en fiber, skal den behandles som enhver fibersprængning i en muskel, fik jeg at vide, og det kender jeg jo heldigvis allerede til. Det passer også udmærket med hvad jeg har oplevet, i og med at det blev væsentligt bedre af at blive varmet op, og arbejdet igennem, samt værre af at gå og arbejde konstant.

En lille sjov bemærkning er, at han sagde, at det var noget, man tit så hos vægtløftere, og det måtte være derfor jeg havde så store lårmuskler... Og så ville han mægtigt gerne høre, og jeg benyttede mig af nogen "hormonpræparater", og han virkede ikke som om han troede mig første gang. LOL

Ændret træningsprogram bliver sat i gang fra i eftermiddag, da jeg ikke kan træne i morgen pga. min mormors fødselsdag (Ja, jeg ER virkelig så betænksom...)

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning 18/1-07

Squat:

Lilla bands nedefra

5 x 2 x 120 kg

Gode, ingen irritation i knæet, overhovedet.

GMs i squatstand:Op til 6 x 110 kg

Ok.

Bænkpres:

CG, ingen pause:

4 x 1 x 140 kg

3 x 120 kg

Comp. grip, 3 boards, med pause:

5 x 120 kg

CG, med pause:

5 x 3 x 100 kg

10 x 60 kg

Bare lidt lala for at se, hvad jeg egentligt kunne pt. Ikke så meget power som før, men sådan går det, når men ikke træner... Det kommer hurtigt igen...

+ Strong band rows og abs...

Fin træning. Træningen frem over kommer til at bestå af én underkropsøvelse, bænkpresvariant, samt disko, primært.

Link to comment
Share on other sites

Bænk/død 22/1-07

Ikke så stort fremmøde i dag, men så er det jo godt at man selv er en humørspreder ud over alle grænser...

Bænk m. pause:

Smal bænk, tommeltot fra det glatte stykke

6 x 3 x 100 kg

3 x 110 kg

3 x 115 kg

3 x 120 kg

3 x 125 kg

3 x 130 kg Tangering af PR med overskuu'...

5 x 120 kg Også en tangering...

God power, meget korte pauser.

Dødløft:

Stående på lilla band

...

4 x 2 x 185 kg

2 x 170 kg

Det var rimeligt hårdt, især de sidste toere på 185 kg, men er vidst heller ikke i så god dødløft-form. Tilgengæld synes jeg at teknikken sad lige i skabet.

Bænk m. pause:

Grønt band under bænken

5 x 3 x 90 kg

Intet mindre en super fart, tom stang hele vejen...

Goodmornings:

Dødløftstand, low bar

Op til 6 x 130 kg

Kunne godt trænge til at være lidt mere hård i kroppen.

DB CSR: 4 x 10

DB hammercurls: 2 x 6

Løb fuldstændigt tør for energi til sidst, men ganske god træning.

Link to comment
Share on other sites

Squat/bænk 24/1-07

Boxsquat:

Box + 1 lag

6 x 2 x 120 kg

2 x 130 kg

2 x 140 kg

2 x 150 kg Grimt...

6 x 2 x 100 kg

Ingen problemer med knæet, men er begyndt at lade knæene køre ind når jeg squatter. Suk, fra ét teknisk problem til et andet, men i det mindste betyder det da at jeg løfter med benene... Det er ikke et problem når jeg løfter i VL-sko, men indtil da skal jeg være opmærksom på det.

Frontsquat:

5 x 3 x 60 kg

Korte pauser, bare lige for at komme igang med den igen...

Bænkpres m. pause:

Tommelfinger minus 1½-2 cm fra det glatte

6 x 3 x 115 kg

Let let, masser af power...

Bandrows: 4 x 15

Halfpress i powerrack: 3 x 15

Laterals: 4 x 10

DB preachercurls: 4 x 15

Stille og rolig træning, eneste der bee' var squatten, men det er jo det sædvanlige. Den er virkeligt tung i bunden, men tilgengæld holder jeg spændet godt, synes jeg. Skal "bare" undgå at lade knæene komme ind.

Link to comment
Share on other sites

Tænk på, hvad du kunne have trukket, hvis du havde haft +45 cm guns :4flex: :banana::superman:

:cool: Jeg ville ikke kunnet have trukket et gram mere hvis jeg

havde haft større gunz, tværtimod. :bigsmile:

Ville måske have kunnet løfte mere hvis jeg havde fortsat min karriere i styrkeløft.

:cool:

Det der afgør om man bliver en god dødløfter er længde af ryg og arme og om man

de rigtige muskelfibre i kroppen der giver styrke + evnen til at kunne eksplodere

og så selfølgelig solid benstyrke,god teknik,smidighed, en hæderlig

træningsindsats og effektiv ernæring. :bigsmile:

Jeg har set massere af løftere nationalt som internatinalt med små gunz som

rykkede mellem 3 - 4 gange kropsvægt i dødløft. :bigsmile::cool:

Link to comment
Share on other sites

:cool: Jeg ville ikke kunnet have trukket et gram mere hvis jeg

havde haft større gunz, tværtimod. :bigsmile:

Ville måske have kunnet løfte mere hvis jeg havde fortsat min karriere i styrkeløft.

:cool:

Det der afgør om man bliver en god dødløfter er længde af ryg og arme og om man

de rigtige muskelfibre i kroppen der giver styrke + evnen til at kunne eksplodere

og så selfølgelig solid benstyrke,god teknik,smidighed, en hæderlig

træningsindsats og effektiv ernæring. :bigsmile:

Jeg har set massere af løftere nationalt som internatinalt med små gunz som

rykkede mellem 3 - 4 gange kropsvægt i dødløft. :bigsmile::cool:

For faen, Champ :laugh:

Det er self helt rigtigt, det du skriver, det andet var jo også ment som en joke - men der ER nu rigtigt mange af de rigtigt gode dødløftere i de store vægtklasse, der har enorme guns :smile:

Men jeg vil foretage et ekspoeriment; Jeg forsætter med at træne, og den dag jeg har arme på +50 cm, vil jeg se om jeg er stærkere i dødløft. Hvis det er tilfældet, må det være grund nok :innocent::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share