Conscience - HSF Styrkeløft


Conscience
 Share

Recommended Posts

HSF - Sheiko 37, week 4, day 1

Sheiko'ens hårdeste pas

Squat

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 100 kg

5 x 130 kg

4 x 150 kg

3 x 175 kg

3 x 175 kg

3 x 200 kg

3 x 200 kg

3 x 200 kg

3 x 200 kg

3 x 200 kg

2 x 212,5 kg

2 x 212,5 kg

2 x 212,5 kg

Benchpress

5 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 90 kg

5 x 110 kg

4 x 130 kg

3 x 150 kg

3 x 150 kg

3 x 170 kg

3 x 170 kg

3 x 170 kg

3 x 170 kg

3 x 170 kg

Dumbell flyes

10 x 24 kg

10 x 24 kg

10 x 24 kg

10 x 24 kg

10 x 24 kg

Dips

8

8

8

8

8

Squat round 2

5 x 125 kg

4 x 150 kg

3 x 175 kg

3 x 175 kg

2 x 200 kg

2 x 200 kg

2 x 200 kg

2 x 200 kg

Gluteham Raises

10

10

10

10

10

2 liter maelk undervejs + en shake med 80 gram protein og 15 g kreatin bagefter.

Laaang og tough omgang på 2 timer og 45 minutter. Formen er fortsat i fremgang, men det skulle den helst også vaere hvis jeg skal op på 180 kg i baenken på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

HSF - Sheiko 37, Week 4, day 2

Gårdsdagens sheiko traening

Benchpress

5 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 90 kg

5 x 110 kg

4 x 130 kg

3 x 150 kg

3 x 150 kg

3 x 170 kg

3 x 170 kg

1 x 180 kg - fail på 2. rep

1 x 180 kg

1 x 180 kg

Formen var lige praecis ikke til 2'ere på 180 kg. Om det er weekendens tunge loeft som har sat jeg skal jeg ikke kunne sige. Grundformen er dog kommet vaestentlig op på de 4 ugers sheiko.

Deadlift

5 x 70 kg

4 x 110 kg

4 x 140 kg

4 x 165 kg

3 x 190 kg

3 x 190 kg

3 x 220 kg

3 x 220 kg

2 x 232,5 kg

2 x 232,5 kg

2 x 232,5 kg

Benchpress round 2

5 x 120 kg

5 x 140 kg

4 x 160 kg

4 x 160 kg

4 x 160 kg

4 x 160 kg

Dumbell extentions elbows in

10 x 15 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

Walking lunges

1 tur

1 tur + 2 x 24 kg

1 tur + 2 x 24 kg

1 tur + 2 x 24 kg

1 tur + 2 x 24 kg

2 liter maelk undervejs

Endnu en tough traening lige på graensen. Specielt i baenken hvor jeg blev untoughed af progressionen i programmet, men det var forventeligt at 2'erne i denne sidste uge ville blive en udfordring. Idag er der let support traeing og så har jeg lovet at tage squatten på loerdag til ligastaevnet. Det bliver foerste gang i squatudstyr siden foer sommerferien og selveste hr snegl ligger knaebind på.

Link to comment
Share on other sites

HSF - Sheiko support

Lidt support traening i HSF.

Benchrows

10 x 60 kg

10 x 60 kg

8 x 80 kg

8 x 80 kg

5 x 100 kg

5 x 100 kg

8 x 80 kg

8 x 80 kg

Wide grip pull downs

10 x 60 kg

10 x 80 kg

8 x 100 kg

8 x 100 kg

8 x 100 kg

Lateral raises

10 x 12,5 kg

10 x 12,5 kg

8 x 15 kg

8 x 15 kg

8 x 15 kg

Superset m

Standing calf raises

30

30

30

Rotator

10 x 5 kg

10 x 5 kg

10 x 5 kg

superset m

Roman chair

10

10

10

Dumbell curls

10 x 15 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

En let og hurtig omgang.

Link to comment
Share on other sites

Liga 3. Runde Ares + traening HSF

En lille opdatering fra weekendens indsats

Foerst havde jeg lovet at tage squatten til den sidste runde i liga'en.

Opvarmning op til 270 kg

1. Forsoeg: 310 kg - Godkendt 2-1

2. Forsoeg: 325 kg - Godkendt 3-0

3. Forsoeg: 340 kg - Godkendt 2-1

Overraskende god omgang. Teknisk set kunne det vaere lidt bedre da det er et stykke tid siden jeg har haft udstyr på. Overloadet betoed da også at jeg så måner og stjerner, men igennem kom jeg uden det store drama. Det tornede udenfor da jeg squattede, det var egentlig ganske fedt :w00t:

Bagefter tog vi ned i HSF og traenede faerdig.

Benchpress

5 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 110 kg

5 x 130 kg

5 x 150 kg

5 x 150 kg

5 x 150 kg

5 x 150 kg

5 x 150 kg

Dumbell flyes

10 x 24 kg

10 x 24 kg

10 x 24 kg

10 x 24 kg

10 x 24 kg

Dips

8

8

8

8

8

Goodmornings

5 x 60 kg

5 x 90 kg

5 x 90 kg

5 x 90 kg

5 x 90 kg

Roman chair

10

10

10

En hård omgang squat sammen med en letter afslutning på sheiko'en. I denne uge påbegyndes WSB split med en ekstra baenkdag og fokus vil gradvist blive flyttet fra volumen traening til mere udstyr og kvalitet på loeftene.

Link to comment
Share on other sites

HSF - WSB - Upper body

Dagens traening. I denne uge tilpasser jeg mig blot templaten. Det bliver ikke de vilde udskejelser lige i forlaengelsen af sheiko'en. Først fra naeste uge af.

Benchpress

5 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 100 kg

4 x 130 kg

3 x 150 kg

3 x 150 kg

3 x 170 kg

3 x 170 kg

2 x 190 kg - slingshot

2 x 190 kg - slingshot

2 x 190 kg - slingshot

2 x 190 kg - slingshot

2 x 190 kg - slingshot

Et par skud med slangebøssen

Close grip boardpress

5 x 150 kg - 14 cm

5 x 160 kg - 14 cm

5 x 160 kg - 14 cm

5 x 160 kg - 14 cm

5 x 160 kg - 14 cm

Pres tonnage = 9490 kg

Dumbell extentions

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

Dumbell rows

10 x 40 kg

10 x 49 kg

10 x 49 kg

10 x 49 kg

10 x 49 kg

Wide grip pull to front

10 x 60 kg

10 x 80 kg

8 x 100 kg

8 x 100 kg

8 x 100 kg

8 x 100 kg

Rotator

10 x 5 kg

10 x 5 kg

10 x 5 kg

2 liter mælk og en shake bagefter.

Styrke føltes god i bænken. Jeg har dog fået en mindre irritation i højre skulder, formentlig fra udstyrssquatten i lørdags. Derfor meget moderat med slingshotten.

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Helt latterlige vægte at lave i squatten! Endnu engang Thumbs up herfra! :devil: :devil:

Og er du sikker på det ikke var dig der var skyld i at det tordnede??

Thanks Motta, der er dog stadig 15 kg op til mit bedste cirka 40-50 kg hvis jeg vil være med fremme :blink: Men jeg er godt tilfreds i forhold til dagsformen på nuværende tidspunkt.

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

HSF - WSB, Lower body

Gårdsdagens traening. Jeg havde forventet en tom hule, da det var tirsdag, men blev alligevel overrasket over at finde sneglen som var i faerd med at koere superset imellem squat, baenk og stövsugning.

Rackpulls

5 x 70 kg

5 x 120 kg

5 x 170 kg

5 x 220 kg

5 x 220 kg

3 x 260 kg

3 x 260 kg

3 x 260 kg

3 x 260 kg

Alle trukket fra lige over knae med straps, no belt.

DE Squat

5 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 100 kg

5 x 100 kg + 38 kg kaeder

4 x 140 kg + 38 kg kaeder

4 x 140 kg + 38 kg kaeder

3 x 170 kg + 38 kg kaeder

3 x 170 kg + 38 kg kaeder

3 x 170 kg + 38 kg kaeder

3 x 170 kg + 38 kg kaeder

3 x 170 kg + 38 kg kaeder

Alle uden baelte.

Gluteham raises

10

10

10

10

10

Sidebends

10 x 34 kg

10 x 34 kg

10 x 34 kg

Endnu en lettere traening her i wsb tilpasningsugen. Så får den lidt mere gas fra naeste uge af.

Link to comment
Share on other sites

Hvilke supps bruger du i øjeblikket, her tænker jeg mest på vitaminer, mineraler, etc etc. Jeg spørger fordi jeg ved du har den sygeste træningsvolumen, samtidig med du sjældent er skadet. Det kunne være fedt at vide hvad du gør aktivt for at undgå skader - eller om du bare er lavet af kryptonit!

Link to comment
Share on other sites

Hvilke supps bruger du i øjeblikket, her tænker jeg mest på vitaminer, mineraler, etc etc. Jeg spørger fordi jeg ved du har den sygeste træningsvolumen, samtidig med du sjældent er skadet. Det kunne være fedt at vide hvad du gør aktivt for at undgå skader - eller om du bare er lavet af kryptonit!

Ja tak Conscience... Spill the beans :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvilke supps bruger du i øjeblikket, her tænker jeg mest på vitaminer, mineraler, etc etc. Jeg spørger fordi jeg ved du har den sygeste træningsvolumen, samtidig med du sjældent er skadet. Det kunne være fedt at vide hvad du gør aktivt for at undgå skader - eller om du bare er lavet af kryptonit!

Hey Motta,

Hemmeligheden er ikke mine supplements, men du kan da godt få den beskedne liste.

- proteinpulver i morgensmoothie og efter traening

- kreatin 10-15 gram om dagen

- multivitamin

- vitamin d

...og det er faktisk det hele

Til staevner/rigtig hård udstyrstraening popper jeg engang imellem et par koffeinpiller og lidt betaalanin.

ananas sodavand og guldöl er blot med til at holde humoeret og kaloriebehovet oppe :laugh:

Jeg er desvaerre ikke usårlig, men hvis det må synes sådan så vil jeg mene at det er det fordi:

- Jeg aldrig lader mig lokke til dumme ting, hverken under traening eller i anden sammenhaeng som for eksempel teambuilding events, armlaegning, staerkmandsforsoeg, vilde udskejelser i fuldskab eller den slags. Laaangt de fleste skader kommer på grund af impulsivitet og at man lige skal proeve noget man ikke er klar til, eller burde goere overhovedet. Det betyder selvfoelgelig også at de som traener omkring mig og mine kolleger osv osv, synes jeg er kedelig og "aldrig med på noget".

- For det andet er min traening planlagt med realistisk progression og helliger mig i hoejere grad hoejere traeningsvolumen på lavere procenter, end omvendt. Skadespotentialet er vaesentlig hoejere på de hoeje procenter, specielt med udstyr på. Lader man sit ego råde for at få for mange kilo på stangen med det sammen, så bliver man sjaeldent beloennet i ret lang tid af gangen. Igen så siger jeg også her tit fra i klubben, og bliver på mere "helbreds" sikre kilo til traeningen og gemmer de tungeste löft til staevnet.

- en sidste ting jeg vil fremhaeve er kontinuitet. Du kender mig jo fra IK99. Jeg har traenet i mange år og bygget formen op over helt traeningsliv, uden rigtigt at holde pauser på noget tidspunkt. Kroppen vaennes til belastningen over tid, og tid har jeg brugt rigtig meget af. At blive god til noget kommer ikke gratis og man må vaere vedholdende. Nogle prioriterer selvfoelgelig helere lidt af hvert end at koncentrere sig om een ting og det er også fint. Men jeg gider bare ikke hoere jammer fra dem bagefter om deres manglende fremgang.

Link to comment
Share on other sites

HSF - Bench + support day

Gårdsdagens traening.

Benchpress

5 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 110 kg

4 x 130 kg

3 x 150 kg

3 x 150 kg

2 x 170 kg

2 x 170 kg

1 x 180 kg

1 x 180 kg

2 x 170 kg

2 x 170 kg

3 x 160 kg

3 x 160 kg

4 x 150 kg

4 x 150 kg

6 x 140 kg

8 x 130 kg

10 x 120 kg

Sheiko'like volumen pyramide. Pres tonnage = 9730 kg

Dips

10

10

10

10

10

Rotator

10 x 5 kg

10 x 5 kg

10 x 5 kg

Band pull apart

10

10

10

10

superset med

Standing calf raises

30 x BW

30 x BW

30 x BW

30 x BW

Barbell curls

10 x 20 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

8 x 50 kg

8 x 50 kg

8 x 50 kg

8 x 50 kg

Concentration curls

8 x 15 kg

8 x 15 kg

8 x 15 kg

Lateral raises

10 x 12,5 kg

10 x 12,5 kg

10 x 12,5 kg

10 x 12,5 kg

2 liter sødmælk undervejs + proteinshake bagefter.

Udemaerket extra baenkdag, med fin prestyrke. Prestonnage for ugen totalt : 19220 kg

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Hey Motta,

Hemmeligheden er ikke mine supplements, men du kan da godt få den beskedne liste.

- proteinpulver i morgensmoothie og efter traening

- kreatin 10-15 gram om dagen

- multivitamin

- vitamin d

...og det er faktisk det hele

Til staevner/rigtig hård udstyrstraening popper jeg engang imellem et par koffeinpiller og lidt betaalanin.

ananas sodavand og guldöl er blot med til at holde humoeret og kaloriebehovet oppe :laugh:

Jeg er desvaerre ikke usårlig, men hvis det må synes sådan så vil jeg mene at det er det fordi:

- Jeg aldrig lader mig lokke til dumme ting, hverken under traening eller i anden sammenhaeng som for eksempel teambuilding events, armlaegning, staerkmandsforsoeg, vilde udskejelser i fuldskab eller den slags. Laaangt de fleste skader kommer på grund af impulsivitet og at man lige skal proeve noget man ikke er klar til, eller burde goere overhovedet. Det betyder selvfoelgelig også at de som traener omkring mig og mine kolleger osv osv, synes jeg er kedelig og "aldrig med på noget".

- For det andet er min traening planlagt med realistisk progression og helliger mig i hoejere grad hoejere traeningsvolumen på lavere procenter, end omvendt. Skadespotentialet er vaesentlig hoejere på de hoeje procenter, specielt med udstyr på. Lader man sit ego råde for at få for mange kilo på stangen med det sammen, så bliver man sjaeldent beloennet i ret lang tid af gangen. Igen så siger jeg også her tit fra i klubben, og bliver på mere "helbreds" sikre kilo til traeningen og gemmer de tungeste löft til staevnet.

- en sidste ting jeg vil fremhaeve er kontinuitet. Du kender mig jo fra IK99. Jeg har traenet i mange år og bygget formen op over helt traeningsliv, uden rigtigt at holde pauser på noget tidspunkt. Kroppen vaennes til belastningen over tid, og tid har jeg brugt rigtig meget af. At blive god til noget kommer ikke gratis og man må vaere vedholdende. Nogle prioriterer selvfoelgelig helere lidt af hvert end at koncentrere sig om een ting og det er også fint. Men jeg gider bare ikke hoere jammer fra dem bagefter om deres manglende fremgang.

Super fedt, tror godt jeg vidste hvad dit svar ville være, og ved at du netop aldrig lader dig overtale til dumsmarte udfordringer etc etc. Men i en træningsmæssig kontekst, så vil det store volumen du kører med kunne give anledning til overbelastningsskader og inflammation i led mm. Har du ikke tidligere proppet dig med glucosamin og fiskeolie i den sammenhæng? Jeg ved dog at svaret nok er den akkumulerede træningseffekt du har der holder skaderne for døren.

/M

Link to comment
Share on other sites

Super fedt, tror godt jeg vidste hvad dit svar ville være, og ved at du netop aldrig lader dig overtale til dumsmarte udfordringer etc etc. Men i en træningsmæssig kontekst, så vil det store volumen du kører med kunne give anledning til overbelastningsskader og inflammation i led mm. Har du ikke tidligere proppet dig med glucosamin og fiskeolie i den sammenhæng? Jeg ved dog at svaret nok er den akkumulerede træningseffekt du har der holder skaderne for døren.

/M

Jeg har skam småskader og irritation fra tid til anden. Men sjældent noget der er så alvorligt at jeg må korrigere min træningsplanlægning ret meget.

Jeg har som du siger prøvet glucosamin/msn/condoitin både som stacks og enkeltpræparater. Min erfaring er som de fleste studier tilsiger at der ikke er nogen beviselig effekt. Men nogengange kan troen jo flytte bjerge. Fiskeolie har jeg også taget tidligere, men jeg synes at jeg får udslet af de caps som de kommer i, så jeg har indstillet indtaget. Men jeg kan fint anbefale det til de som ikke har de problemer.

Kreatin har en større effekt efter min mening, da man holder lidt mere vand i krop og led. Jeg synes det virker "smørrende" for ledene og jeg kan tydeligt mærke i leddene i de perioder, når jeg ikke tager kreatin.

Har jeg symptomer af inflamation, så smørrer jeg også gerne med voltaren. Har jeg mærket noget mere fatalt under et tung træningsløft, så bruger jeg også gerne ibuprofen.

Alt ovenstående er dog stadig småting iforhold til fornufting træningsplanlægning, tålmodighed og at holde sig fra dumdristigheder både under og udenfor træningen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

HSF - WSB, ME Lower body, DE deadlift

Gårdsdagens tal

Squat

5 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 60 kg

5 x 100 kg

5 x 140 kg

5 x 140 kg

4 x 170 kg

4 x 170 kg

3 x 200 kg

3 x 200 kg

2 x 220 kg

2 x 220 kg

3 x 200 kg

3 x 200 kg

3 x 200 kg

DE deadlift - on box

3 x 120 kg

3 x 120 kg

3 x 120 kg - 8 cm klods

3 x 140 kg - 8 cm klods

3 x 180 kg - 8 cm klods

3 x 180 kg - 8 cm klods

3 x 180 kg - 8 cm klods

2 x 200 kg - 8 cm klods

2 x 200 kg - 8 cm klods

2 x 200 kg - 8 cm klods

Alle trukket konventionelt uden bælte stående på klods

Goodmornings

5 x 60 kg

5 x 90 kg

5 x 90 kg

5 x 90 kg

5 x 90 kg

5 x 90 kg

Roman chair

10

10

10

10

To liter mælk og en shake bagefter.

Udemærket træningspas. Stadig lidt fremgang at spore i squatten. Fra næste uge begynder jeg at bruge lidt knæbind og udstyr.

Link to comment
Share on other sites

Fiskeolie har jeg også taget tidligere, men jeg synes at jeg får udslet af de caps som de kommer i, så jeg har indstillet indtaget. Men jeg kan fint anbefale det til de som ikke har de problemer.

Du vil have god gavn af fiskeolie og de omega-3 fedtsyrer der er i medindre du spiser fed fisk 3-4X per uge. Hvis du får udslæt af kapslerne bør du prøve eskimo-3 flydende eller nordic naturals flydende olie. 1 spsk /dgl. Matas har vist eskimo-3. Nordic naturals kan du købe på nettet. Der er forskel på både harsked og indhold af tungmetaller i olierne på det danske marked. De to jeg nævner scorer højt. Jeg har intet økonomisk med mærkerne at gøre. Køb en flaske og se om de også giver udslæt. Mit bud er nej. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest SkinnyManGuru

- Jeg aldrig lader mig lokke til dumme ting, hverken under traening eller i anden sammenhaeng som for eksempel teambuilding events, armlaegning, staerkmandsforsoeg, vilde udskejelser i fuldskab eller den slags. Laaangt de fleste skader kommer på grund af impulsivitet og at man lige skal proeve noget man ikke er klar til, eller burde goere overhovedet. Det betyder selvfoelgelig også at de som traener omkring mig og mine kolleger osv osv, synes jeg er kedelig og "aldrig med på noget".

- For det andet er min traening planlagt med realistisk progression og helliger mig i hoejere grad hoejere traeningsvolumen på lavere procenter, end omvendt. Skadespotentialet er vaesentlig hoejere på de hoeje procenter, specielt med udstyr på. Lader man sit ego råde for at få for mange kilo på stangen med det sammen, så bliver man sjaeldent beloennet i ret lang tid af gangen. Igen så siger jeg også her tit fra i klubben, og bliver på mere "helbreds" sikre kilo til traeningen og gemmer de tungeste löft til staevnet.

- en sidste ting jeg vil fremhaeve er kontinuitet. Du kender mig jo fra IK99. Jeg har traenet i mange år og bygget formen op over helt traeningsliv, uden rigtigt at holde pauser på noget tidspunkt. Kroppen vaennes til belastningen over tid, og tid har jeg brugt rigtig meget af. At blive god til noget kommer ikke gratis og man må vaere vedholdende. Nogle prioriterer selvfoelgelig helere lidt af hvert end at koncentrere sig om een ting og det er også fint. Men jeg gider bare ikke hoere jammer fra dem bagefter om deres manglende fremgang.

Et af de bedste indlæg på MOL i mange år...... hell nogensinde! 4thumbup.gif

Du vil have god gavn af fiskeolie og de omega-3 fedtsyrer der er i medindre du spiser fed fisk 3-4X per uge. Hvis du får udslæt af kapslerne bør du prøve eskimo-3 flydende eller nordic naturals flydende olie. 1 spsk /dgl. Matas har vist eskimo-3. Nordic naturals kan du købe på nettet. Der er forskel på både harsked og indhold af tungmetaller i olierne på det danske marked. De to jeg nævner scorer højt. Jeg har intet økonomisk med mærkerne at gøre. Køb en flaske og se om de også giver udslæt. Mit bud er nej. :bigsmile:

Enig... Jeg spiser selv Nordic Naturals. Smagsmæssigt er det også noget af det eneste flydende fiskeolie jeg kan klemme ned!

Link to comment
Share on other sites

Du vil have god gavn af fiskeolie og de omega-3 fedtsyrer der er i medindre du spiser fed fisk 3-4X per uge. Hvis du får udslæt af kapslerne bør du prøve eskimo-3 flydende eller nordic naturals flydende olie. 1 spsk /dgl. Matas har vist eskimo-3. Nordic naturals kan du købe på nettet. Der er forskel på både harsked og indhold af tungmetaller i olierne på det danske marked. De to jeg nævner scorer højt. Jeg har intet økonomisk med mærkerne at gøre. Køb en flaske og se om de også giver udslæt. Mit bud er nej. :bigsmile:

Der ryger en dåse makrel ned en gang eller to om ugen, og nogengange fisk på arbejdet i løbet af ugen. Men det er nok i underkanten er jeg enig i.

Jeg har tidligere haft et fast indtag af udo's choice olien eller oil of life, men det var mest da jeg var på fitness smalkost og prioriterede de sunde fedtsyrer nå det endelig skulle være. Men det kunne da være at man skulle prøve igen, der er ikke noget som at starte dagen på en olie-shot :cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share