Conscience - HSF Styrkeløft


Conscience
 Share

Recommended Posts

IK99 - Sheiko support

En tidlig gang sheiko support før jeg skulle ud og kigge lidt til SM bænk.

Barbel Rows

10 x 20 kg

10 x 60 kg

8 x 90 kg

8 x 120 kg

8 x 120 kg

8 x 120 kg

8 x 120 kg

UH Chins

8

8

8

8

Barbel Curls

10 x 20 kg

8 x 40 kg

8 x 40 kg

8 x 50 kg

8 x 50 kg

8 x 50 kg

Stem

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

10 x 40 kg

Ganske let for bare at køre bevægelsen.

Laterals

8 x 14 kg

8 x 14 kg

8 x 14 kg

8 x 14 kg

Rear Laterals

10 x 9 kg

10 x 9 kg

10 x 9 kg

10 x 9 kg

Rotator

10 x 5 kg

10 x 5 kg

10 x 5 kg

10 x 5 kg

Calf pres i hack squat

10 x 100 kg + 20 x bodyweight

10 x 150 kg + 20 x bodyweight

10 x 150 kg + 20 x bodyweight

10 x 150 kg + 20 x bodyweight

10 x 150 kg + 20 x bodyweight

10 x 150 kg + 20 x bodyweight

kakaomælk + proteinshake undervejs

Udemærket support omgang. Ingen specielle højdepunkter. Næste træning bliver mandag i min nye squatdragt, dog kun til 80%.

Link to comment
Share on other sites

Nu har Sune jo ikke løftet i 110 endnu, når han først fylder den klasse ud, så squatter han selvfølgelig også et pænt stykke over 300, det var jo hvad han lavede i 100 med pænt overskud så vidt jeg husker, desuden henter han MANGE kg på Tonni i bænken, og der blir hentet mere endnu da sune stadig kun vejer 106 han skal jo op på 110. I dødløft er Tonni stærkest, men det dummeste ville da være at afskrive Sune, jeg glæder mig til at følge de 2 fremover, 110 er helt klart den fedeste klasse i dansk styrkeløft lige pt

Drømmescenario

Tonni

Casper T

Asbjørn

Vorup

Sune

YEAHHH :4thumbup:

Edited by L^P
Link to comment
Share on other sites

Nu har Sune jo ikke løftet i 110 endnu, når han først fylder den klasse ud, så squatter han selvfølgelig også et pænt stykke over 300, det var jo hvad han lavede i 100 med pænt overskud så vidt jeg husker, desuden henter han MANGE kg på Tonni i bænken, og der blir hentet mere endnu da sune stadig kun vejer 106 han skal jo op på 110. I dødløft er Tonni stærkest, men det dummeste ville da være at afskrive Sune, jeg glæder mig til at følge de 2 fremover, 110 er helt klart den fedeste klasse i dansk styrkeløft lige pt

Jeg har nu svært ved at se Sune slå Tonni i 110. Jeg tror snart Tonni ryger forbi de 900 kg på totalen.

Drømmescenario

Tonni

Casper T

Asbjørn

Vorup

Sune

Asbjørn har ingen licens. Vorup har snart ikke vist noget i flere år og har været meget skadet. Med hensyn til Casper så ved jeg ikke om han er kommet over sine skader.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu svært ved at se Sune slå Tonni i 110. Jeg tror snart Tonni ryger forbi de 900 kg på totalen.

Asbjørn har ingen licens. Vorup har snart ikke vist noget i flere år og har været meget skadet. Med hensyn til Casper så ved jeg ikke om han er kommet over sine skader.

Det jeg klar over jeg skrev også at det kunne være cool at se dem alle mod hinanden i form :devil:

Asbjørn ser vi nok ikke mere, selvom rygterne siger han er på vej tilbage i storform, men det må Aalborg jo selv vide noget om, dette har jeg fra Michael, Og jeg tvivler på om vi nogensinde ser Vorup tilbage i form igen, han har efterhånden meldt afbud til et par stævner, men han har jo stadig squatrekorden i 110

Link to comment
Share on other sites

Drømmescenario

Tonni

Casper T

Asbjørn

Vorup

Sune

YEAHHH :4thumbup:

Som jeg ser det er der faktisk endnu flere 110 kgs folk. Mølgård kommer vel tilbage når han finder ud af at -110 er der hvor han hører til og Lars Mikkelsen satser også fremover på at lave en god 3 kamp.

Der bliver hård kamp om plads nummer 2 som jeg ser det. Tonni er svær at udfordre lige nu, men det kunne jo være at det en dag ser anderledes ud.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg ser det er der faktisk endnu flere 110 kgs folk. Mølgård kommer vel tilbage når han finder ud af at -110 er der hvor han hører til og Lars Mikkelsen satser også fremover på at lave en god 3 kamp.

Der bliver hård kamp om plads nummer 2 som jeg ser det. Tonni er svær at udfordre lige nu, men det kunne jo være at det en dag ser anderledes ud.

Tror nu nok at Mølgård skal blive i -100 noget tid endnu, han har et enormt potientiale i den klasse, og som han selv siger kan han jo ikke fylde 110 ud med muscles..

Link to comment
Share on other sites

Tror nu nok at Mølgård skal blive i -100 noget tid endnu, han har et enormt potientiale i den klasse, og som han selv siger kan han jo ikke fylde 110 ud med muscles..

Jeg tror jeg for en gangs skyld har fået overtalt ham til at blive i 100, han har MASSER af tid til 110 han er kun 19 år, 100 vil blive en klasse han kan dominere han har jo lige bænket 225 med overskud, ingen grund til at gå op nu

Link to comment
Share on other sites

Som jeg ser det er der faktisk endnu flere 110 kgs folk. Mølgård kommer vel tilbage når han finder ud af at -110 er der hvor han hører til og Lars Mikkelsen satser også fremover på at lave en god 3 kamp.

Der bliver hård kamp om plads nummer 2 som jeg ser det. Tonni er svær at udfordre lige nu, men det kunne jo være at det en dag ser anderledes ud.

Ja lige pt er Tonni jo den bedste, også på point, men du blir jo også bedre, du er jo rimelig ny i 3 kamp

Link to comment
Share on other sites

HSF - Sheiko week 3, day 1

Træning i HSF for at komme i squatudstyr igen.

Squat

10 x 50 kg

5 x 90 kg

5 x 115 kg

4 x 137,5 kg

4 x 137,5 kg

3 x 160 kg

Titan 42 superplus squatter

3 x 210 kg

3 x 240 kg

3 x 240 kg

3 x 240 kg

3 x 240 kg

3 x 240 kg

Jeg kom til parallel på de fleste og nogle få løft også godkendt. Larson lagde dejlig bløde knævarmere, så de ihvertfald ikke var årsagen til at jeg ikke kunne komme ned. Jeg tror jeg prøver 40'eren på mandag, dragten er ok, men kan bestemt ikke betragtes som stram.

Benchpress

10 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 95 kg

4 x 115 kg

3 x 132,5 kg

3 x 132,5 kg

3 x 152,5 kg

3 x 152,5 kg

3 x 152,5 kg

3 x 152,5 kg

3 x 152,5 kg

Pause på alle rep.

Goodmornings

5 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 100 kg

5 x 100 kg

5 x 100 kg

5 x 100 kg

5 x 100 kg

Jeg tager resten af sheiko'en imorgen. Kampen med udstyr gør at det er svært at nå det hele. Jeg fik dog taget goodmornings med idag, så de ikke hæmmer dødløften på onsdag. Udstyrssquatten gik vel ok. Jeg blev untoughed af min egen t-shirt som krøllede på hoftebenet og gav mig nogle gigantiske mærker, irriterende.

Proteinshake + et par liter vand undervejs.

En smut på lindevangs bagefter til bøffer med surt og pandekager :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

IK99 - Sheiko Week 2, day 3

Jeg havde glemt programmet derhjemme, men huskede det bedste jeg kunne. Det kom ganske tæt på. Dagen bød på debut i trøjeløft i IK99, det gik ganske godt.

Fury 48''

2 x 200 kg - 7 cm

2 x 200 kg

2 x 200 kg

2 x 200 kg

2 x 200 kg

Fin omgang. Tak til support fra IK teamet og trøjepåsætning af Tunen.

Lige et stemnings billede fra IK og 200kg Trøje bænk :devil:

post-5949-1189455689_thumb.jpg

-Watch teh weight monkeys = Team BB!

Link to comment
Share on other sites

IK99 - Sheiko week 3, day 1 (part II)

Lidt opsamling fra igår.

Benchpress

10 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 105 kg

5 x 122,5 kg

5 x 152,5 kg - board

4 x 172,5 kg - board

4 x 172,5 kg - board

4 x 172,5 kg - board

4 x 172,5 kg - board

Jeg kørte sheikosætten lidt på topstyrken som variation og addede 30 kg svarende til mit boardmax ifht raw.

Flyes

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

10 x 20 kg

Squat

5 x 20 kg

5 x 60 kg

6 x 115 kg

6 x 137,5 kg

6 x 150 kg

6 x 150 kg

6 x 150 kg

6 x 150 kg

2. squatomgang fra igår.

en liter mælk undervejs + proteinshake bagefter

En smule opsamling uden de store højdepunkter. Irritationen i højre skulder arm er der stadig, specielt kan det mærkes når jeg tager ved stangen i squat. Det hæmmer ikke mine tunge løft, men er et irritationsmoment. Jeg tror at jeg vil høre en fysioterapeut/massør om der kan gøres lidt og/eller det kan afhjælpes lidt med noget antiinflamatorisk.

Link to comment
Share on other sites

Irritationen i højre skulder arm er der stadig, specielt kan det mærkes når jeg tager ved stangen i squat. Det hæmmer ikke mine tunge løft, men er et irritationsmoment. Jeg tror at jeg vil høre en fysioterapeut/massør om der kan gøres lidt og/eller det kan afhjælpes lidt med noget antiinflamatorisk.

Strækker du pecsne ud efter træning? Den høje volume i sheiko kan nemt medføre irritationer a la den du nævner. Det burde hjælpe at få løsnet op med lidt stræk på patten, og så længe du gør det efter træningen, bør det ikke få indflydelse på dine løft til næste træning.

Link to comment
Share on other sites

Strækker du pecsne ud efter træning? Den høje volume i sheiko kan nemt medføre irritationer a la den du nævner. Det burde hjælpe at få løsnet op med lidt stræk på patten, og så længe du gør det efter træningen, bør det ikke få indflydelse på dine løft til næste træning.

Hey,

Thanks. Det vil jeg gøre. Din antagelse omkring at jeg aldrig kunne finde på det også helt rigtig :smile:

Hey Sune

Har du prøvet med et par iprener - iprener gør virkeligt underværker ved slimsækbetændelse eller senebetændelse (det virker som om det er det du har).

Alternativt er det ikke en dårlig idé med is (med et stykke stof imellem is og huden) i ca 10 min.

Jeg tager aldrig smertestillende normalt.

Fjerner de blot smertefornemmelsen, eller har de faktisk en antiinflamatorisk effekt. I givet fald er det selvfølgelig noget jeg vil overveje. Isningen er tiltænkt efter træning går jeg næsten ud fra?

Jeg snakkede med min mor som er fys. Hun mistænker at det er dette vi taler om...

Link til mistænkt skade

Link to comment
Share on other sites

Hey,

Thanks. Det vil jeg gøre. Din antagelse omkring at jeg aldrig kunne finde på det også helt rigtig :smile:

Jeg tager aldrig smertestillende normalt.

Fjerner de blot smertefornemmelsen, eller har de faktisk en antiinflamatorisk effekt. I givet fald er det selvfølgelig noget jeg vil overveje. Isningen er tiltænkt efter træning går jeg næsten ud fra?

Jeg snakkede med min mor som er fys. Hun mistænker at det er dette vi taler om...

Link til mistænkt skade

Du skal ikke tage iprener for at fjerne smerter - du skal tage dem fordi de er antiinflamatoriske - jeg har nogle gange reddet overtræning ved at tage et par iprener.

Is virker rigtigt godt til at nedsætte aktiviteten det pågældende sted og en nedkøling efter træning er også noget der øger restitutionsraten.

Dit link snakker også om binyrebarkhormon - det ville jeg nok vente en del med inden jeg prøver det - hvis jeg var dig. Der kan hurtigt komme problemer.

Edited by Luciferase
Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke tage iprener for at fjerne smerter - du skal tage dem fordi de er antiinflamatoriske - jeg har nogle gange reddet overtræning ved at tage et par iprener.

Is virker rigtigt godt til at nedsætte aktiviteten det pågældende sted og en nedkøling efter træning er også noget der øger restitutionsraten.

Dit link snakker også om binyrebarkhormon - det ville jeg nok vente en del med inden jeg prøver det - hvis jeg var dig. Der kan hurtigt komme problemer.

Thanks,

Jeg har nu heller ikke tænkt mig at lade mig behandle med et katabolsk hormon, det er absolut sidste udvej. Forhåbentligt kommer det aldrig dertil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share