Conscience - HSF Styrkeløft


Conscience
 Share

Recommended Posts

Det kunne være vi skulle skaffe en udløfter-pige til dig, som skulle have nederdel på til at give træningen flere lyspunkter... Eller måske to, så kunne den anden holde køllen :w00t::wink:

Som sagt så fejler din fantasi ikke noget :tongue: Men, nu har jeg jo dig, anna og thorhauge, hvad mere kan man bede om. Men find da bare sommerkjolen frem, det er da et fint forslag :w00t:

Link to comment
Share on other sites

IK99 - Back, lats, calf & ABS

Stort MOL ansamling idag med fint besøg af anti doping danmark.

Deadlift

5 x 70 kg

3 x 120 kg

3 x 160 kg

2 x 200 kg

Inzer Fusion 34'' (stropper syet lidt ned)

1 x 240 kg

2 x 240 kg

2 x 260 kg

1 x 280 kg

Backoff - konventionel

3 x 200 kg

3 x 200 kg

3 x 200 kg

Udemærket gang dødløft. Jeg kan ikke rigtig blive klog på hvad jeg skal løfte i til VM. Jeg har også fået stropperne syet ned i metal squatteren, men mangler at prøve den. Dette var sidste tunge træningsgang, men jeg tror at jeg vil prøve metal squatteren på helt let vægt i næste uge for bedre at kunne bestemme mig.

OH Chins

8

8

8

8

Barbel Rows

8 x 70 kg

8 x 120 kg

8 x 120 kg

8 x 120 kg

8 x 120 kg

Vertical Jumps

5

5

5

5

5

Calf press i hack squat

10 x 100 kg + 20 x bodyweight

10 x 150 kg + 20 x bodyweight

10 x 150 kg + 20 x bodyweight

10 x 150 kg + 20 x bodyweight

10 x 150 kg + 20 x bodyweight

10 x 150 kg + 20 x bodyweight

Crunches

25

25

25

Kakaomælk undervejs + gainershake bagefter

Fin omgang. En startvægt i dødløften kunne være 280 kg, hvis jeg da ikke er mærket af squatten på det tidspunkt.

Mange var skuffede over at ADD ikke ville teste dem. ARMADA I spurgte direkte om han ikke skulle testes og poserede med en dobbelt bicep, hvortil de passende svarede at han måtte træne lidt mere :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Hvad synes du om den fusion overvejer at købe en?

Den er ihvertfald bedre en Trex squatteren som flækkede i røven :laugh: Måske skulle den have været et nummer mindre til at starte med, men nu da stropperne er syet ind, så synes jeg at giver fin support og sidder ret godt :smile: Den er heller ikke ball-cruncher som metal deadlifteren.

Jeg tror måske nok at du kan få en god dragt ud af den, hvis du kan finde den rette størrelse. Det skal nok være str 30 cirka.

Link to comment
Share on other sites

Den er ihvertfald bedre en Trex squatteren som flækkede i røven :laugh: Måske skulle den have været et nummer mindre til at starte med, men nu da stropperne er syet ind, så synes jeg at giver fin support og sidder ret godt :smile: Den er heller ikke ball-cruncher som metal deadlifteren.

Jeg tror måske nok at du kan få en god dragt ud af den, hvis du kan finde den rette størrelse. Det skal nok være str 30 cirka.

Problemet er nok lidt at jeg har løftet i den samme dødløftdragt de sidste 3 år snart, så den er USED så Ja ved køb af en ny type kunne der måske hentes lidt kg, min Max deadlifter er en str 30 så du har nok ret med fusion str 30

Link to comment
Share on other sites

IK99 - Back, lats, calf & ABS

Inzer Fusion 34'' (stropper syet lidt ned)

2 x 260 kg

1 x 280 kg

Udemærket gang dødløft. Jeg kan ikke rigtig blive klog på hvad jeg skal løfte i til VM. Jeg har også fået stropperne syet ned i metal squatteren, men mangler at prøve den. Dette var sidste tunge træningsgang, men jeg tror at jeg vil prøve metal squatteren på helt let vægt i næste uge for bedre at kunne bestemme mig.

:cool: Hvofor ikke prøve at belaste mindre i dødløft (tunge vægte) under træning (max 80%), og skån ryggen indtil

stævnedagen. Den tunge del af din af din træning kan du gennemføre i squat.

Du ved hvad du kan løfte plus/minus 5 til 10 kg. Træk 15 kg fra din stævne max

og tag den så derfra til stævnet. God dødløft. :smile:

Link to comment
Share on other sites

:cool: Hvofor ikke prøve at belaste mindre i dødløft (tunge vægte) under træning (max 80%), og skån ryggen indtil

stævnedagen. Den tunge del af din af din træning kan du gennemføre i squat.

Du ved hvad du kan løfte plus/minus 5 til 10 kg. Træk 15 kg fra din stævne max

og tag den så derfra til stævnet. God dødløft. :smile:

Gyldne ord fra en TOUGH dødløfter Hr 295,5 i 82,5 :devil:

Hvordan gjorde du da du var på toppen med hensyn til træning i dødløft m udstyr og uden for den sags skyld

Link to comment
Share on other sites

280kg bette louise

Øhhh NEJ! Lille dumme Charlie Chaplin

Holsting

Personlige Rekorder 3-Kamp

Squat 270 Kg (82.5) DM 1991, Horsens

Bænkpres 147.5 Kg (82.5) DM 1993, Horsens

Dødløft 295.5 Kg (82.5) ? 1993, Horsens

Total 692.5 Kg (82.5) DM 1993, Horsens

Hans JUNIORrekord er 280

Link to comment
Share on other sites

Øhhh NEJ! Lille dumme Charlie Chaplin

Holsting

Personlige Rekorder 3-Kamp

Squat 270 Kg (82.5) DM 1991, Horsens

Bænkpres 147.5 Kg (82.5) DM 1993, Horsens

Dødløft 295.5 Kg (82.5) ? 1993, Horsens

Total 692.5 Kg (82.5) DM 1993, Horsens

Hans JUNIORrekord er 280

Junior resultater er også det eneste der tæller.. Alle de der seniorere og masters kan da bare rende og hoppe :dry::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Gyldne ord fra en TOUGH dødløfter Hr 295,5 i 82,5 :devil:

Hvordan gjorde du da du var på toppen med hensyn til træning i dødløft m udstyr og uden for den sags skyld

:cool: Trænede næsten aldrig med dragt til træning i dødløft. Gik max op til singler på 230 - 240kg med focus på fart.

Og det altid, altså focus på fart. Farten er bl.a. afgørende for hvor meget der kommer på af kg.

Trænede kun med dragt 2 - 3 gange i dødløft indtil 3 uger før stævnet.

Ellers foregik den " normale træning" i dødløft på mellem 170 og 220kg. Den tunge del af træningen

blev gennemført i squat eller vægtløftbenbøj og kun der, for at gemme kræfterne til de 2 vigtige stævner

om året. Resten var paradeløft. Selvfølgelig er der mere udstyr i dag, men ekplosions kraften er den

samme i dødløft uanset om der er dragt på eller ej, det skal bare indøves et par gange før stævnet... og det er

selfølgelig individuelt, antallet af gange fra person til person. :smile:

Edited by holsting
Link to comment
Share on other sites

Junior resultater er også det eneste der tæller.. Alle de der seniorere og masters kan da bare rende og hoppe :dry::tongue:

:cool: ja, Sune vi låner lige din log et øjeeblik.

Charlie T >> der var vist noget i 75 kg klassen også, så jeg vil give dig ret, lige bortset fra

de sidste 12 ord i dit indlæg :smile:

Link to comment
Share on other sites

:cool: Hvofor ikke prøve at belaste mindre i dødløft (tunge vægte) under træning (max 80%), og skån ryggen indtil

stævnedagen. Den tunge del af din af din træning kan du gennemføre i squat.

Du ved hvad du kan løfte plus/minus 5 til 10 kg. Træk 15 kg fra din stævne max

og tag den så derfra til stævnet. God dødløft. :smile:

Tak for at du holder øje og bemærkningen :smile:

Svaret er: Fordi jeg er relativ novice i styrkeløft!

Jeg er overbevist om at 80% reglen er en ganske udmærket regel, når man er ved at ramme et plateau og fremgang er en sjældenhed. Jeg har dog stadigvæk stor fremgang, blot i kraft af det lavere reprange og få tunet nervesystemet til.

Forhåbentligt kan jeg løfte mit max op i nærheden af Tonni Jensens i løbet af et par år, og jeg har virkelig svært ved at se jeg skal lade mig begrænse i træningen af denne regel (MOL dogme nr 804 :cry: ). Skulle jeg blive på 80% af mit stævnemax, skal jeg løfte 227,5 kg i udstyr som det højeste, og det mener jeg med al respekt er alt for lidt. Når volumen er høj som i sheiko'en, så bliver jeg på omkring de 80%, men i mere intensive perioder, så giver jeg den altså mere gas! Det var sidste tunge pas før stævnet, jeg skal nok kunne restituere på 2 uger og 2 dage, det er jeg sikker på :wink:

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Tak for at du holder øje og bemærkningen :smile:

Svaret er: Fordi jeg er relativ novice i styrkeløft!

Skulle jeg blive på 80% af mit stævnemax, skal jeg løfte 227,5 kg i udstyr som det højeste, og det mener jeg med al respekt er alt for lidt.

:cool: Jeg holder gerne øje med forn øjelse og er sikker på at din erfaring inden for sport kan måle sig med mange

der har trænet i mange flere år end du og intet lært.

80% = 227,5kg kun med bælte + sisu + focus på fart (eksplosion). Selfølgelig dårlig ide

at ændre på det nu ,lige før mesterskab. Men ellers...... :smile:

Edited by holsting
Link to comment
Share on other sites

IK99 - DE Bench, Delts

Igår, en let omgang sammen med team BB, salt og Bogs.

DE BEnch

10 x 20 kg

5 x 20 kg

5 x 20 kg + black bands

5 x 50 kg + black bands

3 x 80 kg + black bands

3 x 80 kg + black bands

3 x 80 kg + black bands

3 x 80 kg + black bands

3 x 80 kg + black bands

3 x 80 kg + black bands

3 x 80 kg + black bands

3 x 80 kg + black bands

Godt med tryk på patkanonen idag, god fart i løftene.

Dips

10

10

10

10

Laterals

10 x 9 kg

10 x 14 kg

10 x 14 kg

10 x 14 kg

10 x 14 kg

Rear Laterals

10 x 9 kg

10 x 9 kg

10 x 9 kg

10 x 9 kg

Rotator

10 x 5 kg

10 x 5 kg

10 x 5 kg

10 x 5 kg

Facepulls

10 x 25 kg

10 x 25 kg

10 x 25 kg

Stille og rolig omgang idag uden noget særligt at bemærke. Badass squat senere idag i den stramme dragt, hvilket bliver den sidste tunge bentræning før VM.

Link to comment
Share on other sites

:cool: Jeg holder gerne øje med forn øjelse og er sikker på at din erfaring inden for sport kan måle sig med mange

der har trænet i mange flere år end du og intet lært.

80% = 227,5kg kun med bælte + sisu + focus på fart (eksplosion). Selfølgelig dårlig ide

at ændre på det nu ,lige før mesterskab. Men ellers...... :smile:

Du misforstår MR Holsting. Jeg mener ikke at være novice vidensmæssigt. Jeg mener at jeg kan bryde "80% reglen" fordi min neuraltilpasning stadigvæk er forholdsvis utilpasset ifht en styrkeløfter som har løftet i mange år....og 227,5 kg lyder stadig ikke tiltalende som den tungeste træningsvægt, uanset hvordan du beskriver det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

HSF - Squat and hamstrings

Smuttede til hvidovre for at løfte i squatudstyr. Det var spændende at se om jeg kunne få 40'eren til at virke.

Squat

10 x 60 kg

5 x 100 kg

3 x 140 kg

2 x 180 kg

Centurion 40'' på, det gik smertefrit da den lod til at have givet sig i sidste uge.

2 x 220 kg - godkendt

2 x 250 kg - parallel

1 x 270 kg - godkendt

1 x 280 kg - cirka parallel

Det positive er at jeg nu er overbevist om at det er 40'eren jeg skal løfte i. Begrænsningen er knæbindene og min egen teknik. Ronnie lagde knæbind på sidste sæt, og de blev en tand for stramme til vægten. Ingen problem i at trykke vægtene. Der bliver en let udstyrstræning i næste uge, hvor jeg øver lidt yderligere teknik.

Goodmornings

10 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 100 kg

5 x 100 kg

5 x 100 kg

5 x 100 kg

5 x 100 kg

1 liter mælk undervejs + en gainershake bagefter.

...og så en smut ud og spise barsk oksebarbeque med team prehn :devil:

Link to comment
Share on other sites

Du misforstår MR Holsting. Jeg mener ikke at være novice vidensmæssigt. Jeg mener at jeg kan bryde "80% reglen" fordi min neuraltilpasning stadigvæk er forholdsvis utilpasset ifht en styrkeløfter som har løftet i mange år....

:cool: ahaaaaa..... du har ret, jeg fik skrevet indlægget for hurtigt.... er helt med på hvad du mener...nu. :smile:

Link to comment
Share on other sites

HSF - ME Bench, DE Squat

Sidste tunge gang udstyrstræning i bænken. Idag var det topstyrken der var i fokus.

Benchpress

10 x 20 kg

5 x 20 kg

5 x 70 kg

3 x 120 kg

2 x 160 kg

katana 46'' på

3 x 210 kg - 16 cm

2 x 240 kg - 12 cm

2 x 260 kg - 12 cm

2 x 280 kg - 12 cm :devil:

1 x 300 kg - 12 cm :devil::devil:

Formidabel lockoutpower idag. Sådan føltes det så at have en verdensrekordvægt i hænderne, det var faktisk ikke så galt som jeg havde regnet med, men der er selvfølgelig en himmel til forskel på et højt klodsløft og et løft til brystet. Men topstyrken fejler ihvertfald ingenting. Video følger.

Boardpress Raw

3 x 210 kg - 12 cm

3 x 210 kg - 12 cm

3 x 210 kg - 12 cm

Squat DE

10 x 20 kg

5 x 60 kg

5 x 100 kg

3 x 140 kg

3 x 140 kg

3 x 140 kg

3 x 140 kg

3 x 160 kg - bind

3 x 160 kg - bind

3 x 160 kg - bind

3 x 160 kg - bind

løse knæbind på nogle af sættene for at give fornemmelse af et udstyrsløft.

Gainershake undervejs + kakaomælk bagefter :4mewantfood:

God træning idag med masser af folk i trøjen. Tinapigen lettede også lige 100 kg i bænk for første gang :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share