Conscience - HSF Styrkeløft


Conscience
 Share

Recommended Posts

dvs. i hører andet end AC/DC, og så disturbed og godsmack der blev spillet i din bænkpres video ? :-p

Ja nogengange...og ALTID hvis jeg skulle bestemme.

Chris havde taget en cd med igaar med noget hard/heavy rock musik som er mere fordoejeligt for den gamle mand. Det er mest disturbed, drowning pool, 5 finger death punch og den slags. Kun et par enkelte med lamb of god og andre metal numre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte support træning i torsdags, bare ganske let. I fredags havde jeg haft dårlig mave hele dagen og tog hjem for at sove et par timer. Jeg stod op for at tage til træning, men måtte erkende at jeg på ingen måde havde det bedre. Jeg ringede derfor til chris og meldte afbud. Et par timer senere vente det hele sig og jeg kastede dagen indtag op. Det er første gang laaaaang tid at jeg har kastet op :unhappy: Jeg havde det dog bedre bagefter og næste morgen var jeg faktisk ok frisk.

Vægten faldt cirka 1 kg, men forhåbentligt er det meste væske. Nu kæmper jeg for at tage på igen her den sidste uge, jeg håber bestemt ikke at madforgiftningen eller hvad det nu var får nogen betydning.

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - Deadlift, DE lower body

Gårdsdagens træning som jeg udskød fra fredagen.

Deadlift

5 x 135 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

3 x 315 lb

3 x 315 lb

2 x 405 lb

2 x 405 lb

2 x 455 lb

2 x 455 lb

Alle trukket konventionelt og uden bælte.

DE Squat

5 x 45 lb

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

3 x 315 lb

2 x 405 lb - wraps

2 x 405 lb - wraps

2 x 455 lb - wraps

2 x 455 lb - wraps

2 x 455 lb - wraps

Alle uden bælte

Gluteham raises

5

5

5

5

5

Roman chair

10

10

10

1 milk to go + gatorrade undervejs, gainershake bagefter.

En ok omgang. Jeg havde det en del bedre bagefter og styrken var næsten ok, stadig lidt dehydreret. Sidste bænktræning bliver idag, bare let op til omkring 125 kg for nogle 3'ere. Imorgen rejser jeg så....24 timers flyvetur til rovanemi og er fremme tirsdag om aftenen :crazy: Jeg håber på nogle ordentlige sæder undervejs så jeg ikke bliver mast eller maser andre for den sags skyld.

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - WSB, DE Upper body

Sidste træning før afrejse. Jeg trænede alene. Der var kun en enkelt stærkmand og en football player tilstede.

DE Benchpress

5 x 45 lb

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

3 x 275 lb

3 x 275 lb

3 x 275 lb

3 x 275 lb

3 x 275 lb

Nogle få lette løft.

Dumbell extentions elbows in

8 x 30 lb

8 x 30 lb

5 x 40 lb

5 x 40 lb

5 x 40 lb

Dips

6

6

6

Dumbell rows

8 x 85 lb

8 x 85 lb

8 x 85 lb

8 x 85 lb

Side bends

10 x 65 lb

10 x 65 lb

10 x 65 lb

Hanging leg raises

10

10

10

1 gatorade undervejs + 1 gainershake bagefter.

Efter træningsvægt - 243 lb splitternaked. Lige i underkanten :dry:

En let let træning. Jeg har stadigvæk en smule hovedpine og uro i maven. Jeg håber på at kunne spise, drikke og sove det væk. Imorgen tidligt er der afgang...jeg glæder mig IKKE til flyveturen. Jammer jammer..

Link to comment
Share on other sites

Held og lykke! Jeg har fulgt dine forberedelser tavst. Haaber ikke dine smaa problemer her op til kommer i vejen, for det ser ellers ud til, du er det stærkeste nogensinde.

Jeff

Mange tak Heffe :smile:

Det håber jeg skam heller ikke. Bænkformen er den bedste nogensinde, så det er med at ramme dagen.

Link to comment
Share on other sites

European Championships Powerlifting - Ylitorno Finland 2009

Saa er jeg endelig tilbage i Canada igen. Her er en opdatering fra EM i Finland.

Paa trods af at jeg kom relativ sent til finland om tirsdagen og ikke havde saa meget tid til at tilpasse doegnrytmen til om fredagen, saa havde jeg faaet en god omgang soevn og foelte mig frisk paa dagen.

Da jeg gik i seng vejede jeg 112.6 kg og vaegnede paa en morgenvaegt paa 109.1 kg. Jeg fik lidt morgenmad og vejede ind paa 109.75 kg saa det var fint timet :smile:

Squat

315 kg - godkendt 2-1

330 kg - underkendt 1-2 (dybde)

330 kg - underkendt 3-0 (balancen og tog et skridt lige praecist da jeg fik rack signal)

Aeev..styrken var ikke helt som jeg kunne oenske og selvom jeg var lige ved at faa de 330 kg med, saa blev det ikke saadan.

Benchpress

250 kg - godkendt 2-1 (fandt aldrig ud af hvad den ene dommer mente var galt)

257.5 kg - underkendt 1-2 (en for at baenke til maven, den anden for at loefte hovedet)

257.5 kg - godkendt 3-0

Jeg fik bronzemedalje :superman: Min foerste internationale medalje nogensinde. Jeg tog de 257.5 kg i 3. forsoeg igen for at haegte forfoelgene af, men de 250 kg ville faktisk have vaeret tilstraekkeligt og jeg kunne frit have forsoegt mig paa dansk rekord i sidste. Men jeg er stadig godt tilfreds, rekord maa blive en anden gang.

Deadlift

285 kg - godkendt 3-0

300 kg - godkendt 3-0

305 kg - underkendt 0-3

Jeg missede de 305 kg i saedvanlig stil med mistet greb i venste side, selvom styrken faktisk var ret god paa dagen. Jeg havde wrappet dahlin dagen foer fordi nogen var noed til at goere det. Om det havde gjort en forskel paa grebet i sidste er uvist, men jeg wrapper ihvertfald ikke igen dagen foer jeg skal loefte det er helt sikkert. Det havde ikke gjort nogen forskel i placeringerne uanset hvad, saa skidt med det.

Alt ialt 872.5 kg paa totalen hvilket er mit tredje bedste nogen sinde. Havde jeg faaet et af squatloeftene ville det have varet en tangering af bedste fra VM.

Alt ialt er jeg meget godt tilfreds specielt pga a baenkpress medaljen. Jeg har foeler en vis tilfredshed om at kunne vaere med fremme i denne disciplin, specielt blandt de oesteuropaeiske loeftere hvor nogle af dem er ret freaky at se paa :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hej Sune!

Jeg synes fandme de er hårde ved dig på toeren i squat! Hvad er dit eget indtryk, både af at se løftet, men også at mærke det?

Generelt så var dommerne ikke super. Jeg ved ikke om du så det, men der var en løfter, der fik underkendt på ikke at få racksignal. (tror det var enten i din klasse eller i 100) Spotteren greb fat i vægten i den ene side før dommeren havde givet signalet. :blink:

Jeg så det på nettet og da du løftede 330 første gang tænkte jeg bare: YES! Sådan! Han fik den... Men nej...

Generelt ser det ud som om du føler den en smule for meget i forhold til nogle af de andre løftere. Det har vist også været dit problem tidligere, har det ikke?

Det var mange spørgsmål! Tillykke med bronzen i bænk! Det er FANDME i orden!!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Sune!

Jeg synes fandme de er hårde ved dig på toeren i squat! Hvad er dit eget indtryk, både af at se løftet, men også at mærke det?

Generelt så var dommerne ikke super. Jeg ved ikke om du så det, men der var en løfter, der fik underkendt på ikke at få racksignal. (tror det var enten i din klasse eller i 100) Spotteren greb fat i vægten i den ene side før dommeren havde givet signalet. :blink:

Jeg så det på nettet og da du løftede 330 første gang tænkte jeg bare: YES! Sådan! Han fik den... Men nej...

Generelt ser det ud som om du føler den en smule for meget i forhold til nogle af de andre løftere. Det har vist også været dit problem tidligere, har det ikke?

Det var mange spørgsmål! Tillykke med bronzen i bænk! Det er FANDME i orden!!! :bigsmile:

Mange tak :bigsmile:

Joooeh, generelt var de meget haarde i bedoemmelserne, men det kan jo naeste forventes til et EM. Dybde var de haarde omkring, men ogsaa med at ikke at give startsignal ved low bar. Nogle gange tog spotterne ved for tidligt, men saa var jury'en gode til at give ekstraloeft naar det ikke var retmaessigt. At spotte kaempetunge squats er ikke nogen nem sag, det vil du vide hvis du har proevet at spotte naar der failes, det er med at faa fat i den i tide :crazy:

Naar det er sagt, saa er min 2. squat lige paa graensen og det var nok rimeligt nok. Jeg synes ikke jeg fik en ordentlig bane paa nogen af mine loeft i denne omgang. Naar jeg har en god bane er jeg ogsaa villig til at give den noget mere fart og rebound ud af hullet, men ikke i denne omgang. Det er ikke alle der faar noget ud af denne teknik. Tor omland som blev nummer to i squat foeler rigtig meget og han trykker da 377.5 kg i squatten. Andy Dorner fra tyskland foeler ogsaa, men trykker 422.5 kg nemt i superplus klassen. Det er altsaa ikke en regel at man skal squatte med rebound for at loefte tungt, men ja, jeg havde ikke en optimal squatdag det er jeg bestemt enig i :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Satme stærke løft, og tillykke med medaljen!

Mange tak Motta :bigsmile:

Tillykke med medajlen! :w00t:

Vildt at se, hvor nemme dine 300 kg i dødløft var, og at du så misser 305 kg. :blink:

1000 tak Kathrine :smile: Saadan er det jo, sumo ser nemt ud, lige indtil man failer, ihvf i mit tilfaelde :laugh: Der bliver et mindre staevne herovre om nogle maaneder. Der har jeg taenkt mig at traekke konventionelt for at se om det goer en forskel. Jeg er ihvertfald traet af at misse min doedloeft pga teknik/greb :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

1000 tak Kathrine :smile: Saadan er det jo, sumo ser nemt ud, lige indtil man failer, ihvf i mit tilfaelde :laugh: Der bliver et mindre staevne herovre om nogle maaneder. Der har jeg taenkt mig at traekke konventionelt for at se om det goer en forskel. Jeg er ihvertfald traet af at misse min doedloeft pga pølsefingre :unhappy:

:innocent:

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - rehab training

En let traening i hulen med jetlag, bare for at komme af med den vaerste stivhed i kroppen. Chris var tilstede og steve udeblev uden nogen varsel. Da jeg ikke selv skulle lave saa meget kunne jeg passende bruge tid paa at praktiserer min nye udvidede knae-wrap-teknik paa chris. Han maatte have vaeret glad for det for han kneb naesten en taare og proklamerede at det var de haardeste knaebind ever :w00t:

Squat

5 x 45 lb

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

Stifleg deadlift

5 x 135 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

modsat mixgreb af saedvanlig

GH Raises

5

5

5

5

5

5

Roman chair

10

10

10

1 chokolatemilk + gainershake bagefter

En let omgang tilbage i hulen. Centerejeren var vrissen uden aarsag, jeg tror han har glemt at tage sine lykkepiller. Han og IPA loefterne gik rundt og lavede idiotiske oevelse som saedvanligt, jeg holdte dog min mund lukket som jeg som regel goer.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke. Gör det nogle gange ondt at være saa stærk? :crazy:

Mange tak Heffe :bigsmile: Jeg er vist ikke helt med paa hvad du mener - men hvis du spoerger om det er sjovt at staa med en tung vaegt paa nakken, saa er svaret nej :cry:

Hey du - tak for sidst!

Godt at se du kom helskindet hjem til trods for ømhed i benbasserne.

Ikke noget bedre end at blive mast sammen i et flysæde når der

er mærker efter dragterne på lårene :crazy:

Hej Kristina og selv tak. Flyturen hjem var en raedselsoplevelse, men jeg fik da min baggage denne gang og overlevede endnu engang. Naeste gang jeg flyver overseas, saa er det for at komme hjem :bigsmile: Imponerende at du kan klare mandehoermen som den eneste pige pige :laugh:

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - rehab

Traening sammen med Steve. Chris er i texas paa en konference, jeg anbefalede ham metroflex gym saa han kan blive toughet lidt op. Jeg traenede bare med steve og holdt vaegtene moderat.

Benchpress

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

5 x 275 lb

5 x 275 lb

5 x 315 lb - 2'' board

4 x 335 lb - 2'' board

4 x 355 lb - 2'' board

4 x 355 lb - 2'' board

4 x 355 lb - 2'' board

CG boardpress

5 x 315 lb - 3'' board

5 x 335 lb - 3'' board

5 x 335 lb - 3'' board

5 x 335 lb - 3'' board

Dips

10

10

8

8

JM Presses

8 x 90 lb

8 x 110 lb

8 x 110 lb

8 x 110 lb

Wide Grip Pull Downs

10 x 150 lb

10 x 170 lb

10 x 170 lb

10 x 170 lb

10 x 170 lb

Hanging leg raises

10

10

10

Grebstraening - hang in fatbar

5-7 sek

5-7 sek

5-7 sek

5-7 sek

5-7 sek

Vi fik et clue af en af staerkmaendene som sagde at haenge i fatbaren med overhaandsgreb var noget af det som havde givet ham mest. Han har kunne haenge i op til 20 sekunder i den med hoej kropsvaegt :crazy: Fed oevelse ioevrigt. Desuden skulle man laere at bruge lillefingeren ordentligt ogsaa formanede han. Han har vundet canadas staerkeste mand for et par aar siden..men nu forkusere han paa at blive advokat :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - Rehab/disko

En omgang disko alene i hulen. Der var snevejr og et par graders frost i dagens anledning :crazy: for et par dage siden var der 20 grader og solskin.

Traeningen bestod af:

Warm-up i solariet :sun:

Calf press i leg press

Siting calf raises superset m

Calf pres i maskine

Lateral raises

Rotator

Face Pulls

Barbell Curls

Concentration curls

Jeg havde ioevrigt en blandet dag med hensyn til det danske skattevaesen. Foerst havde firmaet revisionsselskab udarbejdet min selvangivelse til min godkendelse, en speciel service jeg faar naar jeg er udstationeret. Da jeg kigger efter kan jeg se at de har lavet en del smaafejl og taenkte at jeg ville brokke mig. Vaerste fejl er at de har dobbelt counted renteudgifter i baade min udlejevirksomhed og privat. Tja..jeg vaelger saa at vaere i god tro og lukke oejnene og glemme at jeg overhovedet tjekkede grundigt. At jeg faar for meget tilbage i skat fordi revisionselskabet ikek kan regne..tja.

Omvendt saa diskuterede jeg flytning og momsfritagelse for det udstyr jeg har koebt og importeret herovre. Jeg har allerede betalt PST for udstyret (personal sales tax) og nu bliver det en kamp for at faa pengene tilbage i canada og undgaa at betale i DK naar det skal ind i landet :crazy: Der skal et halv aar til foer det kan blive momsfritaget og jeg har pristilbuddet fra den 4 februar og venter at vaere tilbage den 1 august. Jeg dummede mig og fik sagt for meget. Jeg spurgte om 3 dage var et problem og at jeg i saa fald ville have leveret den 3 august i DK uden at have laest reglerne. Man skal aabenbart have det i "brug" i 6 mdr, saa nu haenger jeg maaske paa den. I vaerste fald kan jeg risikere at betale baade PST og Dansk moms hvilket pisser mig af :devil: Eneste alternativ for ikke at foele sig toerret er at saelge GH raisen og reverse hyperen i canada, det maa jeg vurdere. Jeg kan ikke fordrage forbrugsskat :dry:

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym

Lige en opsamling. Jeg fik trænet i fredag, lørdag og igår, men da jeg hastede afsted ud af byen for at komme ud og fiske, fik jeg ikke lige opdateret.

Friday

Deadlift - op til 5 x 3 x 405 lb konventionelt

Squat - op til 4 x 3 x 405 lb, med wraps uden bælte

+ lidt bagkæde og abs

Jeg tror steve skaded sig selv i den relativt lette dødløft :unhappy: Det må have været latent fra sidst uge hvor de gik tungt i rackpulls, for 405 lb kan han løfte i søvne.0

Saturday

Benchpress - op til 5 x 5 x 315 lb

Tatepress

Flyes

Dumbell rows

wide grip pull downs

+ abs, grip

Monday

Squat

5 x 45 lb

5 x 135 lb

Centurion 40 S/S - good ol

5 x 225 lb

5 x 315 lb

3 x 405 lb

3 x 495 lb

2 x 545 lb

2 x 585 lb

2 x 635 lb

Lidt medium squat træning i udstyr med den gamle dragt

Backoff squat raw, no belt

5 x 315 lb

3 x 405 lb

3 x 405 lb

DE Deadlift

3 x 135 lb + green band

3 x 225 lb + green band

3 x 375 lb + green band

3 x 395 lb + green band

3 x 395 lb + green band

3 x 395 lb + green band

Gluteham raises

5

5 + lille kettlebelt

5 + lille kettlebelt

5 + lille kettlebelt

5 + lille kettlebelt

Hanging leg raises

10

10

10

Ikke så meget at berette omkring træningen. Jeg har taget det stille og rolig og ikke kørt noget specielt program, udover at være fortsat i wsb split stilen. Men jeg må nok hellere få stykket et program sammen i denne uge. Jeg har også spist efter lyst og ikke tvangsspist. Det går dog hurtigt ud over vægten som jeg har svært ved at holde over 110 kg uden fokus på at spise hele tiden. Jeg vil dog benytte lejligheden til at få løftet min nye killertrøje til når jeg nu er "let" i disse dag. :laugh:

...og så det helt store spørgsmål. Fangede jeg noget i weekenden. Svaret er ja...en lille sølle jackfish på 3 lb. Den så godt nok lille ud ved siden af mig haha...eller så VAR den bare lille. Der var dog en vis spænding ved at fiske stadig og vi fik desuden at vide at vi skulle holde ørene åbne fordi at bjørnene var kommet ud af hi og at der var spor nede ved floden hvor vi fiskede :cry: Vi så dog ingen..heldigvis.

post-5936-1242777132_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share