Conscience - HSF Styrkeløft


Conscience
 Share

Recommended Posts

Haha, fed golf-bil i kørte rundt i. Og lækker fisketur, det kunne man godt blive misundelig på.

Indroemmet, saa er der en del ting jeg kommer til at savne herovre, fisketur ude i oedemarken er bare en af dem. Man faar meget for sine penge her og naermest alle muligheder synes at vaere aabne bare man gider det og nogen at dele det med. I lille dk skal man naermest have to fuldtidsindkomster for at understoette en lille lortebil og en aarlig skiferie sydpaa...suk :unhappy:

prol-tråden :tongue:

PS: Du er yderst stærk, tilmed stærkere end mig, hvilket også siger meget, for jeg vejer næsten 65 kg.

...jeg har aldrig sagt at jeg er for fin til at koere raadent paa en quad og drikke daasebajer. Hellere det end at sidde paa cafe CeCe i stivt puds, drikke udvandede drinks til overpris og haabe paa at vaere heldig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

...og så det helt store spørgsmål. Fangede jeg noget i weekenden. Svaret er ja...en lille sølle jackfish på 3 lb. Den så godt nok lille ud ved siden af mig haha...eller så VAR den bare lille. Der var dog en vis spænding ved at fiske stadig og vi fik desuden at vide at vi skulle holde ørene åbne fordi at bjørnene var kommet ud af hi og at der var spor nede ved floden hvor vi fiskede :cry: Vi så dog ingen..heldigvis.

Det er den mest cut gedde jeg nogensinde har set, er du sikker på det ikke er en ny art? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er den mest cut gedde jeg nogensinde har set, er du sikker på det ikke er en ny art? :tongue:

Haha mister fish expert...jeg slaar vist ingen rekorder med den bette fisk, den er jo knap nok stoerre end maddingen, men i det mindste er den spiselig :smile: Oppe nordpaa i provinsen bliver vandet ikke varmere end 1-2 grader og det er ren sandbund. Det giver en hel anden smag end naar der er mudderbund og varmt vand. Saa smager de af mudder, men er sikkert baade stoerre og mere prangende :laugh: Desuden er det ikke saa skidt at fisken er lille og ung...jeg ville nodig spise en 10 aar gammel gedde paa 40 lb. Eller tage den af krogen for den sags skyld :cry:

Der blev fanget 10 jackfish ialt og vi spiste dem allesammen :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej Sune,

Lige et spørgsmål: Hvordan kører du din ME Box Squat? Er det "WSB-stil", hvor du sætter dig lidt tilbage m.pause? (hvis du forstår, hvad jeg mener?) Kunne umiddelbart ik lige se, at du smidt video af dem op.

Og så selvfølgelig tillykke med det - INSANE kg du rykker!!

Link to comment
Share on other sites

Hej Sune,

Lige et spørgsmål: Hvordan kører du din ME Box Squat? Er det "WSB-stil", hvor du sætter dig lidt tilbage m.pause? (hvis du forstår, hvad jeg mener?) Kunne umiddelbart ik lige se, at du smidt video af dem op.

Og så selvfølgelig tillykke med det - INSANE kg du rykker!!

Du maa have kigget et godt stykke tilbage i loggen, fordi det er laenge siden at jeg har koert box squat paa ME dagen.

Jeg ved godt at WSB'ere er glade for box squat, jeg selv hader dog oevelsen af hele mit hjerte med goodmornings paa en taet andenplads. Jeg koerer primaert WSB split, altsaa med ME,DE og lower, upper body split.

Jeg koerte ME box squat i halv dragt en overgang. Det er med bred stand ja og fokus paa at komme godt tilbage og sidde. Naar jeg rammer boxen stopper jeg bevaegbanen, pauser let og trykker vaegten op af hullet. Nogle saetter sig paa boxen, laener sig herefter tilbage og bruge boxen som en tilloebsbane. Maaske kan man trykke flere kilo paa denne maade, men i en konkurrence situation er der ikke nogen box....saa jeg har afholdt mig fra at bruge denne teknik :laugh: Siger man ikke at der skal 10 gode reps til at goer det godt for 1 daarlig? For folk der ikke konkurrerer er det bedoevende ligegyldigt...men hvis man dykker paa platformen med en tung vaegt og savner sin box naar man bryder parallel....saa kommer der ikke nogen og hjaelper een :laugh:

Jeg haaber det hjalp lidt. Jeg er bestemt ikke boxsquat mester...men det var mine 5 cents

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - WSB, ME upper body

Træning sammen med Chris. Steve havde skrevet med chris og sagt at han kom til træning, men det gjorde han ikke :nonono: Jeg benyttede lejligheden til at få kørt min nye konkurrencetrøje lidt til.

Benchpress

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

5 x 275 lb

5 x 315 lb

3 x 365 lb

Katana 48/46 S/S

3 x 405 lb - air

3 x 405 lb - air

3 x 495 lb - air

3 x 495 lb - 3'' board

2 x 545 lb - 2'' board

1 x 585 lb - 1'' board

1 x 585 lb - 1'' board (266 kg)

Trøjen sidder supergodt og der er rigtig godt spark i den. Min vægt siger 244 lb, uden sko men med træningstøj. Det svarer til en konkurrencevægt på platformen. Helt perfekt. På en god dag burde 265 kg være en startvægt i denne satstrøje :devil:

JM Presses

8 x 90 lb

8 x 90 lb

8 x 90 lb

8 x 90 lb

8 x 90 lb

8 x 90 lb

kunne mærke overloaded fra bænken, så jeg ville ikke tage nogen chancer og kørte bare let.

Push down

10 x 180 lb

10 x 200 lb - whole stack

10 x 200 lb - whole stack

10 x 200 lb - whole stack

jeg tror jeg er for swole til den her øvelse

T-bar rows

10 x 135 lb

10 x 160 lb

10 x 180 lb

10 x 180 lb

10 x 180 lb

Wide grip pull to front

10 x 150 lb

10 x 190 lb

10 x 190 lb

10 x 190 lb

Fat bar hangs

cirka 10 sek

cirka 10 sek

cirka 10 sek

cirka 10 sek

Meeeget bedre end sidste uge :blink:

1 liter mælk + gatorade undervejs + gainershake bagefter.

Rigtig god bænktræning idag. Den nye konkurrencetrøje er så barsk som jeg håbede på og jeg må arbejde på at få den til at spille så jeg kan trykke en rekordvægt.

Link to comment
Share on other sites

Haha mister fish expert...jeg slaar vist ingen rekorder med den bette fisk, den er jo knap nok stoerre end maddingen, men i det mindste er den spiselig :smile: Oppe nordpaa i provinsen bliver vandet ikke varmere end 1-2 grader og det er ren sandbund. Det giver en hel anden smag end naar der er mudderbund og varmt vand. Saa smager de af mudder, men er sikkert baade stoerre og mere prangende :laugh: Desuden er det ikke saa skidt at fisken er lille og ung...jeg ville nodig spise en 10 aar gammel gedde paa 40 lb. Eller tage den af krogen for den sags skyld :cry:

Der blev fanget 10 jackfish ialt og vi spiste dem allesammen :devil:

Hvad skulle der ellers være, hvor I fisker, og med det mener jeg andre interessante arter?

Link to comment
Share on other sites

En mand, fiskestang og kolde dåseøl i den frie natur. Så bliver det ikke meget bedre. Ser skide hyggeligt ud Sune.

Du har ikke overvejet at flytte dertil permanent, eller er du for meget storbymenneske til det?

Link to comment
Share on other sites

Hvad skulle der ellers være, hvor I fisker, og med det mener jeg andre interessante arter?

Lige i floden her er der mest jackfish/northern pike... men der er jo 100 vis af soer taet omkring. Her er navnene paa engelsk af de fisk som kan fanges:

Arctic Grayling

Norhtern Pike

Burbot

Largemouth Bass

Whitefish

Sturgeon - (skal saettes fri hvis man fanger een)

Rock Bass

Lake trout

Walleye/Sauger

Goldeye

Perch

Stocked trout, et antal arter

Channel catfish

Small mouth bass (skal saettes fri hvis man fanger een)

...taenk at faa en fuldvoksen sturgeon (stoer) paa krogen..mon ikke den hiver en i soen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

En mand, fiskestang og kolde dåseøl i den frie natur. Så bliver det ikke meget bedre. Ser skide hyggeligt ud Sune.

Du har ikke overvejet at flytte dertil permanent, eller er du for meget storbymenneske til det?

Yo T,

Jeg er helt enig, det bliver ikke meget bedre :smile: Jeg kunne bestemt sagtens leve her og jeg har rigtigt nok overvejet det. Arbejdsmaessigt saa har jeg dog mine tvivl, men omvendt saa jamrer jeg mig jo altid over arbejde, saa det er jo naermest et fedt. I foerste omgang er jeg dog noed til at tage hjem...saa maa jeg se hvor meget jeg savner det :blush:

Link to comment
Share on other sites

Du maa have kigget et godt stykke tilbage i loggen, fordi det er laenge siden at jeg har koert box squat paa ME dagen.

Jeg ved godt at WSB'ere er glade for box squat, jeg selv hader dog oevelsen af hele mit hjerte med goodmornings paa en taet andenplads. Jeg koerer primaert WSB split, altsaa med ME,DE og lower, upper body split.

Jeg koerte ME box squat i halv dragt en overgang. Det er med bred stand ja og fokus paa at komme godt tilbage og sidde. Naar jeg rammer boxen stopper jeg bevaegbanen, pauser let og trykker vaegten op af hullet. Nogle saetter sig paa boxen, laener sig herefter tilbage og bruge boxen som en tilloebsbane. Maaske kan man trykke flere kilo paa denne maade, men i en konkurrence situation er der ikke nogen box....saa jeg har afholdt mig fra at bruge denne teknik :laugh: Siger man ikke at der skal 10 gode reps til at goer det godt for 1 daarlig? For folk der ikke konkurrerer er det bedoevende ligegyldigt...men hvis man dykker paa platformen med en tung vaegt og savner sin box naar man bryder parallel....saa kommer der ikke nogen og hjaelper een :laugh:

Jeg haaber det hjalp lidt. Jeg er bestemt ikke boxsquat mester...men det var mine 5 cents

Tak for svaret! Jeg har kun prøvet øvelsen få gange (senest her ifm. en omgang WS4SB), og tror heller ikke, at det bliver min yndlingsøvelse. Jeg laver den på samme måde som dig - kan heller ikke trykke flere kg, selvom jeg bruger "landingsbane-teknik" - tværtimod! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lige i floden her er der mest jackfish/northern pike... men der er jo 100 vis af soer taet omkring. Her er navnene paa engelsk af de fisk som kan fanges:

Arctic Grayling

Norhtern Pike

Burbot

Largemouth Bass

Whitefish

Sturgeon - (skal saettes fri hvis man fanger een)

Rock Bass

Lake trout

Walleye/Sauger

Goldeye

Perch

Stocked trout, et antal arter

Channel catfish

Small mouth bass (skal saettes fri hvis man fanger een)

...taenk at faa en fuldvoksen sturgeon (stoer) paa krogen..mon ikke den hiver en i soen :w00t:

Jeg har set film af folk, der fisker stør, de kan blive ENORME, men de springer stadig under fighten!

Det lyder som et dejligt sted at fiske, mange af arterne findes også i DK, det er da lidt sjovt at tænke på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Sune

Jeg så du anbefalede Søren Gillingham's peaking cyclus til at forbedre ens bænk.

Jeg har kørt smolov et par gange og trænger til forandring.

Jeg estimerer min nuværende 1RM til at være 162,5 (ihvertfald lige i det område. De 160 er klaret).

Dvs jeg påtænker at sætte min ønskede 1RM til 167,5, hvilket IMO burde være realistisk. Du skrev at man kun skal bænke to gange om ugen. Så som jeg ser det, er der en tung dag, og en let dag, som jeg går ud fra man bør køre så eksplosivt som muligt.

Men ud over de to dage, bør man så gøre noget suplerende eller hvad er din oplevelse?

Link to comment
Share on other sites

Hej Sune

Jeg så du anbefalede Søren Gillingham's peaking cyclus til at forbedre ens bænk.

Jeg har kørt smolov et par gange og trænger til forandring.

Jeg estimerer min nuværende 1RM til at være 162,5 (ihvertfald lige i det område. De 160 er klaret).

Dvs jeg påtænker at sætte min ønskede 1RM til 167,5, hvilket IMO burde være realistisk. Du skrev at man kun skal bænke to gange om ugen. Så som jeg ser det, er der en tung dag, og en let dag, som jeg går ud fra man bør køre så eksplosivt som muligt.

Men ud over de to dage, bør man så gøre noget suplerende eller hvad er din oplevelse?

Tjaeehh der er jo altid lidt svaert at vurdere...jeg har kun mine egne erfaringer at oese af og Jacob Nissens anprisninger...

Jeg tager udgangspunkt i at det er baenk du koncentrere dig om og ikke er koert i saenk af tung/volumen squat og doedloft ved siden af. Jeg gaar ogsaa ud fra at det er smolov jr du har koert og ikke en fuldblods smolov. Ligesom at det maa have vaeret med et submaximalt maxloeft som basis? Har du traenet baenk 4 gange om ugen med smolov jr med gode resultater, saa begynder jeg at tvivle paa at en ren gillinham er noget for dig.

Intensitet i gillimham er ret god hvis man saetter sit max ambitioest, men volumen er ret beskeden hvis ikke der suppleres op paa den ene eller anden maade. Hvis man er konditioneret til at koere smolov og faa noget ud af det, saa tror jeg ikke at gillinham i sin rene form er nok, men du kan jo proeve :smile:

Jeg har foer suppleret op og fik god fremgang med cirka denne komposition

Mandag: Gillinham tung dag (evt m bands nedefra), 3-5 x 3-5 Boardpress bagefter

Onsdag: Close grip bench paa 10 cm board (5'ere naar gillingham tung var 3'ere, og omvendt), 3 saet medium pinky grip benchpress bagefter + en tricepoevelse

Fredag: Gillingham let (eksplosivt) + tricepoevelse tung

Jeg kan godt lide gillingham fordi den giver en en volumen pr i uge 4 og 8 hvis man saetter den som jeg gjorde, det giver blod paa tanden :devil:

Link to comment
Share on other sites

Tjaeehh der er jo altid lidt svaert at vurdere...jeg har kun mine egne erfaringer at oese af og Jacob Nissens anprisninger...

Jeg tager udgangspunkt i at det er baenk du koncentrere dig om og ikke er koert i saenk af tung/volumen squat og doedloft ved siden af. Jeg gaar ogsaa ud fra at det er smolov jr du har koert og ikke en fuldblods smolov. Ligesom at det maa have vaeret med et submaximalt maxloeft som basis? Har du traenet baenk 4 gange om ugen med smolov jr med gode resultater, saa begynder jeg at tvivle paa at en ren gillinham er noget for dig.

Intensitet i gillimham er ret god hvis man saetter sit max ambitioest, men volumen er ret beskeden hvis ikke der suppleres op paa den ene eller anden maade. Hvis man er konditioneret til at koere smolov og faa noget ud af det, saa tror jeg ikke at gillinham i sin rene form er nok, men du kan jo proeve :smile:

Jeg har foer suppleret op og fik god fremgang med cirka denne komposition

Mandag: Gillinham tung dag (evt m bands nedefra), 3-5 x 3-5 Boardpress bagefter

Onsdag: Close grip bench paa 10 cm board (5'ere naar gillingham tung var 3'ere, og omvendt), 3 saet medium pinky grip benchpress bagefter + en tricepoevelse

Fredag: Gillingham let (eksplosivt) + tricepoevelse tung

Jeg kan godt lide gillingham fordi den giver en en volumen pr i uge 4 og 8 hvis man saetter den som jeg gjorde, det giver blod paa tanden :devil:

Det er Smolov Jr jeg har kørt. Jeg har kørt den 3 x ugentligt, og med min max sat 7,5 kg under den reele, (ellers kan det umuligt gennemførs)

Men selv med "kun" 3 ugentlige PAS, er volumen i Smolov Jr trods alt noget højere.

Men mange tak for dit input. Jeg vil lige overveje hvad der er smart

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - WSB

En lille opdatering fra i fredags og i loerdags. Begge traeninger var alene. Steve har jeg ikke set siden han fik (eller ikke fik) en skade i ryggen og der var sygdoms problemer i famillien ved Chris saa han maatte aflyse.

Fredag

Deadlift - op til 2 x 545 lb i halv dragt + nogle raw 5'ere paa 405 lb bagefter

Squat - op til 2 x 405 lb + 4 x 2 x 455 lb med wraps uden baelte

+ backchain support og abs

Loerdag

Benchpress - op til 3 x 3 x 365 lb + 2 x 8 x 315 lb = BB

+ tricep, lats & abs

Ikke noget specielt at berette. Jeg var nede paa en af kollegernes farm i weekenden og fik lov at kore een af de HELT store John Deer traktorer og seede imens han sad ved siden af. Traktoren er i sig selv lige knap 20 tons og opsaettes som traekkes er omkring 30 tons :devil: Selvom det hele er halvt GPS drevet og koere sig selv naar det gaar ligeud, er der masser at holde oeje med. Jeg maa lige faa oploadet et billede naar jeg er hjemme.

Om et par uger tager jeg paa et 3 ugers roadtrip her og i US. Her bliver det blot sporadisk traening 2-3 gange om ugen, eller hvad det nu kan blive til naar man paa vejen. Selvom jeg ikke bryder mig om at tage fri, saa er det nu det skal goeres.

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - ME lower body

Træning alene. Chris kom forbi en times tid men kunne kun boxsquatte med safetybaren da hans skulder ikke har det så godt og jeg allerede var godt igang. Steve er der ingen der aner hvor er :laugh:

Squat

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

5 x 225 lb

5 x 315 lb

3 x 405 lb - wraps + belt

2 x 455 lb - wraps + belt

2 x 495 lb - wraps + belt

2 x 525 lb - wraps + belt

1 x 545 lb - wraps + belt

1 x 565 lb - wraps + belt

1 x 585 lb - wraps + belt (266 kg)

Det gik fint nok idag, men jeg bliver tilsyneladende ikke stærkere i denne øvelse bare sådan lige, jeg går altid kold lige heromkring.

Backoff squat raw no belt

5 x 315 lb

5 x 405 lb

5 x 405 lb

5 x 405 lb

RDL

8 x 135 lb

8 x 225 lb

8 x 225 lb

8 x 225 lb

8 x 225 lb

Gluteham Raises

6

8

8

8

8

Roman Chair

10

10

10

1,5 powerrade + cacaomilk undervejs + gainershake bagefter.

En ok omgang knæbøj idag. Hverken frem eller tilbagegang, så ingen kommentar.

Link to comment
Share on other sites

Ironworks Gym - WSB, ME Upper body

Jeg fortsætter i WSB stilen indtil jeg tager en velfortjent ferie om 1½ uge. Jeg trænede alene idag da Steve stadig er forsvundet og chris er stadig fraværende pga kræftsygdom i famillien. Han er dog tilbage imorgen. Utroligt så ensomt det er at træne når man lige er blevet vant til at træne med makker :unhappy: Jeg fik dog en hånd af IPA løfterne Bryan ved boardpressen.

Benchpress/Boardpress

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

5 x 275 lb

5 x 315 lb

3 x 365 lb

3 x 405 lb - 3'' board

3 x 425 lb - 3'' board

3 x 445 lb - 3'' board (202 kg)

1 x 465 lb - 3'' board (211 kg)

1 x 475 lb - 3'' board (216 kg)

1 x 485 lb - 3'' board (220 kg)

1 x 495 lb - 3'' board (225 kg)

5 x 315 lb

5 x 315 lb

5 x 315 lb

Udemærket boardpress idag, jeg kan knap huske hvor meget det var jeg løftede sidste gang, men det var vist cirka det samme.

JM Presses

8 x 90 lb

8 x 90 lb

8 x 110 lb

8 x 110 lb

8 x 110 lb

Dips

8

8

8

8

T-bar rows

10 x 135 lb

10 x 160 lb

10 x 180 lb

8 x 205 lb

8 x 205 lb

8 x 205 lb

Wide grip pull to front

10 x 150 lb

10 x 200 lb

10 x 200 lb

10 x 200 lb

Hanging leg raises

10

10 10

COC 1

3

3

3

3

max 1

1 liter mælk + ½ gatorade undervejs + gainershake bagefter.

En ok omgang boardpress idag. Jeg vil benytte friheden til ikke at træne efter noget specielt program i den næste halvanden uge, ihvertfald vælge frit imellem øvelsene i en wsb opdeling. I weekenden bliver mine ting hentet og så flytter jeg i hotellejlighed indtil jeg flyver hjem endeligt den 30 juli. Det er underligt at stå med et ben ude af døren. Jeg glæder dog til at komme hjem og få fast "grund" under fødderne :smile: De danske forbrugerpriser glæder jeg mig dog ikke til. Her kan man leve som en rockstar...det er ikke ligefrem det samme derhjemme :wink:

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

Opdatering

Jeg traener stadig - omend mere paa vaageblus. Steve tog to ugers fri og er nu efterfoelgende i sverige. Chris har vaeret forfulgt af famillieproblemer, saa jeg har traenet selv og det er blevet ved en middelmaadig indsats, her foer jeg holder 3 ugers ferie.

Jeg har sendt alle mine ting hjem i weekenden og her i mandags blev al styrkeloeft udstyret sendt hjem, hvilket betyder at der maa baenkes paa et elendigt setup :unhappy: yuuuk hvor bliver man hurtigt forvaent. Jeg er flyttet i fuld moebleret hotel lejlighed hvor jeg maa holde til de naeste 2 maaneder. Imorgen tager jeg paa et 3 ugers roadtrip i Canada/US. Jeg vil se om jeg kan faa traenet en 1-2 gange om ugen som det mindste, saa formen ikke bliver oedelagt totalt.

Siden sidst fik jeg traenet torsdag, fredag, soendag, mandag og onsdag. Vaerd at naevne er:

Fredag - Op til nogle tripler i rackpull med 495 lb raw uden baelte, nogle tripler paa 300 lb med yoke/safety baren

Soendag - Baenk 5 x 3 x 275 lb + green band + CG boardpresses paa 385 lb bagefter

Mandag - Op til en double paa 600 lb i loes dragt. Mit led bag paa knaet blev irriteret igen, saa jeg stoppede.

Ondag - op til 7 x 5 x 315 lb i baenkpress og nogle 8'ere pa 140 lb i JM press

Idag koerer jeg en omgang disko og noget squat og saa er det ellers afsted paa ferie fra imorgen :smile:

Med lidt god vilje kommer jeg online og faar postet nogle billeder som vaekker misundelse :superman:

Edited by Conscience
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ironworks Gym - startup training

Saa er jeg tilbage efter 3 ugers ferie. Jeg fik kun traenet 2 gange undervejs og det er selvsagt gaaet ud over formen, men det var nu eller aldrig med ferien og ioevrigt haardt tiltraengt :smile:

Jeg starter i novozymes biopharma sweden den 3 august og der bliver travlt og haardt at komme igang. Den betalte ferie i canada er overstaaet...suk.

Jeg gik paa vaegten og jeg vejer 110 kg med toej paa saa der er cirka roeget 3-4 kilo. Halvdelen kommer vel tilbage naar jeg loader kreatin paa igen, saa det er ikke saa slemt igen.

Jeg fik traenet lidt igaar og baenkede 5 x 5 med 275 lb plus en del upper body work. Idag traenede jeg med Chris og Steve. Fra naeste uge gaar jeg paa basis program ala sheiko saa jeg kan faa noget volumen og basis styrke tilbage.

Dagens tal:

squat

5 x 45 lb

5 x 135 lb

5 x 225 lb

5 x 275 lb

5 x 315 lb

5 x 365 lb

3 x 405 lb

3 x 405 lb

3 x 405 lb

10 x 315 lb

uden baelte alle saet

Deadlift

3 x 225 lb + green band

3 x 275 lb + green band

3 x 275 lb + green band

3 x 305 lb + green band

3 x 305 lb + green band

gluteham raises

5

5

5

5

Hanging leg raises

10

10

10

1 liter gatorade undervejs.

Godt at komme igang igen. Jeg bliver sikkert godt oem i staengerne imorgen paa trods af den beskedne volumen og vaegt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share