jarvig13


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Puha, den hårdeste weekend jeg kan huske. Kun ekstrem usikkerhed med hende.

Det er så forfærdeligt latterligt, at min "mavefornemmelse" er utrolig sikker. Hun her vild med mig. Men min hjerne gør at alle (rimelige) argumenter for at fortælle mig, at jeg er en nar, har misforstået alt, blot lever på en illusion.

Det eneste problem er, at min mavefornemmelse de seneste 15 år ALDRIG har taget fejl. Som agerende intlligent menneske har neocortex mange gange dikteret en anden strategi/handling end mavefornemmelsen siger. Men hver gang har min mavefornemmelse været nærmest spot on.

Og denne gang siger mavefornemmelsen, at hun - omend endnu måske/formentlig kun tvivlende og usikkert - er vild med mig og er klar til at give mig en reel chance.

Det er jo latterligt. Min hjerne af en helt anden mening og mener, at jeg lader mig leve på en illusion og hun bare - venskabtligt - er glad for mig.

Men min mavefornemmelse har aldrig taget fejl i 15 år. Og min mavefornemmelse er bare at det kører på en vej som kan lede til hvad jeg håber på.

Det er bare noget møj. At al bevidsthed fortæller mig at jeg har misforstået det hele og en lilebitte svag ubrugelig mavefornemmelse råber at den er er helt, helt sikker.....hun er vild med mig.

Ohhhhh pis. Jeg er helt færdig. Har kun kunnet komme igennem weekenden ved at - temporert - at lægge nada-sprit-politkken på hylden og nu i 60 timer været helt væk i sprittåger. Ikke optimalt. Men den eneste måde at jeg kunne håndtere min bevidstheds nådeløse smadring af min mavefornemmelses selvsikre fornemmelser.

Puha. Forventer ikke meget i morgen. Ingen reaktion, svag afvisning, medium kulde, ingen interesse, ingen øjenkontakt er hvad jeg tror er en rimelig reaktion........og at dette er ok, så længe jeg bare forholder mig afventende og intet aktivt gør.

Men det bliver ikke sjovt i morgen. Min mave siger

10 % chance for aktiv, positiv tilbagemelding

80 % chance for nægterne, tilbageholden, semi-kold, semi-afvisende adfærd der i virkeligheden betyder at hun er ved at være klar

10 % chance for aktiv negativ afvisning som der er bund i

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 270
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hun virker venligt stemt. Holder mig med vilje i baggrunden og er meget lidt opsøgende for hendes opmærksomhed. Men hun har vist søgt at få øjenkontakt med mig et par gange (hvor jeg har nægtet) og hun er i super humør.

Tror min mavefornemmelse har ret.

Jeg er bare tilbageholdende så længe der er intet der tilsiger noget andet.

Link to comment
Share on other sites

Jeps benene er oppe på bordet, popcorn og cola fremme.... tid til live opdatering på scoring.

Som en lille bi-ting, kan jeg ikke lade være med at tænke på den usandsynlige situation at enten hun eller kæresten er på MOL og læser dette, da det trods alt ikke er for svært at vide hvem jarvig13 er. :laugh:

Fedt du er så åben omkring din situation

Link to comment
Share on other sites

Jeps benene er oppe på bordet, popcorn og cola fremme.... tid til live opdatering på scoring.

Som en lille bi-ting, kan jeg ikke lade være med at tænke på den usandsynlige situation at enten hun eller kæresten er på MOL og læser dette, da det trods alt ikke er for svært at vide hvem jarvig13 er. :laugh:

Fedt du er så åben omkring din situation

Nu er det jo rimeligt usandsynligt at hendes kæreste kender af mig.

Men derudover så er livet fyldt med risiko........man må bare lære at leve med det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Well, nu vi vitterlig er ved mikro-adfærds-afdelingen for, hvad der er i spil, så en lille update.

Valgte at skabe øjenkontakt på et passende neutralt tidspunkt. Hun fangede det.....og smilte. Men som altid med dualiteten som gør at man ikke helt kan greje det. Hvis det havde været "du har vundet mig og jeg overgiver mig" smil så ville det havde varet lidt længere. Men det var ikke kort. Alt for lang til en venskablig markering. Mest alt var det en teaser. Altså noget i retning af du-er-på-rette-vej-men-for-pokker-hvor-har-du-lang-vej-endnu-førend-jeg-overgiver-mig smil.

Altså sådan som jeg egentlig forventede det. Der var i hvert fald 0 % afvising i smilet/blikket.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke bare gøre noget ved det? Sige hende hvordan du føler? Så kan du komme videre - er der evt et sted, hvor hun ofte går i byen; så kunne du jo tilfældigvis rende ind i hende der.

Det ved hun udemærket godt. Vi har haft nogen pænt flirtende mails kørende (ikke fordi jeg finder mails specielt optimale, men hun sidder i et stort kontolandskab, hvor det ligesom ikke er muligt at flirte med mindre alle kan se det........hvilket hun med en velkendt kæreste i baghånden nok ikke er specielt glad for). Hun har virkelig kørt hårdt på, og jeg har virkelig svaret igen så det sang om ørene. Men det hele naturligvis "indirekte".......dvs. uden at nogen lægger kortene på bordet, for så har man ikke mere at byde ind med og står pænt forsvarsløs. Hun er jo helt sikkert i forsvarsposition fordi vitterlig kan lide sin kæreste........at hun så udemærket ved, at forholdet nok er døende og at jeg er værd at satse på på sigt, det kan hun så endnu ikke helt administrere.

Lægger jeg pres på, så dummer jeg mig. Kan kun forholde mig helt roligt.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Jo, men du torturerer også dig selv. Jeg synes, du skulle mødes med hende i byen - mon ikke der så sker lidt :smile:

Hvis jeg rent faktisk planlagt eller tilfældigt kunne mødes hende face to face, så er jeg pænt sikker på, at der ville ske noget.

Men verden er så forunderligt indrettet, at selvom begge ved dette, så giver det lige netop bagslag at "opsøge" det, ved at prøve få hende med på konceptet.

Så det bizare i denne verden, er, at begge gerne ville ses udenfor arbejdet, men hvis jeg - som er den som er mest "søgende" - prøver på dette, så taber hun interesse. Sådan er det bare. Jeg må forholde mig helt rolig indtil hun tager initiativ (bare en lillebitte smule).

Link to comment
Share on other sites

Puha, det lyder sørme besværligt alt det dér med det modsatte køn, frister det aldrig at blive munk eller lignende? :tease:

Nej. Det er bare 100 gange lettere i f.eks. i byen end med en kollega....som endog har en kæreste.

Fordi spillereglerne er som de er i byen, så er det langt nemmere at "spille sit spil". På en arbejdsplads vælger man ikke selv kontekst og situationerne og vil ofte være presset i professionelle sociale regler som gør at man slet ikke kan spille sit spil ordentligt.

Hele "sygdommen" kommer kun af, at vi arbejder sammen som kollegaer og i en professionel snæver sammenhæng er presset ned i nogen rimeligt ufleksibel sociale mønstre.

Derfor kan jeg ikke bare give gas. Derfor kan jeg ikke bare ikke give gas.........og så sige "who cares" (som normalt) hvis jeg brænder fingerne. Netop derfor er man uden våben og strategi, men helt overladt til kollegiale kontekst (inkl. kæreste) at lave sin moves. Det er bare helt håbløst, hvis man skal gøre det ordenligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sagtens følge dig, Jan, og undskyld hvis mine jokes er lidt billige engang i mellem. :blush:

Den er jo også dobbelt giftig, når det både er på arbejdet og med kæreste på.

Prøv at vende den om... se situationen fra hendes vinkel.

Hun har en kæreste som det måske går fint med, måske er forholdet nedadgående. Indikationer på det ene eller andet ud over hendes spil med dig? Bor de sammen?

Det hele er selvfølgelig langt mere kompliceret for hende hvis de bor sammen, uanset forholdets status, om hun har erkendt at det går skidt hvis er tilfældet, og det vil jo være en kæmpe beslutning at hoppe fra. Den slags formoder jeg tager tid for de fleste at tage.

Nu regner jeg mig selv for lidt af en ekspert i dårlig timing :innocent::tongue: og mest af alt ligner det tilfældet her. Den rigtige pige, den rigtige kemi, det helt forkerte tidspunkt pt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Netop.......præcist hvad jeg kunne have skrevet.

PS: Han bor hos hende. Men grundet hans arbejde, så er ham ret sjldent hjemme. Hun er irriteret over dette + at han for lidt viser han elsker hende.

Spørg mig ikke, hvorfra jeg ved det.....det ved jeg bare....jeg har mine kilder.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Hehe og jeg troede piger var slemme til at overfortolke. Imponerende, at du af et blik kan udlede hun er interesseret, men du endnu ikke har overbevist hende.

Altså hvis begge parter tolker så meget på sådan nogle små situationer, kan det jo ende med at man udleder, noget der slet ikke er der.

Selvfølgelig er det kompliceret at I er kollegaer og hun har en kæreste og du er derfor nødt til at overveje hvad du gør.

Men hun ved du er interesseret og hun er stadig hos kæresten... tror du er nødt til at vente (hvis) hun evt. forlader kæresten.

Der er jo også det aspekt, om en fyr der ikke respekterer et forhold (hvad enten det er hans eget eller hendes), om han vil respektere når han selv er i et forhold?! Nu kan jeg selvfølgelig se, du har et rimelig liberalt syn på den sag, men har hun også det?

Link to comment
Share on other sites

Hehe og jeg troede piger var slemme til at overfortolke. Imponerende, at du af et blik kan udlede hun er interesseret, men du endnu ikke har overbevist hende.

Altså hvis begge parter tolker så meget på sådan nogle små situationer, kan det jo ende med at man udleder, noget der slet ikke er der.

Selvfølgelig er det kompliceret at I er kollegaer og hun har en kæreste og du er derfor nødt til at overveje hvad du gør.

Men hun ved du er interesseret og hun er stadig hos kæresten... tror du er nødt til at vente (hvis) hun evt. forlader kæresten.

Der er jo også det aspekt, om en fyr der ikke respekterer et forhold (hvad enten det er hans eget eller hendes), om han vil respektere når han selv er i et forhold?! Nu kan jeg selvfølgelig se, du har et rimelig liberalt syn på den sag, men har hun også det?

Man kan udlede meget af ét blik. SPecielt når det er i konteskt.

Angående resten, så er jeg jo stort set enig.

Liberalt syn på tingene.....det kan jeg ikke forestille mig hun har......så ville hun allerede havde taget affære.

Link to comment
Share on other sites

Æv, har haft 4 timers overarbejde og har ikke orket at gå til træning i dag.

Men jeg har det nu ganske fint her til aften. Fik lige en lille "neutral" snak med hende på tomandshånd og det hele var vist cool, uden at nogen af os kom ind på sprængfarlige emner. Men virkede som om hun trods alt har købt konceptet med alt det der skete sidste uge (altså at vi vitterligt har et eller andet kørende), og nu bare prøvede at få lidt pusterum.

Havde egentlig overvejet - delvis som terapi for mig selv - at komme med et længere indlæg der mere "logisk" forklarede hvordan kunne være så overdrevet smadret i weekenden og så forsigtig/tilbageholdende i dag, når nu sidste uge endte så fremragende.

Men jeg ved ikke lige om nogen gider at høre om det, og eftersom jeg har helt fint nu (mavefornemmelsen holdt og endog lidt mere "positivt" end jeg turde håbe på), så har jeg ikke et brændende behov for at udtrykke mine fustrationer i skrift.

Link to comment
Share on other sites

Jarvig, med alt respekt, bilder du ikke bare dig selv det ind du gerne VIL se?

Du ved selvfølgelig ligeså godt som jeg, at mennesker kan være interesserede i andre mennesker, på mange forskellige planer, og man kan selvfølgelig aldrig sige om man har noget med en kvinde, førend man har været virkelig intim med hende (ikke blot i fantasien Jan - og en snak, tæller altså ikke), det lyder mest af alt som en mindre besættelse? - desuden, så flirter lækre piger med alle, om ikke andet for bekræftigelsen, så gud forbyde det, en spændende affære - det skulle betyde hvad? - men alt dette det ved DU allerede mere end nogen anden!

Hvis hun er irriteret over kæresten for sjældent er hjemme, så holder hun sikkert af ham? Men hvis du er så overbevidst, så stop da med at være sådan en wuzz og spørg hende lige ud af posen, 'elsker du ham?' 'hvordan ser du jer sammen i fremtiden?' 'hvordan ønsker du at se jer sammen i fremtiden?' ...

Du kan få hvem som helst du vil, virkelig, du kan endda gå ned på gaden i morgen, og få de eksakt samme følelser for en helt ny person, om du tror på det eller ej, alt andet ER selvbedrag - hvorfor? fordi det indtil nu kun er noget der sker inden i dig - ikke imellem jer.

Hvorfor ødelægge noget der reelt eksistere og er betydningsfuldt for andre? - for hvad? for noget du lige har digtet på nethinden? Du har INTET på spil lige nu, udover det du opdigter i din fantasi, og du ved det, hendes kæreste, ja vel også pigebarnet selv, har derimod selvfølgelig 'alt' på spil - tænk over det - jeg ved godt du sikkert bilder dig noget andet ind, nu du endelig er blevet forelsket (tillykke med det i øvrigt), og derfor gider du ikke høre på når vi siger andet til dig, men virkelig, tag dig sammen og get real. Husk på, det nævnte viser noget om din karrakter, og intet er så betydningsfuldt for det at være mand, som karrakter, og den slags følger en livet igennem.

Man bør heller ikke 'spinde guld' på andres ulykke, slet ikke mennesker man holder af, så hvis hun elsker ham, og forholdet halter, så burde du måske bruge din enorme ekspertise på at hjælpe hende med at få det til at fungere i stedet? Hvis det så ikke går imellem dem, så er der jo intet der forbyder dig at tage den derfra - men mon ikke du er bedst stillet, med at rette fokuset på noget andet, og lad være med at tænke mere over det, før end det er tilfældet?

Tænk over det Jan, virkelig - blot fordi du er virkelig god til at retfærdiggøre noget over for dig selv, gør det ikke rigtigt eller retfærdigt. Du snakker om at du ikke kan tage ansvar over for hendes 'naturlige personlige ansvar', det kan du selvfølgelig ikke, men den er for billig og du ved det sku inderst inde, du har ansvaret for hvad DU gør, hvad DU får hende TIL at føle 'attraction is not a choise' - alle kan ødelægge et forhold, men hvis det er det DU vælger, så er det selvfølgelig noget du gør.

I wish you the best, in live and in love! ... really

Husk på at der er forår i luften!

M.V.H

Helio

PS; jeg beklager det dårlige indlæg, har været en virkelig lang dag, men jeg kan ikke holde mig tilbage fra den slags - jeg håber du lurer lidt på pointen og tager dig lidt sammen.

Edited by heliotropen
Link to comment
Share on other sites

PS, inden det længere indlæg. Hun har været totalt sød overfor mig i dag, og pludselig ved morgenkaffen kiggede jeg på hende og hun smilede tilbage og fatholdt blikket i så lang tid, at jeg efter hvad der virkede som uendelig lang tid måtte se væk fordi det blev for voldsomt at fortsætte.

En illusion? Måske. Men den er godt nok svær at ignorere.

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Skal jeg til den ugentlige mandag morgensang

WTF, har I morgensang!? :laugh: Det rabler i Helsingør.

Hvis jeg rent faktisk planlagt eller tilfældigt kunne mødes hende face to face, så er jeg pænt sikker på, at der ville ske noget.

Tager I aldrig en fyraftensøl ligesom på andre normale arbejdspladser med en liberal alkohol politik? :unsure:

PS: Han bor hos hende. Men grundet hans arbejde, så er ham ret sjldent hjemme. Hun er irriteret over dette + at han for lidt viser han elsker hende.

Det er sgu da mig. :laugh:

PS, inden det længere indlæg. Hun har været totalt sød overfor mig i dag, og pludselig ved morgenkaffen kiggede jeg på hende og hun smilede tilbage og fatholdt blikket i så lang tid, at jeg efter hvad der virkede som uendelig lang tid måtte se væk fordi det blev for voldsomt at fortsætte.

En illusion? Måske. Men den er godt nok svær at ignorere.

Lækkert. :smile: Det er en af de små ting, der livet værd at leve. :smile:

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Med mindre hun skriver/siger noget helt fantastisk overraskende i morgen, så har tvivlerne i denne tråd vist sejret.

Jeg er en fri mand, men har smadret mit hjerte.

Det var godt nok formentlig den mindste afvisning set i DK de seneste 25 år, men den var der.

Gider ikke uddybe. Men den skulle være god nok.

Humør? Hmmmm, gæt selv. Jeg

- har mistet en helt fantastisk pige

- har smadret mit hjerte

- har fået min første ulykkelige forelskelse i 6 år

- har blameret mig på MOL på at virke så sikker om det modsatte af virkeligheden

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share