Kostfordeling i weekenderne


KPC
 Share

Recommended Posts

Hej Mol'er...!

Jeg har tænkt lidt over hvordan andre gør med kosten (f.eks. i weekender).

Jeg er selv en af dem der gerne vil sove lidt længe i weekenden fordi jeg går lidt sent i seng, dvs. at jeg står op omkring kl. 10...!

Så jeg ville høre hvordan man skal indtage sin kost.

Når kl. er 10 så burde jeg 'normalt' have indtaget både morgenmad (kl.7) og formiddagsmad (kl.9), men der har jeg jo så lægget og sovet...!

Skal jeg så bare springe dem over, for jeg har jo ikke brugt noget enery på at sove, hvis i forstår...!

Eller skal jeg bare presse HELE programmet extra sammen.

:POPP: :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Hej Mol'er...!

Jeg har tænkt lidt over hvordan andre gør med kosten (f.eks. i weekender).

Jeg er selv en af dem der gerne vil sove lidt længe i weekenden fordi jeg går lidt sent i seng, dvs. at jeg står op omkring kl. 10...!

Så jeg ville høre hvordan man skal indtage sin kost.

Når kl. er 10 så burde jeg 'normalt' have indtaget både morgenmad (kl.7) og formiddagsmad (kl.9), men der har jeg jo så lægget og sovet...!

Skal jeg så bare springe dem over, for jeg har jo ikke brugt noget enery på at sove, hvis i forstår...!

Eller skal jeg bare presse HELE programmet extra sammen.

:POPP: :showoff:

Hvis du går senere i seng var det da oplagt bare at rykke hele baduljen nogle timer, så alle måltiderne fx indtages 3 timer senere end normalt

-Camilla

Link to comment
Share on other sites

Du bruger mindre energi når du sover, men det er jo ikke sådan at du slukker fuldstændig.

Med færre vågne timer er dit forbrug en smule lavere, så sigter du efter samme kcal-overskud kunne du springe et enkelt at måltiderne over (af de to du "missede"), men ellers bare gøre plads til resten på de timer af dagen der nu er tilrådighed.

Link to comment
Share on other sites

Du bruger mindre energi når du sover, men det er jo ikke sådan at du slukker fuldstændig.

Med færre vågne timer er dit forbrug en smule lavere, så sigter du efter samme kcal-overskud kunne du springe et enkelt at måltiderne over (af de to du "missede"), men ellers bare gøre plads til resten på de timer af dagen der nu er tilrådighed.

Det var også en mulighed...! Jeg efter at forøge min muskelmasse, for der skal helt ikke midstets alt for mange kcal og proteiner. Så regner med at skrotte formiddagen..!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du går senere i seng var det da oplagt bare at rykke hele baduljen nogle timer, så alle måltiderne fx indtages 3 timer senere end normalt

-Camilla

Hvad nu hvis han står sent op søndag, og at han skal på arbejde, skole eller hvad han nu laver næste dag. Så kan han jo ikke rykke hele baduljen de 3 timer frem, for så skal han jo også 3 timer senere i seng end normalt igen.

Så det holder jo ikke helt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share