Hvilket program skal jeg vælge?


fune
 Share

Recommended Posts

Hej i kloge MOL'er :smile:

Jeg træner 6 gange i ugen, og kan ikke rigtig finde ud af om et 2dags split er for meget? Så overvejer at gå over til et 3dags split? Hvad vil i mene er bedst?

Jeg har trænet omkring 2-3 år, men det har ikke været nær så seriøst som det er på nuværende tidspunkt. Trænede cirka 3 gange i ugen førhen med et fullbody program.

Indtil videre i mit 2dags split har jeg kørt følgende øvelser:

Første dagen

Bryst

Bænkpres

Skråpres

Dumbell press

Flyvers

Triceps

Cable pushdown

Dips

Til tider close grip bench press

Skulder

Lateral raise

Front raise

Anden dagen

Biceps

Biceps curl

Preacher curl

Hammer curl

Ryg

Chin ups

Rowing

Pull down

Benene bliver trænet lidt forskelligt, med forskellige øvelser, med vægte, løb og cykling.

Ved godt jeg ikke har squat og dødløft med, men har ikke mulighed for at få den vist i det center jeg træner i, så er lidt bange for at min teknik er for dårlig.

Hvad vil i mene om det program? Skal jeg gå over til et 3dags split og evt. sætte lidt flere eller mindre øvelser på?

Kom med ris og ros!

Link to comment
Share on other sites

Ved godt jeg ikke har squat og dødløft med, men har ikke mulighed for at få den vist i det center jeg træner i, så er lidt bange for at min teknik er for dårlig.

Jeg synes virkelig du skal forsøge at tage dem med alligevel. Du har jo slet ingen øvelser for benene. :blink:

Bare sørg for at starte med en lav vægt i begge øvelserne og check youtube for film, hvor du kan studere andres teknik, så skal det nok komme. Ellers gå på besøg i en styrkeløfter-klub.

Det er mit indtryk, at folk er meget hjælpsomme, hvis der kommer nogen, og vil lære teknikken. :wink:

- muldjord

Link to comment
Share on other sites

Hvis man nu siger jeg vil køre 3dags split? Så skal jeg vel have flere en øvelse til biceps, for ellers bliver det da en kort trænings dag når jeg skal træne biceps og ryg :smile:

Hvis man nu sku bygge det op i et 3dags split hvad vil i så foreslå af øvelser til de forskellige dage?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu stadig holde på at en øvelse til biceps er fint...

Et 3 split kunne være:

1:

bænkpres

incline bænkpres

military

lateral raise

triceps

2:

dødløft

BOR

chin ups

træk til bryst

biceps

3:

squat

benpres

leg curls

noget til lægene

mave

en af fordelen ved split er vel også at hvert split skal være kortere end ved fullbody?

Link to comment
Share on other sites

Ja det giver jeg dig ret i..

Du skulle vel ikke lige ligge inde med et link til den øvelse du kalder BOR, for den har jeg aldrig hørt om før :blush:

Men hvis jeg vil opnå maskimal muskelvækst skal jeg så køre 2dags split eller 3dags? Hvis vi antager kosten bliver indtaget nogenlunde ordenligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu stadig holde på at en øvelse til biceps er fint...

Et 3 split kunne være:

1:

bænkpres

incline bænkpres

military

lateral raise

triceps

2:

dødløft

BOR

chin ups

træk til bryst

biceps

3:

squat

benpres

leg curls

noget til lægene

mave

en af fordelen ved split er vel også at hvert split skal være kortere end ved fullbody?

Hvorfor lave Chin ups og Træk til bryst samme dag???

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg synes ikke rigtig jeg er sådan smadret efter træning som jeg plejer at være, når jeg f.eks. har trænet 2 dags split. Jeg har dog taget en ekstra bryst øvelse med ind, da jeg ikke synes jeg fik nok bryst. Vil det være dumt at smide lidt flere øvelser på?

Er der andre som kører 3 dags split som har nogle erfaringer de kan give ud af mht. mit program?:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share