Proteinbar..hvilken?


Payam
 Share

Recommended Posts

En af mine venner og jeg står og skal til at købe en kasse proteinbarer, men efter jeg har kigget adskillige hjemmesider igennem, er jeg næsten blevet mere forvirret. Derfor tænkte jeg, om I har én bestemt, I kan lide?

Egentlig er der ingen specifikke krav til den, udover det skal være proteinen, der er førsteprioritet i den (derved ikke et eller andet 10% prot og 80% carb), og skal skal prisen naturligvis være iorden :tongue:

Men kom med dit bud! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lækkert - kan man lige snige et "protein-tilskuds" spørgsmål ind her??

Er der nogen, der ved, om de forskellige firmaer kører med "smagsprøver" - vareprøver, så man lige kan se produktet først?

Jeg har nemlig ikke været bruger, men kun smager af proteinpulver før, og jeg vil ikke investere en masse penge, hvis jeg virkelig ikke kan få det ned i forb. med min træning.

Vh Randi

ps. Jeg håber ikke, at jeg ødelægger tråden.

Link to comment
Share on other sites

En af mine venner og jeg står og skal til at købe en kasse proteinbarer, men efter jeg har kigget adskillige hjemmesider igennem, er jeg næsten blevet mere forvirret. Derfor tænkte jeg, om I har én bestemt, I kan lide?

Egentlig er der ingen specifikke krav til den, udover det skal være proteinen, der er førsteprioritet i den (derved ikke et eller andet 10% prot og 80% carb), og skal skal prisen naturligvis være iorden :tongue:

Men kom med dit bud! :bigsmile:

PM'er også jf. reglen "Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller omtale specifikke kosttilskud ved produktnavn." :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tjek PM :smile:
PM'er også jf. reglen "Det er ikke tilladt at henvise til forhandlere af kosttilskud eller omtale specifikke kosttilskud ved produktnavn." :smile:

Tak - tjekker det lige ud :smile:

Hvad er en PM?? :blink:

Boardets interne kommunikationssystem :smile:

Tror vist, det står for "Private Message" :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Lav dine egne! :4mewantfood:

Der er forskellige udmærkede opskrifter på t-nations hjemmeside. Her er min favorit:

6 æggehvider

2 scoops chokolade proteinpulver

2 cups havregryn

1 cup æblemos

1 spsk vaniliesukker

3 spsk peanut butter

evt mere sødemiddel

Alt blandes godt sammen, kom i en ovnsikker form og bage i 200 grader, ca 20-25 minutter.

En lækker gainer variant er at skifte havregryn ud mod kokosmel, chokoladesmagen på pulver mod vaniliesmag og dyppe de færdige kager i chokolade :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det ville næsten også være umuligt at vælge en specifik bar, som er go'. Der er et hav af muligheder og varianter. Jeg holder mig også selv til de, som har 20-30 g. prot. pr. bar. Men de som smager af jordbær eller en blanding af bær og banan er favoritter ! :4mewantfood:

Man kan af og til være heldig at rende ind i et tilbud på nettet, det er jo en ret dyr løsning af få sin protein på.

Betina

Link to comment
Share on other sites

Du kunne fx. kigge i Fighter # 4, der i tester de 23 bars, netop på smagen.

Du kan sikkert læse det på biblioteket, hvis du alligevel er der engang.

Vh. TBB

Jeg har desværre ikke mulighed for at komme på et bibliotek her i nærheden, men det lyder ellers temmelig interessant.. :cool:

Lav dine egne! :4mewantfood:

Der er forskellige udmærkede opskrifter på t-nations hjemmeside. Her er min favorit:

6 æggehvider

2 scoops chokolade proteinpulver

2 cups havregryn

1 cup æblemos

1 spsk vaniliesukker

3 spsk peanut butter

evt mere sødemiddel

Alt blandes godt sammen, kom i en ovnsikker form og bage i 200 grader, ca 20-25 minutter.

En lækker gainer variant er at skifte havregryn ud mod kokosmel, chokoladesmagen på pulver mod vaniliesmag og dyppe de færdige kager i chokolade :4thumbup:

Mmmh.. lyder lækkert - jeg overvejer faktisk kraftigt at prøve det her i morgen, hvor jeg har muligheden :tongue:

Hej

Det ville næsten også være umuligt at vælge en specifik bar, som er go'. Der er et hav af muligheder og varianter. Jeg holder mig også selv til de, som har 20-30 g. prot. pr. bar. Men de som smager af jordbær eller en blanding af bær og banan er favoritter ! :4mewantfood:

Man kan af og til være heldig at rende ind i et tilbud på nettet, det er jo en ret dyr løsning af få sin protein på.

Betina

Jep, I know.. det er naturligvis en individuel sag, der afgør, hvad ens smagsløg passer til - det var også derfor, jeg prøvede at lede folk hen mod at komme med deres subjektive bud på en proteinbar :smile:

Link to comment
Share on other sites

NICE :4thumbup: det skal jeg SÅ meget prøve... jeg har tit tænkt på at købe dem for lige at have en med på arbejde til et mellemmåltid, men synes simpelthen de er for dyre...

Ja, de er vildt dyre og tit synes jeg de mest indholder sukker, eller smager i hvert fald kun af sukker :dry:

Jeg plejer ikke at komme sødemidler i mine, jeg kan godt lide hvis de ikke er for søde.

Link to comment
Share on other sites

Ja, de er vildt dyre og tit synes jeg de mest indholder sukker, eller smager i hvert fald kun af sukker :dry:

Jeg plejer ikke at komme sødemidler i mine, jeg kan godt lide hvis de ikke er for søde.

Jeg prøver nok at lave dem i morgen - så kan jeg lige komme med en vurdering :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Husk at bruge bageprotein - normalt protein denaturerer.

Det skulle jeg mene er skæbnen for alle proteiner der skal optages.

Proteiner denaturerer naturligt i maven som følge af den høje temperatur og lave pH - denne denaturering er nødvendig for at de proteinnedbrydende enzymer (endo- og exopeptidaserne) kan kløve proteiner effektivt til oligopeptider.

Edited by Sortiarius
Link to comment
Share on other sites

Tja.. smagen er egentlig fin nok. Den er hverken supergod eller direkte dårlig - ingen tvivl om, at jeg sagtens kan spise den :4thumbup:

Men er det meningen, man skal bruge bageprotein? :wink:

Jeg er helt enig med dig - supergod? Nej. Dårlig? Nej. Men med tiden vænner man sig til den og til slut synes man at den er rigtigt ok :smile: Du kan som sagt få den lidt mere interessant med sødemidler i, eller bruge moset banan i stedet for æblemos.

Nej, du behøver ikke bruge bageprotein. Det er også bare valle, men har ingen smag. Bageprotein er fremstillet for at man skal kunne skifte tørre ingredienser som mel, kartofler og lignende ud i mad, brød og kager og på den måde få dem mere "lowcarb" men proteinrig, uden at det skal påvirke smagen nævnvært.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share