Chins/Dips rack


Bellini
 Share

Recommended Posts

Mangler lidt ideer til, hvordan jeg kan fremskaffe et chins og dips stativ til brug derhjemme. Det skal bruges udendørs (skid hul i om det ruster), helst være fritstående og det skal være billigt. Jeg vil helst ikke byde min murstens-ydermur, at hænge 110 kg + balast op i et par skruer (har set det gå galt for muren) - derfor fritstående. Jeg kan til nød sætte et par skruer til at sikre det ikke vælter/skrider.

Hvor finder jeg det til <1000 kr?

Helt andre ideer er meget velkomne. :smile:

Denne model kunne være eksempelvis være en idé:

214_l.jpg

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Det er jo en meget simpel konstruktion der skal til.

Tror det absolut nemmeste vil være hvis du kender en gut der gider svejse et par stykker jern sammen til dig. Jernet og svejsningerne skal nok holde, i skal bare sørge for at møget ikke vipper.

Så det er mest af alt et spørgsmål om at have en "base" der er stor nok, i forhold til tyngepunktet

Link to comment
Share on other sites

Det er jo en meget simpel konstruktion der skal til.

Tror det absolut nemmeste vil være hvis du kender en gut der gider svejse et par stykker jern sammen til dig. Jernet og svejsningerne skal nok holde, i skal bare sørge for at møget ikke vipper.

Så det er mest af alt et spørgsmål om at have en "base" der er stor nok, i forhold til tyngepunktet

Har selv tænkt på det samme - men kender desværre ingen som kan svejse, og skal jeg betale mig fra det, så bliver det sgu sikkrt også dyrt. Jern/stål er heller ikke ligefrem billigt. :smile:

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Har du nogle tegninger/mål af det? Eller foto! Overvejer nemlig selv noget træningsudstyr.

Har vedhæftet et billede, skal nok se om jeg kan finde tegningerne..

Skulle jeg ændre noget ville jeg nok sætte en form for stiver på skrå bagved selve stativet..

Edit af en eller anden grund vil den ikk vedhæfte et billede

Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

Har vedhæftet et billede, skal nok se om jeg kan finde tegningerne..

Skulle jeg ændre noget ville jeg nok sætte en form for stiver på skrå bagved selve stativet..

Edit af en eller anden grund vil den ikk vedhæfte et billede

Teddy -> har sendt dig en PM. :smile:

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Har vedhæftet et billede, skal nok se om jeg kan finde tegningerne..

Skulle jeg ændre noget ville jeg nok sætte en form for stiver på skrå bagved selve stativet..

Edit af en eller anden grund vil den ikk vedhæfte et billede

Højst sandsynligt fordi det var for stort. Så vidt jeg husker plejer fejlmeddelelsen nogenlunde at fortælle dig hvad problemet er.

For nedskalering af billedet, så min guide i "teknisk og praktisk om disse fora"

Link to comment
Share on other sites

Teddy-> Tak for billedet! Umiddelbart ser konstruktionen lidt let og måske ustabil ud, men jeg går ud fra, at det ikke er tilfældet? :smile:

Jeg har tilladt mig at vedhæfte billedet her.

/Bellini

det er helt ok og er skam fint nok, men som nævnt ville jeg lave den lille forbedring for at øge stabiliteten

Link to comment
Share on other sites

Det rigtigt - det havde du jo allerede skrevet.

Kan "din smed" ikke lave et mere? :innocent:

/Bellini

Var min kammerats gamle kollega som lavede det + et til min kammerat som tak for hjælpen for noget andet..

Det ser godt ud teddy. Håber du finder tegningerne.

Kan ikk finde dem, men min kammerat har snakket om evt at tegne en ny hvis det har interesse ogvi presser ham lidt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share