Vægttab+træning


Ash86
 Share

Recommended Posts

hey alle.

Nu har jeg været i gang med noget vægttab og kørte noget motion ved siden af men synes ikke rigtig jeg kan se nogen resultater af det motion jeg dyrker. Jeg mener bare at jeg ikke er så "markeret" som jeg egentlig burde være når man tænker på hvor lang tid jeg nu har været i gang med den træning jeg kører(omkring 4-5måneder).

Det er egentlig ikke ret meget men jeg træner næsten hver morgen ( har selvfølgelig taget nogle pauser på nogle dage(måske en uge) en gang imellem) i omkring en time hvor jeg tager arm mave og ben bøjninger(saksen der, hvis i kender den). Ved siden har jeg et okay hårdt fysisk job også går jeg også omkring 4-5km næsten hver dag..

Kan i give mig noget vejledning omkring hvad der ku være "galt"?

Edited by Ash86
Link to comment
Share on other sites

Vil tro fejlen ligger i det du spiser , 5 måneder og unden gode resultater, jeg har været igang med at cutte i en lille uge nu, har tabt små 3 kilo,

har et Kcal underskud på cirka 2500kcal i døgnet, køre 1 cardio season hver dag hvor jeg minimum forbrænder 1000kcal(2timer) plus 2-3 vægttræninger hver uge.

Link to comment
Share on other sites

Vil tro fejlen ligger i det du spiser , 5 måneder og unden gode resultater, jeg har været igang med at cutte i en lille uge nu, har tabt små 3 kilo,

har et Kcal underskud på cirka 2500kcal i døgnet, køre 1 cardio season hver dag hvor jeg minimum forbrænder 1000kcal(2timer) plus 2-3 vægttræninger hver uge.

Et underskud på 2500 kcal i døgnet kan da absoult ikke anbefales?! :blink: Hvad er grunden til du presser citronen så hårdt? Der ryger jo højest sandsynligt lige så meget muskelmasse som fedtvæv når du er i så stort et underskud.

Man anbefaler normalt et underskud på ca. 500 kcal/døgnet.

Til topic-starter: Hansen er inde på det rigtige - 5 mdr uden resultater betyder højest sandsynligt at du skal have et grundigt kig på din kost. Smid eventuelt en dagskost herind - så er der noget at tage udgangspunkt i.

Har du en idé om hvad dit ligevægtsindtag er?

Link to comment
Share on other sites

Et underskud på 2500 kcal i døgnet kan da absoult ikke anbefales?! :blink: Hvad er grunden til du presser citronen så hårdt? Der ryger jo højest sandsynligt lige så meget muskelmasse som fedtvæv når du er i så stort et underskud.

Man anbefaler normalt et underskud på ca. 500 kcal/døgnet.

Til topic-starter: Hansen er inde på det rigtige - 5 mdr uden resultater betyder højest sandsynligt at du skal have et grundigt kig på din kost. Smid eventuelt en dagskost herind - så er der noget at tage udgangspunkt i.

Har du en idé om hvad dit ligevægtsindtag er?

Ja 2500 kcal er et stort underskud, men det er uhyggeligr effektivt, dog er det ikke alle dage jeg har så stort underskud, Men optil 2500kcal,

har en idea om din forbrænding er meget lille, har du overvejet at prøve forbrændings opsættene piller?

Link to comment
Share on other sites

Ja 2500 kcal er et stort underskud, men det er uhyggeligr effektivt, dog er det ikke alle dage jeg har så stort underskud, Men optil 2500kcal,

har en idea om din forbrænding er meget lille, har du overvejet at prøve forbrændings opsættene piller?

Ja, det kan godt være det er effektivt på vægten, MEN der er jo ikke nogen idé i at smide en masse muskelmasse i en fart! Det virker fuldstændig absurd med så stort et underskud.

RO på! At anbefale forbrændingsopsættende piller med dit nuværende kendskab til topic-starter virker helt ude i hampen. Desuden er det de færreste der reelt har lavt stofskifte - og den eneste til at stille en sådan diagnose er lægen!

Link to comment
Share on other sites

hey igen.

det er jo ikke fordi jeg ikke taber mig, for det gør jeg. Plus er min forbrændning temmelig høj, f.eks så er min krop rimelig dygtig til at skaffe sig af med affaldstoffer hver morgen efter en kop kaffe og 3-4 tisse ture om dagen.

Så problemet ligger ikke der.

Jeg passer på med det jeg spiser, og er i kalorieunderskud næsten hverdag. det svinger så fra 500-1000. Nu tæller jeg ikke mit mad så meget som før da det nu sidder godt fast i hovedet på mig hvad man kan spise og hvor meget når man er på kur.

I hvertfald.. jeg tænker lidt på måske at det har noget med at huden (efter vægttabet) nu er kommet tilbage på plads og derfor har jeg ikke ligeså mange "udhulninger"(?) på kroppen som før? hva mener i?

(?)= med det mener jeg de fordybninger som man specielt ser hos tynde/slanke mennesker.

Link to comment
Share on other sites

hey igen.

det er jo ikke fordi jeg ikke taber mig, for det gør jeg. Plus er min forbrændning temmelig høj, f.eks så er min krop rimelig dygtig til at skaffe sig af med affaldstoffer hver morgen efter en kop kaffe og 3-4 tisse ture om dagen.

Hvilke affaldsstoffer er det liiiiiiiige vi taler om?! :blink:

Så problemet ligger ikke der.

Jeg passer på med det jeg spiser, og er i kalorieunderskud næsten hverdag. det svinger så fra 500-1000. Nu tæller jeg ikke mit mad så meget som før da det nu sidder godt fast i hovedet på mig hvad man kan spise og hvor meget når man er på kur.

Hvis du fortsat taber dig stille og roligt - hvori består problemet så? Altså du skrev tidligere at du var gået i stå.

I hvertfald.. jeg tænker lidt på måske at det har noget med at huden (efter vægttabet) nu er kommet tilbage på plads og derfor har jeg ikke ligeså mange "udhulninger"(?) på kroppen som før? hva mener i?

(?)= med det mener jeg de fordybninger som man specielt ser hos tynde/slanke mennesker.

Forstår ikke noget af det der? :blink:

Uddyb :smile:

Link to comment
Share on other sites

allerede fra det første indlæg skriver jeg at problemet ikke er mit vægttab men markeringen af mine musklerne... eller hva man nu kalder det. At man kan se de markerede muskler på kroppen.

jeg har trænet i et stykke tid og kan se lidt men synes selv at de burde være temmelig synlige efter de 5 måneder jeg nu har trænet, selvom jeg har holdt pauser.

Det er det, det hele drejer sig om. Om I ved hva grunden kunne være til at man ikke kan se musklerne mere tydeligt når man nu fortsætter med at tabe sig og træne...

Keki: ---> Affaldstoffer: afføring og urin. Sku jeg hentyde til andet?

"quote: du skrev tidligere at du var gået i stå" <--- det jeg skrev før har intet at gøre med det jeg skriver nu. Vil helst forholde mig til et emne af gangen.

Keki: Når man nu taber sig, og hvis det forgår lidt for hurtigt, så får mange det som kan kaldes for "løst hud", men hudens elasticitet vender stille og roligt tilbage efter et stykke tid igen (nu tror jeg at du faktisk godt ved alt det her) men altså... jo jeg tænkte så på at mens man har det her "løst hud" periode, kan man se på ens krop nogle fordybninger f.eks ved håndleddet eller kravebenet osv. og at med tiden forsvinder det igen når huden "er kommet tilbage på plads"(elasticiteten). Det er bare en teori.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share