Knæ skadet ved fald


Rarpix
 Share

Recommended Posts

Jeg var til en indendørs turnering i dag, og i min første kamp, bliver jeg tacklet, og lander direkte på mit højre knæ.. Jeg spiller udmiddelbart videre de næste 3 kampe, men kunne godt mærke i sidste kamp den var ved at være gal..

Det er lidt over midten af knæet´lidt til venstre, den er hævet én del, og er lidt blå/rød... Det går ondt når jeg bøjer knæet, går op ad trapper osv.

Da jeg kom hjem, tog jeg is på i 45 minutter...

Er der nogle der ved hvor lang tid der cirka går, før hævelsen/smerterne forsvinder...

Skal til DM i indefodbold på tirsdag og onsdag, hvordan ser mine chancer ud? :unhappy:

Mvh Mads...........

Link to comment
Share on other sites

Lig med benet oppe, og sørg for at have is på, dog max 20-25 minutter i timen.

Er det den allernederste del af dine quads det gør ondt i? den dråbeformede del af musklen.

Det er lide længere nede end der hvor knæet starter, lige én annelse , også er det lidt til venstre...

Den er også meget varm

Link to comment
Share on other sites

Det er lide længere nede end der hvor knæet starter, lige én annelse , også er det lidt til venstre...

Den er også meget varm

Umiddelbart vil jeg sige at kan du spille videre i 3 kampe efter dit fald så er det ikke noget alvorligt, men det er svært at vurdere uden at have dig i hænderne. Som din beskrivelse lyder så er det et slag du får i kontakt med gulvet og ikke et vridtraume. Det kan give hævelse og smerter, men bør ikke give ligament skade. En professionel behandler vil kunne give dig en ret sikker vurdering på omfanget og hvad du mere præcist skal gøre ved det.

Derfor hvis ikke du har det væsentligt bedre idag så få en henvisning via lægen og gå til en fys. (Eller måske via din klub?)

Hilsen Gribben :smile:

Bør lige tilføje at hvis du har ramt uheldigt kan din slimsæk godt blive hævet og øm. Det kan virke meget voldsomt i det akutte forløb.

Edited by Gribben
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart vil jeg sige at kan du spille videre i 3 kampe efter dit fald så er det ikke noget alvorligt, men det er svært at vurdere uden at have dig i hænderne. Som din beskrivelse lyder så er det et slag du får i kontakt med gulvet og ikke et vridtraume. Det kan give hævelse og smerter, men bør ikke give ligament skade. En professionel behandler vil kunne give dig en ret sikker vurdering på omfanget og hvad du mere præcist skal gøre ved det.

Derfor hvis ikke du har det væsentligt bedre idag så få en henvisning via lægen og gå til en fys. (Eller måske via din klub?)

Hilsen Gribben :smile:

Bør lige tilføje at hvis du har ramt uheldigt kan din slimsæk godt blive hævet og øm. Det kan virke meget voldsomt i det akutte forløb.

Hey Gribben, altid dejligt med noget respons....

Jeg lagde med is på 20 min. hver time hele søndag, og jeg kan allerede mærke forbedring..

Der er dog stadig smerter, især når jeg går op ad trapper, så det vil sige hver gang jeg bøjer knæet, men tror stille og roligt det blive bedre. Nok bare et hårdt slag.. Regner med at blive klar til DM i indefodbold i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share