Pot og træning


Aceo1
 Share

Recommended Posts

Her må jeg såsandelig fremhæve Moos tidligere svar i denne tråd, da det burde dække så rigeligt.

Tak Jan, det er meget respektfuldt af dig.

Men ja, det er overraskende så svært visse folk har ved at forstå det åbenlyse. Man kan jo overveje om ikke det netop er pga diverse substanser, der florerer i det danske natteliv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det skal dog lige siges at pot kun lægger hjernecellerne i dvale, mens alchohol slår dem ihjel.

Men det er har helt sikkert en negativ effekt på din træning, selvom du får de her ædeflip, så fucker det også dit stof skifte fuldstændig op..

alkohol dræber IKKE hjerneceller, det er der i hvert fald ny forskning som tyder på.

http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=103&a...7&id=8814_4

Link to comment
Share on other sites

Tak Jan, det er meget respektfuldt af dig.

Men ja, det er overraskende så svært visse folk har ved at forstå det åbenlyse. Man kan jo overveje om ikke det netop er pga diverse substanser, der florerer i det danske natteliv.

Hvori ligger det åbentlyse, det er ulovligt at besidde pot og hash. Det gør det altså ikke ulovligt at oprette en tråd i et debatforum om, hvorvidt det skader styrketræning, at man ryger en joint i ny og næ.

Link to comment
Share on other sites

Hvori ligger det åbentlyse, det er ulovligt at besidde pot og hash. Det gør det altså ikke ulovligt at oprette en tråd i et debatforum om, hvorvidt det skader styrketræning, at man ryger en joint i ny og næ.

Det er kraftedeme heller ikke forbudt at få hovedet ud af røven. Der er en lang række risiko ved at ryge hash og at nogen opretter en tråd for at søge efter retfærdiggørelse af deres brug er direkte til grin. Det høre slet ikke hjemme på et fora, som dette.

Link to comment
Share on other sites

Det er kraftedeme heller ikke forbudt at få hovedet ud af røven. Der er en lang række risiko ved at ryge hash og at nogen opretter en tråd for at søge efter retfærdiggørelse af deres brug er direkte til grin. Det høre slet ikke hjemme på et fora, som dette.

Sådan set ikke uenig. Uhensigtsmæssigt og ulovligt er bare to forskellige ting.

Link to comment
Share on other sites

Det er kraftedeme heller ikke forbudt at få hovedet ud af røven. Der er en lang række risiko ved at ryge hash og at nogen opretter en tråd for at søge efter retfærdiggørelse af deres brug er direkte til grin. Det høre slet ikke hjemme på et fora, som dette.
Sådan set ikke uenig. Uhensigtsmæssigt og ulovligt er bare to forskellige ting.

Det kan godt ske det ikk er det smarteste, men er det ikk det disse foraer er oprettet for. At folk kan diskutere på kryds og tværs uanset hvad indholdet måtte være, så længe det ikke direkte ER ulovligt.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne måske bruges i forbindelse med restitution ? Til lige at få én til at slappe endnu mere af..

Bare en teori :dry:

En korrekt teori vores nflkommentator Claus Elming. Han fortalte om at der var nogle college spillere der brugte det for at slappe "ekstra" af dagen efter nogle hårde hits..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Men, til Moose, hvorfor er hash så ulovligt?

Der er blevet lavet op til flere undersøgelser, som viser at et moderat forbrug af cannabis har mindre skadelige virkninger end alkohol (f.eks.).

Hetzen mod cannabis er idiotisk, overvurderet og er baseret på myter.

Jeg kan da selv indrømme, at jeg, for nogle uger siden, røg om fredagen og havde intet problem overhovedet med at stå op og tage en løbetur, og træne lidt andre øvelse (mavebøjninger, armbøjninger etc.) om lørdagen.

Så det er meget individuelt hvordan man reagere på diverse substanser.

Desuden, no offence, så burde man altså tage at undervise lidt flere danskere omkring cannabis - vi kan ikke have flere Hr. & Fru Danmark('er).

Link to comment
Share on other sites

En korrekt teori vores nflkommentator Claus Elming. Han fortalte om at der var nogle college spillere der brugte det for at slappe "ekstra" af dagen efter nogle hårde hits..

Det er heller ikke mange år siden at en spiller fra den bedste danske række blev suspenderet for brugen af cannabis. (Det er rigtigt nok på dopinglisten på grund af dets restituerende effekt)

Det var en fra Kronborg Knights såvidt jeg husker.

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt sjovt at se denne her tråd i forlængelse af det foredrag om misbrug jeg akkurat lige har været til.

Misbrugsbehandleren fortalte (ud fra hukommelsen): "Hashmisbrugere er nogle af de sværeste at få ud fra misbruget, fordi en effekt af hashen er, at misbrugeren simpelthen ikke vil erkende andre andre ved mere om hash end ham selv. Hele tiden skal jeg høre på "at det ved jeg ikke en skid om", "og det har jeg 100% styr på", Hvad snakker du om idiot? Du ved ikke en skid. Ryger du måske?". Faktisk har vi flere heroinmisbrugere, der kommer ud af misbruget end hashmisbrugere".

Ovenstående synes jeg er tankevækkende.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Men, til Moose, hvorfor er hash så ulovligt?

Der er blevet lavet op til flere undersøgelser, som viser at et moderat forbrug af cannabis har mindre skadelige virkninger end alkohol (f.eks.).

Hetzen mod cannabis er idiotisk, overvurderet og er baseret på myter.

Jeg kan da selv indrømme, at jeg, for nogle uger siden, røg om fredagen og havde intet problem overhovedet med at stå op og tage en løbetur, og træne lidt andre øvelse (mavebøjninger, armbøjninger etc.) om lørdagen.

Så det er meget individuelt hvordan man reagere på diverse substanser.

Desuden, no offence, så burde man altså tage at undervise lidt flere danskere omkring cannabis - vi kan ikke have flere Hr. & Fru Danmark('er).

Jaaah... Lad os se på dine kompetencer, og så på dem, der rent faktisk ved hvad de snakker om, lad os sammenholde det med loven og så se hvem der virker dum...

Link to comment
Share on other sites

Det er kraftedeme heller ikke forbudt at få hovedet ud af røven. Der er en lang række risiko ved at ryge hash og at nogen opretter en tråd for at søge efter retfærdiggørelse af deres brug er direkte til grin. Det høre slet ikke hjemme på et fora, som dette.

Vi synes sådan set det er en fin diskussion -så forhold jere til emnet -ikke om det er forkertr eller ej -og om de andre i tråden er"dumme".

Arne Moderator

Link to comment
Share on other sites

Men, til Moose, hvorfor er hash så ulovligt?

Der er blevet lavet op til flere undersøgelser, som viser at et moderat forbrug af cannabis har mindre skadelige virkninger end alkohol (f.eks.).

Hetzen mod cannabis er idiotisk, overvurderet og er baseret på myter.

Jeg kan da selv indrømme, at jeg, for nogle uger siden, røg om fredagen og havde intet problem overhovedet med at stå op og tage en løbetur, og træne lidt andre øvelse (mavebøjninger, armbøjninger etc.) om lørdagen.

Så det er meget individuelt hvordan man reagere på diverse substanser.

Desuden, no offence, så burde man altså tage at undervise lidt flere danskere omkring cannabis - vi kan ikke have flere Hr. & Fru Danmark('er).

jamen gad vide om det ikke er derfor at det er ulovligt ? netop fordi du ingen kvaler rent fysisk har dagen efter.. Så små skolebørn de tror de bare kan ryge hele ugen og stå op og tage i skole igen dagen efter uden nogen problemer.. selvom som tidligere nævnt i tråden så er hjernecellerne lidt i dvale ?

jeg ved ikke om det er rigtigt om det forhindrer indlæring da jeg ikke ville røre skidtet med en ildtang. men jeg har bare en fornemmelse af at det er rigtigt når folk siger det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også lige pointere, at jeg finder at det er et relevant emne. Umiddelbar følelsesmæssig fordømmelse er et dårligt udgangspunkt for at blive klogere.

På kort sigt - dvs. i forbindelse med en enkelt rus, så er min vurdering at de fysiologiske skader er større ved en druktur end ved en hash-rus. På længere sigt er det nok mere et spørgsmål om hvordan de adfærdsmæssige og kognitive påvirkninger er.

Men set ud fra en atlets synspunkt (fysisk præstationsevne), så vil et sporadisk misbrug af cannabis nok være mindre skadeligt end det tilsvarende i alkohol.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også lige pointere, at jeg finder at det er et relevant emne. Umiddelbar følelsesmæssig fordømmelse er et dårligt udgangspunkt for at blive klogere.

På kort sigt - dvs. i forbindelse med en enkelt rus, så er min vurdering at de fysiologiske skader er større ved en druktur end ved en hash-rus. På længere sigt er det nok mere et spørgsmål om hvordan de adfærdsmæssige og kognitive påvirkninger er.

Men set ud fra en atlets synspunkt (fysisk præstationsevne), så vil et sporadisk misbrug af cannabis nok være mindre skadeligt end det tilsvarende i alkohol.

Forfriskende med den holdning. Alt for mange løber skrigende væk, når de hører ordet hash (mens de glædeligt hælder 15 snaps i kæften til kaffen...... hver dag i 30 år)

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ikke mange år siden at en spiller fra den bedste danske række blev suspenderet for brugen af cannabis. (Det er rigtigt nok på dopinglisten på grund af dets restituerende effekt)

Det var en fra Kronborg Knights såvidt jeg husker.

Kan du eller en anden uddybe dét omkring den restituerende effekt?

Betyder det, at det kunne være godt at suge en bønne en sjælden gang imellem pga. den restituerende effekt? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Kan du eller en anden uddybe dét omkring den restituerende effekt?

Betyder det, at det kunne være godt at suge en bønne en sjælden gang imellem pga. den restituerende effekt? :blink:

Det skal hele tiden opvejes med en cost/benefit hvis det er det du er ude efter.

At ting er skadelige, og derfor ulovlige, kan jeg ikke helt begribe. Det er vel folks eget ansvar / valg om de lyster at skade deres krop/sind med cannabis/alkohol/smøger/hårdere stoffer etc.

Moos, lad være med, at drage konklusioner deraf! Det er din politiske holding, og også rusmiddelseksperters politiske holdning, men at henholde det til hvem der virker dum, når man kigger på loven erhelt hen i vejret.

Jeg bifalder ikke hash, men jeg bifalder legaliseringen af det.

Link to comment
Share on other sites

jamen gad vide om det ikke er derfor at det er ulovligt ? netop fordi du ingen kvaler rent fysisk har dagen efter.. Så små skolebørn de tror de bare kan ryge hele ugen og stå op og tage i skole igen dagen efter uden nogen problemer.. selvom som tidligere nævnt i tråden så er hjernecellerne lidt i dvale ?

jeg ved ikke om det er rigtigt om det forhindrer indlæring da jeg ikke ville røre skidtet med en ildtang. men jeg har bare en fornemmelse af at det er rigtigt når folk siger det.

De skal ikke tro, de skal vide.

Kampen imod cannabis er tabt for længst og kampen for uddannelse burde være i spotlight.

Påstanden om, at det forhindrer indlæring er delvist rigtig - rigtig, i den forstand, at hvis man ryger ofte har man sværere ved at lære noget. Men hvis man bare er ganske almindelig bruger af det, ligesom en masse masse danskere er af alkohol, så er indlæringsevnen sådan set ikke forringet. Kommer selvfølgelig an på individet, men oftest ikke.

-Jaaah... Lad os se på dine kompetencer, og så på dem, der rent faktisk ved hvad de snakker om, lad os sammenholde det med loven og så se hvem der virker dum...

Jeg ved udemærket hvad jeg snakker om. Vi kan sagtens begynde at sammenligne (med Holland), men lad os lade være.

Og hvorfor er det lige at du tror, at loven (altid) har ret?

Link to comment
Share on other sites

De skal ikke tro, de skal vide.

Kampen imod cannabis er tabt for længst og kampen for uddannelse burde være i spotlight.

Påstanden om, at det forhindrer indlæring er delvist rigtig - rigtig, i den forstand, at hvis man ryger ofte har man sværere ved at lære noget. Men hvis man bare er ganske almindelig bruger af det, ligesom en masse masse danskere er af alkohol, så er indlæringsevnen sådan set ikke forringet. Kommer selvfølgelig an på individet, men oftest ikke.

-Jaaah... Lad os se på dine kompetencer, og så på dem, der rent faktisk ved hvad de snakker om, lad os sammenholde det med loven og så se hvem der virker dum...

Jeg ved udemærket hvad jeg snakker om. Vi kan sagtens begynde at sammenligne (med Holland), men lad os lade være.

Og hvorfor er det lige at du tror, at loven (altid) har ret?

Det er noget vrøvl med indlæringsevnen ikke bliver ramt hvis du ikke ryger så ofte. Har selv tidligere haft et rimelig voldsomt misbrug og der kunne jeg ikke huske noget som helst. Og selvom du ikke har tømmermænd dagen efter så er man altså heller ikke sit skarpeste jeg. Hvis man spiller en sport hvor du også skal have udholdenhed (fodbold e.lign.) vil jeg også vove at påstå at man kan mærke en kraftig reduktion i iltoptagelse dagen efter man har fyret den brede.

Men når det så er sagt så kan jeg da også godt finde på at fyre en pind i ny og næ. Foretrækker det frem for at drikke mig i hegnet. Men både alkohol eller hash eller pot er simpelthen for dumt at indtage regelmæssigt. Det hæmmer dine muligheder i livet på stort set alle felter og kan give ubehagelige fysiske og psykiske bivirkninger. Så uanset om det skader hans muskelvækst eller ej at han ryger for mange fede, syntes jeg da du skal sige til ham at det gør det, hvis der er en mulighed for at han så vil ryge mindre. Du vil gøre ham en tjeneste.

Link to comment
Share on other sites

Det er heller ikke mange år siden at en spiller fra den bedste danske række blev suspenderet for brugen af cannabis. (Det er rigtigt nok på dopinglisten på grund af dets restituerende effekt)

Det var en fra Kronborg Knights såvidt jeg husker.

Her er en dugfrisk sag ang. brug af cannabis.

http://www.bt.dk/article/20071119/sport08/711190379/

Link to comment
Share on other sites

Det er noget vrøvl med indlæringsevnen ikke bliver ramt hvis du ikke ryger så ofte. Har selv tidligere haft et rimelig voldsomt misbrug og der kunne jeg ikke huske noget som helst.

Det er jo ikke bevist, om indlærings evnen bliver forringet hvis man ikke ryger så ofte.

Nu skriver du jo selv, meget paradoksalt, at det er noget vrøvl med at indlæringsevnen ikke bliver ramt hvis man ikke ryger så ofte. Det kan selvfølgelig være at den bliver ramt, men tvivler på at det er mærkbart.

Og bagefter skriver du så, at du tidligere har haft et voldsomt misbrug af det, og at du ikke kan huske noget som helst. Ved misbrug er der selvfølgelig nedsat indlæringsevne. Er der vel ved alt (måske lige bortset fra enkelte stoffer (nikotin)).

Edited by Lasse_Far
Link to comment
Share on other sites

Lassefar jeg skal selvfølgelig ikke kunne udelukke at THC påvirker os forskelligt. Men hvis du er ligeså klar i hovedet dagen efter 10 bonghoveder som du er de dage hvor du bare har drukket postevand og trillet tommelfingre, så vil jeg vove at påstå at du enten har en meget usædvanlig krop eller at i bør få undersøgt jeres grundvand i dit område. Hvad angår om det ikke er bevist eller ej så har jeg desværre ikke et link til en fin rapport. Men hvis du har lyst til at ryge dig skæv dagen inden du skal til eksamen eller gøre det før hver forelæsning/time jamen så skal du da være velkommen til at prøve at bevise at hvad jeg har oplevet er indbildning.

For at løse dit paradoks kan jeg afsløre at bare fordi man har røget rigtig meget på et tidspunkt betyder det ikke nødvendigvis at man aldrig har prøvet at ryge "ikke så ofte". Faktisk vil jeg mene at de fleste der har røget "alt for meget" også har røget "ikke så ofte". Men det er selvfølgelig igen en af mine ikke videre veldokumenterede teser. Det kan selvfølgelig også være at paradokset skulle være at jeg skrev "ikke" to gange i en sætning, tja så kan jeg nok ikke hjælpe.

Håber ikke jeg lyder alt for meget som en sur gammel mand, mener da stadig at alkohol og THC indtag med måde kan være underholdende. Men jeg syntes det er noget pjat at prøve at marginalisere bivirkningerne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share