El Guapo's Trænings log


moraka
 Share

Recommended Posts

Der plejer være en stor fyr der i centeret. Som har gode underarme og lægmuskler. Han er ikke særligt stærk i bent-over rows eller cheatcurls. Men han er sindsyg stærk i bænkpress, han bænkede 120kg og 100kg på incline, uden den sædvanlige halfrep stil, idag. Det er første gang, at jeg har set nogen med gode lægmuskler i det center, og det er første gang at nogen har inponeret mig med mængden af vægt og korrekt ROM.

Hvor træner du da henne af? Det lyder utroligt at der ikke er nogen i det center der kan bænke mere end 120kg i korrekt stil

Link to comment
Share on other sites

Idag var der endnu en nybegynder, som gav det der, undrende misbilligende blik, over min utradionelle træning. Jeg havde virkeligt lyst til at give ham fingeren. Det virker som om de spiller smart. Hvad ved de om træning. Bare fordi at jeg laver en ukonventionel lunge og træner lægmuskler med en exotisk øvelser.

Jeg havde smerter i venstre skulder, idag ved skuldertræning.

Hvordan mener du det divagerer fra de enormt mange velmenende råd du har fået her inde fra? Der er jo her på sitet bred enighed om at du træner højest besynderligt, og voldsomt ineffektivt. Er det så ikke dig der har en arrogant indstilling,når du gang på gang vælger fuldstændig at afvise disse råd, på trods af at de kommer fra nogle som rent faktisk har opnået nævneværdige resultater?

Virker det på dig også som folk her inde spiller smarte fordi de forsøger at hjælpe dig? Jeg forstår det simpelthen ikke.

Har du nogensinde overvejet, at tage tre måneder hvor du rent faktisk lytter på råd, og ser hvor det kan bringe dig? Hvis det er helt skævt kan du jo bare gå tilbage til det du gjorte før?

Link to comment
Share on other sites

Vi kan vel starte med, at de velmene råd til tider virker som chikane, og bare pisser mig af. Som f.eks ham der, der foreslo psykologhjælp fordi, at jeg havde en meget dårlig træningsdag.

Så er der faktumet af at, der er bred enighed om, at min træning ikke virker, på trods af at jeg resultater af det. Tror du virkeligt, at jeg har tænkt mig, at ændre på min fungerende træning fordi, at nogen som aldrig har mødt mig, mener at det er forkert.

Hvad med dem som arrogant mener, at de ved bedre end mig, men alligevellet begår rimeligt dumme fejl. Som ham der undrede sig over, at jeg havde 2 wristcurls i en workout. Jamen den ene er en reverse wristcurl, og den anden var en wristcurl. Selv en begynder kender forskellen på disse to. Han skriver endda, at jeg ikke bliver stor og stærk på det. Jeg er sikker på at man bliver større og stærkere i underarmene på det. Jeg kan simpelthen ikke respekter sådan en person.

Ja jeg kunne sagtens bruge 3 måneder af mit liv på, at træne efter de råd som jeg får. Men så er der lige problemet, at jeg har en anderledes filosofi og anderledes mål, end de har for mig. Som ergoterapeut studerende har jeg lært en ting. Hvad du mener, at klienternes mål skal være og hvad klienternes mål er, kan være forskellige. Der var der ham som mente, at man skulle lave en fond, hvor jeg kunne træne sammen med en eller anden og have 20 set om dagen eller noget i den stil. Jeg kan ikke en gang tåle 9 set. Hvorfor skulle jeg lytte til folk som ikke kender min krop og hvad jeg kan. Jeg gider heller ikke at lytte til folk, som ikke kan tåle at man træner anderledes end deres filosofi. Jeg gider for fignen slet ikke lytte til folk som jeg ikke respekter.

Nu er der mig bekendt en hel del der har kommet med meget specifikke og meget konstruktive forslag. At du så vælger en af dem hvis konklusion du ikke bryder dig om , er naturligvis trist. Hvorfor ikke tage udgangspunkt i nogle af de specifikke råd du har fået?

Mht dine resultater, så skal jeg lede længe i din log efter dem. Du tager det muligvis som en fornærmelse, men helt ærligt, alder, kropsvægt, og trænigns erfaring, sammenholdt med resultaterne, står slet slet ikke mål. Du bliver ved med at postulere at du opnår resultater, men hvad er det præcis du opnår?

Så peger du på en person der påpeger at du kører singles i wristcurls. Du siger at du ikke tror på at man ikke bliver størrere og stærkere af dette. Men at du ikke forstår det, eller ikke tror på det, er mig bekendt ikke et argument.

Ligeledes tror jeg simpelthen ikke på at du ikke kan tåle 9 sæt. Selvfølgelig kan du det. Du har jo langt over 9 sæt på dine trænings dage. Du deler dem blot ud over 44 forskellige øvelser.

Men hvad er dine mål så? Kan du ikke engang for alle få lukket diskussionen og fortælle os hvad dine mål er, og hvorfor disse mål kræver en helt anden tilgang til tingene? Og kan du ikke i samme omgang fortælle hvem du respekterer? Og hvad der skal til for at få din respekt? For det er tydeligvis ikke resultater og viden.

Link to comment
Share on other sites

Nu skal du huske at vi tager pis på dig efter du afviser de gode, ret samstemmende råd.

Din kommentar om at du ikke kan tåle mere end 9 sæt summerer det op ganske fint. Du skal i bedre form, hvis du ikke kan tåle mere end 9 worksets så er der enten noget voldsomt galt med din endokrinologi eller også skal du ganske enkelt i form, og hvad jeg mistænker: lære at træne hårdt.

Jeg regner ikke med at trænge igennem, men vil istedet fra siden se din gennemfært urimeligt ineffektive og håbløse træning.

Som jeg tidligere har nævnt er min Kone der vejer lidt over det halve af dig stærkere end dig i mange øvelser, det er ikke imponerende...

Link to comment
Share on other sites

[slettet af mod, personfornærmelser]

Kom nu Christian. Hold tonen. Hvis ikke vi kan gøre det bedre end name calling, så undlad at deltage.

Jeg tror at Moraka kunne opleve signifikant fremgang hvis han fik en anden tilgang til sin træning. Men han siger han har nogle andre mål end de fleste, og det er jo fair nok. Men de mål står åbenbart ikke klart for andre end ham selv, siden der er så enormt mange de prøver at komme med råd, som åbenbart ikke harmonerer med denne målsætning.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Kom nu Christian. Hold tonen. Hvis ikke vi kan gøre det bedre end name calling, så undlad at deltage.

Jeg tror at Moraka kunne opleve signifikant fremgang hvis han fik en anden tilgang til sin træning. Men han siger han har nogle andre mål end de fleste, og det er jo fair nok. Men de mål står åbenbart ikke klart for andre end ham selv, siden der er så enormt mange de prøver at komme med råd, som åbenbart ikke harmonerer med denne målsætning.

Han bliver ved med at sige at hans træning virker og at han får resultater- hans løft repræsenterer ikke fremgang eller resultater, og billeder har han , på trods af diverse løfter, ikke uppet, hvilket selvfølgelig er fordi der heller ikke er resultater der.

Den voldsomt arrogante tone overfor folk, der fremviser flotte resultater, provokerer mig helt vildt (hvilket selvfølgelig er for dumt)

Jeg synes ærligt talt Moraka selv retfærdigør at få skåret tingene ud i pap- I lang tid fik han kun høflige og venlige råd, som han på gentagen ignorant vis afviser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg havde nu ment 9 set pr kropsdel.

Det er der sikkert ikke mange der kan, hvis der ellers er en rimelig grad af intensitet. Det er jo derfor de fleste programmer der indeholder en sådan load, veklser mellem mange sæt, og få reps, til færre sæt med flere reps, og i øvrigt altid strækker sig over en relativt kort periode.

Altså resultater i form af hvad. Mængden af vægt jeg løfter. Tja i lang tid har det slet ikke, været vigtigt for mig, at løfte tungt i nogen øvelser. Min trænigns erfaring kan du slet ikke, bruge til noget som helst. Idet at jeg konstant har skiftet og forandret min træning. Og endeligt så fra dag et, da jeg startede med at træne serisøt, var jeg ubeskriveligt svag i forhold til andre. Hvad Angår min vægt. Så for 4 år siden da jeg startede min værnepligt, var jeg 115kg fed og med en smule muskler. Fire måneder senere var 105kg og havde noget mere muskler. Så steg min vægt til 108kg, til 115kg, til 113kg, til 117kg og nu er jeg 120kg. En gang imellem tog jeg en smule på i fedt, ellers generalt har jeg tabt mig i fedt, imens jeg blev større i muskler. Dette har været min realle succes.

Så du mener dit resultat består i at du nu vejer 120kg? Helt ærligt, og lad nu være med at tolke det som en fornærmelse. Så tillader jeg mig at stille mig stærkt tvivlende for om du har vægt der blot er i nærheden af noget der er anbefalelsesværdigt for en fyr med din højde. Jeg vil faktisk tillade mig at sige at du med overvejende sandsynlighed nemt ville kunne tabe 20kg uden at være cut. Hvis du vil modbevise mig, er det jo blot at ligge et billede op der påviser noget andet.

Som jeg skrev, var uening, hvad jeg lavede virkede på trods af, at rådet sagde noget andet osv.

Du er jo generelt uenig i alt hvad der bliver sagt til dig. Og min tese er så, at dine resultater er der efter. Pt mangler jeg at se noget der modbeviser det. Din muskel masse er med overvejende sandsynlighed for lille, og din fedt procent for høj.

Jeg har svært ved at repekter en som mener at jeg har brug for hans råd men så begår en fejl i abc'en.

Og hvad er det så for en abc, som du mener vedkommende begår fejl i?

Tja mine mål syntes altid at forandre sig. Men hvis du har et mål om, at kun blive større, og så er der en som mener, at man skal kunne mindt løfte et antal kilo. Så kan du se at så er der noget der modstrider. Viden og resultater er alt for relative. Lad os ikke glemme, at der er masser af folk, som har opnået resutater, på trods af at deres træning og viden var mangelfuld. Der findes også masser af folk som tror de ved noget om emner og alligevellet ved det ikke noget.

Helt ærligt så forstår jeg meget lidt af det du skriver. Hvis du havde opnået vanvittige resultater på dine programmer så ville det give mening, men det har du jo ikke. Er det så ikke bare en tøm tønde der buldrer? Man kan også opnå resultater med feks HIT træning. Derfor er det normalt stadig bare ikke anbefalels værdigt.

Du siger dine mål forandrer sig, men du fik vidst ikke svaret på hvad dit mål er.

Ok men det er vel din mistanke. Hvad realiteten er, er noget andet.

Og hvad er det så for nogle realiteter du omtaler her? Har du fået tordnende stærke og store under arme?

Link to comment
Share on other sites

Han bliver ved med at sige at hans træning virker og at han får resultater- hans løft repræsenterer ikke fremgang eller resultater, og billeder har han , på trods af diverse løfter, ikke uppet, hvilket selvfølgelig er fordi der heller ikke er resultater der.

Den voldsomt arrogante tone overfor folk, der fremviser flotte resultater, provokerer mig helt vildt (hvilket selvfølgelig er for dumt)

Jeg synes ærligt talt Moraka selv retfærdigør at få skåret tingene ud i pap- I lang tid fik han kun høflige og venlige råd, som han på gentagen ignorant vis afviser.

Jeg er ikke voldsomt uenig med dig. Men det giver vel ikke belæg for at du skal hoppe ned i mudderet, blot fordi en anden står der. Budskabet står ikke mere klart, bare fordi tonen bliver hårdere

Link to comment
Share on other sites

Mht det, jeg skrev om psykologen, var det en kommentar på, at du havde skrevet at du var ved at sidde og græde pga manglende evne til at fuldføre dit træningspas - og jeg holder stadig på, at hvis dét er tilfældet, har man nogle problemer med træningen, som der skal gøres noget ved. Det er bare ærgeligt, at du vælger at læse det som en tilfældig tilsvining, når det egentligt mere er ment som et ganske alvorligt råd.

Link to comment
Share on other sites

Mht det, jeg skrev om psykologen, var det en kommentar på, at du havde skrevet at du var ved at sidde og græde pga manglende evne til at fuldføre dit træningspas - og jeg holder stadig på, at hvis dét er tilfældet, har man nogle problemer med træningen, som der skal gøres noget ved. Det er bare ærgeligt, at du vælger at læse det som en tilfældig tilsvining, når det egentligt mere er ment som et ganske alvorligt råd.

Så må vi begge to have misforstået noget. Den dag havde jeg ikke meget energi og jeg var svag i hvert eneste øvelse og det var rimeligt ubehage. Jeg ville rigtigt græde men følte mig grædefærdig.

Link to comment
Share on other sites

Bu skrev manden altså, at han mente, at jeg skulle lære at træne hård, og han havde heller aldrig mødt mig.

Min kone træner ikke med direkte mål at blive stærk, det er bare en bivirkning. Hendes mål er bodybuilding. Hvis hun ville være stærk skulle hun til at tage sig sammen.

Ud fra det du beskriver i din log mangler du alvorligt at lære at træne hårdt. Jeg behøver ikke at møde dig for at konkludere du ikke kan træne hårdt.

Et eksempel er dine sproradiske "HIIT" cardio pas der består af at sjippe 5 min sammenlagt...

Jeg træner helt almindelige motionister til hverdag, de er vilde med complexes, min fornemmeste opgave er at holde dme tilbage så de ikke bliver grå i ansigtet, for det der følger efter er at de kaster op eller er meget tæt på det. Jeg skal altså som personlig træner stoppe folk fra at træne for hårdt. Du laver et "HIIT" træningspas ved at sjippe der ikke engang ville tælle som opvarmning for de fleste mennesker og dropper så fuldstændigt træningsformen igen. Jeg ved ikke om jeg skal græde eller grine.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Almindlig sjipning med en sammenlagt arbejdstid på 5 min er latterlig lav volumen og intensitet. Mennekser med en bare nogenlunde anstændig grundform kan sjippe 15min uden pause. I thaiboke klubber er en almindelig opvarmning 10min sjipning med høje knæløft, dobbelt hop etc standarden. Selv hvis du er i meget ringe form og intervaller med alm sjipning får din puls op, så er 5min sammenlagt arbejde MEGET lav volumen, HIIT eller ikke HIIT træning.

Procedure

A HIIT session consists of a warm up period of exercise, followed by six to ten repetitions of high intensity exercise, separated by medium intensity exercise, and ending with a period of cool down exercise. The high intensity exercise should be done at near maximum intensity. The medium exercise should be about half-maximum intensity. The number of repetitions and length of each depends on the exercise. The goal is to do at least six cycles, and to have the entire HIIT session last at least fifteen minutes and not more than twenty.

HIIT is an excellent way to maximize your workout if you are limited on time. Many fitness experts such as Jeff Halevy, a major proponent of HIIT, have made this methodology a cornerstone of their routines for these reasons.[1]

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 4/6

Sjipning (ikke noget særligt. Bare intil jeg ikke gad mere)

Denne type sjipning i forhold i tabata er ret kedeligt. Tabata er lynhurtigt så slut. Når jeg bare sjipper, så stopper jeg kun fordi, at mine arme er blevet for trætte, ikke at jeg er blevet forpustet. Så det ender med, at jeg må sjippe til mine arme er for trætte, tage en kort pause, sjippe igen til arme ikke kan mere og blive ved på den måde indtil jeg endeligt føler mig forpustet.

Men det mærkeligste er, at når jeg er i skole og skal op af alle de trapper. Så bliver jeg altid forpustet. Men jeg kan åbenbart sjippe i 10 min, uden at blive rigtigt forpustet.

he he, Selfowned, du skriver selv at sjipning ikke engang gør dig forpustet..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share