Doping i fitnesscentre


Schroinx
 Share

Recommended Posts

"Hver fjerde fitness-kunde blev testet positiv, da Anti Doping Danmark lavede en doping-stikprøve i centre over hele landet. " JP 14/2/07

Læste lige dette her i morges. Hvis undersøgelsen er repræsentativ er det 25% som er dopede... Vildt nok. Er vi virkeligt ved at komme derud, hvor alle midler tages i brug i jagten på den perfekte krop? Slankepiller, dope, kirugi osv.'

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"Hver fjerde fitness-kunde blev testet positiv, da Anti Doping Danmark lavede en doping-stikprøve i centre over hele landet. " JP 14/2/07

Læste lige dette her i morges. Hvis undersøgelsen er repræsentativ er det 25% som er dopede... Vildt nok. Er vi virkeligt ved at komme derud, hvor alle midler tages i brug i jagten på den perfekte krop? Slankepiller, dope, kirugi osv.'

/Schroinx

Nej. Tallet er misvisende. Når ADD laver test, udvælger de selv personerne. Her vælger de ikke den lettere overvægtige pige på stairmasteren, men de, der ser mest pumpede ud. Og de gætter så rigtigt 1 ud af 4 gange.

Mvh.

Zorn.

Link to comment
Share on other sites

Nej. Tallet er misvisende. Når ADD laver test, udvælger de selv personerne. Her vælger de ikke den lettere overvægtige pige på stairmasteren, men de, der ser mest pumpede ud. Og de gætter så rigtigt 1 ud af 4 gange.

Mvh.

Zorn.

Og de udvælger kun folk i det lille tidsrum de er til stede i centeret.

Så endnu et ekspempel halv-dårlig journalistik.

Link to comment
Share on other sites

Faktuelt er der jo ikke noget galt i deres fomuleringer, men det indtyk det giver er jo så åbenbart misvisende. Jeg har ikke selv noget kendskab til deres metoder, men jeg har en fornemmelse af at der alligevel er mange som doper sig, alene for at springe over hvor gærdet er lavest. Selv der hvor jeg træner er der nogle som jeg ved sandsynligvis fylder andet en kosttilskud i hovedet. Og det er ikke fordi de skal deltage i nogen som helst konkurrencer eller dyrker idræt på højt plan. Det er alene ud fra devisen om udseende.

Samtidig er det jo yderst uheldigt at en organsation som skal agere vagthund ikke beretter hele historien.

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke læst artiklen, og derfor skal jeg ikke umiddelbart kunne sige om der står noget om HVAD man har testet positiv for. jeg er bare UMIDDELBART lidt urolig for at resultatet ikke bliver væsentligt forbedret fordi man vælger også at teste den buttede pige på stairmasteren. Min fornemmelse er nemlig at så længe vi har diverse "burner-piller" på listen - så vil vi have et stort doping problem i fitness sektoren. Jeg er selvfølgelig heller ikke helt ueffen til at tror at Rasmus og Co. godt ved hvem de vælge at teste, men vil man ikke altid kunne stikke det i skoene på dem der laver STIKprøver ?

Hilsen Claus

Link to comment
Share on other sites

Der står ikke mere om hvad de har testet for og hvordan mv, da artiklen har en anden vinkel.

Ordet stikprøve er vigtigt, da det netop ikke siger noget om validiteten af deres datamateriale. Da der desværre ikke er givet mere info, kan der ike siges noget om det.

Da det sikkert vil føre for vidt at teste alle centerbrugere, er stikprøver jo den eneste løsning, men der skal jo så udvælges en statistisk repræsentativ mængde, som kan stikprøves ;-)

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Der er to undskyldninger for at stille det spørgsmål: 1. du bor på månen, 2. du bor i Tarm.

Mener at herning ligger tættere på månen... Men vi har billige forsikringer... :-D

Men jeg træner i sådan et lille campus træningscenter og helst uden for myldretiden, hvorfor jeg ikke aner ret meget om hvad der foregår i Equinoxe og hvad de hedder...

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Mener at herning ligger tættere på månen... Men vi har billige forsikringer... :-D

Men jeg træner i sådan et lille campus træningscenter og helst uden for myldretiden, hvorfor jeg ikke aner ret meget om hvad der foregår i Equinoxe og hvad de hedder...

/Schroinx

Haha fair nok dude :laugh:

Link to comment
Share on other sites

De er da dårlige til at teste,hvis de kun finder 25% dopede i deres tests, i mit gamle træningscenter Hardwork ville jeg på en tilfældig mandag let kunne udvælge folk, så 50% var dopede.

Men overskriften er jo ren ekstrabladsjournalistik, fordi ADD ikke udvælger tilfældige folk til dopingtests med de mest mistænkelige og tallet derfor ikke har noget at gøre med, hvor mange, som er dopede.

Men ADD er sikkert glade for overskriften, så de kan vise, hvor stort behov der er for dem, så de kan få nogle flere penge af Brian Mikkelsen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke læst artiklen, og derfor skal jeg ikke umiddelbart kunne sige om der står noget om HVAD man har testet positiv for. jeg er bare UMIDDELBART lidt urolig for at resultatet ikke bliver væsentligt forbedret fordi man vælger også at teste den buttede pige på stairmasteren. Min fornemmelse er nemlig at så længe vi har diverse "burner-piller" på listen - så vil vi have et stort doping problem i fitness sektoren. Jeg er selvfølgelig heller ikke helt ueffen til at tror at Rasmus og Co. godt ved hvem de vælge at teste, men vil man ikke altid kunne stikke det i skoene på dem der laver STIKprøver ?

Hilsen Claus

De tester ikke for fedt forbrændere uden for konkurrence.

Offseason testes efter : AS, Antiøstrogener, prohomroner, clenbuterol (som eneste fedt forbrænder), samt sløringsstoffer.

Dvs. hvis man er positiv er det for steroider!

Desuden kan ADD ikke være ansvarlige for at JP tolker de ellers klare resultater som de gør. Lige nu er der en artikel ude hvor Tue Kvornings videnskabelige arbejde der er fejltolket, MZ's quotes der er blevet manipuleret. Det er desværre meget hyppigt at pressen fordrejer sådanne ting, det er umuligt at kontrollere desværre.

ADD folkene er ikke dumme. De kender tegnene på AS brug lige så godt som vi andre gør :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skrevet dem en mail for at høre bagrunden for undersøgelsen.

Jeg er sq nok lidt gammel(dags), men jeg fatter det ikke hvis almindelige motionister skyder sig i armen for at få en pænere krop. Det er bare helt hen i vejret i min beskyttede verden vest for den jyske højderyg.

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

De tester ikke for fedt forbrændere uden for konkurrence.

Offseason testes efter : AS, Antiøstrogener, prohomroner, clenbuterol (som eneste fedt forbrænder), samt sløringsstoffer.

Det var netop min pointe, HVIS man testede for burnere, ville det nokj se anderledes ud med tallene. Jeg ved ikke hvordan I andres erfaringer er i jeres centre, men jeg kan godt ind imellem krumme mine små tykke grimme fodklumper i skoene når jeg hører en lidt for solariebrun, hængepergamentshudstøs, med lidt for nervøse trækninger, stå og udtale sig om de der klamme dopingstoddere, der tager genvejen til målet - især som velvidene at hun formentlig selv har sneget en del burnere indenbords. Arj ved godt den var lige lav nok i argumentations måleren, men pointen min er sikkert ok - nemlig at jeg tror der findes et ufatteligt stort "burner-marked" i centrene.

Claus

Link to comment
Share on other sites

Der er nok noget om at for motionisten er slankepiller et problem på linie med steroider. På den anden side, hende pergamenttøsen har ikke brug for piller, for hun stikker fingeren i halsen i stedet. Tjek om hun ikke har et sår lige deromkring hvor tænderne vil ramme knoen, når man stikker dem i halsen.

Så det må være fyrene der doper sig... ;-)

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sq nok lidt gammel(dags), men jeg fatter det ikke hvis almindelige motionister skyder sig i armen for at få en pænere krop. Det er bare helt hen i vejret i min beskyttede verden vest for den jyske højderyg.

:laugh: :laugh: Hvis du kommer forbi min gamle hjemby Næstved, skulle du tage og lægge vejen forbi Crazy Daisy - hvis du kan udpege ti mand af hele aftenens klienten, som ikke har haft en sprøjte i røven, så giver jeg en bajer!!

Sad but true :crazy:

Det er sjovt at firsernes dopinghelvede er blevet moderne igen - gad vide om man igen skal til at sælge Van Damme og Shwarzenegger idolplakater på gader og stræder til 20-30 årige mænd med mindreværkskomplekser? Det må kunne indbringe en formue :laugh:

Link to comment
Share on other sites

jeg giver personligt ikke en skid for Anti doping dk, jeg har været vidne til deres "metoder" to gange og det er faktisk noget som burde blive taget op i et forbruger magasin som basta på tv2.

En af mine nære venner trænede i shitness dk i århus, han var på vej ud af døren og skulle på arbejde da de stoppede ham. lang historie, men han kunne ikke levere mere end 25 cl og man skal vidst aflevere 75. han forklare at han skal være på arbejde om 10 og at det tager 25 at komme derhen så han er allerede for sent på den. men de er ligeglade. han siger at han gerne skal komme forbi imorgen og aflevere en prøve eller ti hvis det skal være men nu skal han afsted.

BÆ HOVEDET AF EN CENTER LEDER, vi kender godt hans navn.. vælger så at hive fat i hans jatte og begynder at true ham.

Min ven tager afsted og på arbejde.

Efter har han forsøgt at kontakte addk og forklare mv. men addk er skide ligeglade, deres politik er at hvis du ikke vil aflevere en prøve er du dopet.

Han har også troppet op i shitness dk flere gange og prøvet at få dem til at tage en prøve eller andet men igen de er skide ligeglade. Så nu er han stemplet som doping misbruger og kan ikke komme til at træne i århus.

skal lige siges at han ikke er, eller nogensiden har været dopet.

Hvis det er accepteret adfærd..

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig sur mås for din kammerat, Achilles.

Men hvis han slipper, så gør ham med den brede kæbe, acne på hele ryggen og et raw bænk max på den tunge side af 4000 kg jo også. For så skal alle jo lige pludselig møde på arbejde for 10 minutter siden. :wink:

Jeg siger bestemt ikke ADD er perfekt, men det er bestemt heller ikke optimale forhold de arbejder/tester under. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja selvfølgelig. Men under de givne omstændigheder, hvor han står og fremviser dankort og alt legimation han har og ligefrem ville ligge det som depositum til dagen efter så de kunne teste ham igen.

Skal lige siges han er indvandre.. center chefen i shitness dk er vidst en højre orienteret taber ( ikke at der er nogen galt i at være højre orienteret, men han er bare en taber alligevel! ) kunne også have hjulpet på det.

Men som sagt har jeg oplevet det 2 gange og de "LEDER" efter at få folk i nettet.

Nu forstår jeg godt at det jo er deres job at fange dem som de tror krudter men når folk så bliver testet negativt og de så bliver ved med at ville have flere prøver fordi man må habe byttet dem ud alle 4 gange de testede en, derefter begynder at ligne noget andet.

Sidste var personlig erfaring.

ADDK skal op til revision!

Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh: Hvis du kommer forbi min gamle hjemby Næstved, skulle du tage og lægge vejen forbi Crazy Daisy - hvis du kan udpege ti mand af hele aftenens klienten, som ikke har haft en sprøjte i røven, så giver jeg en bajer!!

Sad but true :crazy:

Har været der en enkelt gang - og du har rystende meget ret.. Det er ekstremt slemt i den dansehule der.. :unhappy:

Det er selvfølgelig sur mås for din kammerat, Achilles.

Men hvis han slipper, så gør ham med den brede kæbe, acne på hele ryggen og et raw bænk max på den tunge side af 4000 kg jo også. For så skal alle jo lige pludselig møde på arbejde for 10 minutter siden. :wink:

Jeg siger bestemt ikke ADD er perfekt, men det er bestemt heller ikke optimale forhold de arbejder/tester under. :smile:

Quoted for truth!

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg intet om, hvordan ADD's kontrol på centrene fungerer og er finansieret. Der må imidlertid være rigtig mange centre, med rigtig mange kunder. Hvis kontrollen skal have noget effekt og signifikans, skal man enten teste en stor procentandel af alle fitnesskunder og det vil kræve nogle umanerlige resurcer eller også må man tage det ud fra en risikovurdering, og det vil indebære, at man snarere bør udvælge ham ned acne på ryggen, overarme på 45 cm og bred kæbe end den 50 årige husmor med lidt for meget på sidebenene oppe på stairmasteren. Jeg formoder derfor ADD bruger sidste metode alt andet vil være galimatias

Achilles, hvis jeg havde været den pågældende kontrollør, havde jeg nok reageret ligesådan.

Link to comment
Share on other sites

Metoden er vel afhængig af formålet med prøven. Ønskes der et retvisende billede af hvor udbredt brugen af forbudte stoffer er, eller er formålet med prøven at fange flest mulige bad guys?

/Schroinx

Umiddelbart vil jeg da tro, at ADD går efter at fange flet mulige "bad guys". Signalværdien heri er klart bedre, end at stå og spilde alles tid ved at teste personer alle parter ved, aldrig har været i nærheden af forbudte medikamenter.

Hvis jeg var en del af ADD, ville jeg da også gå målrettet efter dem der ser ud til at kunne finde på, at have fingrene lidt for langt nede i kagedåsen. Det må da også være sjovere, at have en høj hit-rate, end kun fange én ud af hver 700.000 prøve man tager. :wink:

Det vil aldrig blive muligt at få et retvisende billede af, hvor stor en procentdel af kunderne i de danske fitnesscentre bruger ulovlige stoffer. For det første, er et spørgeskema en taknemlig størrelse, for det andet vil det være umuligt at få alle folk til at svare sandt, selv hvis man gjorde et spørgeskema anonymt.

Link to comment
Share on other sites

Så bør det jo ikke fremstilles som om en test har vist at 25% bruger forbudte stoffer, da det ikke er tilfældet pga. at testen ikke er udført på et repræsentativt udsnit af brugerne. Så er det jo desideret vildledende.

Selvfølgeligt kan man lave en undersøgelse der er retvisende. Man kunne indsamle blodprøver af brugerne i en række centre anonymt og teste dem for de forbudte stoffer.

/Schroinx

Link to comment
Share on other sites

Så bør det jo ikke fremstilles som om en test har vist at 25% bruger forbudte stoffer, da det ikke er tilfældet pga. at testen ikke er udført på et repræsentativt udsnit af brugerne. Så er det jo desideret vildledende.

Det er jo bare sensationsjournalistik.

Selvfølgeligt kan man lave en undersøgelse der er retvisende. Man kunne indsamle blodprøver af brugerne i en række centre anonymt og teste dem for de forbudte stoffer.

Er du klar over hvad en dopingtest koster?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share