Serge Reding


Francis
 Share

Recommended Posts

Imponerende powerfuld fysik han fremviser. Ellers et fedt site med profiler af mange store vægtløftere. Bla den bedste af dem alle, Naim Suleymanoglu, også kendt som "pocket hercules". Tjek lige videoen med ham nederst på siden. :4thumbup:

Born: January 23, 1967

Coach:

Team: Bulgaria, Turkey

Weightlifting Achievements:

* First Weightlifter To Win Three Olympic Gold Medals (1988, 1992, + 1996)

* Seven Time World Champion (1983, 1985, 1986, 1989, 1991, 1993-1995)

* Seven Time European Champion (1984-1986, 1988, 1989, 1994, + 1995)

* Set Fifty-Eight World Records During Career, His 60kg Class World Records Still Stand As The Greatest Weightlfiting Performance Of All Time (By Sinclair + Golden Standard)

Notes of Interest:

Selected As One Of The Top Twenty Five Athletes Of The 20th Century by The International Sports Journalist Association. Called The Pocket Hercules, The Little Big Man, and, finally, The King

Link to comment
Share on other sites

Squat> Damn en griner lille mand :superman:

Grin du bare af den lille fyr. Han er af mange betragtet som verdens stærkeste mand igennem tiderne i forhold til kropsvægt. Tjek lige hans resultater, 3 x OL-guld (som ville have været 4, hvis ikke det var for østeuropæernes boykot af OL i 84), 7 x VM (det første som 15-årig!), samt +3xkropsvægt i stød!

Link to comment
Share on other sites

Grin du bare af den lille fyr. Han er af mange betragtet som verdens stærkeste mand igennem tiderne i forhold til kropsvægt. Tjek lige hans resultater, 3 x OL-guld (som ville have været 4, hvis ikke det var for østeuropæernes boykot af OL i 84), 7 x VM (det første som 15-årig!), samt +3xkropsvægt i stød!

Jep det er sq imponerende! Også ret tydeligt ud fra videoen, men i mine øjne ser det stadig lettere komisk ud, når sådan en lille fyr kaster rundt med så mange kg.

Link to comment
Share on other sites

Skægt at se ham Naim benytter sådan et bælte, som af mange bliver betragtet som et "fitness-bælte", da det er så smalt foran..

Ikke at jeg går op i bælter selv, men jeg overhørte sådan en samtale for ganske få dage siden, hvor bælter med smal front blev ansat som nyttesløst til løft som DL.

Link to comment
Share on other sites

Skægt at se ham Naim benytter sådan et bælte, som af mange bliver betragtet som et "fitness-bælte", da det er så smalt foran..

Ikke at jeg går op i bælter selv, men jeg overhørte sådan en samtale for ganske få dage siden, hvor bælter med smal front blev ansat som nyttesløst til løft som DL.

nu konkurrerer han heller ikke i dødløft... :tongue: .. Jeg tror slet ikke de brede bælter kan bruges af alle i VL, da jeg let kan forestille mig der kan blive for lidt plads på grund af den store hofte fleksion

Derudover er der en del der spekulerer i om en del af effekten af at bruge bælte kommer alene af det at man kan mærke at have noget spændt om livet. En ide der måske kan forekomme lidt skør, men jeg kan nu godt tro den har noget på sig.

Link to comment
Share on other sites

Derudover er der en del der spekulerer i om en del af effekten af at bruge bælte kommer alene af det at man kan mærke at have noget spændt om livet. En ide der måske kan forekomme lidt skør, men jeg kan nu godt tro den har noget på sig.

Der tror jeg faktisk du har fat i noget :smile: Ved med mig selv hvis jeg fx køre goodmornings, bare det jeg har bæltet omkring "core'en" for jeg meget bedre teknik, selvom jeg faktisk intet kan få ud af det da jeg ikke kan spænde i mod bæltet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share