Anatomi & fysiologi


Dennis 1Ton
 Share

Recommended Posts

Jeg benyttede selv bogen "Idræt-Teori og træning" af Lars H. Nielsen og Troels Wolf på seminariet.

Bogen er inddelt i følgende hovedområder:

- Bevægeapparatet

- Almen fysiologi

- Arbejdsfysiologi

- Træningslære - Grundlæggende teori

- Træningslære - udviddet teori

- Eksempler på træningsprogrammer

- Idræt og sundhed

- Doping

Ret enkel at læse og overskueligt sat op. Spørgsmålet er bare om den er dybdegående nok. Men tag et kig på den, du kan sikkert låne den på dit lokale bibliotek, ellers kan de bestille den hjem til dig.

- muldjord

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lidt svært ved at forstå mine anatomi & fysiologi timer, er der nogle der kan anbefale nogle bøger, eller andre gode bøger vedr. træning osv.

jeg har selv brugt bogen "muskel og styrketræning" af frederic delavier. den kan bestilles på nettet hos gad.dk og koster 269 kroner. Den har meget nøje beskrivelse af 100 styrketræningsøvelser, og virkelig gode illustrationer af kroppen og de muskler man træner.

må jeg spørge hvor du tager din uddannelse ?

held og lykke, håber du kan bruge tippet // peter

Link to comment
Share on other sites

jeg har selv brugt bogen "muskel og styrketræning" af frederic delavier. den kan bestilles på nettet hos gad.dk og koster 269 kroner. Den har meget nøje beskrivelse af 100 styrketræningsøvelser, og virkelig gode illustrationer af kroppen og de muskler man træner.

må jeg spørge hvor du tager din uddannelse ?

held og lykke, håber du kan bruge tippet // peter

Det må du da, jeg tager massage og fitnessinstruktør ved noget der hedder AT work skolen i Kbh. og til sommer starter jeg på trænerakademiet i Ålborg så det i kbh er nærmest for at være lidt forberedt til når jeg starter i Ålborg, har checket den bog og den ser god ud til trænings øvelser så mange tak......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share