DB BP eller smith BP?


Eskimo
 Share

Recommended Posts

Hey alle,

I mit center er der ikke ikke mulighed for at lave BB BP. Der er håndvægte hvor de højeste vægte er 34kg, 28kg, 22kg, 20kg, 18kg... dog er der et smith-stativ!

Jeg har haft 2ugers pause pga en knæoperation..men er begyndt at træne igen, startede forrige uge!

Inden min pause lavede jeg flat DB BP med 5x5 @ 34kg og 3x8 @ 28kg, og incline DB BP med 3x8 @ 28kg.

I forrige uge startede jeg stille og roligt med 3x8 @ 18kg i flat og incline! Igår gik jeg så op til 20kg, samme reps..

Jeg kunne godt tænke mig at lave noget HST program, men det kan jo blive lidt svært med de midler jeg har til rådighed :unhappy:

Så jeg tænkte på om I havde nogle forslag til hvordan jeg kan træne bryst? - hvor maksimal muskelvækst er med henseende!

Jeg vejer ca 95kg og er 192cm høj, jeg indtager min. 4100kcal dagligt og 200g protein - så kosten burde være på plads?

På forhånd tak..

Mvh

Eskimo

Link to comment
Share on other sites

Har i slet ingen vægtstænger?

Jo der er vægtstænger, laver mili-press :superman: - men jeg træner alene og jeg vil ikke bryde mig om at få folk til at spotte for mig..desuden træner jeg ofte på tidspunkter hvor der ikke er nogen som ville kunne hjælpe mig...dvs enten er der gamle mennesker eller tøser på step'erne eller små drenge som snart er i konfirmationsalderen :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Jo der er vægtstænger, laver mili-press :superman: - men jeg træner alene og jeg vil ikke bryde mig om at få folk til at spotte for mig..desuden træner jeg ofte på tidspunkter hvor der ikke er nogen som ville kunne hjælpe mig...dvs enten er der gamle mennesker eller tøser på step'erne eller små drenge som snart er i konfirmationsalderen :crazy:

Du kan evt. prøve dig lidt frem med floorpresses. Hvis du ingen spotter har kan du med fordel holde dig til at løfte med submaximale vægte. Det er normalt mindre risikabelt end at maxløfte med få reps.

Link to comment
Share on other sites

Jo der er vægtstænger, laver mili-press :superman: - men jeg træner alene og jeg vil ikke bryde mig om at få folk til at spotte for mig..desuden træner jeg ofte på tidspunkter hvor der ikke er nogen som ville kunne hjælpe mig...dvs enten er der gamle mennesker eller tøser på step'erne eller små drenge som snart er i konfirmationsalderen :crazy:

Man kan da godt køre BB bænk uden spotter, du stopper da bare et par rep før failure, som du jo forhåbentlig gør i forvejen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Man kan da godt køre BB bænk uden spotter, du stopper da bare et par rep før failure, som du jo forhåbentlig gør i forvejen :smile:

Men hvis han intet stativ har at unracke stangen fra, bliver det nok en smule problematisk.

Link to comment
Share on other sites

Du kan hellere ikke lave inclines/Declines?

Ellers; floorpress, DB press, Dips, military press, incline DB og så synes jeg at Incline BB bænk i smithstativet er tæt på verdens bedste øvelse til at brænde streger i patten :innocent:

Incline BP i smith-stativ!!?..virkelig?

Altså jeg laver DB press, men jeg søger lidt et program til hvad jeg skal gøre når nu vægtene ikke er tungere end 34kg?

Hvordan får man stangen op i floorpress? - så skal man vel have hjælp af en spotter..?

Link to comment
Share on other sites

Incline BP i smith-stativ!!?..virkelig?

Altså jeg laver DB press, men jeg søger lidt et program til hvad jeg skal gøre når nu vægtene ikke er tungere end 34kg?

Hvordan får man stangen op i floorpress? - så skal man vel have hjælp af en spotter..?

Nu træner jeg selv hjemme og har også begrænsede vægte til rådighed. Jeg har løst det ved at køre double conctraction ( 1 1/2 rep ) incline BP. Man kan her løfte bertydeligt mindre end i normal BP.

1 1/2 rep - Hver rep = 1 løft halvt op til der hvor triceps tager over fra brystet (Den halve rep) + 1 normalt løft

Link to comment
Share on other sites

Nu træner jeg selv hjemme og har også begrænsede vægte til rådighed. Jeg har løst det ved at køre double conctraction ( 1 1/2 rep ) incline BP. Man kan her løfte bertydeligt mindre end i normal BP.

1 1/2 rep - Hver rep = 1 løft halvt op til der hvor triceps tager over fra brystet (Den halve rep) + 1 normalt løft

Ja okay, så fra bryst til halv strakte arme til bryst til helt strakte arme? - korrekt forstået? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Floorpresses med enten BB eller DB :smile: Dog finder jeg det bedst, hvis man har en spotter. Hvis det er med DBs skal spotteren blot hjælpe lidt med at løfte vægtene op på dine lår, når du altså sidder på gulvet. Derfra er det nemt at få dem både op og ned selv..! :smile:

Har du gang i BB floorpress, skal du bruge en spotter der kan løfte den op for dig, og tage imod den igen..

Ellers er jeg enig med Moos i, at Incline BP i Smith er ganske fortræffelig! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Floorpresses med enten BB eller DB :smile: Dog finder jeg det bedst, hvis man har en spotter. Hvis det er med DBs skal spotteren blot hjælpe lidt med at løfte vægtene op på dine lår, når du altså sidder på gulvet. Derfra er det nemt at få dem både op og ned selv..! :smile:

Har du gang i BB floorpress, skal du bruge en spotter der kan løfte den op for dig, og tage imod den igen..

Ellers er jeg enig med Moos i, at Incline BP i Smith er ganske fortræffelig! :superman:

Det er bare et spørgsmål om lige at finde teknikken til at få vægtene op på lårene og derfra ud til startposition, så behøver man ingen spotter. Det fungere fint for mig med 35 kilos håndvægte :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg havde en makker/spotter så trænede jeg BB flat BP - nu er problemet at jeg ingen makker/spotter har.. så jeg søger nogle alternativer :unhappy:

Kunne man ikke evt kombinere tung flat BP i smith-stativ med flat DB BP?

fx 5x5 @ 90kg i smith-stativ og så bagefter 3x8 @ 28kg DB? - belastningen er blot et påskøn :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share